ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 15.05.2012 р. N 360

Про готовність до пожежонебезпечного періоду в природних екосистемах області та стан виконання завдань цивільного захисту

Херсонська область є пожежовразливим регіоном. З метою запобігання виникненню пожеж протягом 2010 - 2011 років проведена відповідна організаційна робота.

Видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 6 квітня 2011 року N 217 (Розпорядження N 217), від 31 жовтня 2011 року N 661 (Розпорядження N 661) та підготовлено обласну програму пожежної безпеки на 2011 - 2015 роки, яку затверджено рішенням Херсонської обласної ради від 30 листопада 2011 року N 335.

У березні минулого року в області було проведено виїзне засідання робочої групи Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, за участю Міністра надзвичайних ситуацій України Балоги В. І., з вирішення проблемних питань техногенно-екологічної та пожежної безпеки і передбачення необхідного фінансування.

Для поліпшення функціонування Херсонської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту за 2011 рік у січні поточного року проведено розширену нараду за участю заступника начальника Державної техногенної інспекції України Байтала Р. В., у ході якої в тому числі розглянуто питання щодо стану пожежної безпеки в області.

З метою фінансового забезпечення заходів, пов'язаних із запобіганням та ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного ї природного характеру в області, у 2012 році сформовано резервні фонди місцевих бюджетів у сумі 6848,0 тис. грн. Найбільші резервні фонди місцевих бюджетів на поточний рік сформовано у Скадовському, Білозерському, Цюрупинському, Голопристанському районах.

Однак, незважаючи на вжиті заходи, протягом минулого року в екосистемах області виникло 636 пожеж на площі 1818 га з них: в лісовому фонді області - 174 пожежі на загальній площі 146 га. Порівняно з 2010 роком кількість лісових пожеж збільшилась у 2 рази, площа пожеж збільшилася в 15 разів. Більше ніж 90 відсотків лісових пожеж сталися з вини населення, інші - внаслідок грозових розрядів та через сільськогосподарські пали.

У поточному році ситуація у сфері цивільного захисту області загострюється.

Не виконано заходи обласної програми пожежної безпеки на 2011 - 2015 роки, якими передбачено забезпечення районів і міст області матеріально-технічними засобами, пожежно-технічним озброєнням, пально-мастильними матеріалами на пожежонебезпечний період, створення 30 підрозділів місцевої пожежної охорони в районах та містах області згідно із затвердженим графіком. На жоден із заходів у місцевих бюджетах не передбачено відповідне фінансування, внаслідок чого на сьогодні не створено жодного підрозділу місцевої пожежної охорони.

Не виконано завдання щодо протипожежного захисту оздоровчих закладів на території області, створення та функціонування рятувальних постів на суші та воді.

Неналежним чином проводиться робота зі створення матеріальних резервів на попередження і ліквідацію природних надзвичайних ситуацій, спричинених пожежами в екологічних системах області. Запаси створюються за рахунок коштів місцевих бюджетів, в основному в межах фінансування, передбаченого на реалізацію програми з пожежної безпеки та цивільного захисту населення. Однак обсяг коштів на вказані цілі, як правило, визначається недостатній або за залишковим принципом.

Херсонська область має найнижчі показники, у порівнянні з іншими областями, щодо здійснення райдержадміністраціями та міськвиконкомами технічної інвентаризації захисних споруд, що належать до приватної і комунальної власності, - лише 5,47 %. Найгірші показники серед районів і міст обласного значення мають м. Херсон, Генічеський, Каховський, Цюрупинський та Скадовський райони. Така ситуація стала можливою внаслідок відсутності фінансування з місцевих бюджетів на проведення вказаних робіт. Це призводить до невиконання вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1473-р "Про підготовку та проведення у 2009 - 2012 роках технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту)" та розпоряджень голови обласної державної адміністрації з даного питання від 24 грудня 2008 року N 1747, від 15 жовтня 2009 року N 1253.

Враховуючи вищезазначене та з метою забезпечення протипожежного захисту природних екосистем області, належної роботи виконавчих та контролюючих органів влади щодо сталого функціонування системи цивільного захисту, відповідно до Закону України "Про пожежну безпеку", керуючись статтями 6, 16, 21, пунктом 1 частини першої та частиною третьою статті 39, частиною першою статті 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації":

1. Визнати незадовільною роботу:

- всіх райдержадміністрацій та міськвиконкомів зі створення матеріальних резервів на попередження і ліквідацію природних надзвичайних ситуацій, спричинених пожежами в екологічних системах області;

- Новотроїцької та Чаплинської райдержадміністрацій у частині формування резервного фонду місцевих бюджетів;

- Херсонського міськвиконкому, Генічеської, Каховської, Цюрупинської та Скадовської райдержадміністрацій щодо здійснення технічної інвентаризації захисних споруд, що належать до приватної і комунальної власності.

2. Затвердити план заходів щодо забезпечення пожежної безпеки в природних екосистемах та цивільного захисту в області, що додається.

3. Головному фінансовому управлінню обласної державної адміністрації, управлінню з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи обласної державної адміністрації, рекомендувати управлінню Держтехногенбезпеки в області, обласному управлінню лісового та мисливського господарства, управлінню МВС України у Херсонській області, Державній екологічній інспекції в області, Державному управлінню охорони навколишнього природного середовища в області, Головному управлінню Держкомзему в області, Херсонській дирекції залізничних перевезень, Службі автомобільних доріг в області, Херсонській обласній раді Українського товариства мисливців та рибалок, райдержадміністраціям і міськвиконкомам забезпечити виконання плану заходів, затвердженого даним розпорядженням, і щороку до 01 травня та до 01 листопада надавати територіальному управлінню МНС у Херсонській області інформацію про хід його реалізації для узагальнення та подальшого інформування обласної державної адміністрації.

4. Обласному управлінню лісового та мисливського господарства вжити додаткових заходів з метою неухильного виконання завдань, визначених розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 16 листопада 2011 року N 703 "Про запобігання виникненню пожеж в екосистемах області" (Розпорядження N 703) і дорученням голови обласної державної адміністрації від 23 березня 2012 року N 49-д щодо посилення охорони екосистем області від пожеж у 2012 році, та рішень Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій щодо проведення запобіжних і попереджувальних заходів по забезпеченню пожежної безпеки в лісах області.

5. Територіальному управлінню МНС у Херсонській області забезпечити постійну готовність підрозділів Оперативно-рятувальної служби Херсонського обласного гарнізону цивільного захисту до виконання завдань за призначенням.

6. Управлінню Держтехногенбезпеки у Херсонській області забезпечити здійснення державного нагляду у сферах пожежної і техногенної безпеки, а також посилити контроль за станом цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру і діяльності аварійно-рятувальних служб.

7. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Хоменка А. С.

 

Перший заступник голови
обласної державної адміністрації -
керівник апарату

В. С. Білий


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації
15.05.2012 N 360


ПЛАН
заходів щодо забезпечення пожежної безпеки в природних екосистемах та цивільного захисту в області

I. Забезпечення пожежної безпеки в природних екосистемах області

1. Підготувати пропозиції у розрізі районів, міст обласного значення для врахування у місцевих бюджетах на поточний рік по формуванню їх резервного фонду та створенню матеріальних резервів.

Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації
Термін - до 10 червня 2012 року


2. У ході виконання місцевих бюджетів та при їх формуванні на наступні роки передбачати фінансування на реалізацію завдань обласної програми пожежної безпеки на 2011 - 2015 роки, затвердженої рішенням Херсонської обласної ради від 30 листопада 2011 року N 335.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - щороку


3. Опрацювати питання щодо виділення коштів на закупівлю пально-мастильних матеріалів для пожежно-рятувальних підрозділів територіального управління МНС України у Херсонській області в розмірі 470 тис. грн. згідно із заходами обласної програми пожежної безпеки на 2011 - 2015 роки, затвердженої рішенням Херсонської обласної ради від 30 листопада 2011 року N 335.

Головне фінансове управління облдержадміністрації
Термін - до 15 червня 2012 року


4. Зобов'язувати власників та орендарів земельних ділянок, що межують з лісовими насадженнями, здійснювати протипожежні заходи з недопущення виникнення лісових пожеж, а також влаштування мінералізованих смуг на землях різного цільового призначення. Забороняти їм спалювання сухої трави, пожнивних залишків та іншої природної рослинності. Забезпечувати термінове оповіщення підрозділів МНС області про факти виникнення пожеж та загорань у природних екосистемах.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - постійно


5. З метою запобігання виникненню пожеж, аварійних ситуацій, підвищення ефективності охорони життя людей, національного багатства і навколишнього природного середовища розробити та подати на затвердження в установленому порядку проекти районних, міських програм пожежної безпеки.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - до 1 жовтня 2012 року


6. Забезпечувати створення та накопичення матеріальних резервів для запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також резерву пально-мастильних матеріалів для забезпечення гасіння пожеж в екосистемах області.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - щороку до 1 травня та упродовж пожежонебезпечного періоду


7. Розробити положення про тимчасове обмеження відвідування населенням лісів та в'їзду до них автотранспортних засобів у період встановлення високого та надзвичайно високого класів пожежної небезпеки.

Обласне управління лісового та мисливського господарства
Термін - до 1 червня 2012 року


8. Організувати проведення на підпорядкованих територіях спільних із районними (міськими) підрозділами Державної екологічної інспекції в області, управління Держтехногенбезпеки в області, обласного управління лісового та мисливського господарства, управління МВС України в області, територіального управління МНС України в області рейдів і патрулювань з попередження виникнення пожеж в екосистемах.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - щороку до 01 травня та упродовж пожежонебезпечного періоду


9. Рекомендувати сільським та селищним головам вживати попереджувальні заходи щодо захисту населених пунктів у разі виникнення пожежі в екосистемах, своєчасно поновлювати мінералізовані смуги, протипожежні розриви на землях, які межують з лісовими насадженнями.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - щороку до 01 травня та упродовж пожежонебезпечного періоду


10. Вносити корективи до планів комплексного використання сил і засобів у системі єдиної дислокації, максимально наблизити наряди міліції до місць масового відпочинку людей у лісопарковій зоні, сприяти підрозділам обласного управління лісомисливського господарства, Державної екологічної інспекції в області, управління Держтехногенбезпеки в області, Головного управління Держкомзему України в області, Херсондержрибоохорони в профілактиці та попередженні правопорушень, які можуть спричинити виникнення пожеж в екосистемах області.

Управління МВС України в області
Термін - щороку


11. У разі виникнення масштабних лісових пожеж забезпечувати охорону громадського порядку, безпеку дорожнього руху у районах виникнення пожеж і під час проведення евакуаційних заходів.

Управління МВС України в області
Термін - щороку


12. Спільно з лісокористувачами провести аналіз матеріалів, пов'язаних із розслідуванням пожеж в природних екосистемах (лісові насадження, плавні, трава, рослинність на відкритих ділянках) у 2010 - 2011 роках, і вживати заходів із підвищення рівня розкриття таких справ у 2012 році та наступних роках.

Управління МВС України в області
Термін - щороку


13. Запровадити посилений моніторинг стану пожежної безпеки та дотриманням законодавства з питань пожежної безпеки у природних екосистемах області.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - щороку упродовж пожежонебезпечного періоду


14. Посилити контроль за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади у сфері реагування на надзвичайні ситуації.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - постійно


15. Забезпечувати якісний нагляд у сфері пожежної та техногенної безпеки в закладах освіти, оздоровчих закладах, на об'єктах з масовим перебуванням людей, підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об'єктах.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - постійно


16. Проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу у сфері пожежної і техногенної безпеки.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - постійно


17. Здійснювати контроль за накопиченням, збереженням і цільовим використанням матеріальних ресурсів, призначених для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - постійно


18. Розробити план дій щодо координації та контролю за діяльністю відомчої, місцевої (сільської) добровільної пожежної охорони, надання їй необхідної організаційно-методичної допомоги.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - до 1 червня 2012 року


19. Створити робочу групу для контролю за станом пожежної та техногенної безпеки на зернозберігальних і зернопереробних підприємствах у період збирання врожаю зернових.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - до 1 червня 2012 року


20. Розробити графік влаштування та поновлення мінералізованих смуг, протипожежних розривів, ремонт і будівництво водоймищ, шляхів протипожежного призначення, а також їх утримання в належному стані.

Обласне управління лісового та мисливського господарства
Термін - до 10 червня 2012 року


21. Встановити у лісах інформаційні знаки, розміщення пожежних водоймищ та під'їздів до них.

Обласне управління лісового та мисливського господарства
Термін - протягом квітня - травня 2012 року


22. Відповідно до компетенції посилити контроль за дотриманням в області законодавства з питань пожежної безпеки в природних екосистемах та вживати вичерпних заходів щодо запобігання випалюванню лугів, пасовищ, ділянок із степовою, водно-болотною та іншою природною рослинністю, рослинності або її залишків у смугах відводу автомобільних доріг і залізниць, а також опалого листя у парках, інших зелених насадженнях та газонів у населених пунктах та притягнення до адміністративної відповідальності користувачів, які допускають зазначені дії.

Державна екологічна інспекція в області, Головне управління Держкомзему України в області, Херсондержрибоохорона, управління Держтехногенбезпеки в області, управління МВС України в області, Херсонська міжрайонна природоохоронна прокуратура, Херсонська міжрайонна екологічна прокурора Дніпровської екологічної прокуратури
Термін - щороку упродовж пожежонебезпечного періоду


23. Проводити очищення смуг відводу уздовж автомобільних доріг державного та місцевого значення і залізничних доріг відповідно від наземних горючих матеріалів. Влаштувати на межі смуг відводу мінералізовані смуги шириною не менше 2,8 м та утримувати їх в належному стані.

Херсонська дирекція Укрзалізниці, Служба автомобільних доріг в області
Термін - щороку упродовж пожежонебезпечного періоду


II. Забезпечення виконання заходів цивільного захисту в області

24. Підготувати та затвердити в установленому порядку районні, міські програми проведення у 2012 році технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони, передбачивши необхідне фінансування на їх реалізацію.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - до 10 червня 2012 року


25. Завершити технічну інвентаризацію захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) на території області та приведення їх до стану "готові".

Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації, територіальне управління МНС України у Херсонській області, управління Держтехногенбезпеки в області, голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - до кінця 2012 року


26. Організувати заслуховування при керівництві обласної державної адміністрації керівників підприємств комунальної та приватної (колективної) форм власності області, які з різних причин не проводять технічну інвентаризацію захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту), що перебувають у них на обліку, та зобов'язати їх провести цю роботу.

Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації, територіальне управління МНС України у Херсонській області, управління Держтехногенбезпеки в області
Термін - до 1 вересня 2012 року


27. Під час складання проектів програм економічного і соціального розвитку, проектів місцевих бюджетів та в ході їх виконання передбачати кошти на створення підрозділів місцевої пожежної охорони, придбання спеціальної пожежної техніки, пально-мастильних матеріалів та іншого майна, згідно із заходами обласної програми пожежної безпеки на 2011 - 2015 роки, затвердженої рішення Херсонської обласної ради від 30 листопада 2011 року N 335.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - щороку


28. Перевіряти та утримувати в робочому стані системи протипожежного водопостачання в населених пунктах області.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - щороку


29. Здійснювати рейдові перевірки щодо виконання правил охорони життя людей на водних об'єктах області, створення та функціонування сезонних рятувальних постів до початку та в період оздоровчої кампанії.

Управління Держтехногенбезпеки у Херсонській області
Термін - щороку, травень - серпень


30. Організовувати проведення підпорядкованими аварійно-рятувальними підрозділами профілактичних обстежень об'єктів туристичних відвідувань, укладання угод з метою постійного і обов'язкового на договірній основі обслуговування ними місць туристичної діяльності в лісових районах, що використовуються як заповідники, пам'ятників природи, лікувальних і оздоровчих закладів.

Територіальне управління МНС у Херсонській області
Термін - щороку упродовж літнього курортно-оздоровчого періоду


III. Організація роботи щодо знешкодження (знищення) вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної війни на території області

31. Спільно з органами місцевого самоврядування на підпорядкованих територіях рекомендувати суб'єктам господарювання незалежно від форми власності проводити обстеження ділянок місцевості, відведених під будівництво об'єктів містобудування, будівництво або реконструкцію автомобільних доріг, на наявність вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної війни до початку виконання земляних робіт.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - постійно, за фактом виявлення та знешкодження (знищення) вибухонебезпечних предметів


32. У порядку оперативного реагування територіального управління МНС України в області, в межах відведених територій, на всі випадки виявлення вибухонебезпечних предметів (виконання заявок від населення, місцевих органів влади, організацій, установ та підприємств незалежно від форм власності), керуючись пунктом 16 статті 91 Бюджетного кодексу України, у ході виконання місцевих бюджетів на 2012 рік та при їх формуванні та наступні роки, передбачати кошти на відшкодування витрат пально-мастильних матеріалів на ліквідацію надзвичайних ситуацій, пов'язаних з виявленням та знешкодженням (знищенням) вибухонебезпечних предметів.

Голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення
Термін - постійно, за фактом виявлення та знешкодження (знищення) вибухонебезпечних предметів


33. В установленому порядку забезпечувати проведення силами піротехнічного підрозділу територіального управління МНС у Херсонській області обстеження ділянок місцевості, відведених під будівництво об'єктів містобудування, будівництво або реконструкцію автомобільних доріг, на наявність вибухонебезпечних предметів.

Територіальне управління МНС України у Херсонській області
Термін - постійно.


 

Перший заступник голови
обласної державної адміністрації -
керівник апарату

В. С. Білий





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали