Додаткова копія: Про готовність підприємств житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та об'єктів соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019/20 року

ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 30.09.2019 р. N 663

Про готовність підприємств житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та об'єктів соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019/20 року

Питання підготовки підприємств житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та об'єктів соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019/20 року є на сьогодні одним з пріоритетних та потребує особливої уваги. У зв'язку з цим воно неодноразово розглядалося на засіданнях колегії та на нарадах обласної державної адміністрації. Крім того, проведено 7 засідань комісії з питань організації якісної підготовки та сталої роботи об'єктів життєзабезпечення в осінньо-зимовий період 2019/20 року. За результатами вказаних заходів приймалися відповідні рішення з визначенням конкретних завдань і термінів їх виконання.

На сьогодні технічна готовність об'єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери області становить у середньому 90 %, що відповідає графіку підготовки, затвердженому Мінрегіоном України.

По м. Херсону проблемним залишається питання своєчасної підготовки до початку опалювального періоду житлових будинків ОСББ з централізованим теплопостачанням.

Побудинковими приладами обліку теплової енергії оснащено 85 % багатоквартирних будинків, виходячи з технічної можливості щодо їх оснащення.

Згідно з наказом Мінпаливенерго України та Мінжитлокомунгоспу України від 10 грудня 2008 року N 620/378 "Про затвердження Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31 грудня 2008 року за N 1310/16001, об'єкт вважається готовим до експлуатації за наявності акта готовності, який повинен бути оформлений до 01 жовтня.

Станом на 20 вересня поточного року з 8-ми теплопостачальних підприємств, що надають послуги з централізованого опалення, не має акта готовності АТ "Херсонська ТЕЦ" і лише на 30 % перевірено готовність 38-ми котелень МКП "Херсонтеплоенерго".

З різних причин Херсонським міськвиконкомом у 2019 році не проводилася робота з переведення житлових будинків "старої" частини міста з централізованого на індивідуальне опалення, тому теплоносій подаватиметься АТ "Херсонська ТЕЦ" по існуючих мережах. У зв'язку з цим 12 вересня 2019 року підприємством розпочато підготовку теплових мереж.

Лише в липні - серпні поточного року Херсонським міськвиконкомом було розпочато прийом заяв від мешканців житлових будинків для отримання дозволу на відключення від централізованого теплопостачання та включення їх до переліку осіб, які мають право на встановлення індивідуального опалення за рахунок коштів міського бюджету.

Не вирішено Херсонським міськвиконкомом питання про виділення з міського бюджету коштів для проведення ремонтних робіт на теплових мережах і центральних теплових пунктах, що перебувають в управлінні АТ "Херсонська ТЕЦ" (39,903 км трубопроводів у двотрубному вимірі та 27 ЦТП), відповідно до договору управління комунальним майном, укладеного 24 липня 2012 року між Херсонською міською радою та АТ "Херсонська ТЕЦ".

Також залишається невирішеним Херсонським міськвиконкомом питання підключення нової теплової мережі до котельні пологового будинку N 1 у м. Херсоні для теплопостачання будівель Херсонського обласного краєзнавчого музею по вул. Театральній, 5 та будівлі комунального закладу "Центр науково-технічної творчості учнівської молоді" Херсонської обласної ради по просп. Ушакова, 27.

Незважаючи на технічну готовність теплопостачальних підприємств області, розпочати опалювальний сезон зможуть не всі з них через невиконання Положення про покладання спеціальних обов'язків на суб'єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2018 року N 867 (Постанова N 867).

Станом на 17 вересня 2019 року, за інформацією НАК "Нафтогаз України", загальний борг підприємств за спожитий природний газ з урахуванням боргів минулих років становить 354,7 млн грн, з них по АТ "Херсонська ТЕЦ" - 148,2 млн грн.

Договори про реструктуризацію заборгованості за спожитий природний газ мають лише КП "Міськтеплокомуненерго" м. Гола Пристань, КПТМ "Каховтеплокомуненерго" м. Каховка та МКП "Херсонтеплоенерго" м. Херсон, які відповідно будуть вчасно забезпечені номінаціями природного газу.

Рівень розрахунків ПП "Херсонтеплогенерація" за спожитий газ становить 89 %. Для отримання номінації підприємству необхідно сплатити 0,8 млн грн. Підприємство бере на себе зобов'язання до 01 жовтня 2019 року досягти необхідного рівня розрахунків та отримати номінації для початку опалювального сезону. Подібна ситуація склалася і з ОСББ "Козак", яке для отримання номінації має сплатити за спожитий природний газ 17,5 тис. грн.

З метою отримання номінацій на природний газ КП "Олешки-сервіс" Олешківської міської ради буде укладено з НАК "Нафтогаз України" графік погашення заборгованості за спожитий природний газ.

Для отримання номінацій на природний газ АТ "Херсонська ТЕЦ" необхідно сплатити 200,5 млн грн. У разі несплати початок опалювального сезону опиниться під загрозою для 53 % споживачів теплової енергії міста.

Органами місцевого самоврядування проводиться недостатня робота щодо забезпечення фінансової стабільності підприємств житлово-комунального господарства області, а саме щодо затвердження тарифів, які б дозволяли покривати витрати підприємств.

Загальний борг теплопостачальних підприємств за транспортування природного газу за 2019 рік перед АТ "Херсонгаз" становить 23,1 млн грн (основними боржниками є АТ "Херсонська ТЕЦ" - 19,8 млн грн та МКП "Херсонтеплоенерго" - 3,3 млн грн), перед АТ "Укртрансгаз" - 2,4 млн грн.

На 01 серпня 2019 року населення області розрахувалося за житлово-комунальні послуги на 101,9 %, що на 2,7 % більше у порівнянні з попереднім місяцем. Рівень розрахунків населення за послуги з теплопостачання по області складає 104 %. Найкращий рівень розрахунків серед міст області має Гола Пристань (122,5 %).

Пасивно проводиться робота, спрямована на поліпшення рівня оплати за послуги з теплопостачання, в Олешківському районі - 85,2 %.

Для утримання вулично-дорожньої мережі області в зимовий період підготовлено 150 одиниць спецтехніки (94 % від плану) та заготовлено 6,3 тис. тонн протиожеледних матеріалів (90 % від плану).

Службою автомобільних доріг у Херсонській області забезпечено готовність 6 баз та 23 тимчасових майданчиків для розміщення протиожеледних матеріалів (100 %). Підготовлено 18 пунктів обігріву та 25 лінійних виробничих баз. У наявності 5298 пог. м засобів пасивного снігозахисту (щитів).

З метою своєчасного початку опалювального сезону 2019/20 року та сталого його проходження, створення належних умов для надання якісних житлово-комунальних послуг, керуючись статтею 6, частиною другою статті 13, пунктом 8 статті 16, пунктом 2 статті 20, пунктом 1 частини першої статті 39 та частиною першою статті 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації":

1. Визнати роботу з підготовки господарського комплексу області, об'єктів паливно-енергетичного комплексу, житлово-комунального господарства та об'єктів соціально-бюджетної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019/20 року задовільною.

2. Звернути увагу голів Асканіє-Нової, Долматівської, Любимівської, Мирненської, Новорайської та Роздольненської об'єднаних територіальних громад на недостатню роботу з виконання завдань, визначених розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 10 квітня 2019 року N 285.

3. Звернути увагу Олешківського міського голови Воронова Д. М. на можливі негативні наслідки нездійснення ним своєчасного втручання у ситуацію з отриманням номінацій на природний газ для роботи КП "Олешки-сервіс" в опалювальний сезон 2019/20 року, в результаті чого 26 багатоповерхових будинків міста можуть залишитися без централізованого теплопостачання.

4. Рекомендувати Херсонському міськвиконкому:

1) до 01 жовтня 2019 року спільно з теплопостачальними підприємствами отримати номінації на природний газ для забезпечення тепловою енергією споживачів в опалювальний період 2019/20 року;

2) до 10 жовтня 2019 року вирішити питання стосовно виділення з міського бюджету коштів для проведення ремонтних робіт на теплових мережах та центральних теплових пунктах, які перебувають в управлінні АТ "Херсонська ТЕЦ" (39,903 км трубопроводів у двотрубному вимірі та 27 ЦТП), відповідно до договору управління комунальним майном, укладеного 24 липня 2012 року між Херсонською міською радою та АТ "Херсонська ТЕЦ";

3) спільно з АТ "Херсонська ТЕЦ" до 01 вересня 2020 року завершити роботи з переведення мешканців житлових будинків "старої" частини міста Херсона з централізованого на індивідуальне опалення;

5. Олешківській районній державній адміністрації рекомендувати Херсонському та Каховському міськвиконкомам передбачити в місцевих бюджетах кошти на придбання та встановлення приладів обліку теплової енергії у багатоквартирних будинках, завершити відповідні роботи до 31 липня 2020 року.

6. Головам районних державних адміністрацій рекомендувати міським головам міст обласного значення, головам об'єднаних територіальних громад:

1) забезпечити:

- посилення дисципліни щодо своєчасного та у повному обсязі погашення всіма категоріями споживачів заборгованості за енергоносії та комунальні послуги, в тому числі установами та організаціями, що фінансуються з місцевих бюджетів;

- приведення у відповідність з вимогами законодавства порядку формування тарифів, забезпечивши перегляд діючих тарифів на житлово-комунальні послуги та приведення їх до економічно обґрунтованого рівня. У разі встановлення цін/тарифів нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво передбачити компенсацію за рахунок коштів відповідних бюджетів;

- до 01 жовтня 2019 року готовність об'єктів теплового господарства, житлових будинків, закладів соціально-бюджетної сфери згідно з наказом Мінпаливенерго України та Мінжитлокомунгоспу України від 10 грудня 2008 року N 620/378 "Про затвердження Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду", з оформленням відповідних актів;

2) сприяти укладанню закладами соціально-бюджетної сфери договорів на постачання природного газу, палива, електричної та теплової енергії на 2020 рік;

7. Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації рекомендувати Службі автомобільних доріг у Херсонській області разом з районними державними адміністраціями, міськвиконкомами міст обласного значення та виконкомами рад об'єднаних територіальних громад забезпечити:

- заготівлю до 01 листопада 2019 року в достатній кількості протиожеледних матеріалів для обробки комунальних доріг та автомобільних доріг загального користування;

- до 15 листопада 2019 року підготовку до функціонування в зимових умовах снігоприбиральної техніки та створення 10-денного запасу пального.

8. Рекомендувати міськвиконкомам міст обласного значення, виконавчому комітету Олешківської міської ради:

1) посилити дисципліну розрахунків теплопостачальних підприємств за спожитий у попередні періоди природний газ на рівні 90 % за всіма договорами з метою отримання номінацій природного газу до 01 жовтня 2019 року;

2) до початку опалювального сезону 2019/20 року забезпечити координацію питання щодо подання об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельними кооперативами своєчасних заявок до теплопостачальних підприємств на подачу теплоносія до житлових будинків.

9. Рекомендувати Олешківському та Каховському міськвиконкомам спільно з теплопостачальними підприємствами до 20 грудня 2019 року забезпечити коригування існуючої схеми теплопостачання населеного пункту або розроблення нової схеми з метою її вдосконалення та техніко-економічної оптимізації.

10. Рекомендувати Олешківському міськвиконкому спільно з КП "Олешки-сервіс" до 01 жовтня 2019 року звернутися до НАК "Нафтогаз України" з пропозицією про укладання графіка погашення заборгованості за спожитий природний газ.

11. Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації до 01 листопада 2019 року утворити диспетчерський пункт та забезпечити його цілодобову роботу для прийняття оперативних рішень на випадок надзвичайних ситуацій в осінньо-зимовий період 2019/20 року.

12. Виконавцям завдань, визначених пунктами 1 - 11 цього розпорядження, про проведену роботу інформувати Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації у встановлені терміни.

13. Департаменту житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації:

1) здійснювати контроль за стабільною роботою підприємств житлово-комунального господарства, об'єктів паливно-енергетичного комплексу та закладів соціально-бюджетної сфери під час проходження опалювального сезону 2019/20 року;

2) забезпечувати проведення щопонеділка нарад з підготовкою відповідних матеріалів для розгляду проблемних питань щодо своєчасного початку опалювального сезону 2019/20 року та подачі теплоносія споживачам;

3) організувати в листопаді 2019 року спільну з представниками Херсонського міськвиконкому та теплопостачальних підприємств нараду з обговорення питань підготовки до наступного опалювального періоду та формування пропозицій стосовно внесення змін до Схеми теплопостачання м. Херсона на 2011 - 2020 роки в частині будівництва окремого газопроводу для забезпечення теплом мешканців III та IV Таврійських мікрорайонів м. Херсона.

14. Департаменту житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації рекомендувати АТ "Херсонгаз", АТ "Херсонська ТЕЦ":

1) опрацювати питання щодо можливості законодавчого врегулювання питання реструктуризації боргу та внести відповідні пропозиції голові обласної державної адміністрації;

2) вжити, у разі можливості, заходів з погашення заборгованості за транспортування природного газу АТ "Херсонська ТЕЦ" перед АТ "Херсонгаз" шляхом проведення реструктуризації.

15. Визнати такими, що втратили чинність, розпорядження голови обласної державної адміністрації:

- від 10 квітня 2019 року N 285 "Про підсумки проходження опалювального сезону 2018/19 року та затвердження першочергових заходів з підготовки підприємств житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та об'єктів соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019/20 року";

- від 07 серпня 2019 року N 549 "Про хід підготовки об'єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019/20 року";

- від 04 вересня 2019 року N 603 "Про виконання розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації щодо підготовки до опалювального сезону 2019/20 року" (Розпорядження N 603).

16. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Козиря С. В.

 

Голова обласної
державної адміністрації

Ю. Гусєв




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали