ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

27.01.2011 р.

N К-16552/09

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: головуючого - Співака В. І., суддів - Білуги С. В., Загороднього А. Ф., Заїки М. М., Ліпського Д. В., розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Танковського Степана Миколайовича на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.03.2009 у справі за позовом Танковського Степана Миколайовича до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, третя особа - Міністерство оборони України про перерахунок пенсії, встановила:

У березні 2008 року Танковський С. М. звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, третя особа: Міністерство оборони України про перерахунок пенсії.

Постановою Хмельницького міськрайонного суду від 07.08.2008 позов Танковського С. М. було задоволено. Визнано неправомірною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницький області щодо відмови Танковському С. М. у перерахунку пенсії з 01.04.2007. Зобов'язано Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області провести Танковському С. М. перерахунок пенсії за період з 01.04.2007 по 31.12.2007 з урахуванням розміру премії, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 N 594 та наказом Міністра оборони України від 14.04.2007 N 175.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.03.2009 апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області було задоволено. Постанову Хмельницького міськрайонного суду від 07.08.2008 скасовано, у задоволенні позову Танковського С. М. відмовлено.

Танковський С. М. подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.03.2009 скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, оскільки рішення суду апеляційної інстанції постановлене з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не дають підстав, які передбачені статтями 225 - 229 Кодексу адміністративного судочинства України для зміни чи скасування судового рішення.

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України з питань соціального захисту військовослужбовців" від 16.12.2004 внесено зміни у Закон України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб". Частину третю статті 63 Закону викладено в такій редакції: "Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у строки, встановлені частиною другою статті 51 цього Закону".

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 N 594 "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році" дозволено Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерству транспорту та зв'язку, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Державної прикордонної служби, Державному департаменту з питань виконання покарань і Управлінню державної охорони здійснювати у поточному році починаючи з 1 квітня преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад встановлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

Граничні розміри премій, які можуть бути виплачені військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, встановлюються керівниками зазначених органів у межах затвердженого фонду грошового забезпечення.

На виконання вказаної постанови Міністром оборони України 14.04.2007 прийнято наказ N 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України", яким з 01.04.2007 встановлено граничні розміри премії, яка може бути виплачена військовослужбовцям у межах видатків на грошове забезпечення за 2007 рік.

Таким чином, у період з 01.04.2007 до закінчення поточного року на підставі зазначених постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 N 594 та наказу Міністра оборони України від 14.04.2007 N 175 було тимчасово дозволено преміювати працюючих військовослужбовців.

Характер та умови цього преміювання свідчать про те, що вказана премія носить тимчасовий характер, та не є новим додатковим видом грошового забезпечення, а отже не дає підстав для перерахунку пенсії відповідно до частини третьої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб".

Таким чином, відмовляючи у здійсненні перерахунку пенсії позивачу відповідач діяв відповідно до вимог чинного законодавства, підстав для визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними не було.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись ст. ст. 220, 2201, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів ухвалила:

Касаційну скаргу Танковського Степана Миколайовича залишити без задоволення, а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.03.2009 у справі за позовом Танковського Степана Миколайовича до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, третя особа: Міністерство оборони України про перерахунок пенсії - без змін.

Ухвала оскарженню не підлягає.

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали