ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

УХВАЛА

19.01.2010 р.

N 2а-365/10/2670

Про доповнення забезпечення адміністративного позову від 18.01.2010 р.

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді - Федорчука А. Б., розглянувши позовну заяву та клопотання про забезпечення позову у справі за позовом Відкрите акціонерне товариство "Укрнафта" до Кабінет Міністрів України про визнання протиправною та скасування постанови від 23.12.2009 р. N 1405 в частині, встановив:

Позивачем подано суду заяву про збільшення розміру позовних вимог, в якій просить окрім вимог, заявлених у адміністративному позові, додатково визнати протиправною та скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 23.12.2009 р. N 1405 "Про внесення змін до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" в частині додаткових пунктів.

При подачі заяви про збільшення розміру позовних вимог позивачем надано суду клопотання про вжиття додаткових заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2009 р. N 1405 (Постанова N 1405), в частині внесення змін до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.04.2000 р. N 599 "Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" (Положення), а саме:

пункту 1 змін, затверджених Постановою N 1405, якими доповнено пункт 4 Положення після абзацу двадцять четвертого новими абзацами наступного змісту:

"Пункт 4 після абзацу двадцять четвертого доповнити новими абзацами такого змісту:

"проводить щокварталу (за місяць до початку кварталу) у порядку, затвердженому Мінекономіки за погодженням з Антимонопольним комітетом, акредитацію потенційних покупців - учасників аукціонів з продажу нафти та газового конденсату з визначенням під час її проведення переліку покупців, пов'язаних між собою відносинами контролю за господарською діяльністю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції";

не допускає реєстрацію для участі в торгах за одним лотом більше ніж одного з покупців, пов'язаних між собою відносинами контролю за господарською діяльністю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції";",

пункту 4 змін, затверджених Постановою N 1405, яким пункт 11 Положення викладено в наступній редакції:

"аукціон вважається таким, що відбувся, якщо для участі у торгах за одним лотом зареєстровано не менш як два покупці, які не пов'язані між собою відносинами контролю за господарською діяльністю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

пункту 7 змін, затверджених Постановою N 1405, в частині абзацу, яким доповнено пункт 33 Положення, а саме:

"У разі коли представник покупця, який подав заявку на участь в аукціоні, не з'явився для участі в аукціоні з поважних причин, попередній внесок повертається покупцю у повному обсязі протягом двох робочих днів.".

Клопотання мотивоване тим, що затверджений Мінекономіки за погодженням з Антимонопольним комітетом порядок проходження покупцями нафти та газового конденсату акредитації з визначенням під час її проведення переліку покупців, пов'язаних між собою відносинами контролю за господарською діяльністю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" відсутній, що унеможливлює участь потенційних покупців, в тому числі вітчизняних нафтопереробних заводів, у запланованому позивачем на 20.01.2010 року та подальших аукціонах з продажу нафти.

Також, доповнення Положення пунктом про можливість повернення покупцям попередніх внесків у разі їх неявки для участі в аукціоні буде призводити до постійних зривів аукціонів з продажу сировини, що зумовлюватиме додаткові витрати позивача, як продавця, на організацію додаткових аукціонів, зберігання сировини тощо.

Ознайомившись з клопотанням, суд приходить до висновку про те, що воно є обґрунтованим та підлягає до задоволення з таких підстав.

З пояснень позивача вбачається, що прийняття додатково оскаржуваних норм Положення створює очевидну небезпеку заподіяння шкоди його правам та інтересам, оскільки запроваджений порядок може унеможливити проведення торгів з продажу нафти та газового конденсату власного видобутку позивача, так як біржами не проводилася за місяць до початку першого кварталу поточного року акредитація потенційних покупців - учасників аукціонів з продажу нафти та газового конденсату, зважаючи на те, що оскаржувані зміни набрали чинності тільки 29.12.2009 р. Крім цього, станом на сьогоднішній день відсутній і сам порядок акредитації покупців, затверджений Мінекономіки за погодженням з Антимонопольним комітетом. Вказані обставини можуть унеможливити проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату з причин відсутності зареєстрованих потенційних покупців сировини.

Також можливість повернення покупцям, що зареєструвалися для участі в торгах з продажу сировини, внесених ними попередніх внесків у разі їх не явки для участі в аукціоні, може призводити до постійних зривів аукціонів з продажу сировини та тягнути витрати продавців, зокрема позивача, на організацію додаткових аукціонів, зберігання сировини тощо.

Частиною 1 ст. 117 КАС України передбачено, що суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Згідно з ч. 3 ст. 117 КАС України суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.

В даному випадку, на думку суду, є підстави для вжиття заходів до забезпечення позову.

Керуючись положеннями ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалив:

1. Клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову задовольнити.

2. Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2009 р. N 1405 (Постанова N 1405), в частині внесення змін до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.04.2000 р. N 599 "Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" (Положення), а саме:

пункту 1 змін, затверджених Постановою N 1405, якими доповнено пункт 4 Положення після абзацу двадцять четвертого новими абзацами наступного змісту:

"Пункт 4 після абзацу двадцять четвертого доповнити новими абзацами такого змісту:

"проводить щокварталу (за місяць до початку кварталу) у порядку, затвердженому Мінекономіки за погодженням з Антимонопольним комітетом, акредитацію потенційних покупців - учасників аукціонів з продажу нафти та газового конденсату з визначенням під час її проведення переліку покупців, пов'язаних між собою відносинами контролю за господарською діяльністю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції";

не допускає реєстрацію для участі в торгах за одним лотом більше ніж одного з покупців, пов'язаних між собою відносинами контролю за господарською діяльністю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції";";

пункту 4 змін, затверджених Постановою N 1405, якими пункт 11 Положення викладено в наступній редакції:

"аукціон вважається таким, що відбувся, якщо для участі у торгах за одним лотом зареєстровано не менш як два покупці, які не пов'язані між собою відносинами контролю за господарською діяльністю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

пункту 7 змін, затверджених Постановою N 1405, в частині абзацу, яким доповнено пункт 33 Положення, а саме:

"У разі коли представник покупця, який подав заявку на участь в аукціоні, не з'явився для участі в аукціоні з поважних причин, попередній внесок повертається покупцю у повному обсязі протягом двох робочих днів.".

Ухвала набирає законної сили та підлягає до виконання негайно.

Ухвала може бути пред'явлена до виконання на протязі трьох років з дня набрання законної сили.

Ухвала може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.

Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

 

Суддя

А. Б. Федорчук




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали