ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 12 червня 2018 року N 91

Київ

Про окремі питання діяльності Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області

До Центральної виборчої комісії надійшли скарги Косяка В. П., Скорика М. Г., Цегвінцевої А. В., Чорнобіль Т. А. та Шадловського М. В. разом із доданими до них матеріалами на рішення, дії та бездіяльність Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області (далі - Черкаська міська виборча комісія), вчинені нею з порушенням вимог Законів України "Про місцеві вибори" (Закон N 595-VIII) та "Про статус депутатів місцевих рад".

Указані скарги постановою Центральної виборчої комісії від 11 травня 2018 року N 78 залишено без розгляду по суті на підставі частин третьої (Закон N 595-VIII), одинадцятої статті 97 Закону України "Про місцеві вибори" (Закон N 595-VIII) (далі - Закон).

Крім того, до Комісії надійшли інші документи стосовно порушення Черкаською міською виборчою комісією норм законодавства, зокрема, звернення депутата Черкаської обласної ради Мушієка М. Г., повідомлення Косяка В. П., Скорика М. Г., Цегвінцевої А. В., Чорнобіль Т. А., Шадловського М. В. з доданими матеріалами та інші.

На вимогу Комісії Черкаська міська виборча комісія надіслала пояснення щодо обставин, викладених у вищезазначених зверненнях, постанови і протоколи засідань цієї комісії за період з березня до травня 2018 року, а також інші матеріали.

Відповідно до частини другої статті 1, частини першої статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, а також у межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.

Якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку (частина перша статті 16 указаного Закону).

Вивчивши наявні в Центральній виборчій комісії документи та матеріали, Комісія встановила.

Черкаська міська виборча комісія протягом квітня - травня 2018 року провела кілька засідань, на яких розглядались питання, пов'язані з відкликанням депутатів Черкаської міської ради Черкаської області (далі - Черкаська міська рада), та приймались відповідні рішення.

Так, на засіданні 1 квітня 2018 року розглядались питання складення присяги членами Черкаської міської виборчої комісії, включеними до її складу постановою Центральної виборчої комісії від 16 лютого 2018 року N 29 (Постанова N 29), та встановлення графіка чергувань членів комісії.

22 квітня 2018 року Черкаською міською виборчою комісією відкрито безперервне засідання для перевірки матеріалів, отриманих від офіційних представників ініціативних груп з відкликання депутатів Черкаської міської ради за народною ініціативою Косяка В. П., Скорика М. Г., Цегвінцевої А. В., Чорнобіль Т. А. та Шадловського М. В., на якому згідно із протоколом засідання, зокрема, встановлено відповідність наданих матеріалів вимогам статей 38 - 40 Закону (Закон N 595-VIII), правильність оформлення підписних листів, визначено кількість підписів, поданих на підтримку ініціативи щодо відкликання кожного з указаних депутатів, визначено строк закінчення перевірки та склад робочої групи для передачі документів до органу ведення Державного реєстру виборців, після чого в засіданні оголошено перерву.

25 квітня 2018 року після перерви засідання Черкаської міської виборчої комісії продовжено: обговорено порядок проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та вибіркової перевірки їхніх підписів, із залученням органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів.

На цьому самому засіданні оголошено ухвалу Черкаського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018 року в справі N 823/1679/18 про забезпечення позову, якою заборонено Черкаській міській виборчій комісії приймати рішення про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала депутата Шадловського М. В., щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою до набрання законної сили відповідним рішенням, після чого знову оголошено перерву в засіданні комісії.

2 травня 2018 року після перерви Черкаська міська виборча комісія на засіданні ухвалила низку постанов:

N 1 "Про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Черкаської міської ради від багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Черкаської міської ради Шадловського Максима Володимировича за народною ініціативою", якою вирішила звернутись до суду щодо скасування ухвали про забезпечення позову в справі N 823/1679/18 за позовом Шадловського М. В.;

N 2 "Про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Черкаської міської ради від багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Черкаської міської ради Скорика Максима Григоровича за народною ініціативою", якою вирішила звернутись до вищого керівного органу Всеукраїнського об'єднання "ЧЕРКАЩАНИ", місцева організація якої висувала Скорика М. Г., щодо розгляду питання про його відкликання за народною ініціативою та прийняття відповідного рішення;

N 3, N 4 "Про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Черкаської міської ради від багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Черкаської міської ради Цегвінцевої Альони Володимирівни за народною ініціативою" та "Про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Черкаської міської ради від багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Черкаської міської ради Чорнобіль Тетяни Андріївни за народною ініціативою", якими вирішила звернутись до вищого керівного органу Партії Вільних Демократів, місцева організація якої висувала Цегвінцеву А. В. та Чорнобіль Т. А., щодо розгляду питання про їх відкликання за народною ініціативою та прийняття відповідного рішення;

N 5 "Про узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Черкаської міської ради від багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Черкаської міської ради Косяка Віталія Петровича за народною ініціативою", якою вирішила звернутись до вищого керівного органу Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка", місцева організація якої висувала Косяка В. П., щодо розгляду питання про його відкликання за народною ініціативою та прийняття відповідного рішення.

Після ухвалення вказаних постанов у засіданні Черкаської міської виборчої комісії оголошено перерву.

Постанови N 2 - 5 того самого дня направлено комісією до вищих керівних органів відповідних партій.

Разом з тим, 2 травня 2018 року до Черкаської міської виборчої комісії надійшли ухвали Черкаського окружного адміністративного суду, постановлені того самого дня, про забезпечення позовів:

у справі N 823/1731/18, якою було заборонено вказаній комісії звертатися та направляти рішення до вищого керівного органу Партії Вільних Демократів, місцева організація якої висунула депутатів Чорнобіль Т. А., Цегвінцеву А. В., та до Всеукраїнського об'єднання "ЧЕРКАЩАНИ", місцева організація якої висунула депутата Скорика М. Г., щодо відкликання депутатів місцевої ради за народною ініціативою до набрання законної сили відповідним рішенням;

у справі N 823/1741/18, якою було заборонено комісії направляти вищому керівному органу Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка" рішення про звернення Черкаської міської виборчої комісії щодо відкликання депутата Черкаської міської ради Косяка В. П. за народною ініціативою до набрання законної сили відповідним рішенням.

3 травня 2018 року засідання Черкаської міської виборчої комісії продовжилося. Було розглянуто рішення вищих керівних органів Партії Вільних Демократів про відкликання депутатів Черкаської міської ради Цегвінцевої А. В. та Чорнобіль Т. А., а також Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка" про відкликання депутата Черкаської міської ради Косяка В. П., заяву кандидата в депутати Черкаської міської ради Мкртчана А. А. про скасування його реєстрації та виключення з виборчого списку, заяви про реєстрацію депутатами Черкаської міської ради Даньковської Н. М. та Панасенка М. С., які у цей день надійшли до комісії.

За результатами розгляду вказаних документів того самого дня Черкаською міською виборчою комісією ухвалено постанови:

N 6 "Про визнання обраними депутатів Черкаської міської ради", якою Даньковську Н. М. та Панасенка М. С. визнано обраними депутатами вказаної ради у зв'язку з прийняттям вищим керівним органом Партії Вільних Демократів рішення про відкликання Цегвінцевої А. В. та Чорнобіль Т. А. за народною ініціативою;

N 7, N 8 "Про реєстрацію депутата Черкаської міської ради" та "Про реєстрацію депутата Черкаської міської ради", якими зареєстровано обраних депутатів зазначеної ради Даньковську Н. М. та Панасенка М. С.;

N 9 "Про скасування реєстрації кандидата в депутати Черкаської міської ради Мкртчана Арсена Араіковича, який балотувався в багатомандатному виборчому окрузі міста Черкаси за виборчим списком місцевої організації "Радикальної Партії Олега Ляшка" на чергових виборах депутатів Черкаської міської ради 25 жовтня 2015 року з виключенням його з виборчого списка", якою скасовано постанову комісії в частині реєстрації вказаного кандидата з виключенням його з виборчого списку;

N 10 "Про визнання обраними депутатів Черкаської міської ради", якою Гончаренко І. В. визнано обраною депутатом указаної ради у зв'язку з прийняттям вищим керівним органом Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка" рішення про відкликання Косяка В. П. за народною ініціативою.

Після цього в засіданні Черкаської міської виборчої комісії оголошено перерву.

4 травня 2018 року після перерви засідання вказаної виборчої комісії продовжено: зареєстровано депутатом Черкаської міської ради Гончаренко І. В., про що ухвалено постанову N 11 "Про реєстрацію депутата Черкаської міської ради" і знову оголошено перерву.

5 травня 2018 року до Черкаської міської виборчої комісії надійшла ухвала Черкаського окружного адміністративного суду про забезпечення позову в справі N 823/1731/18, якою суд зупинив дію рішень Черкаської міської виборчої комісії від 3 травня 2018 року N 6 - 8, заборонив їй вчиняти дії щодо прийняття рішення про визнання обраним наступного за черговістю кандидата в депутати від місцевої організації партії Всеукраїнського об'єднання "ЧЕРКАЩАНИ" до закінчення розгляду справи по суті, заборонив оголошувати на засіданні Черкаської міської ради повідомлення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати від Партії Вільних Демократів та про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати від Всеукраїнського об'єднання "ЧЕРКАЩАНИ" і повідомлення про підсумки виборів, направляти відповідне рішення про реєстрацію депутатів до Комісії до закінчення розгляду справи по суті.

7 травня 2018 року до Черкаської міської виборчої комісії надійшла ухвала Черкаського окружного адміністративного суду про забезпечення позову в справі N 823/1741/18, якою суд заборонив указаній комісії офіційно оголошувати на сесії Черкаської міської ради рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати від місцевої організації Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка" до набрання законної сили відповідним рішенням.

8 травня 2018 року зазначені судові ухвали оголошено після перерви на засіданні Черкаської міської виборчої комісії.

16 травня 2018 року Черкаська міська виборча комісія направила Черкаському міському голові, секретарю та депутатам Черкаської міської ради повідомлення про припинення повноважень депутатів Чорнобіль Т. А., Цегвінцевої А. В., Скорика М. Г. та Косяка В. П.

Проаналізувавши наявні матеріали, Комісія встановила порушення Черкаською міською виборчою комісією Конституції України та законів України.

Відповідно до частин першої (Закон N 595-VIII), третьої статті 20 (Закон N 595-VIII), частини першої статті 25 Закону (Закон N 595-VIII) територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень та у порядку, передбачених законами України, забезпечує організацію та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України та законів України (частина третя статті 19 Закону (Закон N 595-VIII)).

2 травня 2018 року Черкаський окружний адміністративний суд постановив ухвали про забезпечення позовів у справах N 823/1731/18 та N 823/1741/18, якими заборонив Черкаській міській виборчій комісії звертатися та направляти рішення до вищих керівних органів Партії Вільних Демократів, Всеукраїнського об'єднання "ЧЕРКАЩАНИ", Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка", місцеві організації яких висунули депутатів Черкаської міської ради Чорнобіль Т. А., Цегвінцеву А. В., Скорика М. Г. та Косяка В. П. відповідно, щодо їх відкликання за народною ініціативою до набрання законної сили судовими рішеннями в указаних справах.

Того самого дня Черкаська міська виборча комісія ухвалила та направила до вищих керівних органів указаних політичних партій свої рішення щодо відкликання за народною ініціативою депутатів Черкаської міської ради Чорнобіль Т. А., Цегвінцевої А. В., Скорика М. Г. та Косяка В. П. (постанови N 2 - 5).

3 травня 2018 року рішення вищих керівних органів Партії Вільних Демократів та Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка" щодо відкликання депутатів Черкаської міської ради Чорнобіль Т. А., Цегвінцевої А. В. та Косяка В. П. надійшли до Черкаської міської виборчої комісії, були розглянуті на її засіданні і за наслідками їх розгляду комісією ухвалено постанови про визнання обраними наступних за черговістю кандидатів у депутати Черкаської міської ради, включених до виборчих списків відповідних місцевих організацій партій (постанови N 6 та N 10).

У цей день та наступного дня новообрані депутати були зареєстровані (постанови N 7, 8, 11).

Ухвалення Черкаською міською виборчою комісією зазначених постанов обумовило прийняття Черкаським окружним адміністративним судом нових ухвал про забезпечення позовів від 5 травня 2018 року в справі N 823/1731/18 та від 7 травня 2018 року в справі N 823/1741/18, якими суд, зокрема, заборонив Черкаській міській виборчій комісії оголошувати на засіданні Черкаської міської ради повідомлення про визнання обраними вказаних депутатів.

При цьому в ухвалі Черкаського окружного адміністративного суду про забезпечення позову від 7 травня 2018 року в справі N 823/7141/18 судом встановлено, що всупереч нормам Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV), за наявності ухвали суду про вжиття заходів забезпечення позову, яка набрала законної сили, Черкаська міська виборча комісія направила до вищого керівного органу партії рішення щодо відкликання депутата, що є очевидною ознакою протиправності таких дій.

Таким чином, судом встановлено порушення вказаною виборчою комісією вимоги Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) щодо обов'язковості судових рішень, які набрали законної сили, а отже, положення Конституції України, відповідно до частини першої статті 1291 якої судове рішення є обов'язковим до виконання.

Згідно з частиною п'ятою статті 27 Закону (Закон N 595-VIII) з метою дотримання під час розгляду питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Проте Комісії не надано доказів, що Косяка В. П., Скорика М. Г., Цегвінцеву А. В., Чорнобіль Т. А. та Шадловського М. В. Черкаська міська виборча комісія запрошувала на свої засідання, що свідчить про недотримання виборчою комісією вищезазначеної вимоги Закону (Закон N 595-VIII).

За змістом статей 88 - 90 Закону (Закон N 595-VIII) територіальна виборча комісія офіційно оприлюднює у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації повідомлення щодо обрання особи депутатом відповідної ради.

Проте на порушення вказаних вимог Закону (Закон N 595-VIII) повідомлення стосовно обрання депутатами Черкаської міської ради Даньковської Н. С., Панасенка М. С., Гончаренко І. В. Черкаською міською виборчою комісією не оприлюднено.

Відповідно до частини дванадцятої статті 86 (Закон N 595-VIII), статті 90 Закону (Закон N 595-VIII), частини третьої статті 4 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" після визнання обраним та реєстрації депутатом місцевої ради наступного за черговістю кандидата в депутати територіальна виборча комісія інформує про це відповідну раду на її пленарному засіданні.

Водночас законодавством України територіальним виборчим комісіям не надано повноважень інформувати місцеву раду або інших суб'єктів про припинення повноважень депутатів відповідної ради, а отже, дії Черкаської міської виборчої комісії з інформування Черкаського міського голови, секретаря та депутатів Черкаської міської ради про припинення повноважень депутатів цієї ради Чорнобіль Т. А., Цегвінцевої А. В., Скорика М. Г. та Косяка В. П. є такими, що вчинені нею з перевищенням повноважень, оскільки територіальні виборчі комісії зобов'язані діяти лише таким чином і в такий спосіб, які прямо передбачені Законом (Закон N 595-VIII), і лише в межах своєї компетенції.

Комісією також встановлено систематичні порушення Черкаською міською виборчою комісією порядку організації роботи та ведення діловодства, встановленого статтею 27 Закону (Закон N 595-VIII) та Порядком організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 року N 228 (Порядок N 228) (далі - Порядок).

Так, згідно з частинами другою (Закон N 595-VIII), одинадцятою статті 27 Закону (Закон N 595-VIII), пунктами 2.1 (Порядок N 228), 2.5 Порядку (Порядок N 228) основною формою роботи виборчої комісії є засідання. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання.

Вимоги щодо оформлення протоколу засідання виборчої комісії регламентовано розділом 12 Порядку (Порядок N 228) та додатком 2 (Порядок N 228) до нього.

Відповідно до пункту 12.1 Порядку (Порядок N 228) у протоколі засідання виборчої комісії фіксується обговорення питань і прийняття рішень на засіданні комісії.

Протокол засідання виборчої комісії повинен містити визначені реквізити, зокрема, назву виду діяльності виборчої комісії (засідання) та час проведення засідання (пункт 12.2 Порядку (Порядок N 228)).

Текст протоколу засідання виборчої комісії з розгляду кожного питання складається з трьох частин, що починаються словами: "Слухали", "Виступили", "Вирішили" ("Постановили").

Після слів "Вирішили" у протоколі повинно бути зазначено зміст рішення, що виноситься на голосування, а після нього - кількість голосів членів виборчої комісії (цифрами і прописом), які проголосували за це рішення, із визначенням їх позиції: "За", "Проти" чи "Утримався".

Проте вказані вимоги до порядку оформлення протоколу засідання Черкаською міською виборчою комісією порушено.

Центральній виборчій комісії на вимогу надати протоколи засідань Черкаської міської виборчої комісії нею надано протокол засідання від 1 квітня 2018 року, а також кілька документів із назвою "Протокол N 2 узагальнення збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутатів Черкаської міської ради від багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Черкаської міської ради Цегвінцевої Альони Володимирівни, Шадловського Максима Володимировича, Чорнобіль Тетяни Андріївни, Косяка Віталія Петровича, Скорика Максима Григоровича за народною ініціативою", датовані 22 та 25 квітня, 2, 3, 4 та 8 травня 2018 року (далі - "Протоколи N 2"), які за змістом є протоколами засідання виборчої комісії, проте оформлені з недотриманням указаних положень.

Також Черкаською міською виборчою комісією допущено інші порушення під час оформлення протоколів засідань.

Так, у протоколі засідання Черкаської міської виборчої комісії від 1 квітня 2018 року кількість голосів членів виборчої комісії, які голосували проти затвердження порядку денного, цифрою зазначено "нуль", а прописом - "один".

У всіх "Протоколах N 2" не зазначено часу проведення засідання, а результати голосування членів виборчої комісії передують змісту рішення, яке виносилося на голосування.

У "Протоколах N 2" від 22 квітня та 2 травня 2018 року кількість членів комісії, які взяли участь у голосуванні, не збігається з кількістю присутніх на засіданні членів виборчої комісії, що ставить під сумнів достовірність відомостей, внесених до протоколу засідання.

Також Комісія звертає увагу на таке.

Пунктами 7.4 (Порядок N 228), 7.5 Порядку (Порядок N 228) встановлено, що на початку засідання виборчою комісією за пропозицією головуючого на засіданні обговорюється та затверджується порядок денний засідання комісії, про що приймається протокольне рішення. У разі необхідності внесення змін до порядку денного під час засідання виборчої комісії (вилучення питання, доповнення новим питанням) головуючий на засіданні вносить відповідну пропозицію (самостійно або за ініціативою члена комісії). Кожна пропозиція про внесення змін до порядку денного засідання виборчої комісії обговорюється та затверджується протокольним рішенням комісії.

Разом з тим "Протоколи N 2" свідчать, що всупереч указаним вимогам порядок денний на початку безперервного засідання, розпочатого 22 квітня 2018 року, Черкаською міською виборчою комісією не затверджувався, так само не затверджувались і зміни до нього під час засідань 3, 4 та 8 травня 2018 року в межах продовження безперервного засідання, під час яких розглядались також інші питання, крім перевірки матеріалів щодо відкликання депутатів Черкаської міської ради.

Крім того, перелік питань порядку денного, зазначений у "Протоколі N 2" від 3 травня 2018 року, не відповідає питанням, які розглядалися на засіданні комісії.

Також Черкаською міською виборчою комісією порушено вимоги щодо ведення журналу реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії (Порядок N 228).

Форму вказаного журналу встановлено додатком 5 до Порядку (Порядок N 228). Сторінки журналу нумеруються, журнал прошивається і скріплюється печаткою виборчої комісії.

Додані до пояснення голови Черкаської міської виборчої комісії від 9 травня 2018 року N 62/05 документи свідчать, що у виборчій комісії ведеться два журнали - Журнал реєстрації вхідної документації та Журнал вихідної документації, при цьому їх сторінки не пронумеровано, а журнали не прошито.

Водночас із пояснення голови Черкаської міської виборчої комісії від 7 червня 2018 року N 78/06 вбачається, що в комісії ведеться один журнал - реєстрації документів, заяв і скарг, а його сторінки пронумеровано, на підтвердження чого до пояснення додано копію сторінки 4, яку, порівнюючи з документами, доданими до пояснення від 9 травня 2018 року N 62/05, можна ідентифікувати як сторінку Журналу реєстрації вхідної документації Черкаської міської виборчої комісії, що не містить номера.

Також Комісія зазначає, що у наданих головою Черкаської міської виборчої комісії поясненнях від 10 травня 2018 року N 63/05 йдеться про те, що вказана виборча комісія затвердила графік та часи роботи комісії на засіданні 1 квітня 2018 року, а в поясненнях від 7 червня 2018 року N 78/06 - що такий графік був затверджений виборчою комісією 2 квітня 2018 року.

Натомість наданими документами не підтверджується ухвалення цією виборчою комісією зазначеного графіку чергування на засідання 1 квітня 2018 року, а також проведення нею засідання 2 квітня 2018 року.

Більше того, з протоколу засідання 1 квітня 2018 року вбачається, що Черкаська міська виборча комісія ухвалила рішення не встановлювати графік чергування, а розмістити на дошці оголошень виборчої комісії телефони голови, заступника голови та секретаря виборчої комісії.

Також Комісії не надано підтверджень обладнання Черкаською міською виборчою комісією стенда офіційних матеріалів, що свідчить про порушення нею вимог частини п'ятнадцятої статті 27 Закону (Закон N 595-VIII) та пункту 1.12 Порядку (Порядок N 228).

Окремо Центральна виборча комісія звертає увагу на такі обставини.

Відповідно до частини другої статті 47 Закону (Закон N 595-VIII) територіальна виборча комісія скасовує рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі окремого кандидата в депутати з виключенням його з виборчого списку в разі звернення кандидата в депутати в будь-який час після завершення виборчого процесу відповідних місцевих виборів.

З наявних у Комісії відеоматеріалів (відеозапису) засідання Черкаської міської виборчої комісії 3 травня 2018 року вбачається, що за результатом розгляду питання стосовно заяви кандидата в депутати Черкаської міської ради Мкртчана А. А. про скасування його реєстрації та виключення з виборчого списку вказана виборча комісія ухвалила рішення лише щодо скасування його реєстрації без виключення з виборчого списку, оскільки "це не належить до її повноважень".

Натомість згідно з протоколом засідання 3 травня 2018 року та текстом постанови від 3 травня 2018 року N 9 заяву Мкртчана А. А. задоволено повністю: скасовано постанову Черкаської міської виборчої комісії в частині його реєстрації кандидатом у депутати Черкаської міської ради з виключенням його з виборчого списку місцевої організації Політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка", за виборчим списком якої він балотувався.

Таким чином, текст протоколу засідання Черкаської міської виборчої комісії в частині розгляду вказаного питання та зміст виготовленої постанови комісії від 3 травня 2018 року N 9 не збігаються зі змістом рішення, ухвалення якого зафіксовано відеозаписом.

Усі вищезазначені обставини ставлять під сумнів достовірність документів та рішень, які складаються та оформлюються Черкаською міською виборчою комісією в процесі її діяльності, свідчать про намагання ввести в оману Центральну виборчу комісію та вказують на можливе вчинення окремими особами кримінальних правопорушень.

Частиною четвертою статті 13 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" передбачено, що в разі виявлення у процесі розгляду питання на засіданні Комісії ознак вчинення злочину чи іншого правопорушення Комісія приймає рішення про звернення до відповідних правоохоронних органів та передає їм відповідні матеріали.

З огляду на викладене Комісія вважає за необхідне звернутися до Головного управління Національної поліції в Черкаській області та передати копії матеріалів з питання діяльності Черкаської міської виборчої комісії для проведення перевірки викладених у них обставин та вжиття заходів реагування відповідно до законодавства України.

Пунктом 1 частини першої статті 19 Закону (Закон N 595-VIII) передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

За змістом частини третьої статті 29 Закону (Закон N 595-VIII) повноваження всього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів у разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України та законів України.

З огляду на наведені обставини Центральна виборча комісія констатує неможливість належного виконання поточним складом Черкаської міської виборчої комісії своїх повноважень та вважає за необхідне достроково припинити повноваження всього її складу в зв'язку із систематичним порушенням Конституції України та законів України.

Враховуючи викладене, відповідно до пункту 1 частини першої статті 24 (Закон N 595-VIII), частини третьої статті 29 Закону України "Про місцеві вибори" (Закон N 595-VIII), керуючись частиною другою статті 1, частиною першою статті 2, статтями 11 - 13, частиною першою статті 16, пунктами 1 - 2, 9 статті 21, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Встановити факт систематичного порушення Черкаською міською виборчою комісією Черкаської області Конституції України та законів України.

2. Достроково припинити повноваження всього складу Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області у зв'язку із систематичним порушенням нею Конституції України та законів України.

3. Встановити, що місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, а також зареєстровані в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцеві організації політичних партій, які мають право подання кандидатур до складу Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області, можуть не пізніше 24 години 14 червня 2018 року подати до Центральної виборчої комісії кандидатури для включення до складу зазначеної комісії.

4. Звернутись до Головного управління Національної поліції в Черкаській області та передати копії матеріалів для проведення перевірки викладених у них обставин та вжиття заходів реагування відповідно до законодавства України.

5. Звернути увагу нового складу Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України в своїй діяльності.

6. Копії цієї постанови надіслати Черкаській міській виборчій комісії Черкаської області, Черкаській міській раді Черкаської області, Головному управлінню Національної поліції в Черкаській області.

7. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

 

Заступник Голови
Центральної виборчої комісії

Ж. УСЕНКО-ЧОРНА




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали