ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

18.01.2012 р.

N К/9991/8814/11


Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів - Бутенка В. І (доповідач), Гашицького О. В., Мойсюка М. І., Лиски Т. О., Штульман І. В., провівши в порядку касаційного провадження попередній розгляд адміністративної справи за позовом ОСОБА_6 до Пенсійного фонду України про визнання протиправними дій щодо неналежного розгляду звернення, зобов'язання вчинити певні дії, встановив:

У вересні 2010 року ОСОБА_6 звернулась до суду із вказаним позовом, в якому просила визнати дії Пенсійного фонду України щодо неналежного розгляду її звернення про перерахунок пенсії протиправними, зобов'язати вчинити певні дії.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 7 жовтня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10 лютого 2011 року, в задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі ОСОБА_6, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог.

Колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Частиною 1 статті 1 Закону України "Про звернення громадян" встановлюється право громадян України звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України "Про звернення громадян" звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Частиною 3 статті 7 цього Закону встановлено, що якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Терміни розгляду звернень громадян та надання на них відповідей встановлюються ст. 20 цього ж Закону, а саме встановлено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 9 серпня 2010 року ОСОБА_6 було подано до Пенсійного фонду України заяву про протиправність дій Управління Пенсійного фонду України в Дніпровському районі м. Києва.

Звернення позивача відповідно до ст. 7 Закону України "Про звернення громадян" 10 серпня 2010 року Пенсійним фондом України для повного та всебічного розгляду звернення і надання обґрунтованої відповіді було скеровано до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві, про що повідомлено позивачу.

Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо правомірності скерування звернення позивача до Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві, оскільки зазначені дії не порушують ст. 7 Закону України "Про звернення громадян", позивач скаржиться на дії Управління Пенсійного фонду України у Дніпровському районі м. Києві, а тому відповідач направив звернення на розгляд Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві.

Відповідь на звернення позивача від 9 серпня 2010 року Пенсійним фондом України надано 7 вересня 2010 року, тобто у встановлені законом строки.

Колегія суддів погоджується також з висновком судів попередніх інстанцій стосовно того, що лист Пенсійного фонду України, яким позивачу надано відповідь на його звернення, не породжує певних правових наслідків, а носить лише інформаційний характер і не набуває статусу рішення в розумінні п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України, внаслідок чого не може бути оскарженим в адміністративному суді в порядку адміністративного судочинства.

Наведені обставини були правильно враховані судами першої та апеляційної інстанцій, які обґрунтовано прийняли рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Доводи касаційної скарги зроблених судами попередніх інстанцій висновків не спростовують.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що підстав для скасування чи зміни оскаржених судових рішень не вбачається.

Керуючись ст. ст. 220, 2201, 221, 223, 224, 230 КАС України, суд ухвалив:

Касаційну скаргу ОСОБА_6 залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 7 жовтня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10 лютого 2011 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та оскарженню не підлягає.

 

Судді:

 





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали