СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

20.06.2011 р.

Справа N 2а-1870/2658/11

Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді  Павлічек В. О. (за участю секретаря судового засідання - Дикач О. О., позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - Флюр Є. П.), розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції про часткове скасування податкових повідомлень-рішень, встановив:

Позивач, фізична особа-підприємець ОСОБА_3 (далі по тексту - позивач, ФОП ОСОБА_3), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції (далі по тексту - відповідач, Сумська МДПІ) про часткове скасування податкового повідомлення-рішення N 0667561700 від 22.04.2011 про застосування штрафу в сумі 169,00 грн. і податкового повідомлення-рішення N 0667781700 від 06.05.2011 про застосування штрафу в сумі 1019,00 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що позивач працював на квартальній звітності до 1 січня 2011 року і при переході на загальну систему оподаткування та зобов'язаний був щомісяця здавати звітність, однак, ФОП ОСОБА_3 не знав про зазначені обставини. Таким чином, до відповідача податковими повідомленнями-рішеннями були застосовані штрафні санкції за несвоєчасне подання декларацій за січень та лютий 2011 року в сумі 170,00 грн. та 1020,00 грн. Однак, позивач не згодний із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, оскільки, у пункті 7 підрозділу 10 Розділу XX "Прикінцеві та перехідні положення" Податкового кодексу України зазначено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення. Таким чином, позивач вважає, що зазначені податкові повідомлення-рішення в частині застосування штрафу в сумі 169,00 грн. та 1019,00 грн. були винесені без дотримання норм чинного законодавства. У судовому засіданні позивач просив суд задовольнити позовні вимоги та частково скасувати податкові повідомлення-рішення.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував мотивуючи це тим, що податкові повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій були прийняті на підставі та в межах Податкового кодексу України.

Суд, заслухавши позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У судовому засіданні встановлено, що фізична особа-підприємець ОСОБА_3 зареєстрований як фізична особа-підприємець, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця (а. с. 6). Також, позивач з 1 січня 2011 року перебуває на загальній системі оподаткування та відповідно до Свідоцтва N НОМЕР_1 про реєстрацію платника податку на додану вартість (а. с. 7) є платником податку на додану вартість.

19.04.2011 Сумською МДПІ була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податкові звітності з податку на додану вартість. В ході перевірки було встановлено несвоєчасне подання позивачем податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2011 року чим було порушено пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 ПК України. За результатами перевірки був складений акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість N 24/1700/1902004711 від 19 квітня 2011 року (а. с. 11 - 12). Вказаний акт був отриманий позивачем 26.04.2011, про що свідчить підпис ОСОБА_3 (а. с. 12). На підставі зазначеного акту податковим повідомленням-рішенням N 0667561700 від 22.04.2011 (а. с. 10) до позивача були застосовані штрафні санкції в сумі 170,00 грн.

04.05.2011 Сумською МДПІ була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податкові звітності з податку на додану вартість. В ході перевірки було встановлено несвоєчасне подання позивачем податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2011 року чим було порушено пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 ПК України. За результатами перевірки бу складений акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість N 31/1700/1902004711 від 4 травня 2011 року (а. с. 14 - 15). Вказаний акт був отриманий позивачем 06.05.2011, про що свідчить підпис ОСОБА_3 (а. с. 15). На підставі зазначеного акту податковим повідомленням-рішенням N 0667781700 від 06.05.2011 (а. с. 13) до позивача були застосовані штрафні санкції в сумі 1020,00 грн.

Відповідно до пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Також, відповідно до пп. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пункт 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України встановлює, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків): тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

В той же час суд зазначає, що відповідно до пункту 7 підрозділу 10 Розділу XX "Прикінцеві та перехідні положення" Податкового кодексу України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Враховуючи, що вказані вище порушення вчинені позивачем саме в період з 1 січня по 30 червня 2011 року, суд вважає безпідставними застосування до нього штрафних санкцій в сумі 170,00 грн. та 1020,00 грн.

Крім того, твердження відповідача, що п. 7 підрозділу 10 Перехідних положень ПК України застосовується за порушення податкового законодавства виключно при обчислені податкових зобов'язань, суд вважає безпідставними, оскільки, зазначений в Перехідних положеннях п. 7 підрозділу 10 Податкового кодексу України не містить такої норми, а відтак суд доходить до висновку, що вимоги позивача обгрунтовані та підлягають задоволенню, а податкові повідомлення-рішення N 0667561700 від 22.04.2011 та N 0667781700 від 06.05.2011 підлягають частковому скасуванню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158 - 163, 167, 186, 254 КАС України, суд постановив:

Адміністративний позов фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції про часткове скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Сумської міжрайонної державної податкової інспекції від 22 квітня 2011 року N 0667561700 в частині застосування штрафу в розмірі 169,00 грн.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Сумської міжрайонної державної податкової інспекції від 6 травня 2011 року N 0667781700 в частині застосування штрафу в розмірі 1019,00 грн.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 27 червня 2011 року.

 

Суддя

В. О. Павлічек

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали