Додаткова копія: Про посилення в області пожежної та техногенної безпеки в осінньо-зимовий період 2019/20 року

ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 30.09.2019 р. N 665

Про посилення в області пожежної та техногенної безпеки в осінньо-зимовий період 2019/20 року

З початку 2019 року в житловому секторі області сталося 2045 пожеж (97,9 % від загальної кількості), в яких загинуло 39 осіб. Вогнем знищено або пошкоджено 469 житлових будинків і споруд.

Середній показник кількості загиблих на пожежах людей із розрахунку на 100 тисяч населення становить 3,6, що вище загальнодержавного показника.

Основними причинами пожеж є необережне поводження з вогнем, порушення правил пожежної безпеки при експлуатації печей та інших нагрівальних приладів, порушення правил обладнання та експлуатації електроприладів тощо. Завданий пожежами прямий матеріальний збиток складає понад 50 млн грн.

Результати аналізу виникнення надзвичайних ситуацій, характерних для осінньо-зимового періоду, які сталися на території Херсонської області протягом останніх років, вказують на стійку закономірність причин їх виникнення, а саме: підтоплення присадибних ділянок та житлових будинків талими водами і підняття рівня ґрунтових вод; масове руйнування залізобетонних труб на каналізаційних колекторах; внаслідок складних погодних умов (опади у вигляді сильних дощу та снігу, ожеледь) відбувається пошкодження окремих ділянок повітряних ліній, масове відключення та пошкодження ліній електропередачі, великі дорожньо-транспортні пригоди та затори через утворення снігових заметів на автошляхах області.

З метою підвищення рівня пожежної та техногенної безпеки у житловому секторі населених пунктів області, недопущення загибелі та травмування людей, реагування на надзвичайні ситуації, характерні для осінньо-зимового періоду, відповідно до статті 19 Кодексу цивільного захисту України ( N 5403-VI), керуючись статтею 6, частиною другою статті 13, пунктом 1 частини першої статті 39, частиною першою статті 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації":

1. Начальникам служб цивільного захисту рекомендувати керівникам підприємств, територіальних органів центральних органів виконавчої влади забезпечувати постійну взаємодію та обмін інформацією між службами і підприємствами для оперативного реагування на можливі наслідки надзвичайних ситуацій та подій, а також своєчасне інформування оперативних чергових Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації та Головного управління ДСНС України у Херсонській області про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації чи події.

2. Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації рекомендувати Херсонській філії ПАТ "Укртелеком" провести перевірку готовності системи оповіщення населення через FM-радіо та телебачення щодо обмеження виїзду з населених пунктів у період погіршення погодних умов (сильний снігопад, ожеледь, хуртовина).

3. Головам районних державних адміністрацій:

1) до 01 листопада 2019 року розглянути на засіданнях комісій з питань безпеки життєдіяльності населення питання про забезпечення пожежної та техногенної безпеки на об'єктах різних форм власності та в житловому секторі в осінньо-зимовий період 2019/20 року;

2) спільно з районними відділами (секторами) Головного управління ДСНС України у Херсонській області забезпечити організацію виконання протипожежних заходів з підготовки до осінньо-зимового періоду на об'єктах різних форм власності;

3) вжити заходів щодо активізації роботи зі створення місцевої пожежної охорони та добровільних пожежних дружин (команд) територіальних громад;

4) у період з 01 по 29 листопада 2019 року спільно з районними, міськими відділами (секторами), Каховським міськрайонним управлінням Головного управління ДСНС України у Херсонській області, органами місцевого самоврядування організувати проведення місячника пожежної безпеки в житловому секторі, залучивши до цієї роботи заклади освіти, охорони здоров'я, соціального захисту населення, житлово-комунальні підприємства та територіальні підрозділи Головного управління Національної поліції в Херсонській області;

5) до 11 грудня 2019 року провести спільні наради за участю представників районних, міських відділів (секторів), Каховського міськрайонного управління Головного управління ДСНС України у Херсонській області, структурних підрозділів з питань освіти, охорони здоров'я, житлово-комунального господарства, культури, туризму, соціального захисту населення, органів місцевого самоврядування, територіальних підрозділів Головного управління Національної поліції в Херсонській області щодо підсумків місячника пожежної безпеки в житловому секторі;

6) протягом листопада 2019 року спільно з районними відділами (секторами) Головного управління ДСНС України у Херсонській області організувати проведення зборів територіальних громад у населених пунктах, де зафіксовано найбільшу кількість випадків загибелі людей на пожежах, з метою роз'яснення правил пожежної безпеки в побуті;

7) рекомендувати комунальним підприємствам, на балансі яких знаходяться водопровідні мережі, здійснити до 01 листопада 2019 року перевірку пожежних гідрантів та утеплення колодязів, а також постійно очищувати від снігу та льоду люки пожежних гідрантів, встановити покажчики їх місцезнаходження;

8) створити штаби для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, характерних для осінньо-зимового періоду (далі - штаби з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій);

9) уточнити спільні інструкції залучення сил і засобів та порядок взаємодії органів виконавчої влади всіх рівнів з визначенням відповідальних осіб на випадок несприятливих погодних умов (сильні морози, снігопади, налипання снігу, снігові замети, хуртовини, ожеледиця тощо), а також порядок і регламент зв'язку, інформування та оповіщення у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

10) забезпечити постійну взаємодію та обмін інформацією між службами та підприємствами для оперативного реагування на можливі наслідки надзвичайних ситуацій і подій, а також своєчасне інформування оперативних чергових Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації та Головного управління ДСНС України у Херсонській області про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації чи події;

11) створити резерв пально-мастильних матеріалів для забезпечення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

12) забезпечити координацію роботи автоперевізників з метою недопущення виїзду автобусів та вантажних автомобілів за межі населених пунктів під час отримання повідомлень про погіршення погодних умов (сильний снігопад, ожеледь, хуртовина);

13) визначити об'єкти життєзабезпечення населення (тепло-, водо-, газо-, енергопостачання, транспорт і зв'язок) та інші об'єкти господарства, що можуть зазнати негативного впливу під час несприятливих погодних умов;

14) провести обстеження територій приватної житлової забудови, які постійно зазнають шкідливої дії вод. За результатами підготувати та надати керівникам відповідних служб вказівки щодо виконання попереджувальних заходів з недопущення виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних із затопленням житлової забудови поверхневими водами;

15) організувати розчищення та постійний контроль за станом зливових і дренажних систем комунальними підприємствами, в зоні відповідальності яких вони розташовані;

16) перевірити готовність системи оповіщення населення через FM-радіо та телебачення про обмеження виїзду з населених пунктів у період погіршення погодних умов (сильний снігопад, ожеледь, хуртовина). Посилити роз'яснювальну роботу серед населення з питань дотримання правил пожежної безпеки при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, пов'язаних з осінньо-зимовим періодом;

17) визначити перелік підприємств, організацій, приватних осіб, технічні засоби яких можуть бути задіяні до робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, характерних для осінньо-зимового періоду, та укласти з ними відповідні договори;

18) провести перевірку працездатності наявних електростанцій та вжити заходів з відновлення працездатності пересувних електрогенераторів (100 кВт та більше);

19) закріпити території населених пунктів за підприємствами, організаціями, об'єктами тощо для здійснення очищення їх від атмосферних опадів у зимовий період;

20) визначити місця дислокації (відстою) великогабаритного вантажного та транзитного транспорту в період ускладнення погодних умов;

21) про стан виконання завдань, визначених цим пунктом розпорядження, до 13 грудня 2019 року та 13 березня 2020 року поінформувати Головне управління ДСНС України у Херсонській області для узагальнення.

4. Департаментам обласної державної адміністрації: з питань цивільного захисту та оборонної роботи, соціального захисту населення, охорони здоров'я, житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу, інвестиційної та промислової політики, освіти, науки та молоді, управлінню транспортно-комунікаційної інфраструктури обласної державної адміністрації, а також районним державним адміністраціям:

1) до 01 листопада 2019 року розробити заходи із забезпечення пожежної та техногенної безпеки на об'єктах з масовим перебуванням людей;

2) упродовж листопада 2019 року організувати виготовлення та розповсюдження серед населення плакатів і листівок з протипожежної та техногенної тематики, основ цивільного захисту, а також їх розміщення у холах, на сходових майданчиках, у коридорах загального користування будівель, у місцях масового перебування людей, в/на транспорті;

3) до кінця листопада 2019 року забезпечити облаштування у лікувальних закладах, закладах освіти та культури, на житлово-комунальних підприємствах куточків пожежної та техногенної безпеки;

4) про стан виконання завдань, визначених даним пунктом розпорядження, поінформувати до 13 грудня 2019 року Головне управління ДСНС України у Херсонській області для узагальнення.

5. Департаменту житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації, районним державним адміністраціям протягом листопада 2019 року:

1) організувати приведення житлово-комунальними організаціями горищ, підвалів, евакуаційних виходів житлових будинків до належного протипожежного стану та проведення з їх мешканцями роз'яснювальної роботи з питань дотримання вимог пожежної безпеки в побуті;

2) організувати перевірку та обслуговування димовентканалів багатоповерхових та індивідуальних житлових будинків;

3) забезпечити розміщення у під'їздах багатоповерхових житлових будинків застережної інформації про дотримання в побуті вимог пожежної безпеки;

4) про стан виконання завдань, визначених цим пунктом розпорядження, до 13 грудня 2019 року поінформувати Головне управління ДСНС України у Херсонській області для узагальнення.

6. Штабам з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій:

1) здійснювати постійне обґрунтоване та своєчасне інформування голови обласної (районної) державної адміністрації, голови регіональної (районної) комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, населення про розвиток гідрометеорологічних умов;

2) провести аналіз надзвичайних ситуацій техногенного та природного походження, що виникали під час осінньо-зимового періоду в попередні роки, та, враховуючи його результати, здійснити відповідні організаційні заходи;

3) уточнити та узгодити з відповідними підприємствами та організаціями незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності плани залучення сил і засобів до проведення робіт при загрозі виникнення надзвичайних ситуацій в осінньо-зимовий період (у тому числі вирішити питання щодо залучення до аварійних робіт на міському транспорті, у разі раптових сильних снігопадів та ожеледиці, військових частин і військових навчальних закладів);

4) уточнити та узгодити плани залучення сил і засобів військових частин та військових навчальних закладів для надання допомоги у прибиранні снігу на територіях закладів освіти та лікарняних закладів;

5) визначити служби, підприємства, організації, які зобов'язані мати резерв пального на випадок виникнення надзвичайних ситуацій і проведення аварійно-рятувальних робіт, інших невідкладних робіт (підготувати розрахунки);

6) узгодити місця встановлення мобільних пунктів обігріву в паркових зонах та доступних місцях з масовим перебуванням людей;

7) вжити відповідних заходів щодо утримання в постійній готовності до дій у разі ускладнення погодних умов дорожньої та спеціальної інженерної техніки, дизель-генераторів, відомчих електростанцій, обладнання та інвентарю;

8) попереджати водіїв автотранспортних засобів про заборону залишати автомобілі на проїзній частині, коли це заважає прибиранню шляхів механізованим способом;

9) забезпечити оперативне залучення автономних джерел електропостачання (дизель-генераторів, відомчих електростанцій) у випадку відключення електропостачання найбільш уразливих категорій споживачів (лікарні, дитячі садки, школи, інтернати, хлібопекарні тощо).

7. Рекомендувати АТ "Херсонобленерго", АТ "Херсонгаз", АТ "Херсонська ТЕЦ", МКП "Херсонтеплоенерго", КП "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства м. Херсона" з метою запобігання травматизму та дорожньо-транспортним пригодам забезпечити усунення розриттів та відновлення дорожнього покриття після завершення ремонтних робіт на мережах підприємств.

8. Рекомендувати Службі автомобільних доріг у Херсонській області:

1) забезпечити підготовку спеціальної снігозбиральної техніки, придбання у повному обсязі протиожеледних матеріалів та завершення ремонтних робіт на автошляхах області;

2) вжити заходів щодо забезпечення транспортного сполучення на автошляхах області у разі виникнення надзвичайної події. З цією метою укласти угоди про залучення додаткової техніки інших організацій та установ;

3) укласти угоди з відповідними підприємствами та організаціями, рятувальними підрозділами ДСНС України на проведення підривних робіт з метою захисту мостів, гідротехнічних споруд від можливих заторних явищ;

4) спільно з Головним управлінням Національної поліції в Херсонській області визначити місця дислокації великогабаритного вантажного та транзитного транспорту в період ускладнення погодних умов;

5) спільно з Головним управлінням Національної поліції в Херсонській області, Головним управлінням ДСНС України у Херсонській області створити робочу групу для прийняття оперативних рішень щодо припинення транспортного сполучення на автошляхах області у разі виникнення надзвичайної ситуації.

9. Управлінню транспортно-комунікаційної інфраструктури обласної державної адміністрації провести інвентаризацію спеціальної техніки державної та приватної власності, яка може залучатися під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на автомобільних дорогах державної та комунальної власності, відновлення електричних мереж.

10. Рекомендувати Головному управлінню Національної поліції в Херсонській області передбачити створення додаткових постів на найбільш небезпечних ділянках автомобільних доріг, звернувши особливу увагу на недопущення виїзду під час складних погодних умов з населених пунктів пасажирських автобусів і великогабаритного транспорту, який може стати причиною утворення заторів на автодорогах.

11. Рекомендувати АТ "Херсонобленерго" забезпечити готовність енергетичного господарства до можливих перенавантажень системи та відключення від електропостачання міст Херсон та Олешки.

12. Рекомендувати обласному центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф забезпечити введення в оперативний розрахунок автомобілів швидкої медичної допомоги підвищеної прохідності для забезпечення безперешкодної доставки хворих до медичних закладів у період погіршення погодних умов (сильний снігопад, ожеледь, хуртовина).

13. Рекомендувати міським головам міст обласного значення організувати виконання завдань, визначених пунктами 3 - 5 цього розпорядження.

14. Рекомендувати Головному управлінню ДСНС України у Херсонській області:

1) у період з 01 по 29 листопада 2019 року забезпечувати координацію роботи з проведення райдержадміністраціями, міськвиконкомами міст обласного значення спільно з іншими органами місцевого самоврядування місячника пожежної безпеки в житловому секторі із залученням закладів освіти, охорони здоров'я, соціального захисту населення, житлово-комунальних підприємств;

2) починаючи з 01 листопада 2019 року забезпечити інформування населення через засоби масової інформації про заходи пожежної та техногенної безпеки в побуті;

3) проаналізувати результати проведення місячника пожежної безпеки в житловому секторі та вжитих заходів з пожежної безпеки в осінньо-зимовий період, про що поінформувати обласну державну адміністрацію до 20 грудня 2019 року та до 31 березня 2020 року.

15. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Чабана В. І.

 

Голова обласної
державної адміністрації

Ю. Гусєв




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали