КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IX сесія VI скликання

РІШЕННЯ

від 26 квітня 2012 року N 565/7902

Про розгляд протесту заступника прокурора міста Києва від 07.07.2011 N 05/4-513-вих-11 на рішення Київської міської ради від 12.07.2007 N 1106/1767 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНБУДКОНТРАКТ" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування громадсько-житлового комплексу з нежитловими приміщеннями та об'єктами соціального призначення та підземними паркінгами на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва"

Розглянувши протест заступника прокурора міста Києва від 07.07.2011 N 05/4-513-вих-11 на рішення Київської міської ради від 12.07.2007 N 1106/1767 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНБУДКОНТРАКТ" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування громадсько-житлового комплексу з нежитловими приміщеннями та об'єктами соціального призначення та підземними паркінгами на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва", Київська міська рада вважає неможливим його задоволення у зв'язку із нижченаведеним.

Рішення Київської міської ради від 12.07.2007 N 1106/1767 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНБУДКОНТРАКТ" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування громадсько-житлового комплексу з нежитловими приміщеннями та об'єктами соціального призначення та підземними паркінгами на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва" прийняте в порядку, встановленому законодавством України, за результатами розгляду проекту відведення земельної ділянки, який відповідно до частини шостої статті 123 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття рішення) погоджено Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища (висновки від 12.06.2007 N 19-5695 та від 26.06.2007 N 09-6364), Головним управлінням земельних ресурсів (висновок від 02.07.2007 N 03-0844), Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в м. Києві (висновок від 26.06.2007 N 05/448), Київською міською санепідемстанцією (висновок від 20.06.2007 N 987), Державною службою охорони культурної спадщини (висновок від 04.10.2004 N 22-1588/35), Святошинською районною у місті Києві державною адміністрацією (лист від 25.05.2004 N 3193/14-21/24) та щодо якого отримано позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації від 02.07.2007 N 341/08-30.

Твердження заступника прокурора міста про те, що не виконано вимоги висновку державної експертизи землевпорядної документації від 02.07.2007 N 341/08-30 щодо поновлення листа-згоди попереднього землекористувача та про відсутність згоди попереднього землекористувача на припинення права користування земельною ділянкою спростовується тим, що правонаступник землекористувача - закрите акціонерне товариство лікувально-оздоровчих закладів профспілок України "УКРПРОФОЗДОРОВНИЦЯ" відмовилося від подальшого використання земельної ділянки на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва (лист N 05-39/171 від 02.02.2004). Крім того, відповідно до статті 125 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття рішення) право власності та право постійного користування земельною ділянкою виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Відповідно до статті 126 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття рішення) право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчуються державними актами. Враховуючи те, що право користування зазначеною земельною ділянкою у встановленому порядку не оформлене (немає документів, що посвідчують право постійного користування земельною ділянкою), повторна згода закритого акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України "УКРПРОФОЗДОРОВНИЦЯ" не потрібна.

Вищевказане рішення Київської міської ради не порушує вимог статей 17, 19 Закону України "Про основи містобудування" та статті 13 Закону України "Про планування і забудову територій" щодо відсутності розробленого детального плану території та плану земельно-господарського устрою з огляду на таке.

Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття рішення) спеціальним законом у сфері регулювання земельних відносин, зокрема щодо регулювання процедури набуття права користування землею, є Земельний кодекс України.

Норми законів України "Про основи містобудування" та "Про планування і забудову територій" (які були чинні на момент прийняття рішення) не регулювали відносин у сфері набуття права користування земельними ділянками, а лише вказували на необхідність взяття за основу містобудівної документації при вирішенні питань вибору, вилучення (викупу), надання у власність чи користування земель для містобудівних потреб, якщо така документація розроблена. Однак нормами законодавства України та спеціальним законом у сфері регулювання земельних відносин не заборонялось відведення земельної ділянки у разі відсутності розробленого та затвердженого у встановленому порядку детального плану території.

Спростовується й твердження заступника прокурора міста Києва про те, що не враховані законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва. Так, відповідно до абзацу 6 підпункту 2.1.3 пункту 2 Правил забудови м. Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 27.01.2005 N 11/2587 (чинних на момент прийняття вищевказаного рішення), для врахування громадських і приватних інтересів Головкиївархітектура забезпечує розгляд та громадське обговорення матеріалів містобудівної документації на архітектурно-містобудівній раді при Головкиївархітектурі за участю представників громадських організацій, органів самоорганізації населення відповідної території, створених в установленому порядку. Містобудівне обгрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації було розглянуте на засіданні архітектурно-містобудівної ради (протокол N 362-а-07 від 21.06.2007).

Вимога заступника прокурора міста Києва щодо скасування вищевказаного рішення Київської міської ради на тих підставах, що відповідно до статті 2 Закону України "Про планування і забудову територій" одним із основних завдань планування і забудови територій є охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів та відповідно до пункту 10.4 ДБН 360-92** розміщення будівель, споруд та комунікацій не допускається на землях зелених зон міста, якщо запроектовані об'єкти не призначені для відпочинку, спорту або обслуговування приміського лісового господарства, не підлягає задоволенню з огляду на те, що рішенням Київської міської ради від 12.07.2007 N 1106/1767 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНБУДКОНТРАКТ" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування громадсько-житлового комплексу з нежитловими приміщеннями та об'єктами соціального призначення та підземними паркінгами на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва" затверджено містобудівне обгрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації та визначення параметрів окремого об'єкта містобудування - будівництва громадсько-житлового комплексу з нежитловими приміщеннями, об'єктами соціального призначення та підземними паркінгами на перетині вулиць Львівської та Живописної у Святошинському районі міста Києва, також внесено зміни до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, а саме територію загальною площею 0,56 га переведено з території садибної забудови до території багатоповерхової житлової і громадської забудови; внесено зміни до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, затверджених рішенням Київської міської ради від 19.07.2005 N 806/3381, а саме виключено з переліку озеленених територій загального користування м. Києва, що відповідають типологічним ознакам та планувальним вимогам (таблиця N 2), земельні ділянки загальною площею 0,56 га на просп. Перемоги 127 - 129 (ресторан "Верховина") у Святошинському районі м. Києва.

Отже, відведена земельна ділянка не належить до переліку зелених зон загального користування, де забороняється будівництво об'єктів житлового призначення.

Твердження заступника прокурора міста Києва про те, що при відведенні земельної ділянки на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва необхідно проводити конкурс, спростовується тим, що законами України, які діяли на момент прийняття рішення, не встановлювався обов'язок щодо відведення земельних ділянок на конкурсних засадах. Проведення інвестиційних конкурсів було правом, а не обов'язком органів місцевого самоврядування, а тому така необхідність визначалась Київською міською радою самостійно.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 21 Закону України "Про прокуратуру", Київська міська рада вирішила:

1. Відхилити протест заступника прокурора міста Києва від 07.07.2011 N 05/4-513-вих-11 на рішення Київської міської ради від 12.07.2007 N 1106/1767 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНБУДКОНТРАКТ" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування громадсько-житлового комплексу з нежитловими приміщеннями та об'єктами соціального призначення та підземними паркінгами на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва".

2. Доручити заступнику міського голови - секретарю Київради про результати розгляду протесту повідомити заступнику прокурора міста Києва в установленому порядку.

 

Київський міський голова

Л. Черновецький





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали