МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 27 лютого 2012 року N 547

(з основної діяльності)

м. Київ

Про підбиття підсумків роботи територіальних підсистем ЄС ЦЗ у 2011 році

Відповідно до Плану основних заходів цивільного захисту на 2011 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. N 79-р (Розпорядження N 79-р), з територіальними підсистемами єдиної державної системи цивільного захисту (далі - територіальна підсистема) Автономної Республіки Крим, областей, міст Київ та Севастополь організовано підбиття підсумків роботи у сфері цивільного захисту за 2011 рік.

Для участі у зазначених заходах залучався керівний склад Міністерства та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра.

У Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Житомирській, Івано-Франківській, Луганській, Хмельницькій областях та місті Київ зазначені заходи пройшли за участю начальників цивільного захисту із залученням голів обласної, районних та міських комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, керівного складу територіальних органів МНС, структурних підрозділів у справах цивільного захисту та надзвичайних ситуацій, спеціалізованих служб цивільного захисту регіону.

Також організовано та ефективно пройшло підбиття підсумків у Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Черкаській та Чернівецькій областях. Під час проведення заходів у Івано-Франківській та Тернопільській областях здійснено показ новітніх зразків техніки та засобів із запобігання надзвичайним ситуаціям.

З метою узагальнення досвіду функціонування органів управління і сил цивільного захисту у 2012 році, підвищення ефективності діяльності територіальних підсистем та визначення шляхів вирішення проблемних питань у сфері цивільного захисту наказую:

1. Начальникам ГТУ (ТУ) МНС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі:

забезпечити виконання заходів, передбачених Планом основних заходів цивільного захисту на 2012 рік, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 р. N 1215-р (План N 1215-р), та згідно з наказом МНС від 16.12.2011 N 1336 (План N 1336);

організувати виконання пріоритетних завдань, визначених Колегією МНС на 2012 рік (наказ МНС від 27.01.2012 N 75 "Про реалізацію рішень Колегії МНС від 26 січня 2012 року N 1 - 10" (Наказ N 75));

налагодити (удосконалити) більш тісну взаємодію із місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо виконання завдань у сфері захисту населення та територій від надзвичайних ситуацій;

організувати співпрацю з керівниками структурних підрозділів апарату МНС щодо вирішення проблемних питань у сфері цивільного захисту в регіоні та спільно визначити шляхи їх вирішення.

2. Керівникам центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через Міністра, керівникам департаментів та самостійних структурних підрозділів апарату МНС, начальникам ГТУ (ТУ) МНС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі організувати роботу щодо вирішення найбільш актуальних питань у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у регіонах, які потребують вирішення протягом 2012 року (перелік проблемних питань додається).

3. За високу та ефективну організацію роботи у сфері цивільного захисту у 2011 році начальникам ТУ МНС у Вінницькій області Шевчуку Р. В., ТУ МНС у Кіровоградській області Федорчаку В. В., ГТУ МНС у Львівській області Дмитровському С. Ю., ТУ МНС у Хмельницькій області Манільчуку А. В. та ТУ МНС у Черкаській області Гвоздю В. М. оголосити подяку.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

Міністр

В. Балога


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС
27.02.2012 N 547


ПЕРЕЛІК ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ У РЕГІОНАХ УКРАЇНИ, ЯКІ ПОТРЕБУЮТЬ ВИРІШЕННЯ

N
з/п

Назва проблемного питання

Місце розташування об'єкта

Стисла характеристика проблемного питання із визначенням можливих шляхів вирішення за сприянням МНС

Орієнтовні обсяги необхідного фінансування

Стисла характеристика соціально-економічного ефекту

1

2

3

4

5

6

Автономна Республіка Крим

1

Утилізація непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин на території АР Крим

Територія АР Крим

На цей час на території автономії на сільськогосподарських підприємствах зберігається понад 400 тонн непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин пестицидів I - IV групи небезпеки) з різним ступенем токсичності.
Шляхи вирішення:
Сприяти цільовому виділенню коштів на вивіз за територію Автономної Республіки Крим непридатних та заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин з подальшою утилізацією на спеціалізованому підприємстві

9,0 млн. грн. (за рахунок природоохоронного фонду України)

Утилізація непридатних та заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин дозволить запобігти виникненню надзвичайних ситуацій з викидом (розливом) небезпечних хімічних речовин

Вінницька область

2

Розташування на території області складів непридатних та заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин

Вінницька область

Накопичення понад 900 тонн непридатних та заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин.
Шляхи вирішення:
Вивезення на утилізацію небезпечних речовин та рекультивація території

близько 25,0 млн. грн., обласний та державний бюджет

Зняття соціальної напруги серед населення, очищення території області від отрутохімікатів

Волинська область

3

Відсутність пожежно-рятувального підрозділу на об'єкті газовидобування

смт Локачі Волинської області

Будівельна готовність Локачинського пожежного депо Локачинського газопромислу ГПУ "Львівгазвидобування ДК "Укргазвидобування" складає 74 %. Відсутність боєздатного підрозділу значно знижує рівень протипожежного захисту як об'єкта газовидобування, так і прилеглих територій та населених пунктів.
Шляхи вирішення:
За сприяння МНС необхідно підготувати звернення до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України про передачу недобудованого пожежного депо, як цілісного майнового комплексу, та двох пожежних автоцистерн до МНС України та розглянути можливість завершення будівництва недобудованої споруди пожежного депо в 2012 році

3505,5 тис. гривень

Належний рівень протипожежного захисту об'єкта газовидобування та прилеглих територій

Дніпропетровська область

4

Утилізація твердого ракетного палива від міжконтинентальних ракет РС-22

м. Павлоград, Дніпропетровська область
ДП "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод"

ДП "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод" виконуються заходи згідно з Програмою утилізації твердого ракетного палива від міжконтинентальних ракет РС-22.
Гарантійні строки безпечного зберігання корпусів двигунів із твердим ракетним паливом закінчились. Незважаючи на актуальність та міжнародну значимість зазначених робіт, строки їх завершення за вказаною Програмою, через постійне недофінансування, неодноразово переносились.
За попередньою оцінкою, у випадку вибуху лише одного сховища ракетних двигунів призведе до враження близько 100 км прилеглої території.
Шляхи вирішення:
Клопотати перед Кабінетом Міністрів України щодо проведення фінансування заходів Програми у повному обсязі з урахуванням заборгованості у попередні роки

270 млн. гривень

Попередження надзвичайної ситуації, що може виникнути у разі вибуху ракетних двигунів

Донецька область

5

Загроза вимивання ґрунтовими водами радіонуклідів з пункту захоронення радіоактивних відходів з подальшим потраплянням до Карлівського водосховища

м. Донецьк, територія Донецького казенного заводу хімічних виробів

Пункт захоронення радіоактивних відходів (далі - ПЗРВ) введений в експлуатацію у 1961 році за типовим проектом ТП 6069).
Об'єм РАВ становить близько 400 м3. Відсутність повної первинної документації щодо завантажених у сховище відходів не дозволяє повністю визначити стан відходів та їх радіонуклідний склад.
Робочим проектом із перезахоронення законсервованого сховища радіоактивних відходів у 2009 році, передбачено суму витрат проведення робіт із перезахоронення ПЗРВ згідно з зведеним кошторисним розрахунком 12 млн. 971 тис. грн.
Шляхи вирішення:
Необхідно виконати перегляд документації Робочого проекту перезахоронення законсервованого сховища твердих радіоактивних відходів, розташованого на землях Донецького казенного заводу хімічних виробів. У кошторисі закладено залізобетонні тритонні контейнери, які на цей час вже не випускаються

12971 тис. грн. (у цінах 2009 року)

Приведення в екологічно безпечний стан території та ґрунтових вод. Зниження соціальної напруги населення м. Донецька

Житомирська область

6

Аварійний стан водопереливної греблі на річці Тетерів

м. Житомир

У випадку руйнування водопереливної греблі на річці Тетерів можуть бути затоплені до 180 житлових будинків з населенням до 1120 осіб, значно пошкоджені автодорожній міст по вул. Жуйка, водовід постачання частини Корольовського району міста, три гілки газопроводу Бердичів-Житомир, а також виробничі приміщення на 10 життєво важливих підприємствах, розташованих у прибережних смугах річок Тетерів та Кам'янка. У Коростишівському та Житомирському районах може бути підтоплено понад 309 житлових будинків з населенням 743 особи.
Шляхи вирішення:
З'ясування реального поточного стану греблі шляхом проведення її водолазного обстеження та отримання відповідного висновку (експертизи). На підставі проведеної експертизи уточнення проектно-кошторисної вартості проведення ремонтних робіт, визначення необхідного обсягу фінансових ресурсів.
Проведення ремонту греблі за рахунок коштів державного бюджету резервного фонду) у порядку запобігання виникнення надзвичайної ситуації регіонального рівня

Згідно з уточненою у 2010 році кошторисною документацією вартість проведення ремонтних робіт складає 10,9 млн. гривень

Попередження затоплення житлового сектору, об'єктів господарювання, газотранспортної системи, нормалізація роботи житлово-комунального господарства міста

Закарпатська область

7

Карстові явища на Солотвинському родовищі кам'яної солі

Закарпатська обл., Тячівський р-н, смт Солотвино

Неконтрольований розвиток карстових явищ на території Солотвинського солерудника та селища Солотвино.
Шляхи вирішення:
Термінове виділення коштів для проведення робіт відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації проекту "Консервація шахти N 9 та захист шахти N 8"

100 млн. грн. у 2012 році за рахунок державного бюджету

Захист населення та територій смт Солотвино від небезпечних екзогенних геологічних процесів та карстових явищ

Запорізька область

8

Розмиття берегової смуги на території курорту державного значення "Курорт Бердянськ"

м. Бердянськ

У зв'язку з інтенсивним розмиттям берегової смуги необхідно продовжити проведення робіт щодо укріплення (захисту) морського берега на території курорту державного значення "Курорт Бердянськ" та східного берега Бердянської коси.
Шляхи вирішення:
Сприяти повному фінансуванню робіт щодо укріплення морського берега

7326,362 тис. гривень

Забезпечення безпечного відпочинку громадян, збільшення кількості відпочиваючих у м. Бердянську

Івано-Франківська область

9

Незавершені роботи з ліквідації наслідків повеней 23 - 27 липня 2008 року та 7 липня 2010 року

Об'єкти охорони здоров'я та закладів освіти області, гідротехнічні споруди, мости, дамби та берегоукріплення, пошкоджені стихіями в 2008 та 2010 роках

У зв'язку з недофінансуванням, роботи щодо ліквідації наслідків повеней, які мали місце 23 - 27 липня 2008 року та 7 липня 2010 року, не здійснюються.
Непогашена кредиторська заборгованість підрядним організаціям за роботи, виконані за власні кошти на постраждалих об'єктах, виконані проектні роботи, проведення експертизи проектів та утримання служби замовника.
Шляхи вирішення:
Сприяти вирішенню питання виділення коштів з Державного бюджету України для проведення найнеобхідніших ремонтно-відновлювальних робіт на пошкоджених об'єктах, а саме:
завершення робіт на об'єктах, роботи на яких розпочато, але не завершено;
погашення заборгованості підрядним організаціям за роботи, виконані за власні кошти;
погашення заборгованості за виконані проектні роботи, проведення експертизи проектів та утримання служби замовника;
завершення робіт та погашення заборгованості підрядним організаціям за роботи, виконані за власні кошти на об'єктах закладів освіти та охорони здоров'я

295,2 млн. гривень

Забезпечення нормальних умов життєдіяльності та функціонування об'єктів інфраструктури області. Зменшення соціальної напруги серед населення, особливо у гірських районах області. Усунення причин судових позовів, які можуть бути ініційовані підрядними організаціями, виконавцями проектних робіт до місцевих органів влади, що може негативно вплинути на їхню роботу

Кіровоградська область

10

Знешкодження вибухонебезпечних предметів на колишньому авіаційному полігоні "Компаніївка"

Компаніївський район Кіровоградська область

На території Компаніївського району знаходяться землі, які раніше використовувались як авіаційний полігон Міністерства оборони України, загальною площею 4025 га, із них 323 га - територія колишнього мішеного поля.
Шляхи вирішення:
1. Сприяння виконання заходів із знешкодження вибухонебезпечних предметів відповідно до обласної програми "Центральний регіон - 2015".
2. Після прийняття Закону України "Про Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012 - 2016 роки" сприяти фінансуванню робіт із знешкодження вибухонебезпечних предметів

1939 тис. гривень

Зменшення ризиків, які можуть виникати внаслідок виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів, до безпечного для населення району рівня, що дасть змогу використовувати землі очищеної території від ВНП у господарських цілях, мінімізувати загрози настання нещасних випадків від несанкціонованого поводження з ВНП, знизити соціальну напругу серед населення, яке проживає поблизу території полігону

Київська область

11

Аварійний стан магістрального трубопроводу теплопостачання "ТЕЦ-місто"

м. Біла Церква, масив Леваневського

Аварійний стан магістрального трубопроводу теплопостачання "ТЕЦ-місто", застарілий стан трубопроводів.
Шляхи вирішення:
Проведення проектно-вишукувальних робіт та фінансування

За різними проектами від 65 до 130 млн. гривень

Забезпечення теплопостачанням і гарячим водопостачанням мешканців і об'єктів господарювання масиву Леваневського

Луганська область

12

Підтоплення окремих ділянок території міста Луганськ

м. Луганськ

Загальна площа підтоплених земель (рівень ґрунтових вод знаходиться вище 1,0 м від рівня землі) міста - 388 га (переважно це площі з індивідуальною забудовою), де затоплені підвали, двірні туалети, підтоплені присадибні ділянки, накопичуються продукти ерозії, що створили небезпечні екологічні й санітарно-епідемічні обставини, тому виникла небезпека появи інфекційних захворювань, існують чисельні випадки руйнування фундаментів будівель. На підтоплених 358 га знаходяться 3449 будівель і мешкає 11235 осіб.
Шляхи вирішення:
Розчищення русел річок Лугань і Вільхова в межах м. Луганська.
Реконструкція та будівництво захисних дамб по річках Лугань, Вільхова для захисту від затоплення повеневими водами 3 % забезпеченості селитебної території м. Луганська. Будівництво інженерних систем дренажу. Організація перетоку повеневої задамбової води в річці Лугань. Будівництво зливової і побутової систем каналізації. Реконструкція та ремонт питних водогонів

28800 тис. гривень

Захист селитебної території м. Луганська від шкідливої дії ґрунтових вод й усунення її небезпечних екологічних та санітарно-епідеміологічних наслідків

Львівська область

13

Небезпечні геологічні явища на Стебницькому ДГХП "Полімінерал"

м. Стебник Дрогобицького району

Зміна гідрохімічної ситуації в зоні впливу рудників, дренування поверхневого стоку, порушення стійкості гірничого масиву на Стебницькому ДГХП "Полімінерал".
Для стабілізації техногенно-екологічної ситуації на підприємстві та в зоні його впливу запропоновано здійснити консервацію рудника N 2 шляхом заповнення його порожнин насиченим розсолом з хвостосховища.
Шляхи вирішення:
Сприяння у виділенні коштів забезпечить зняття техногенного навантаження на регіон та попередження виникнення масштабної техногенної аварій

15000 тис. гривень

Зняття техногенного навантаження на регіон та попередження виникнення масштабної техногенної аварії

Миколаївська область

14

Активізація процесів підтоплення у м. Миколаєві

мкр. Широка Балка, селище ім. Горького (м. Миколаїв)

На значній території міста Миколаїв внаслідок змін природної рівноваги у водному балансі територій, а також техногенних факторів прогресує процес підвищення рівня ґрунтових вод, що веде до підтоплення значних територій. Загальна площа підтоплення окремих територій міста Миколаїв сягає понад 430 га.
Шляхи вирішення:
Необхідне будівництво 3-ї черги дренажної системи в мкр. Широка Балка та остаточне завершення повного комплексу робіт.
По селищу ім. Горького у м. Миколаєві на 2012 рік заплановано виділення коштів з міського бюджету на проведення проектно-вишукувальних робіт у сумі 200 тис. гривень

Орієнтовна вартість робіт - 3 млн. гривень

Повне відновлення ефективної роботи дренажних систем буде сприяти зниженню рівня ґрунтових вод на територіях селищних рад до нормативних відміток, захисту населення і територій від підтоплень, зниженню соціальної напруги серед населення

Одеська область

15

Незадовільний стан гідротехнічних споруд на українській частині річки Дунай та інших гідротехнічних об'єктів області

Українська частина річки Дунай, інші проблемні гідротехнічні об'єкти Одеської області

Незадовільний стан дамб, шлюзів - регуляторів на українській частині річки Дунай та інших об'єктах області, де необхідно провести першочергові аварійно-відновлювальні роботи.
Шляхи вирішення:
Порушити клопотання перед Кабінетом Міністрів України щодо виділення коштів з державного бюджету на виконання невідкладних протипаводкових заходів в Одеській області у 2012 році

На виконання робіт, у тому числі проектних необхідно 75174,0 тис. гривень

1. Забезпечення виконання невідкладних протипаводкових заходів у 2012 році.
2. Захист населення та територій Одеської області від шкідливої дії вод

Полтавська область

16

Обстеження і очищення від вибухонебезпечних предметів території колишнього авіаційного полігону "Яреськи"

У межах територій Великобагачанського та Шишацького районів Полтавської області

На території колишнього авіаційного полігону "Яреськи" знаходиться значна кількість авіаційних бомб, які не вибухнули вагою від 50 до 500 кг), що створює небезпеку для місцевого населення та веденню лісового господарства Миргородського держлісгоспу. Необхідно продовжити суцільне обстеження території полігону піротехнічним підрозділом протягом тривалого терміну.
Шляхи вирішення:
Сприяти продовженню виконання заходів із обстеження і очищення від вибухонебезпечних предметів території колишнього авіаційного полігону "Яреськи" (Обласна цільова-соціальна програма протимінної діяльності на 2011 - 2014 роки, затверджена рішенням Полтавської обласної ради від 30 березня 2011 року)

411 тис. гривень

Значне зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних із вибухонебезпечними предметами

Рівненська область

17

Утилізація непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин (171,983 тонн)

Рівненська область

На території Рівненської області за результатами комплексної інвентаризації Державної екологічної інспекції в Рівненській області зберігається 170,488 тонни непридатних та заборонених до використання пестицидів, з яких 61,163 тонни - вага пестицидів 109,325 тонни - вага тари. Із 61,163 тонни пестицидів - 50,1 тонни зберігається у бетоннополімерних контейнерах, решта 11,06 тонни - зберігаються на складах.
Шляхи вирішення:
Фінансування робіт з повного вивезення і знешкодження (знищення) неконтейнеризованих та контейнеризованих непридатних до використання пестицидів та агрохімікатів можливе за рахунок коштів Державного фонду охорони навколишнього природного середовища України за сприяння Міністерства екології та природних ресурсів України

4,2 млн. гривень

Реалізація завдань з утилізації непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин дозволить зменшити їх обсяги, максимально знешкодити (утилізувати) та відвернути негативний вплив на навколишнє природне середовище і здоров'я людей

Сумська область

18

Утилізація непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин

Станція "Победа" 8 км від с. Жихове Середино-Будського району

Утилізація непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин з прирейкового складу станції "Победа" 8 км від с. Жихове Середино-Будського району на цей час зберігається понад 300 тонн).
Шляхи вирішення:
Сприяння фінансуванню робіт із повного вивезення і утилізації за рахунок державного бюджету

6750 тис. гривень

Покращення екологічного стану місцевості, зниження ризику виникнення надзвичайної ситуації, пов'язаної з хімічним зараженням території

Тернопільська область

19

Обладнання локальної системи оповіщення на території населених пунктів, що потрапляють у прогнозовану зону підтоплення

20 населених пунктів Борщівського, Заліщицького, Бучацького та Монастириського районів Тернопільської області

У зв'язку з проблемами у сфері проводового мовлення в населених пунктах, що потрапляють у прогнозовану зону підтоплення, виникла проблема щодо оповіщення населення. Є необхідність встановлення локальних систем оповіщення в тому числі 20 електросирен вітчизняного виробництва) з подальшим підключенням до регіональної системи централізованого оповіщення.
Шляхи вирішення:
Передбачити кошти на фінансування вищезазначених заходів при формуванні змін до обласного бюджету на 2012 рік

Орієнтовна вартість (20 електросирен) 100 тис. гривень

Зменшення часу на оповіщення населення про загрозу (виникнення) НС

Харківська область

20

Стан забезпечення безпеки населення під час зберігання на території військової частини А 2136 Міноборони України рідких компонентів ракетного палива

Шевченківський р-н, с. Первомайське

На складах військової частини А 2136 (с. Первомайське Шевченківського району Харківської області) зберігаються рідкі компоненти ракетного палива у кількості близько 5 тис. тонн.
Виникнення будь-якої надзвичайної ситуації на складах частини може призвести до екологічної катастрофи із непередбачуваними наслідками.
Прогнозована зона можливого хімічного забруднення може складатиме до 4 км. Площа зони зараження складатиме більш 50 кв. км.
У зону можливого хімічного зараження потрапляють 4 населені пункти з населенням більш 1,5 тис. осіб.
Шляхи вирішення:
1. Безумовне виконання вимог Контракту від 15.06.2011 N СРА 92602 між Міноборони України та ОБСЄ щодо надання послуг з утилізації запасів меланжу компонентів ракетного палива).
2. Негайне забезпечення військової частини засобами спостереження та виявлення витоку (виливу) компонентів палива, дегазаційними засобами та засобами індивідуального захисту особового складу.
3. Розробка сучасних методик прогнозування наслідків виливу (викиду) небезпечних хімічних речовин при аваріях на об'єктах збереження компонентів ракетного палива.
4. Організація всебічного міжвідомчого контролю (моніторингу) ситуації на території військової частини

У зв'язку з існуванням контракту на виконання робіт по утилізації меланжу, обсяги фінансових витрат на поточний рік є конфіденційною інформацією сторін, що уклали відповідні угоди

1. Забезпечення належного рівня безпеки населення і територій, об'єкта військового призначення від загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру.
2. Зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій та забезпечення гарантованого захисту населення і територій від їх наслідків.
3. Виконання у повному обсязі вимог Контракту дозволить очистити територію в/ч А 2136 від токсичних та небезпечних хімічних речовин, створити умови для екологічно безпечного використання земельних та інших ресурсів

Херсонська область

21

Відсутність швидкісного пожежного катеру на стаціонарному рятувальному посту ТУ МНС в області

Херсонська область

З урахуванням значної кількості водних об'єктів на території області існує проблема забезпечення своєчасного та оперативного реагування на події, аварії і пожежі на водному транспорті, об'єктах інфраструктури портів та інших берегових об'єктів акваторії річок та морів області.
Шляхи вирішення:
Забезпечити стаціонарний рятувальний пост ТУ МНС в області на воді швидкісним пожежним катером

6000 тис. гривень

Дасть змогу оперативно реагувати на пожежі в екосистемах (плавнях), у рекреаційній зоні, на водних об'єктах та у зоні дачної забудови, рятувати людей на воді та проводити водолазно-піротехнічні роботи

Хмельницька область

22

Стан водопостачання міста Хмельницький (водогін Чернелівка - Хмельницький довжиною 34 км, який працює в аварійному режимі)

Ділянка (водогону 34 км) Чернелівка - Хмельницький

Водопостачання міста Хмельницький здійснюється тільки одним магістральним водогоном із села Чернелівка Красилівського району довжиною 34 км, що неприпустимо згідно з нормативами.
Зазначений водогін побудований у 1981 році із експериментальних залізобетонних труб діаметром 1000 мм. Ці труби є недосконалими, із значно нижчими від нормативних технічних характеристик показниками внаслідок технологічних порушень при їх виготовленні.
Згідно з висновком науково-дослідного інституту будівельних конструкцій (м. Київ 1996 р.) існує загроза масового руйнування існуючого водогону за критеріями аварійності його основних елементів - раструбних труб.
Шляхи вирішення:
Ініціювати перед Кабінетом Міністрів України розгляд питання щодо цільового виділення коштів у 2012 - 2013 роках відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року N 472-р "Про затвердження робочого проекту з будівництва другої черги водогону від с. Чернелівка Красилівського району до м. Хмельницький"

Загальна вартість будівництва 181,971 млн. грн.
Станом на 01.01.2012 вартість будівництва складає 122,5 млн. гривень

Зняття соціальної напруги серед населення обласного центру. Реалізація заходів дасть змогу замінити технологічне обладнання та в значній мірі забезпечить надійність і стабільність водопостачання обласного центру. Значне зменшення фінансових витрат на експлуатацію водогону

Черкаська область

23

Руйнування правої берегової лінії Кременчуцького водосховища (воднохвильові та руслові процеси) в районі розташування напірного каналізаційного колектора, очисних споруд та полів фільтрації очисних споруд м. Канева Черкаської області

Північний край с Пекарі вздовж ділянки автодороги м. Канів - с. Пекарі в безпосередній близькості від діючого напірного каналізаційного колектора та на міжбуному просторі

Загальна довжина зруйнованих ділянок берега становить 762 м, а відстань від зрізу води до підошви укосу полів фільтрації складає від 30 до 50 метрів. Вздовж автодороги відстань до зрізу води ЛЕП 10 кВ очисних споруд складає від 1,5 до 2 метрів, а до осі колектора - 7 - 8 метрів.
Ситуація є критичною, може спричинити руйнацію напірного каналізаційного колектора та дамб полів фільтрації і, як наслідок, потрапляння каналізаційних стоків до Кременчуцького та нижче розташованого каскаду водосховищ
Шляхи вирішення:
Для проведення першочергових невідкладних робіт з укріплення правого берега Кременчуцького водосховища у районі очисних споруд та напірного каналізаційного колектора м. Канева, сприяти розгляду питання щодо виділення необхідних коштів для запобігання можливої надзвичайної ситуації з резервного фонду державного бюджету на засіданні державної комісії у березні 2012 року

Згідно з проектно-кошторисною документацією за зведеним кошторисним розрахунком вартість цих робіт складає 28758,0 тис. гривень

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, пов'язаних із руйнацією полів фільтрації очисних споруд, а також можливому екологічному забрудненню річки Дніпро, де нижче за течією знаходиться водозабір м. Черкас

Чернівецька область

24

Відновлення та будівництво об'єктів протипаводкового захисту (водозахисні дамби, берегоукріплення)

Чернівецька область

У зв'язку із постійним недофінансуванням Державної цільової програми комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністер, Прут та Сірет, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 р. N 1151, необхідно продовжити відновлення та будівництво об'єктів протипаводкового захисту.
Шляхи вирішення:
Сприяти продовженню виконання заходів протипаводкового захисту у межах Державної цільової програми комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністер, Прут та Сірет

113700 тис. гривень

Дасть можливість створити надійний комплекс протипаводкових об'єктів для захисту населених пунктів Чернівецької області від руйнівної дії високих вод. Буде збудовано берегоукріплень - 3,5 км, протипаводкових дамб - 3,9 км, проведено регулювання русел річок - 4,1 км, а також розпочато будівництво гірської сухої ємності в комплексі з міні ГЕС та протипаводкового водосховища захисного комплексу м. Чернівців

Чернігівська область

25

Активізація ерозійно-зсувних процесів

м. Новгород-Сіверський

У зоні ерозійно-зсувних процесів 25 будинків, готель "Слов'янський". Внаслідок зсувів зруйновано дорожнє полотно на 12 вулицях та здійснюється подальша руйнація ще на 5 ділянках. У прогресуючій ерозійно-зсувній зоні знаходяться оголені магістралі газопостачання і водовідведення, що призводить до ускладнення дорожнього руху.
Шляхи вирішення:
Сприяти виділенню коштів на проведення протиерозійних та протизсувних заходів

9 млн. гривень

Зменшення соціального напруження серед жителів міста Новгород-Сіверський, збереження готелю "Слов'янський"

м. Київ

26

Виток тритію у навколишнє середовище

м. Київ,
вул. Комунальна 1,
Київський державний міжобласний спецкомбінат (КДМСК) "Радон"

У зв'язку з витоком тритію в навколишнє середовище на КДМСК створилось небезпечне екологічне становище.
Згідно з Актом про результати визначення фізичного стану та ізотопного складу твердих радіоактивних відходів у сховищах N 5, 6, 7 пункту поховання від 11.10.95, концентрація тритію у водному горизонті становить 640222 Бк/л, що перевищує гранично допустиме значення в 4,37 разів.
Шляхи вирішення:
Для розв'язання проблеми необхідно ініціювати перед КМУ питання щодо виділення коштів на проведення робіт відповідно до відкоригованого Проекту мінімізації впливу радіаційної аварії на сховищі РАВ N 5, 6, 7 КДМСК "Радон"

17200,0 тис. гривень

Суттєве покращення екологічного становища селища Пирогів та зняття психологічної напруги громадян

27

Забруднення ґрунтів та підземних вод ртуттю

м. Київ,
вул. Червоноткацька, 61,
ВАТ "Радикал"

ВАТ "Радикал" належить до основних забруднювачів довкілля м. Києва. За період роботи ВАТ "Радикал" з 1954 року внаслідок недосконалості технологічних процесів виробництва хлору та каустичної соди ртутним методом пестицидів, хлор окису міді та інших хімічних речовин відбулося значне забруднення ґрунтів та підземних вод на території заводу, що підтверджено висновками хімічних аналізів, проведених за дорученням Держуправління екобезпеки в м. Києві, Державною геологічною партією "ПівнічУкрГеологія" в 1990 році.
Шляхи вирішення:
Для розв'язання проблеми необхідно направити пропозиції до Міністерства екології та природних ресурсів України щодо включення заходів санації ВАТ "Радикал" до загальнодержавної програми поводження з небезпечними відходами

172035,0 тис. гривень

Зняття екологічної напруги та забезпечення безпечних умов проживання в прилеглих житлових будинках

м. Севастополь

28

Аварійний стан систем каналізування та водовідведення

м. Севастополь

Основною проблемою у м. Севастополі є те, що щодоби каналізаційні стоки міста з очисних споруд в об'ємі 90,0 тис. куб. м відводяться через скидний каналізаційний колектор Ду 1200 мм в акваторію Чорного моря.
Загальна протяжність скидного колектора складає 6504 пог. м, підземна частина в береговій смузі - 3144 пог. м. і підводна частина - 3360 пог. метрів.
Аварійний стан сталевих труб скидного колектора (більше 4500 пог. м) призводить до аварійних ситуацій з викидами неочищених каналізаційних стоків в навколишнє природне середовище з підтопленням промислових будівель і земельних ділянок садових суспільств, а також забруднення берегової смуги морської акваторії побережжя.
Шляхи вирішення:
виділення коштів стабілізаційного фонду для реалізації Загальнодержавної програми реформування та розвитку ЖКХ на 2009 - 2014 роки і Загальнодержавної програми Питна вода України на 2006 - 2020 роки (зі змінами) на заходи щодо реконструкції централізованих систем водозабезпечення та водовідведення з використання енергозберігаючого обладнання та технологій

158 млн. гривень

Забезпечення нормальних умов життєдіяльності міста, недопущення випадків екологічного забруднення навколишнього природного середовища на береговій смузі і акваторії Чорного моря в адміністративних межах міста





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали