ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ БОРОТЬБИ З КОНТРАБАНДОЮ, АНАЛІЗУ РИЗИКІВ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ

ЛИСТ

від 27.12.2011 р. N 20/1-13/09506-ЕП

Начальникам регіональних митниць
Начальникам митниць

Про результати проведеного у IV кварталі експрес-опитування

З метою виконання розпоряджень Голови Служби від 05.09.2007 N 49/1-р та від 22.02.2008 N 26/1-р, а також з метою проведення оцінки ефективності роботи митних органів, виявлення та попередження можливих зловживань з боку їх працівників і вивчення громадської думки про стан дотримання законності в митній службі, в митних органах у IV кварталі п. р. проведено анонімне експрес-опитування громадян, суб'єктів ЗЕД (перевізників), що перетинають митний кордон України, митних брокерів і декларантів.

I. Щодо опитування громадян

В опитуванні прийняли участь 1252 громадянина.

На запитання "Чи траплялись з Вами під час проходження митних процедур випадки нетактовного (грубого) ставлення до Вас з боку працівників митних органів України?": "ні" відповіли всі опитані громадяни.

На запитання "Чи доводилося Вам чи Вашим рідним (знайомим) протягом останнього кварталу давати "винагороду" працівникові митних органів?": "ні" відповіли всі опитані громадяни.

На запитання "Чи доводилося Вам звертатися на "телефон довіри" митниці чи Державної митної служби України?": ствердну відповідь надали 2 респондента на Ягодинській та Київській регіональній митницях.

II. Щодо опитування суб'єктів ЗЕД (перевізників)

За результатами опитування 954 суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності (перевізників) встановлено, що на проходження митних процедур, у цілому до 1 години витрачають 425 респондентів, що становить 44,55 % від загальної кількості опитаних. До 2-х годин витрачають 431 опитаний, що у відносному значенні складає 45,18 %.

5 суб'єктів (0,52 %) наголосили на тому, що проходять митний контроль та митне оформлення більше доби.

При цьому 6 суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності (перевізників) зазначили в анкетах, що на окремих митницях, а саме на Львівській, Ягодинській та Південній митницях мають місце випадки безпідставного затягування працівниками митних органів здійснення митних процедур під час митного оформлення товарів.

На запитання "Чи доводилося Вам давати "винагороду" посадовим особам митного органу?" ствердну відповідь не надав жоден опитаний.

Слід зазначити, що 1 з опитаних суб'єктів ЗЕД (перевізників) вказав на те, що йому доводилося давати винагороду митним брокерам та декларантам з метою прискорення здійснення митних процедур працівниками митних органів, а саме на Південній митниці.

Разом з тим, 695 (72,85 %) опитаних суб'єктів ЗЕД (перевізників) відзначили професіоналізм працівників митної служби на "високому рівні", 248 (25,99 %) - "на середньому рівні", і лише 8 (0,84 %) - "на низькому рівні".

III. Щодо опитування митних брокерів, декларантів

У звітному періоді також проведено анкетування 724 митних брокерів та декларантів, 484 з яких постійно проходять митний контроль та митне оформлення в митних органах.

На питання: "Чи доводилося Вам давати "винагороду" працівникові митних органів за прискорення митного контролю та митного оформлення товарів?" ствердна відповідь була зазначена у трьох анкетах: 2 на Київській регіональній митниці та 1 на Тернопільській митниці.

17 з опитаних митних брокерів та декларантів вказали, що їм траплялись випадки безпідставного затягування оформлення товарів з метою отримання "винагороди" працівниками контролюючих служб:

- прикордонна - 5 випадків;

- митна - 2 випадки;

- санітарно-епідеміологічна - 2 випадки;

- фітосанітарна - 5 випадків;

- ветеринарна - 1 випадок;

- інші - 2 випадки.

Слід відмітити, що зі всіх опитаних митних брокерів та декларантів 577 відзначили професіоналізм працівників митної служби на "високому рівні", 142 - "на середньому рівні", і лише 4 - "на низькому рівні".

Також громадянами, перевізниками, митними брокерами й декларантами запропоновано:

- з метою прискорення процесу митного оформлення збільшити штатну чисельність співробітників оперативних підрозділів митного оформлення, а також забезпечення митних органів, у необхідній кількості, комп'ютерною та оргтехнікою та новим обладнанням для сканування товарів та транспортних засобів у пунктах пропуску;

- зменшити кількість контролюючих служб;

- розмістити представників контролюючих служб на територіях митних постів;

- забезпечити введення електронного декларування;

- зменшити кількість дозвільних документів;

- спростити митні процедури;

- забезпечити прискорене прийняття рішень про визначення митної вартості та класифікації товарів.

Зазначена інформація направляється для організації відповідної профілактичної роботи серед особового складу, а також для врахування під час прийняття управлінських рішень керівництвом митних органів.

 

Начальник Департаменту
боротьби з контрабандою,
аналізу ризиків та протидії корупції

О. А. Вдовиченко

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали