Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про проведення перерахунку доплати до пенсії

lign =center>

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

18.11.2010 р. 

N К-3768/10 


Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: Рецебуринського Ю. Й. (доповідач), Гашицького О. В., Мойсюка М. І., Сороки М. О., Черпака Ю. К., провівши касаційній розгляд в порядку письмового провадження справи за позовом Р. Ю. М. до Управління Пенсійного фонду України у місті Білій Церкві Київської області про зобов'язання провести перерахунок доплати до пенсії, за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України у місті Білій Церкві Київської області на постанову Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 19 червня 2008 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2009 року, встановив:

Р. Ю. М. звернулася до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області з позовом до Управління Пенсійного фонду України у місті Білій Церкві Київської області про зобов'язання відповідача провести перерахунок щомісячної доплати до пенсії за 2007 рік відповідно до статті 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Постановою Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 19 червня 2008 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправною відмову Управління Пенсійного фонду України у місті Білій Церкві Київської області щодо перерахунку пенсії позивачу, зобов'язано відповідача провести перерахунок доплати до пенсії Р. Ю. М. відповідно до статті 39 Закону України "Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за проживання на території радіоактивного забруднення, встановивши її на рівні мінімальної заробітної плати, з розрахунку 440 гривень щомісячно за період з 9 липня 2007 року по 30 вересня 2007 року та з розрахунку 460 гривень щомісячно за період з 1 жовтня 2007 року по 31 грудня 2007 року.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2009 року постанову суду першої інстанції змінено. Позов задоволено частково, визнано протиправною відмову УПФУ у місті Білій Церкві Київської області щодо перерахунку доплати до пенсії Р. Ю. М. за проживання на території радіоактивного забруднення згідно до статті 39 Закону України "Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі мінімальної заробітної плати за період з 9 липня 2007 року по 28 грудня 2007 року включно; зобов'язано УПФУ у місті Білій Церкві Київської області провести перерахунок доплати до пенсії позивачу згідно до статті 39 Закону України "Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", встановивши її на рівні мінімальної заробітної плати з розрахунку 440 гривень щомісячно з 9 липня 2007 року та з розрахунку 460 гривень щомісячно з 1 жовтня 2007 року по 28 грудня 2007 року. В решті постанова суду першої інстанції залишена без змін.

Управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві Київської області, не погоджуючись з прийнятими рішеннями, звернулося з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволені позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, Вищий адміністративний суд України вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судами попередніх інстанцій Р. Ю. М. проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю (посвідчення N 414836 від 9 вересня 1996 року - категорія 4) та є непрацюючим пенсіонером.

Відповідно до частини другої статті 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року N 796-XII (в редакції від 9 липня 2007 року) (далі - Закон N 796-XII) пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на цих територіях, і стипендії студентам, які там навчаються, підвищуються у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті - на одну мінімальну заробітну плату.

Відповідно до статті 62 Закону N 796-XII роз'яснення порядку застосування цього Закону провадиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення якого є обов'язковими для виконання міністерствами та іншими центральними органами державної виконавчої влади України, місцевими органами державної виконавчої влади, всіма суб'єктами господарювання, незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності.

Частиною першою статті 67 Закону N 796-XII передбачено, що конкретні розміри всіх доплат, пенсій і компенсацій підвищуються Кабінетом Міністрів України відповідно до зміни індексу вартості життя і зростання мінімальної заробітної плати.

Отже, судами попередніх інстанцій правомірно зроблено висновок, що Законом України N 796-XII не уповноважено Кабінет Міністрів України зменшувати конкретні суми компенсацій і допомоги, змінювати розмір бази нарахувань пенсій, встановлений законом, а надано право роз'яснення порядку застосування цього Закону.

Пунктом 30 статті 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" було зупинено на 2007 рік дію статті 39 Закону N 796-XII в частині виплати компенсацій і допомоги в розмірах, встановлених відповідно до мінімальної заробітної плати.

Разом з тим, Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 Закон України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", яким зупинено на 2007 рік дію статті 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", визнано таким, що не відповідає Конституції України.

Відповідно до пункту 3 резолютивної частини вказаного Рішення Конституційного Суду України визнані неконституційними положення Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік" втратили чинність з дня ухвалення цього Рішення, тобто з 9 липня 2007 року.

Таким чином, в період з 1 січня 2007 року по 8 липня 2007 року правовідносини, які виникли з приводу виплати позивачу доплати до пенсії за проживання на території радіоактивного забруднення, врегульовувалися постановою Кабінету Міністрів України, а в період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року - як постановою Кабінету Міністрів України "Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" N 836 від 26 липня 1996 року, так і Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", але в силу положення щодо пріоритетності нормативно-правових актів застосуванню підлягав Закон N 796-XII.

До зазначених висновків, які є правильними та такими, що відповідають обставинам справи, прийшов суд першої інстанції.

Доводи касаційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують.

Апеляційний суд, переглянувши постанову суду першої інстанції та змінивши її в частині визначення періоду, за який відповідач зобов'язаний зробити перерахунок доплати до пенсії позивача, допустив при цьому порушення норм матеріального права.

Так, у постанові суду апеляційної інстанції зазначено, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року N 107-VI внесено зміни до статті 39 Закону N 796-XII, згідно з якими змінився порядок і розміри здійснення доплат до пенсій. Тому, задоволенню підлягали лише позовні вимоги за період з 9 липня 2007 року по 28 грудня 2007 року, тобто до дня внесення змін до статті 39 Закону N 796-XII.

Проте, суд не врахував того, що згідно до пункту 2 Розділу III Прикінцеві положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" розділ II зазначеного Закону, яким були внесені зміни до статті 39 Закону N 796-XII, набрав чинності з 1 січня 2008 року. Тому, його висновок про задоволення вимог позивача щодо перерахунку доплати до пенсії за проживання в зоні посиленого радіоекологічного контролю в період з 9 липня 2007 року по 28 грудня 2007 року є помилковим.

За правилами статті 226 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції скасовує судове рішення суду апеляційної інстанції та залишає в силі рішення суду першої інстанції, яке ухвалено відповідно до закону і скасоване або змінене помилково.

З урахуванням того, що рішення суду першої інстанції було ухвалено відповідно до закону і змінене помилково, постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2009 року підлягає скасуванню, а постанова Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 19 червня 2008 року - залишенню у силі.

Керуючись ст. ст. 222 - 223, 226, 230 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив:

Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у місті Білій Церкві Київської області задовольнити частково.

Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2009 року скасувати та залишити в силі постанову Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 19 червня 2008 року.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеним статтями 237, 238, 2391 КАС України.

 




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали