Шановні партнери! Вимушені повідомити, що в зв'язку зі зміною собівартості, з 1 березня будуть підвищені ціни на ДСТУ та ДБН


Додаткова копія: Про розгляд звернень клієнтів банків

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 10.12.2018 р. N 50-0007/65695

Банкам України

Про розгляд звернень клієнтів банків

До Національного банку України надходять численні звернення клієнтів банків щодо проблемних питань, які виникають між банками та клієнтами під час здійснення касових операцій, в тому числі через платіжні пристрої, а також вжиття Національним банком України заходів до банків щодо повернення готівки.

У зв'язку з цим повідомляємо таке.

Питання, які порушують клієнти банків у своїх зверненнях до Національного банку України, знаходяться в межах компетенції банків, які своєчасно банком не врегульовуються.

Функції Національного банку України, які визначені статтями 6 та 7 Закону України "Про Національний банк України", не уповноважують Національний банк України вирішувати спірні питання між банками та їх клієнтами.

Наголошуємо, що статтею 55 Закону України "Про банки і банківську діяльність" визначено, зокрема, що відносини банку з клієнтом регулюються законодавством України, нормативно-правовими актами Національного банку України та угодами (договорами) між клієнтом та банком, а банк зобов'язаний докладати максимальних зусиль для уникнення конфлікту інтересів працівників банку і клієнтів, а також конфлікту інтересів клієнтів банку.

Частиною 14.17 статті 14 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" регламентовано, що банк зобов'язаний розглядати заяви (повідомлення) користувача, що стосуються використання електронного платіжного засобу або незавершеного переказу, ініційованого з його допомогою, надати користувачу можливість одержувати інформацію про хід розгляду заяви (повідомлення) і повідомляти в письмовій формі про результати розгляду заяви (повідомлення) у строк, установлений договором, але не більше строку, передбаченого законом для розгляду звернень скарг громадян.

Нормативно-правовим актом Національного банку України, який встановлює порядок і вимоги щодо здійснення банками, їх філіями та відділеннями касових операцій у національній та іноземній валюті, є Інструкція про ведення касових операцій банками в Україні (Постанова N 103)1 (далі - Інструкція N 103).


1 затверджена постановою Правління Національного банку України від 25.09.2018 N 103 (Постанова N 103).

Банк (філія, відділення) зобов'язаний за зверненням клієнта врегулювати відповідно до законодавства України спірні питання, які виникають та/або пов'язані з касовими операціями, здійсненими через платіжні пристрої (пункт 14 розділу I Інструкції N 103 (Постанова N 103)).

Пунктом 21 розділі I Інструкції N 103 (Постанова N 103) визначено, що банк (філія, відділення), що приймає готівку за допомогою платіжних пристроїв для подальшого її переказу, зобов'язаний забезпечити розміщення в доступному для огляду клієнтами місці або на моніторі платіжного пристрою інформації щодо найменування та місцезнаходження банку, комерційного агента банку, платіжної організації / учасника платіжної системи та найменування платіжної системи, номера телефону довідкової служби, електронної адреси, режиму роботи платіжного пристрою, строків зарахування коштів отримувачам та розміру комісійної винагороди (плати за здійснення операції).

З метою уникнення негативних наслідків та непорозумінь при роботі з клієнтами, Національний банк України вважає за необхідне банкам України оперативно вживати відповідних заходів щодо врегулювання питань, які виникають під час здійснення касових операцій. Як наслідок, клієнти банків не будуть змушені звертатися до Національного банку України для вирішення питань, які повністю знаходяться в компетенції банків.

Просимо врахувати в роботі.

 

Директор Департаменту
грошового обігу

В. П. Зайвенко




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали