АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 17 травня 2016 року N 234-р

Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу

Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши матеріали справи N 20-26.13/273-14 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції товариством з обмеженою відповідальністю "Індастріал Девелопмент" (ідентифікаційний код 33357578) і товариством з обмеженою відповідальністю "ПроК-84" (ідентифікаційний код 33470496) та подання Департаменту з питань оскаржень рішень у сфері державних закупівель від 06.10.2015 N 20-26.13/273-14 /364-спр, встановив:

1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ

(1) Антиконкурентні узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю за кодом ДК-016:2010 - 15.20.1, взуття різне, крім спортивного, захисного та ортопедичного [оголошення N 216058 про заплановану закупівлю, надруковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 09.12.2013 N 97/1 (840/1)], проведених Міністерством оборони України.

2. СТОРОНИ

(2) Відповідачами у Справі (далі - Відповідачі) є суб'єкти господарювання, перелічені в цьому другому розділі рішення, а саме:

(3) Товариство з обмеженою відповідальністю "Індастріал Девелопмент" (далі - ТОВ "Індастріал Девелопмент") (вул. Олександра Сербіченка, 5, м. Кременчук, Полтавська обл., 39621, ідентифікаційний код 33357578).

Як вбачається з відомостей щодо ТОВ "Індастріал Девелопмент", які містяться в ЄДР, основним видом діяльності товариства є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90 (Наказ N 457)).

(4) Товариство з обмеженою відповідальністю "ПроК-84" (далі - ТОВ "ПроК-84") (вул. Грушевського, 30, м. Лубни, Полтавська обл., 37500, ідентифікаційний код 33470496).

Як вбачається з відомостей щодо ТОВ "ПроК-84", які містяться в ЄДР, основним видом діяльності товариства є виробництво взуття (код КВЕД 15.20 (Наказ N 457)).

(5) Звідси відповідачі є суб'єктами господарювання в розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

3. ПРОЦЕДУРНІ ДІЇ

(6) В Антимонопольному комітеті України здійснюється контроль за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час проведення Міністерством оборони України (далі - Замовник) процедури закупівлі черевиків хромових з високими берцями загальною вартістю 4,86 млн грн.

(7) Розпорядженням державного уповноваженого Антимонопольного комітету України від 24.12.2014 N 06/305-р розпочато розгляд справи N 20-26.13/273/14 про порушення законодавства по захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю за кодом ДК-016:2010 - 15.20.1, взуття різне, крім спортивного, захисного та ортопедичного [оголошення N 216058 про заплановану закупівлю, надруковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 09.12.2013 N 97/1 (840/1)], проведених Міністерством оборони України.

(8) Листом Комітету від 07.10.2015 N 20-26.13/06-10264 копія подання з попередніми висновками у справі N 20-26.13/273-14 була надіслана ТОВ "ПроК-84".

(9) Листом Комітету від 07.10.2015 N 20-26.13/06-10263 копія подання з попередніми висновками у справі N 20-26.13/273-14 була надіслана ТОВ "Індастріал Девелопмент".

4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОРГИ

(10) Міністерство оборони України проводило відкриті торги за кодом ДК-016:2010 - 15.20.1, взуття різне, крім спортивного, захисного та ортопедичного:

лот 1 - напівчеревики хромові литтєвого методу кріплення або еквівалент 1000 пар;

лот 2 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 6300 пар;

лот 3 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 2900 пар;

лот 4 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 3100 пар;

лот 5 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 1840 пар;

лот 6 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 1560 пар.

(11) Оголошення N 216058 про заплановану закупівлю у бюлетені "Вісник державних закупівель" N 97/1 (840/1) від 09.12.2013 (далі - Торги).

(12) Строк подання пропозицій конкурсних торгів (дата і час): 10.01.2014 до 10.00.

(13) Дата розкриття пропозицій конкурсних торгів (дата і час): 10.01.2014 об 11.00.

(14) Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: лот 1 - місто Київ та місто Севастополь, лот 2 - місто Київ, лот 3 - місто Харків, лот 4 - місто Хмельницький, лот 5 - місто Одеса, лот 6 - місто Сімферополь.

(15) Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.03.2014 включно.

4.1. Пропозиції конкурсних торгів

(16) Свої пропозиції Відповідачі на Торги подали за лотами 2 - 6. Відповідно до звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації N 75/213/7 від 28.03.2014 свої пропозиції подали:

Пропозиції за лотом 2:

приватне підприємство "Виробничо-комерційна фірма "ОЛЕКСАНДРА" (далі - ПП "ВКФ "ОЛЕКСАНДРА") (вул. Святошинська, 46, м. Вишневе, Києво-Святошинський р-н, Київська обл., 08132, ідентифікаційний код 23574413) - 2003400,00 грн з ПДВ (318,00 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ПроК-84" - 1954260,00 грн з ПДВ (310,20 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- товариство з обмеженою відповідальністю "Валтекс" (далі - ТОВ "Валтекс") (вул. Гординського, 2, м. Біла Церква, Київська обл., 09117, ідентифікаційний код 32393877) - 1952748,00 грн з ПДВ (309,96 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- товариство з обмеженою відповідальністю "ТАЛАНЛЕГПРОМ" (далі - ТОВ "ТАЛАНЛЕГПРОМ") (вул. Саксаганського, 77, м. Київ, 01033, ідентифікаційний код 31862978) - 1921374,00 грн з ПДВ (304,98 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Індастріал Девелопмент" - 1950480,00 грн з ПДВ (309,60 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ).

Пропозиції за лотом 3:

- ПП "ВКФ "ОЛЕКСАНДРА" - 922200,00 грн з ПДВ (318,00 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ПроК-84" - 899580,00 грн з ПДВ (310,20 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Валтекс" - 898884,00 грн з ПДВ (309,96 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ТАЛАНЛЕГПРОМ" - 884442,00 грн з ПДВ (304,98 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Індастріал Девелопмент" - 897840,00 грн з ПДВ (309,60 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ).

Пропозиції за лотом 4:

- ПП "ВКФ "ОЛЕКСАНДРА" - 985800,00 грн з ПДВ (318,00 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ПроК-84" - 961620,00 грн з ПДВ (310,20 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Валтекс" - 960876,00 грн з ПДВ (309,96 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ТАЛАНЛЕГПРОМ" - 945438,00 грн з ПДВ (304,98 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Індастріал Девелопмент" - 959760,00 грн з ПДВ (309,60 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ).

Пропозиції за лотом 5:

- ПП "ВКФ "ОЛЕКСАНДРА" - 585120,00 грн з ПДВ (318,00 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ПроК-84" - 570768,00 грн з ПДВ (310,20 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Валтекс" - 570326,40 грн з ПДВ (309,96 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ТАЛАНЛЕГПРОМ" - 561163,20 грн з ПДВ (304,98 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Індастріал Девелопмент" - 569664,00 грн з ПДВ (309,60 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ).

Пропозиції за лотом 6:

- ПП "ВКФ "ОЛЕКСАНДРА" - 496080,00 грн з ПДВ (318,00 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ПроК-84" - 483912,00 грн з ПДВ (310,20 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Валтекс" - 483537,60 грн з ПДВ (309,96 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "ТАЛАНЛЕГПРОМ" - 475768,80 грн з ПДВ (304,98 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ);

- ТОВ "Індастріал Девелопмент" - 482976,00 грн з ПДВ (309,60 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ).

4.2. Відхилені пропозиції конкурсних торгів

(17) Перелік відхилених пропозицій конкурсних торгів:

пропозиція конкурсних торгів ПП "ВКФ "ОЛЕКСАНДРА" за лотами 2, 3, 4, 5 та 6 не відповідала умовам документації конкурсних торгів відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (Закон N 1197-VII) (далі - Закон про закупівлі);

пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Валтекс" за лотами 2, 3, 4, 5 та 6 не відповідала умовам документації конкурсних торгів відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону про закупівлі (Закон N 1197-VII);

пропозиція конкурсних торгів ТОВ "ТАЛАНЛЕГПРОМ" за лотами 2, 3, 4, 5 та 6 відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону про закупівлі (Закон N 1197-VII) не відповідала умовам документації конкурсних торгів.

(18) Отже, за лотами 2 - 6 до оцінки пропозицій конкурсних торгів були допущені тільки ТОВ "ПроК-84" і ТОВ "Індастріал Девелопмент".

(19) Слід зазначити, що згідно з документацією конкурсних торгів Замовника єдиним критерієм оцінки пропозицій конкурсних торгів є ціна. Питома вага за критерієм "Ціна" - 100 відсотків.

(20) Ціна пропозиції конкурсних торгів учасника - це ціна за одиницю товару (пару) з ПДВ (без ПДВ - у разі, коли суб'єкт господарювання звільнений від сплати ПДВ згідно з чинним законодавством України), за якою учасник передбачає постачати товар замовнику.

(21) Найбільш економічно вигідною пропозицією конкурсних торгів за критерієм "Ціна" є пропозиція конкурсних торгів, яка за результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів набрала найбільшу кількість балів.

4.3. Акцептовані пропозиції конкурсних торгів

(22) За результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовником, зокрема, за лотами 2 - 6 було акцептовано 28.01.2014 пропозиції ТОВ "Індастріал Девелопмент", з яким 14.03.2014 укладено договори:

N 286/3/14/2 про поставку для державних потреб матеріально-технічних засобів речової служби на загальну суму 1950480,00 грн з ПДВ. Згідно з рознарядкою до цього договору черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення в кількості 6300 пар ТОВ "Індастріал Девелопмент" було зобов'язано поставити до в/ч А2788 (229 ОЦЗ) до 31.03.2014 за адресою: вул. Качалова, 3, м. Київ, 03126;

N 286/3/14/3 про поставку для державних потреб матеріально-технічних засобів речової служби на загальну суму 897840,00 грн з ПДВ. Згідно з рознарядкою до цього договору черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення в кількості 2900 пар ТОВ "Індастріал Девелопмент" було зобов'язано поставити до в/ч А1361 (218 ОЦЗ) до 31.03.2014 за адресою: вул. Переможців, 6-а, м. Харків, 61034. На підставі Указу Президента України від 02.03.2014 N 189/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 01 березня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України" ( ) до цього договору внесені зміни Додатковою угодою N 1 від 31 березня 2014 року в частині адреси постачання, а саме: 2900 пар загальною вартістю 897840,00 грн з ПДВ необхідно поставити до в/ч А2788 (229 ОЦЗ) до 31.03.2014 за адресою: вул. Качалова, 3, м. Київ, 03126;

N 286/3/14/4 про поставку для державних потреб матеріально-технічних засобів речової служби на загальну суму 959760,00 грн з ПДВ. Згідно з рознарядкою до цього договору черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення в кількості 3100 пар ТОВ "Індастріал Девелопмент" було зобов'язано поставити до в/ч А2678 до 31.03.2014 за адресою: вул. Чорновола, 39, м. Хмельницький, 29010;

N 286/3/14/5 про поставку для державних потреб матеріально-технічних засобів речової служби на загальну суму 569664,00 грн з ПДВ. Згідно з рознарядкою до цього договору черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення в кількості 1840 пар ТОВ "Індастріал Девелопмент" було зобов'язано поставити до в/ч А2756 (46 ОЦЗ) до 31.03.2014 за адресою: вул. Хуторська, 99, м. Одеса, 65041;

N 286/3/14/6 про поставку для державних потреб матеріально-технічних засобів речової служби на загальну суму 482976,00 грн з ПДВ. Згідно з рознарядкою до цього договору черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення в кількості 1560 пар ТОВ "Індастріал Девелопмент" було зобов'язано поставити до в/ч А2760 (47 ОЦЗ) до 31.03.2014 за адресою: вул. Льодозаводська, 1, м. Сімферополь, 95047. На підставі Указу Президента України від 02.03.2014 N 189/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 1 березня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України" ( ) до цього договору внесені зміни Додатковою угодою N 1 від 31 березня 2014 року в частині адреси постачання, а саме: 1560 пар загальною вартістю 482976,00 грн з ПДВ необхідно поставити до в/ч А2756 (46 ОЦЗ) до 31.03.2014 за адресою: вул. Хуторська, 99, м. Одеса, 65041.

5. ВСТАНОВЛЕННЯ АНТИКОНКУРЕНТНИХ УЗГОДЖЕНИХ ДІЙ

5.1. Опис схожих елементів у пропозиціях конкурсних торгів Відповідачів

Інформація про учасників Торгів

(23) Аналіз матеріалів Торгів засвідчив, що ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" узгодили між собою умови участі в Торгах. Зазначене підтверджується наступним.

(24) Документи, подані ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" на Торги, містять однакові відмінності від форм, наведених у документації конкурсних торгів, спільні риси оформлення.

(25) Зокрема, відомості про учасника, подані ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84", містять спільні особливості, не передбачені формою відомостей про учасника, наведеною в додатку 2 до документації конкурсних торгів.

(26) Так, у пункті 11 Учасники мали навести інші відомості. Згідно з приміткою до цього пункту Учасник мав надати інформацію: "щодо відсутності (наявності) підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі, відповідно до вимог частини першої статті 17 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (Закон N 1197-VII), а також зазначити окремі пункти Статуту (або іншого установчого документа), відповідно до яких учасник здійснює підприємницьку діяльність щодо постачання товарів (робіт, послуг), які замовлені цими торгами".

(27) Отже, інформація на пункт 11 відомостей про учасника мала готуватися в довільній формі.

(28) Разом з тим ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" у цьому пункті навели інформацію з дев'яти підпунктів, що є аналогічною за змістом та оформленням, включаючи підпункт 4: "Фізична особа, яка сучасником або учасником попередньої кваліфікації, не була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку". При цьому ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" не є фізичними особами, зазначення цього підпункту у відомостях про учасника не було потрібним.

(29) При дотриманні принципу конкурентної боротьби між учасниками торгів вищенаведена інформація, подана у складі пропозицій конкурсних Торгів ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84", мала б відрізнятись одна від одної, у тому числі й за зовнішнім оформленням, не містити в собі спільних об'єднуючих особливостей, адже кожен документ, у разі якщо учасники торгів готували їх окремо один від одного без обміну інформацією, мав би відображати їх індивідуальні, творчі, суб'єктивні підходи до його підготовки.

Інформація про відповідність товарів вимогам Замовника

(30) Крім цього, ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" у складі своїх пропозицій надали ідентичні документи про відповідність черевиків хромових з високими берцями литтєвого методу кріплення кількісним, якісним та іншим умовам замовника, зокрема:

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 02.11.2009 N 05.03.02-04/69131;

- лист ТОВ "КИЇВСЬКИЙ ФУРНІТУРНИЙ ЗАВОД" від 23.02.2010 N 49;

- лист ПАТ "КИЇВСЬКЕ МЕТАЛОФУРНІТУРНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕКСТЕМП" від 24.01.2011 N 13;

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 15.12.2009 N 05.03.02-04/81144;

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 29.01.2010 N 05.03.02-04/4494;

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 08.12.2010 N 05.03.02-04/96599; сертифікат N 31 на клей "ПВА ПЛЮС";

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 13.12.2011 N 05.03.02-03/120063;

- сертифікат якості підошви ТУ У 19.3-34019297-001:2008;

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 22.02.2011 N 05.03.02-04/15377;

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.07.2008 N 05.03.02-04/41314;

- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.07.2008 N 05.03.02-04/41313;

- паспорт (сертифікат якості) на клей Десмаколл PU 312; висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.07.2008 N 05.03.02-04/41311;

- паспорт (сертифікат якості) на клей ГУМОВИЙ 103.

(31) Більш того, копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 02.11.2009 N 05.03.02-04/69131, надана ТОВ "Індастріал Девелопмент" у складі своєї пропозиції, завірена печаткою ТОВ "ПроК-84".

(32) Листом від 29.04.2015 N 29-04/15-1 (вх. N 8-20/3765 від 05.05.2015) ТОВ "Індастріал Девелопмент" повідомило, що отримувало вищезазначені документи від ТОВ "ПроК-84".

(33) Вищенаведені схожості в пропозиціях конкурсних торгів відповідачів пояснюються лише тим, що ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" погоджували свої дії та здійснювали обмін інформацією.

5.2. Обмін інформацією між ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84"

(34) ТОВ "Індастріал Девелопмент" повідомило (лист від 04.07.2014 N 04-07/14-1) про наявність у нього ресурсів, які на момент підготовки та подачі пропозиції були у нього в розпорядженні.

(35) Так, у ТОВ "Індастріал Девелопмент" згідно з договором від 12.11.2013 N 90 відкрита кредитна лінія в AT "Єврогазбанк" на суму 1470000,00 грн.

(36) Також ТОВ "Індастріал Девелопмент" повідомило про отримання комерційної пропозиції від підприємства - виробника продукції ТОВ "ПроК-84".

(37) Зокрема, ТОВ "Індастріал Девелопмент" надало копії листування з ТОВ "ПроК-84", а саме:

листа ТОВ "Індастріал Девелопмент" від 11.12.2013 N 11-12/13-1 до ТОВ "ПроК-84", в якому ТОВ "Індастріал Девелопмент" просило розглянути можливість постачання черевиків хромових з високими берцями литтєвого методу кріплення в кількості 15700 пар протягом січня - березня 2014 року;

листа ТОВ "ПроК-84" від 12.12.2013 б/н до ТОВ "Індастріал Девелопмент", в якому ТОВ "ПроК-84" повідомило, що має можливість постачання черевиків хромових з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення, які є аналогом черевиків хромових з високими берцями литтєвого методу кріплення, протягом січня - березня 2014 року в кількості 15700 пар за ціною 312 грн з ПДВ за одиницю (пару) за умов самовивезення та 100-відсоткових розрахунків за фактом кожної відвантаженої партії продукції;

листа ТОВ "Індастріал Девелопмент" від 16.12.2013 N 16-12/13-1 до ТОВ "ПроК-84", яким ТОВ "Індастріал Девелопмент" погодилося з отриманою пропозицією та одночасно просило розглянути можливість постачання черевиків хромових з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення в кількості 15700 пар протягом січня - березня 2014 року за ціною 300,00 грн з ПДВ за одиницю (пару) на умовах постачання СРТ (склад вантажоодержувача) згідно з Інкотермс-2010 з умовами оплати протягом 90 банківських днів з дня відвантаження кожної партії продукції.

Слід зазначити, що саме такі умови розрахунків зазначені в підпункті 4.1 основних умов договору, наведених у пункті 2 розділу VI документації конкурсних торгів Замовника, а саме: "Розрахунки за фактично поставлений товар проводяться протягом 90 банківських днів (за умов надходження бюджетних коштів на рахунок Міністерства оборони України за даним кодом видатків) з дати надання Постачальником Замовнику належним чином оформленого рахунку-фактури на поставлений товар".

листа ТОВ "ПроК-84" від 17.12.2013 б/н до ТОВ "Індастріал Девелопмент", в якому ТОВ "ПроК-84" повідомило про можливість постачання продукції протягом січня - березня 2014 року в кількості 15700 пар за ціною 305,00 грн з ПДВ за одиницю (пару) на умовах постачання СРТ (склад вантажоодержувача на умовах Інкотермс-2010) з умовами розрахунків: 30-відсоткова попередня оплата згідно з виставленим рахунком-фактурою на загальну кількість продукції, 35-відсоткова оплата протягом 40 календарних днів з дати відвантаження кожної партії продукції, 35-відсоткова оплата протягом 90 календарних днів з дати відвантаження кожної партії продукції.

(38) Отже, ще на стадії підготовки своїх пропозицій ТОВ "Індастріал Девелопмент" узгодило з ТОВ "ПроК-84" постачання товару, що був предметом закупівлі в Торгах, у такий самий термін (до 31.03.2014) та практично в тій же кількості, як було визначено документацією Торгів.

(39) Листом від 04.07.2014 N 04-07/14-1 (вх. N 8-20/5933 від 15.07.2014) ТОВ "Індастріал Девелопмент" надало Комітету копію договору від 29 січня 2014 року N 0114-1, укладеного з виробником продукції ТОВ "ПроК-84". Згідно із зазначеним договором ТОВ "ПроК-84" зобов'язується до 31.03.2014 поставити ТОВ "Індастріал Девелопмент" черевики хромові з високими берцями (ГОСТ 447-91) у кількості 15700 шт. на загальну суму 4788186,00 грн з ПДВ, що становить 304,98 грн з ПДВ за одну пару.

(40) Виходячи з наведеного, ТОВ "ПроК-84" було заздалегідь обізнане про участь у Торгах ТОВ "Індастріал Девелопмент", а також про ймовірну ціну, яку могло запропонувати ТОВ "Індастріал Девелопмент" на Торги.

(41) Зазначене свідчить про обмін інформацією між учасниками ще на стадії підготовки пропозицій конкурсних Торгів та обізнаність ТОВ "ПроК-84" і ТОВ "Індастріал Девелопмент" про їх участь у Торгах.

5.3. Необґрунтоване завищення Відповідачами ціни пропозиції конкурсних торгів

(42) ТОВ "ПроК-84" запропонувало на Торги черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення (той самий товар) власного виробництва за ціною вищою, ніж запропонувало цей товар іншому учаснику Торгів ТОВ "Індастріал Девелопмент", а саме 310,20 грн за одиницю товару (пару) з ПДВ.

(43) Отже, ТОВ "ПроК-84" як виробник черевиків хромових з високими берцями подало цінову пропозицію вищу, ніж ТОВ "Індастріал Девелопмент" (посередник), якому реалізувало цей же товар за нижчою ціною. Відтак, встановлення ТОВ "ПроК-84" у своїй пропозиції ціни в розмірі 310,20 грн з ПДВ за пару не мало на меті отримання ТОВ "ПроК-84" перемоги в Торгах.

(44) Як відомо, перепродаж будь-якого товару збільшує його ціну.

(45) У цьому випадку ціна покупця (посередника) черевиків хромових з високими берцями, які були предметом закупівлі, виявилася нижчою за ціну виробника (продавця) на цій же закупівлі.

(46) З цього випливає, що ТОВ "ПроК-84" свідомо подало цінову пропозицію вищу, ніж ціна, за якою воно реалізувало цей же товар іншому учаснику торгів - ТОВ "Індастріал Девелопмент".

(47) Вказане також свідчить про узгодженість дій Відповідачів з метою забезпечення перемоги у Торгах ТОВ "Індастріал Девелопмент".

(48) ТОВ "ПроК-84" мало змогу впливати на розмір ціни на черевики хромові з високими берцями власного виробництва, коли пропонувало цей же товар іншому учаснику Торгів - ТОВ "Індастріал Девелопмент".

(49) Так 12.12.2013 ТОВ "ПроК-84" запропонувало ТОВ "Індастріал Девелопмент" черевики хромові з високими берцями за ціною 312,00 грн з ПДВ за пару, а 17.12.2013 знизило цю ціну до 305,00 грн з ПДВ за пару.

(50) Тобто під час пропонування свого товару для реалізації іншому учаснику Торгів ТОВ "ПроК-84" могло впливати на рівень ціни, проте подало на Торги завищену цінову пропозицію.

(51) Слід зазначити, що протягом 2013 - 2014 років ТОВ "ПроК-84" реалізовувало товар (черевики хромові з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення, які були предметом закупівлі на Торгах) тільки двом суб'єктам господарювання:

підприємству "Спілка працюючих інвалідів Всеукраїнська благодійна організація "Фонд допомоги і захисту інвалідів України" за договором постачання від 15.07.2013 N 20/1 у кількості 6500 пар загальною вартістю 1826760,00 грн з ПДВ, тобто за ціною 281,04 грн з ПДВ за пару;

ТОВ "Індастріал Девелопмент" за вищезазначеним договором від 29.01.2014 N 0114-1 у кількості 15700 пар на загальну суму 4788186,00 грн з ПДВ, що становить 304,98 грн з ПДВ за одну пару.

(52) При цьому рахунки ТОВ "ПроК-84" на оплату за черевики хромові з високими берцями виставлялися підприємству "Спілка працюючих інвалідів Всеукраїнська благодійна організація "Фонд допомоги і захисту інвалідів України", зокрема 17.12.2013, 26.12.2013, 27.12.2013 за ціною 281,04 грн з ПДВ за пару (234,20 грн без ПДВ).

(53) Відповідно до податкових накладних від 17.12.2013 N 789, від 26.12.2013 N 809 та від 27.12.2013 N 812 черевики хромові з високими берцями були поставлені підприємству "Спілка працюючих інвалідів Всеукраїнська благодійна організація "Фонд допомоги і захисту інвалідів України" поза процедурою закупівлі за державні кошти за ціною 281,04 грн з ПДВ за пару.

(54) Отже, відповідно до наданої ТОВ "ПроК-84" інформації, останній розрахунок підприємством "Спілка працюючих інвалідів Всеукраїнська благодійна організація "Фонд допомоги і захисту інвалідів України" з ТОВ "ПроК-84" за черевики хромові з високими берцями за ціною 281,04 грн з ПДВ за одну пару був здійснений майже одночасно з поданням ТОВ "ПроК-84" своєї пропозиції на Торги за ціною 310,2 грн з ПДВ за одну пару.

(55) ТОВ "Прок-84" інформувало Комітет (лист від 02.07.2014 N 320), що для визначення ціни своєї пропозиції керувалося видатковими накладними від постачальників сировини, де зазначено вартість товару.

(56) На вимогу державного уповноваженого Комітету ТОВ "ПроК-84" надало калькуляції цін на черевики хромові з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення, які були предметом закупівлі на Торгах, на суму 310,2 грн з ПДВ за одну пару і реалізовані підприємству "Спілка працюючих інвалідів Всеукраїнська благодійна організація "Фонд допомоги і захисту інвалідів України" на суму 281,04 грн з ПДВ за одну пару.

(57) У калькуляції ціни черевиків хромових з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення на суму 310,2 грн з ПДВ за одну пару (цінової пропозиції ТОВ "ПроК-84") зазначено витратний матеріал "шкіроподібна пластина" у кількості 6,8 кв. дм на суму 11,42 грн без ПДВ.

(58) Листом від 11.12.2015 вх. N 8-01/10953 ТОВ "ПроК-84" повідомило, що використання шкіроподібної пластини для виготовлення черевиків хромових з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення за ГОСТ 447-91 не передбачено.

(59) Отже, ТОВ "ПроК-84" завищило свою цінову пропозицію як мінімум на 11,42 грн без ПДВ за одну пару.

(60) При цьому ТОВ "ПроК-84" до калькуляції ціни на черевики хромові з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення, які були реалізовані підприємству "Спілка працюючих інвалідів Всеукраїнська благодійна організація "Фонд допомоги і захисту інвалідів України", на суму 281,04 грн з ПДВ за одну пару включило вартість шкіроподібної пластини в розмірі 5,78 грн без ПДВ.

(61) Крім цього, ТОВ "ПроК-84" прийняло рішення про можливість реалізації цієї продукції іншому учаснику Торгів - ТОВ "Індастріал Девелопмент" за ціною нижчою, ніж зазначена в калькуляції, а саме 305 грн з ПДВ за одну пару.

(62) Відтак, у ТОВ "ПроК-84" була можливість подати на Торги свою цінову пропозицію дешевше, ніж 310,2 грн з ПДВ за одну пару.

(63) За таких обставин ТОВ "ПроК-84" унаслідок узгодженості дій з ТОВ "Індастріал Девелопмент" не було зацікавлене в поданні якомога дешевшої цінової пропозиції.

5.4. Опис господарсько-договірних відносин між Відповідачами

Діяльність ТОВ "Індастріал Девелопмент" полягає лише у продажі товарів ТОВ "ПроК-84" на торгах

(64) У листі від 04.07.2014 N 04-07/14-1 ТОВ "Індастріал Девелопмент" зазначило, що протягом 2013 - 2014 років ні в кого не закуповувало, крім ТОВ "ПроК-84", і нікому, крім як на Торгах, не реалізовувало черевики хромові з високими берцями, що були предметом закупівлі на Торгах.

(65) Отже, ТОВ "Індастріал Девелопмент" не здійснює постійної господарської діяльності на відповідному товарному ринку, а його участь у Торгах була ситуативною й обумовлювалась попередньою узгодженістю дій з ТОВ "ПроК-84".

Товари, що продавалися ТОВ "Індастріал Девелопмент" на Торгах, фактично поставлялися ТОВ "Прок-84"

(66) Про узгодженість дій ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" під час підготовки та участі у Торгах свідчить також наступний факт.

(67) Черевики хромові з високими берцями за договорами NN 286/3/14/2, 286/3/14/3, 286/3/14/4, 286/3/14/5 і 286/3/14/6, укладеними Замовником за результатами Торгів з переможцем, тобто ТОВ "Індастріал Девелопмент", постачалися безпосередньо виробником, тобто ТОВ "ПроК-84", про що свідчить інформація, надана Комітету ТОВ "Індастріал Девелопмент" листом від 04.07.2014 N 04-07/14-1, а саме: "Договори про вантажні перевезення відсутні, оскільки товар, поставлений Замовнику, був придбаний на умовах постачання СРТ (склад одержувача) згідно з п. 5 договору купівлі-продажу від 29.01.2014 за N 0114-1".

(68) Тобто ТОВ "ПроК-84" поставляло товар безпосередньо до відповідних військових частин Замовника.

(69) Також відповідно до договору від 29 січня 2014 року N 0114-1, укладеного ТОВ "Індастріал Девелопмент" з виробником продукції ТОВ "ПроК-84", товар постачається на умовах СРТ (склад одержувача) за умовами, що відображені в таблиці:

Центри забезпечення речовим майном та об'єднані центри забезпечення МОУ

Поштова адреса

Усього(пар)

1

2

3

в/ч А2788

03126, м. Київ, вул. Качалова, 3

6300

в/ч АІЗбі

61034, м. Харків-34, вул. Переможців, 6-а

2900

в/ч А2678

29010, м. Хмельницький, вул. Чорновола, 39

3100

в/ч А2756

65041, м. Одеса, вул. Хуторська, 99

1840

в/ч А2760

95047, м. Сімферополь, вул. Льодозаводська, 1

1560

(70) Згідно з пунктом 7.3 документації конкурсних торгів Замовника постачання черевиків хромових з високими берцями необхідно здійснювати за такими адресами:

Центри забезпечення речовим майном та об'єднані центри забезпечення МОУ

Поштова адреса

Усього (пар)

1

2

3

Лот 2. Черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент:

в/ч А2788

03126, м. Київ, вул. Качалова, 3

6300

Лот 3. Черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент:

в/ч АІЗбі

61034, м. Харків-34, вул. Переможців, 6-а

2900

Лот 4. Черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент:

в/ч А2678

29010, м. Хмельницький, вул. Чорновола, 39

3100

Лот 5. Черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент:

в/ч А2756

65041, м. Одеса, вул. Хуторська, 99

1840

Лот 6. Черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент:

в/ч А2760

95047, м. Сімферополь, вул. Льодозаводська, 1

1560

(71) Отже, відповідно до договору від 29 січня 2014 року N 0114-1, укладеного між ТОВ "ПроК-84" і ТОВ "Індастріал Девелопмент", ТОВ "ПроК-84" повинно було поставити черевики хромові з високими берцями за тими ж адресами і в тій же кількості, що й за договором, укладеним між ТОВ "Індастріал Девелопмент" і Замовником.

Умови розрахунків

(72) Умови розрахунків відповідно до договору від 29 січня 2014 року N 0114-1, укладеного між ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84", такі:

30-відсоткова передплата протягом 30 календарних днів з дати надання рахунку-фактури;

35-відсоткова оплата за фактом протягом 40 календарних днів з дати постачання товару;

35-відсоткова оплата протягом 160 календарних днів з дати постачання товару.

(73) Умови розрахунків відповідно до договорів від 14.03.2014 N 286/3/14/2, N 286/3/14/3, N 286/3/14/4, N 286/3/14/5 і N 286/3/14/6, укладених Замовником з ТОВ "Індастріал Девелопмент", становлять 90 календарних днів з дати подання ТОВ "Індастріал Девелопмент" належним чином оформленого рахунку-фактури на товар.

(74) Такі саме умови зазначені у розділі IV основних умов договору документації конкурсних торгів. Отже, учасники Торгів були обізнані про умови розрахунків замовником за поставлений товар.

(75) Виходячи з наведеного, Замовник повністю має розрахуватися з переможцем (тобто з ТОВ "ПроК-84" у разі його перемоги в Торгах) протягом 90 календарних днів з дати подання рахунку-фактури, у той час як ТОВ "Індастріал Девелопмент" має остаточно розрахуватися з ТОВ "ПроК-84" протягом 160 календарних днів з дати постачання товару.

(76) Рахунок за постачання черевиків хромових з високими берцями на загальну суму 4788186 грн (з ПДВ) був виставлений ТОВ "ПроК-84" ТОВ "Індастріал Девелопмент" 30.01.2014 за N 67.

(77) Отже, за умовами цього договору ТОВ "Індастріал Девелопмент" повинно було перерахувати 30 відсотків від загальної суми вартості товару, що становить 1436455,8 грн з ПДВ, протягом 30 календарних днів з дати його отримання (тобто до 01.03.2014).

(78) Відповідно до реєстрів, виданих та отриманих податкових накладних та додатка 5 до Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, копії яких надані Комітету ТОВ "ПроК-84" листом від 02.07.2014 N 320, ТОВ "Індастріал Девелопмент", зокрема за період до закінчення строку дії кредитного договору N 90, перераховувало ТОВ "ПроК-84" такі суми коштів:

Податкова накладна

Загальна сума постачання, включаючи податок на додану вартість

Дата складання

Порядковий номер

 

1

2

3

30.01.2014

56

100000,00

04.02.2014

16

300000,00

11.02.2014

30

150000,00

13.02.2014

41

300000,00

11.03.2014

19

300000,00

18.04.2014

26

144402,00

26.04.2014

34

426972,00

14.04.2014

17

500000,00

07.05.2014

9

82344,60

02.06.2014

3

182988,00

(79) Виходячи з наведеного, ТОВ "Індастріал Девелопмент" почало перераховувати кошти ТОВ "ПроК-84" відразу після отримання вищезазначеного рахунку, тобто до укладання 14.03.2014 відповідних договорів із Замовником, що свідчить про впевненість ТОВ "Індастріал Девелопмент" у результатах Торгів.

(80) Згідно з інформацією, отриманою від Міністерства оборони України від 19.11.2014 N 286/2/10873 (вх. N 6-20/9789 від 01.12.2014), ним з ТОВ "Індастріал Девелопмент" здійснювалися такі розрахунки:

Дата платіжного доручення

Сума з ПДВ

N договору, укладеного за результатами Торгів

1

2

3

10.06.2014

464400,00

286/3/14/2

10.06.2014

11100,00

286/3/14/2

10.06.2014

773,00

286/3/14/2

10.06.2014

142927,00

286/3/14/2

10.06.2014

619200,00

286/3/14/2

10.06.2014

222835,34

286/3/14/2

10.06.2014

55804,66

286/3/14/2

10.06.2014

433440,00

286/3/14/2

10.06.2014

83592,00

286/3/14/3

18.06.2014

185760,00

286/3/14/3

03.07.2014

325080,00

286/3/14/3

09.07.2014

303408,00

286/3/14/3

06.08.2014

569664,00

286/3/14/5

06.08.2014

482976,00

286/3/14/6

26.08.2014

247680,00

286/3/14/4

04.09.2014

247680,00

286/3/14/4

24.09.2014

247680,00

286/3/14/4

24.09.2014

216720,00

286/3/14/4

(81) Слід зазначити, що ТОВ "Індастріал Девелопмент" не понесло жодних прямих витрат у зв'язку з виконанням договорів NN 286/3/14/2, 286/3/14/3, 286/3/14/4, 286/3/14/5 і 286/3/14/6.

(82) При цьому різниця між вартістю черевиків хромових з високими берцями, за якою ТОВ "Індастріал Девелопмент" їх придбало, і вартістю цих черевиків, за якою реалізувало Замовнику, становить 72534,00 грн з ПДВ.

Ціни

(83) ТОВ "Індастріал Девелопмент" повідомило, що здійснювало аналіз цін на аналогічну продукцію, інформація про які розміщена на сайті Державних закупівель.

(84) Слід зазначити, що за період 2012 - 2013 років ціни, за якими закуповувалась аналогічна продукція, коливались від 301,50 грн за пару до 314,40 грн за пару.

(85) Отже, встановлення ТОВ "Індастріал Девелопмент" під час участі в Торгах у своїй пропозиції ціни в розмірі 309,60 грн за пару не пояснюється економічним обґрунтуванням витрат ТОВ "Індастріал Девелопмент".

(86) Оскільки ціна предмета закупівлі є основою (єдиним критерієм) оцінки пропозицій учасників конкурсних торгів, що безпосередньо зазначено в документації конкурсних торгів Замовника, то зі зменшенням ціни зростає вірогідність перемоги в Торгах.

(87) Натомість ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" подали на Торги завищені цінові пропозиції, що свідчить про їх впевненість у результатах торгів унаслідок узгодженості їх дій під час підготовки та участі в Торгах.

6. КВАЛІФІКАЦІЯ ДІЙ ВІДПОВІДАЧІВ

(88) Частиною другою статті 4 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що суб'єкти господарювання зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

(89) Згідно з пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" порушенням законодавства про захист економічної конкуренції є антиконкурентні узгоджені дії.

(90) Частиною першою статті 5 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що узгодженими діями є, зокрема, укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб'єктів господарювання; частиною другою цієї статті встановлено, що особи, які чинять або мають намір чинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій.

(91) Відповідно до частини першої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, а пунктом 4 частини другої цієї статті встановлено, що антиконкурентними узгодженими діями визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.

(92) Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

(93) Отже, ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю за кодом ДК-016:2010 - 15.20.1, взуття різне, крім спортивного, захисного та ортопедичного:

лот 2 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 6300 пар;

лот 3 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 2900 пар;

лот 4 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 3100 пар;

лот 5 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 1840 пар;

лот 6 - черевики хромові з високими берцями литтєвого методу кріплення або еквівалент 1560 пар

[оголошення N 216058 про заплановану закупівлю у бюлетені "Вісник державних закупівель" N 97/1 (840/1) від 09.12.2013], проведених Міністерством оборони України.

7. СПРОСТУВАННЯ ЗАПЕРЕЧЕНЬ ВІДПОВІДАЧІВ

7.1. Заперечення ТОВ "ПроК-84"

(94) Листом Комітету від 07.10.2015 N 20-26.13/06-10264 копія подання з попередніми висновками у справі N 20-26.13/273-14 була надіслана ТОВ "ПроК-84".

(95) На зазначене подання представник ТОВ "ПроК-84" за довіреністю від 23.10.2015 N 23/10 та відповідно до договору від 23.10.2015 N 10-23-15 про надання правової допомоги та ордера від 23.10.2015 серії KB N 121981 листом від 29.10.2015 N 1 (вх. N 8-01/9563 від 29.10.2015) надав Комітету свої заперечення.

Пояснення щодо схожості пропозицій - інформація конкурсних торгів Відповідачів

(96) У своїх запереченнях стосовно однакової інформації, наведеної у пункті 11 відомостей про учасника, ТОВ "ПроК-84" зазначає, зокрема, що незазначення цього пункту 4 частини першої статті 17 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (Закон N 1197-VII) було б невідповідністю документу "Відомості про учасника" вимогам документації конкурсних торгів, що було б підставою для відхилення пропозиції ТОВ "ПроК-84".

(97) Вказаний факт підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (далі - Колегія) від 05.03.2014 N 267-р/пк-ск, яким ця невідповідність не встановлена та будь-яких зауважень щодо документів "Відомості про учасника" ТОВ "ПроК-84" не зазначена.

(98) Зазначене твердження не може бути взято до уваги з наступних підстав.

(99) У примітці 5 до пункту 11 додатка 2 форми "Відомості про учасника" документації конкурсних торгів Замовника чітко зазначено, зокрема: "5 Учасником наводиться інформація щодо відсутності (наявності) підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі, відповідно до вимог частини першої статті 17 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (Закон N 1197-VII).

(100) Оскільки учасниками можуть бути як фізичні, так і юридичні особи, кожний конкретний учасник мав навести інформацію у формі "Відомості про учасника" відповідно до вимог, встановлених частиною першою статті 17 Закону про закупівлі, (Закон N 1197-VII) з урахуванням свого статусу (тобто статусу юридичної або фізичної особи).

(101) Враховуючи, що ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" є юридичними особами, то наводити інформацію у своїх довідках "Відомості про учасника", яка стосується фізичних осіб, не було необхідності.

(102) Однак, як зазначалося вище, ТОВ "Індастріал Девелопмент" і ТОВ "ПроК-84" однаково включили підпункт 4 "Фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, не була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку" (який стосується фізичних осіб) до змісту пункту 11 своїх довідок "Відомості про учасника", що свідчить про наявність обміну інформацією між цими учасниками.

(103) При цьому питання щодо відповідності змісту довідки "Відомості про учасника", поданої ТОВ "ПроК-84" у складі своєї пропозиції, вимогам документації конкурсних торгів Замовника та/або законодавству у сфері державних закупівель у поданні з попередніми висновками від 06.10.2015 N 20-26.13/273-14 /364-спр у справі N 20-26.13/273-14 не порушується.

(104) Відповідно до частини третьої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (Закон N 1197-VII) Комітет як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у процедурах державної закупівлі, створює постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель.

(105) Рішення постійно діючої адміністративної колегії приймаються від імені Антимонопольного комітету України.

(106) Отже, Колегія не здійснює розгляду скарг на предмет дотримання учасниками процедур закупівель законодавства про захист економічної конкуренції.

(107) Відтак, твердження ТОВ "ПроК-84", що під час розгляду скарги ТОВ "ТАЛАНЛЕГПРОМ" від 06.02.2014 N 034 (зареєстрована в Комітеті 06.02.2014 за N 8-20/292-ДЗ) щодо порушення Міністерством оборони України порядку проведення процедури закупівлі - "код за ДК-016:2010 - 15.20.1, взуття різне, крім спортивного, захисного та ортопедичного" [оголошення N 216058, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 09.12.2013 N 97/1 (840/1)] та прийняття рішення від 05.03.2014 N 267-р/пк-ск Колегією не було виявлено будь-яких порушень, у тому числі порушень законодавства про захист економічної конкуренції, не може бути взяте до уваги.

Пояснення щодо обізнаності про участь у Торгах ТОВ "Індастріал Девелопмент"

(108) Також ТОВ "ПроК-84" заперечує, що було обізнане про участь у Торгах ТОВ "Індастріал Девелопмент" та ймовірну ціну, яку могло запропонувати ТОВ "Індастріал Девелопмент" на Торгах.

(109) Зазначене не може бути взяте до уваги через наступні обставини.

(110) Черевики хромові з високими берцями не користуються широким попитом.

(111) Так, у період, зокрема, з 01.01.2013 по 28.05.2015 (день надання ТОВ "ПроК-84" інформації Комітету листом від 28.05.2015 N 199) ТОВ "ПроК-84" реалізовувало черевики хромові з високими берцями власного виробництва, крім ТОВ "Індастріал Девелопмент", тільки підприємству "Спілка працюючих інвалідів".

(112) Проте, ще до подання Замовнику своїх пропозицій ТОВ "Індастріал Девелопмент" узгодило з ТОВ "ПроК-84" постачання того ж самого товару за ціною 305,00 грн з ПДВ за пару, у такий самий термін (до 31.03.2014) та в такій же великій кількості (більше 15 тисяч пар), як було визначено документацією Торгів.

(113) У запереченнях ТОВ "ПроК-84" зазначає, що запропонувало на Торги ціну у розмірі 310 грн 20 коп. з ПДВ з урахуванням відсутності ризиків несплати Міністерством оборони України та відстрочкою платежу 90 банківських днів, тобто запропонувало ціну вищу, ніж за умов наявності попередньої оплати.

(114) Однак це заперечення ТОВ "ПроК-84" спростовується, у тому числі й інформацією, наведеною в запереченнях самого ТОВ "ПроК-84".

(115) Так, ТОВ "ПроК-84" спочатку зазначає, що не могло знизити ціну на черевики хромові з високими берцями для ТОВ "Індастріал Девелопмент" до 300 грн з ПДВ оскільки, зокрема, існував ризик несплати за поставлений товар від контрагента. Тому запропонувало ціну 305 грн з ПДВ.

(116) При цьому за умови відсутності ризику несплати Міністерством оборони України за поставлений товар, ТОВ "ПроК-84" пропонує на Торгах цей же товар за ціною вищою - 310 грн 20 коп. з ПДВ.

(117) Що стосується довгострокової відстрочки платежів, у зв'язку з чим збільшується собівартість товару через необхідність залучення кредитних коштів, то зазначене твердження не відповідає дійсним обставинам справи, оскільки в калькуляції ціни на черевики хромові з високими берцями клеєпрошивного методу кріплення, які були предметом закупівлі на Торгах, на суму 310,2 грн з ПДВ за одну пару, відсутні складові кредитних коштів.

(118) Інші заперечення та зауваження ТОВ "ПроК-84" також не можуть бути взяті до уваги та спростовуються матеріалами справи.

7.2. Заперечення "Індастріал Девелопмент".

(119) Листом Комітету від 07.10.2015 N 20-26.13/06-10263 копія подання з попередніми висновками у справі N 20-26.13/273-14 була надіслана ТОВ "Індастріал Девелопмент".

(120) На зазначене подання ТОВ "Індастріал Девелопмент" не надало Комітету своїх міркувань, пропозицій або заперечень.

7.3. Заперечення Відповідачів.

(121) Листом Комітету від 29.04.2016 N 20-26.13/06-4515 копія подання з попередніми висновками від 28.04.2016 N 20-26.13/273-14/156-спр. у справі N 20-26.13/273-14 була надіслана ТОВ "ПроК-84".

(122) Листом Комітету від 29.04.2016 N 20-26.13/06-4517 копія подання з попередніми висновками від 28.04.2016 N 20-26.13/273-14/156-спр. у справі N 20-26.13/273-14 була надіслана ТОВ "Індастріал Девелопмент".

(123) На зазначене подання ТОВ "ПроК-84" і ТОВ "Індастріал Девелопмент" не надали Комітету своїх міркувань, пропозицій або заперечень.

8. ДОХІД (ВИРУЧКА) СУБ'ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ ВІД РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ (ТОВАРІВ, РОБІТ, ПОСЛУГ) ЗА ОСТАННІЙ ЗВІТНИЙ РІК, ЩО ПЕРЕДУВАВ РОКУ, В ЯКОМУ НАКЛАДАЄТЬСЯ ШТРАФ

(124) Відповідно до частини першої та абзацу другого частини другої статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за порушення, передбачене пунктом 1 статті 50 цього Закону, органи Комітету накладають штраф на суб'єктів господарювання у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

(125) Відповідно до інформації, наданої Лубненською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Полтавській області, дохід (виручка) ТОВ "ПроК-84" від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2015 рік становив 11967316 грн.

(126) Відповідно до інформації, наданої Східною об'єднаною державною податковою інспекцією м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, ТОВ "Індастріал Девелопмент" податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2015 рік не подавало.

(127) Відповідно до частини п'ятої статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів Комітету не надав розмір доходу (виручки), штраф, передбачений абзацом другим частини другої цієї статті, накладається у розмірі до двадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи викладене, керуючись статтею 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", статтями 48 і 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" та пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року N 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за N 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року N 169-р) (із змінами), Антимонопольний комітет України постановив:

1. Визнати, що товариство з обмеженою відповідальністю "Індастріал Девелопмент" (ідентифікаційний код 33357578) і товариство з обмеженою відповідальністю "ПроК-84" (ідентифікаційний код 33470496) вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю за кодом ДК-016:2010 - 15.20.1, взуття різне, крім спортивного, захисного та ортопедичного [оголошення N 216058 про заплановану закупівлю, надруковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 09.12.2013 N 97/1 (840/1)], проведених Міністерством оборони України.

2. За порушення, зазначене в пункті 1 цього рішення, накласти на товариство з обмеженою відповідальністю "Індастріал Девелопмент" штраф у розмірі 340000 (триста сорок тисяч) гривень.

3. За порушення, зазначене в пункті 1 цього рішення, накласти на товариство з обмеженою відповідальністю "ПроК-84" штраф у розмірі 1196730 (один мільйон сто дев'яносто шість тисяч сімсот тридцять) гривень.

Штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.

Відповідно до статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати до Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.

Рішення може бути оскаржене до господарського суду міста Києва у двомісячний строк з дня його одержання.

 

Голова Комітету

Ю. Терентьєв




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали