ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ БОРОТЬБИ З КОНТРАБАНДОЮ, АНАЛІЗУ РИЗИКІВ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ

ЛИСТ

21.12.2011 р. N 20/1-13/09340-ЕП

Начальникам митних органів

Інформаційна довідка

На виконання пункту VIII.5.1 Плану діяльності Державної митної служби України на II півріччя 2011 року направляємо до відома інформаційну довідку про роботу телефону довіри Держмитслужби України за 2011 рік.

З січня по квітень 2011 року організація роботи телефону довіри Держмитслужби здійснювалась відділом з питань запобігання та протидії корупції Департаменту кадрового забезпечення та з питань запобігання корупції. За цей період відділом було зареєстровано та опрацьовано 352 повідомлення від фізичних та юридичних осіб.

Отримані повідомлення містили інформацію про:

- затримки митного оформлення - 272;

- контрабанду та порушення митних правил - 7;

- можливі ознаки правопорушень у сфері службової діяльності - 46;

- порушення норм етики поведінки посадових осіб митних органів - 3;

- пропозиції/зауваження до роботи митних органів - 6;

- черги в пунктах пропуску - 18.

Серед питань, що найчастіше порушувалися у зверненнях за телефоном довіри протягом звітного періоду, можна виділити наступні:

· затримки митного оформлення вантажів, спричинені додатковими перевірками (корегуванням) митної вартості товарів та їх класифікації згідно УКТЗЕД, здійсненням митних оглядів товарів, у тому числі за орієнтуваннями правоохоронних органів, довготривалим проведенням митних процедур (направлення в лабораторії на проведення експертних досліджень);

· порядок пересилання громадянами товарів та інших предметів у поштових та експрес-відправленнях на територію України;

· оскарження дій працівників митних органів під час документування фактів порушень митних правил.

За звітний період більшість повідомлень-скарг стосувалась роботи Південної (82) (повідомлення містили інформацію про неправомірну затримку в прийнятті документів на візування нарядів та відправлення контейнерів з товаром до митниць призначення (затримка здійснення митних процедур триває понад 5 діб)), Львівської (40), Київської регіональної (37) (затримка в оформленні міжнародних поштових відправлень) та Чопської (36) митниць (тривалістю здійснення митних процедур по визначенню митної вартості, класифікації товару тощо).

За інформацією, наданою митними органами, знайшли своє підтвердження 83,5 % повідомлень, проте підтвердження інформації, отриманої від абонентів за телефоном довіри, не завжди означало наявність порушень у діях посадових осіб митних органів. При перевірці 46 повідомлень про можливі правопорушення у сфері службової діяльності жодне не підтвердилось.

В процесі здійснення попередніх перевірок інформацій абонентів митними органами ініційовано проведення 6-ти службових розслідувань (Чопська, Житомирська, Харківська обласна митниці) та 6-ти службових перевірок (Кримська, Чернігівська, Харківська обласна митниці).

За інформацією керівників митних органів за результатами перевірок повідомлень вжито заходи дисциплінарного впливу до 60 посадових осіб митної служби, в тому числі:

- звільнено з митних органів - 4;

- попереджено про неповну службову відповідність - 2;

- оголошено догану - 10;

- оголошено зауваження - 11;

- оголошено усне попередження - 9;

- проведено позачергову атестацію - 5;

- застосовані заходи матеріального впливу - 19.

Крім того, за результатами перевірок повідомлень, отриманих за телефоном довіри, митними органами складено 12 протоколів про порушення митних правил, матеріали 24 перевірок направлено до правоохоронних органів для прийняття рішень згідно чинного законодавства. Проведено також 9 індивідуальних та 15 загальних профілактичних заходів.

З квітня 2011 року організацію роботи телефону довіри здійснює Моніторинговий центр Держмитслужби України, який був створений відповідно до наказу Держмитслужби України від 13.04.2011 N 307 "Про створення Моніторингового центру (підрозділу швидкого реагування) Державної митної служби України" (Порядок N 307).

За наданою Моніторинговим центром інформацією, в період з 22.04.2011 по 24.11.2011 на телефон довіри надійшло 5527 повідомлень, з яких 4337 - від громадян та 1190 - від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності.

Із цих повідомлень:

65 % - мали консультативний характер та стосувалися загальних положень (пропуск громадян, товарів, валюти та транспортних засобів);

28 % - затримка здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів;

2 % - питання щодо провадження у справах про ПМП;

2 % - питання щодо можливих неправомірних дій посадових осіб митних органів (зловживання службовим становищем);

2 % - питання стосовно переміщення громадян через митний кордон України;

1 % - черги в пунктах пропуску через державний кордон.

Моніторинговим центром для забезпечення опрацювання кожного такого повідомлення постійно залучаються структурні підрозділи Держмитслужби та митні органи, до компетенції яких відносяться порушені в зверненні питання.

За період з травня по листопад 2011 року Службою з питань протидії корупції Департаменту боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції спільно з митними органами було опрацьовано 67 звернень.

За результатами опрацювання матеріали 11 перевірок направлені митними органами до місцевих прокуратур для прийняття рішень згідно чинного законодавства. Для попередження та усунення причин, які стали підставою для виникнення конфліктних ситуацій, проведено 7 профілактичних заходів.

 

Начальник Департаменту

О. А. Вдовиченко

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали