Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про розгляд Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів резервного фонду державного бюджету в 2017 році

РАХУНКОВА ПАЛАТА

РІШЕННЯ

від 15 травня 2018 року N 12-6

Про розгляд Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів резервного фонду державного бюджету в 2017 році

Відповідно до статті 98 Конституції України, статей 7 (Закон N 576-VIII), 25 (Закон N 576-VIII), 26 (Закон N 576-VIII), 35 (Закон N 576-VIII) та 36 Закону України "Про Рахункову палату" (Закон N 576-VIII) розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів резервного фонду державного бюджету в 2017 році. За результатами розгляду Рахункова палата встановила:

1. Законом України від 21.12.2016 N 1801-VIII "Про Державний бюджет України на 2017 рік" (Закон N 1801-VIII) з урахуванням перерозподілу коштів, здійсненого Кабінетом Міністрів України, сформовано резервний фонд у розмірі 1410000,0 тис. грн, або 0,2 відс. обсягу видатків загального фонду державного бюджету, що відповідає вимогам частини третьої статті 24 Бюджетного кодексу України, відповідно до якої резервний фонд бюджету не може перевищувати одного відсотка обсягу видатків загального фонду.

Упродовж 2017 року Кабінетом Міністрів України прийнято 46 розпоряджень про виділення коштів із резервного фонду державного бюджету, згідно з якими розподілено 1404193,0 тис. грн, або 99,6 відс. сформованого резервного фонду. За результатами внесених протягом року змін обсяг планових бюджетних призначень зменшено до 1377112,5 тис. грн, з яких головними розпорядниками бюджетних коштів використано 1132352,9 тис. грн, або 82,2 відсотка.

2. За результатами проведеного аудиту встановлено, що через неналежні управлінські рішення та організаційні прорахунки окремі учасники бюджетного процесу під час здійснення у 2017 році операцій з коштами резервного фонду державного бюджету допустили їх неефективне управління на загальну суму 271840,1 тис. грн, неефективне використання - на 54777,0 тис. грн, а також їх використання з порушенням бюджетного законодавства - на 60954,4 тис. гривень. Цей висновок базується на таких фактах.

2.1. Окремі головні розпорядники бюджетних коштів (МЗС, Мінкультури, Національна академія медичних наук України, Тернопільська та Харківська облдержадміністрації) допустили прорахунки на етапі підготовки звернень до Кабінету Міністрів України стосовно виділення коштів із резервного фонду державного бюджету, внаслідок чого незатребуваним залишився фінансовий ресурс у 2017 році на загальну суму 27080,5 тис. грн, тобто 1,9 відс. фактично виділеного обсягу (1404193 тис. гривень). Це свідчить про неналежне виконання ними вимог пункту 7 частини п'ятої статті 22 Бюджетного кодексу України і, як наслідок - неефективне управління коштами.

2.2. Окремі головні розпорядники бюджетних коштів допустили недоліки при організації виконання заходів, що реалізовувалися за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету. При цьому створено передумови, за яких не було забезпечено розподілу та подальшого використання асигнувань, спрямованих Державною казначейською службою України. Це свідчить про неналежне виконання вимог пункту 7 частини п'ятої статті 22 Бюджетного кодексу України і, як наслідок, призвело до неефективного управління коштами в загальній сумі 94225,3 тис. грн (Міноборони, Мінсоцполітики, МВС, Міненерговугілля, СБУ), або 6,7 відс. від фактично виділеного обсягу (1404193 тис. гривень).

2.3. Відсутність дієвого контролю з боку головних розпорядників бюджетних коштів за діяльністю уповноважених на здійснення відповідних заходів розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів призвела до неосвоєння ними асигнувань, тобто до неефективного управління бюджетним ресурсом на загальну суму 150534,3 тис. грн, або 10,7 відс. фактично виділеного обсягу (1404193 тис. гривень).

2.4. У 2017 році Мінекономрозвитку не забезпечено виконання вимог пункту 29 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 415, пов'язаних із зменшенням головним розпорядникам бюджетних коштів видатків на суми залишків невикористаних коштів (271840,1 тис. гривень). Неналежна та несвоєчасна організація цього процесу призвела до неефективного управління бюджетним ресурсом, особливо у кінці року.

2.5. Львівською облдержадміністрацією не було забезпечено ефективного використання бюджетних коштів усупереч вимогам пункту 7 частини п'ятої статті 22 Бюджетного кодексу України (розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 N 895-р (Розпорядження N 895-р)), у результаті чого:

2.5.1. До Переліку витрат, пов'язаних із здійсненням заходів з облаштування полігонів для приймання твердих побутових відходів Львівською облдержадміністрацією включено заходи на загальну суму 13153,3 тис. грн, які не забезпечують досягнення мети виділення коштів з резервного фонду щодо облаштування полігонів для приймання твердих побутових відходів і використання мінімального обсягу бюджетних коштів. Зокрема, це стосується придбання спецтехніки, що не належить до засобів механізації, якими забезпечуються полігони, а також фінансування робіт з капітального ремонту сміттєзвалища, яке припинило приймати відходи з м. Львова. Наведене є свідченням неекономного використання коштів резервного фонду державного бюджету.

2.5.2. Здійснено витрати на загальну суму 25203,7 тис. грн і не завершено повного комплексу робіт (заходів), внаслідок чого не введено в експлуатацію полігонів твердих побутових відходів біля с. Брониця Дрогобицького району (розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня - Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради) та с. Вербляни Буського району Львівської області (розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня - виконавчий комітет Буської міської ради). Це призвело до нерезультативного використання бюджетних коштів.

2.5.3. Придбані Департаментом розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації три лінії для сортування твердих побутових відходів (для полігонів у містах Самборі, Новояворівську та Дрогобичі) на загальну суму 16420,0 тис. грн не змонтовано, що свідчить про нерезультативне використання цих коштів.

2.5.4. Департаментом міського господарства Дрогобицької міської ради прийнято та оплачено фактично невиконані ТОВ "ПМК-121" будівельні роботи за грудень 2017 року на суму 1298 тис. грн, а також зайво сплачено ФОП Бутов М. Л. за технагляд кошти резервного фонду державного бюджету в сумі 8,6 тис. грн, що згідно з пунктом 23 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства. Під час аудиту ці кошти були повернені до державного бюджету.

2.5.5. Департаментом міського господарства Дрогобицької міської ради допущено недотримання законодавства, зокрема Закону України від 25.12.2015 N 922 "Про публічні закупівлі" (частина перша статті 30) (Закон N 922-VIII):

1) при проведенні відкритих торгів не відхилено тендерної пропозиції учасника ТОВ "ПМК-21" на суму 3922,0 тис. грн як такої, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним у додатку 2 тендерної документації за предметом закупівлі "Капітальний ремонт міського сміттєзвалища в районі с. Брониця Дрогобицького району Львівської області. Першочергові заходи. Частина 1 та Частина 2".

2) при проведенні відкритих торгів не відхилено тендерної пропозиції переможця ТОВ "ПМК-21" на суму 1005,2 тис. грн як такої, що не відповідає умовам тендерної документації за предметом закупівлі "Конструкційні матеріали (плита дорожня для проведення капітального ремонту міського сміттєзвалища в районі с. Брониця Дрогобицького району Львівської області. Першочергові заходи)".

2.6. Луганською облдержадміністрацією як головним розпорядником бюджетних коштів при використанні у 2017 році коштів резервного фонду державного бюджету, виділених відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 N 873-р (Розпорядження N 873-р), не досягнуто запланованих результатів, оскільки станом на 01.03.2018 пошкоджений газопровід не введено в експлуатацію та не відновлено газопостачання абонентів, які в опалювальному періоді 2017 - 2018 років були позбавлені можливості користуватися газом як для опалення, так і для приготування їжі (газопровід уведено в експлуатацію у ході проведення аудиту). При цьому під час реалізації зазначеного розпорядження Управлінням капітального будівництва Луганської облдержадміністрації допущено порушення бюджетного законодавства на загальну суму 29625,4 тис. грн, а саме:

1) вимог Порядку державного фінансування капітального будівництва (пункт 19), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1764, та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 N 117 "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (Постанова N 117) у частині укладення без дозволу головного розпорядника додаткової угоди (від 10.11.2017 N 1 до договору будівельного підряду від 24.10.2017 N 75) щодо здійснення попередньої оплати, а також збільшення її обсягу до 70 відс., у результаті чого виникла дебіторська заборгованість у сумі 24296,3 тис. грн, яка станом на 01.03.2018 не погашена;

2) за відсутності контролю з боку Управління капітального будівництва Луганської облдержадміністрації ТОВ "Шахтобуріння" (одержувач бюджетних коштів) у порушення вимог пункту 19 Порядку державного фінансування капітального будівництва використано одержаний аванс у сумі 3586,6 тис. грн не за призначенням (замість придбання будівельних матеріалів кошти використано на загальновиробничі та адміністративні витрати), що згідно з пунктом 23 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства, а також може мати наслідком кримінальну відповідальність;

3) вимог Порядку державного фінансування капітального будівництва (пункт 19) у частині перевищення граничної частки проміжних платежів у договірній ціні на 1742,5 тис. гривень.

2.7. Житомирською облдержадміністрацією як головним розпорядником бюджетних коштів не забезпечено своєчасного контролю за використанням коштів резервного фонду державного бюджету (розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 N 832-р (Розпорядження N 832-р)), унаслідок чого:

- Бердичівською райдержадміністрацією (замовник робіт) не виконано вимог пунктів 99 і 100 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 N 668, а також підпункту 6.4.4.1 Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 і допущено прийняття невиконаних робіт (акти приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року) на загальну суму 200,2 тис. грн, що згідно з пунктом 23 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства, а також може мати наслідком кримінальну відповідальність. Недоліки на загальну суму 16,5 тис. грн усунено станом на 10.04.2018;

- окремими підрядниками, які здійснювали будівельні роботи в м. Бердичеві (розпорядник нижчого рівня - виконавчий комітет Бердичівської міської ради, замовники - Центр первинної медико-санітарної допомоги, Управління освіти та науки виконавчого комітету Бердичівської міськради та МКП "Бердичівводоканал"), включено до актів виконаних робіт невикористані матеріали та невиконані роботи на загальну суму 16,0 тис. грн, що згідно з пунктом 23 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства. За результатами здійсненого контрольного заходу ці недоліки станом на 06.03.2018 усунено.

2.8. За відсутності належного контролю з боку Департаменту соціальної та сімейної політики Одеської облдержадміністрації до відшкодування витрат санаторно-курортним закладам Одеської області за проживання та харчування сімей, у яких на утриманні є особи з інвалідністю з тяжкими формами захворювання, зокрема, на утримання внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю, за період з 07.10.2014 до 01.06.2015 (розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 N 927-р (Розпорядження N 927-р)) безпідставно включено витрати на загальну суму 221,9 тис. грн, а саме: ТОВ "Губернатор" - 94,7 тис. грн штрафу за єдиним соціальним внеском за несвоєчасну сплату податку, ТОВ "Сонячний берег" - 127,2 тис. грн за ремонтні та підготовчі роботи, що згідно з пунктом 23 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства, а також може мати наслідком кримінальну відповідальність.

2.9. Тернопільською облдержадміністрацією не забезпечено дотримання вимог Бюджетного кодексу України (пункт 7 частини п'ятої статті 22) та Порядку використання коштів резервного фонду бюджету (пункти 2 і 15) при підготовці звернення до Кабінету Міністрів України про виділення коштів із резервного фонду державного бюджету для здійснення першочергових невідкладних заходів, спрямованих на запобігання надзвичайній ситуації, що може виникнути в разі руйнування будівлі Державного архіву Тернопільської області, у результаті чого до кошторису витрат включено вартість робіт (24640,6 тис. грн), які могли виконуватися в плановому порядку. Як наслідок, ці кошти не було включено до переліку витрат, у зв'язку з чим вони залишилися невикористаними.

3. Продовжується практика недотримання процедури підготовки проектів рішень Кабінету Міністрів України про виділення відповідних коштів. Як наслідок, у 2017 році при виділенні коштів з резервного фонду державного бюджету допущено порушень, пов'язаних з недотриманням вимог нормативно-правових актів, на загальну суму 815204,8 тис. гривень. Такий висновок зроблено на підставі викладених далі фактів.

3.1. Продовжується негативна практика недотримання окремими центральними органами виконавчої влади вимог частини першої пункту 22 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету в частині підготовки та подання до Кабінету Міністрів України проектів рішень про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету не через Мінекономрозвитку. Це один із чинників уникнення встановлених процедур забезпечення контролю за якістю проектів рішень, що є суттєвим ризиком для досягнення ефективності використання бюджетного ресурсу.

Так, у 2017 році із 46 прийнятих рішень 41 проект підготовлено Мінекономрозвитку (89,1 відс.), решта 5 (10,9 відс.) - іншими центральними органами виконавчої влади. Зокрема, таке порушення процедур допустили Міноборони - 3 проекти, Мінрегіон - 1 проект і Адміністрація Держспецзв'язку - 1 проект.

3.2. Мінекономрозвитку в окремих випадках не забезпечувалася підготовка проектів рішень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету в оптимальні строки. Так, зокрема, 6 рішень готувалися 55 - 71 день, ще 6 рішень розроблялися понад 120 днів, що суттєво скоротило час на реалізацію запланованих заходів та зумовило випадки неефективного використання бюджетних коштів.

3.3. Мінекономрозвитку, а також Міноборони допущено невиконання вимог пункту 20 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, що призвело до подання на розгляд Кабінету Міністрів України проектів рішень про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету за відсутності відповідних експертних висновків і допущення порушень на загальну суму 684508,7 тис. грн, унаслідок чого прийняття цих рішень Кабінетом Міністрів України відбувалося без наявності достатніх підстав, а саме:

1) без експертних висновків Мінрегіону щодо технічних рішень і вартісних показників Мінекономрозвитку подано на розгляд Кабінету Міністрів України чотири проекти рішень на загальну суму 262000,0 тис. грн (розпорядження від 29.03.2017 N 209-р (Розпорядження N 209-р), від 26.04.2017 N 325-р (Розпорядження N 325-р), від 31.05.2017 N 465-р (Розпорядження N 465-р) та від 27.09.2017 N 667-р (Розпорядження N 667-р));

2) без експертних висновків ДСНС Мінекономрозвитку подано на розгляд Кабінету Міністрів України два проекти рішень на загальну суму 123500,0 тис. грн (розпорядження від 27.09.2017 N 667-р (Розпорядження N 667-р) та від 27.09.2017 N 668-р (Розпорядження N 668-р));

3) Міноборони всупереч пункту 20 і частині першій пункту 22 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету підготовлено та подано на розгляд Кабінету Міністрів України два проекти рішень на загальну суму 299008,7 тис. грн без урахування експертних висновків Мінрегіону (розпорядження від 12.04.2017 N 292-р (Розпорядження N 292-р) та від 11.10.2017 N 809-р (Розпорядження N 809-р)).

Крім того, Мінрегіоном через неналежне виконання вимог абзацу четвертого пункту 18 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, а також доручень Кабінету Міністрів України не забезпечено своєчасної підготовки експертних висновків щодо технічних рішень і вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планувалося виконувати за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету, унаслідок чого три рішення Кабінету Міністрів України прийнято у 2017 році за їх відсутності (розпорядження від 29.03.2017 N 209-р (Розпорядження N 209-р), від 31.05.2017 N 465-р (Розпорядження N 465-р) і від 27.09.2017 N 686-р (Розпорядження N 668-р)).

3.4. Мінекономрозвитку у 2017 році в порушення вимог частини першої статті 24 Бюджетного кодексу України підготовлено та подано на розгляд Кабінету Міністрів України п'ять проектів рішень про виділення з резервного фонду державного бюджету 113696,1 тис. грн (8,1 відс. розподіленого обсягу) на реалізацію заходів, які могли виконуватися в плановому порядку (розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 N 101-р (Розпорядження N 101-р), від 10.03.2017 N 150-р (Розпорядження N 150-р), від 10.03.2017 N 158-р (Розпорядження N 158-р), від 27.09.2017 N 686-р (Розпорядження N 668-р) і від 13.12.2017 N 927-р (Розпорядження N 927-р)).

3.5. Мінекономрозвитку підготовлено та подано до Кабінету Міністрів України проект рішення про виділення з резервного фонду державного бюджету Волинській облдержадміністрації 17000,0 тис. грн для здійснення заходів, пов'язаних із ліквідацією наслідків надзвичайної ситуації місцевого рівня (розпорядження від 31.05.2017 N 465-р (Розпорядження N 465-р)), що є недотриманням вимог пунктів 4 і 5 Порядку фінансування робіт із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.99 N 140. Як наслідок, прийняття цього рішення здійснювалося Кабінетом Міністрів України за відсутності достатніх підстав.

4. Існуюча практика з боку головних розпорядників бюджетних коштів значного авансування постачальників товарів, робіт і послуг, а також непоодинокі факти неналежного виконання ними договірних зобов'язань призводять до відволікання бюджетних коштів у прострочену дебіторську заборгованість або навіть до їх втрати. Водночас наслідком простроченої кредиторської заборгованості державного бюджету перед суб'єктами господарювання є ризик низької результативності здійснюваної діяльності. Такий висновок зроблено на підставі викладеного нижче:

4.1. Стягнення головними розпорядниками бюджетних коштів усієї простроченої дебіторської заборгованості, яка станом на 01.01.2018 обліковувалася у сумі 460490,3 тис. грн (за 2009 - 2016 роки), здійснюється в судовому порядку, при цьому існуюча практика вказує на високий ступінь ризику її непогашення. Претензійно-позовна робота триває роками, у тому числі виконавчі провадження (примусове виконання судових рішень), і в більшості випадків не призводить до результату - зменшення обсягу дебіторської заборгованості.

4.2. Кредиторська заборгованість станом на 01.01.2018 обліковувалася в сумі 83649,1 тис. грн, з неї 74294,0 тис. грн (за 2011 - 2017 роки) - прострочена (88,8 відс.), що свідчить про ряд незавершених головними розпорядниками бюджетних коштів заходів, які реалізовувалися в минулих періодах, а також про накопичення відкладених ризиків для державного бюджету.

5. Щороку збільшуються ризики неповернення заборгованості за фінансовою допомогою, наданою за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на поворотній основі відповідно до рішень Кабінету Міністрів України 1997 - 2012 років (протягом 2017 року погашено 3442,1 тис. грн, списано 129264,9 тис. грн, станом на 01.01.2018 обліковувалася заборгованість у сумі 218006,1 тис. грн за всіма облдержадміністраціями, АР Крим, Міненерговугіллям, Мінагрополітики й Укравтодором). Причина - збільшення кількості збанкрутілих або ліквідованих підприємств, а також наявність протиріч у питаннях її обліку центральними та місцевими органами виконавчої влади. При цьому самі процедури, пов'язані з наданням фінансової допомоги на поворотній основі, нормативно не визначені.

6. Мінсоцполітики у 2017 році в порядку реагування на рекомендації Рахункової палати вживалися заходи, спрямовані як на удосконалення нормативно-правових актів щодо призначення грошової допомоги окремим категоріям громадян, так і на забезпечення її виплати, у тому числі за попередні періоди.

Проте через недостатній контроль з боку Мінсоцполітики як головного розпорядника бюджетних коштів станом на 01.01.2018 не виплачено грошової допомоги 75 особам на загальну суму 6127,2 тис. грн, отже, не забезпечено дотримання вимог Бюджетного кодексу України (пункт 7 частини п'ятої статті 22) і, як наслідок, допущено нерезультативне та неефективне управління коштами.

7. Наявна нормативно-правова база здебільшого є достатньою для врегулювання питань, пов'язаних із формуванням резервного фонду державного бюджету. Водночас необхідне її вдосконалення в частині розподілу та використання бюджетних коштів. Зокрема, подальшого нормативного врегулювання потребують такі питання:

- узгодження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету з вимогами Бюджетного кодексу України, зокрема частини першої статті 24 щодо напрямів використання коштів резервного фонду державного бюджету, а також підпунктів 22 і 23 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" стосовно особливостей застосування норм цього Кодексу в умовах воєнного стану та в разі здійснення згідно із законом заходів з часткової мобілізації;

- узгодження Порядку виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, бойових дій та збройного конфлікту (пункти 2 (Постанова N 604) і 10 (Постанова N 604)), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 19.08.2015 N 604 (Постанова N 604), і Порядку використання коштів резервного фонду бюджету у частині напрямів використання коштів резервного фонду державного бюджету, а також подання та розгляду звернень про їх виділення;

- удосконалення Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, зокрема норм, визначених у пункті 311 щодо додаткового виділення коштів з резервного фонду бюджету, шляхом уточнення підстав для прийняття відповідних рішень;

- визначення порядку призначення і виплати державної допомоги у зв'язку із знищенням або пошкодженням майна під час участі в масових акціях громадського протесту, які відбулися у період з 21.11.2013 по 21.02.2014, як це вимагає Закон України від 21.02.2014 N 745-VIІ "Про встановлення державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей" (Закон N 745-VII) (статті 1 (Закон N 745-VII) та 3 (Закон N 745-VII));

- встановлення механізму визначення ступеня загрози виникнення надзвичайної ситуації;

- визначення на державному рівні розмірів надання (виплати) матеріальної допомоги (компенсації) постраждалим унаслідок надзвичайних ситуацій за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету як заходу соціального захисту, передбаченого статтею 84 Кодексу цивільного захисту України ( N 5403-VI);

- врахування в Кодексі цивільного захисту України ( N 5403-VI) положень Закону України від 23.09.99 N 1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (статті 41 і 42), зокрема, шляхом визначення переліку випадків, при настанні яких відшкодування шкоди та виплати в разі смерті потерпілих на виробництві можуть здійснюватися за рахунок коштів резервного фонду бюджету.

За результатами обговорення та на підставі викладеного Рахункова палата вирішила:

1. Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів резервного фонду державного бюджету в 2017 році затвердити.

2. Про результати проведеного аудиту поінформувати Верховну Раду України.

3. Рішення Рахункової палати надіслати Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики та запропонувати розглянути на засіданні результати проведеного аудиту, висвітлені у ньому.

4. Відомості про результати аудиту ефективності використання коштів резервного фонду державного бюджету в 2017 році у формі рішення Рахункової палати надіслати Кабінету Міністрів України та рекомендувати:

4.1. Вжити заходів щодо здійснення підготовки проектів рішень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету виключно Мінекономрозвитку;

4.2. Дати доручення:

- Мінекономрозвитку спільно з Мінфіном опрацювати питання та внести пропозиції щодо узгодження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету з вимогами Бюджетного кодексу України, зокрема з частиною першою статті 24, щодо напрямів використання коштів резервного фонду державного бюджету, а також підпунктів 22 і 23 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" стосовно особливостей застосування норм цього Кодексу в умовах воєнного стану та у разі здійснення згідно із законом заходів з часткової мобілізації;

- Мінекономрозвитку спільно з Мінсоцполітики опрацювати питання та внести пропозиції щодо узгодження Порядку виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, бойових дій та збройного конфлікту (Постанова N 604) (пункти 2 (Постанова N 604) і 10 (Постанова N 604)) та Порядку використання коштів резервного фонду бюджету в частині напрямів використання коштів резервного фонду державного бюджету, а також подання та розгляду звернень про їх виділення;

- Мінекономрозвитку опрацювати питання та внести пропозиції стосовно удосконалення окремих норм Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, зокрема, щодо додаткового виділення коштів із резервного фонду бюджету, визначених у пункті 311 цього Порядку, шляхом уточнення підстав для прийняття відповідних рішень, а також щодо недопущення випадків виділення коштів на фінансування будівельних робіт в кінці бюджетного періоду;

- МВС спільно з ДСНС опрацювати питання та внести пропозиції щодо встановлення механізму визначення ступеня загрози виникнення надзвичайної ситуації, а також розмірів надання (виплати) матеріальної допомоги (компенсації) постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації;

- МВС спільно з Мінекономрозвитку, Мінсоцполітики та ДСНС опрацювати питання та внести пропозиції щодо врахування в Кодексі цивільного захисту України ( N 5403-VI) положень Закону України від 23.09.99 N 1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (статті 41 і 42) шляхом, зокрема, визначення переліку випадків, при настанні яких відшкодування шкоди та виплати в разі смерті потерпілих на виробництві можуть здійснюватися за рахунок коштів резервного фонду бюджету;

- Мінсоцполітики опрацювати питання та внести пропозиції щодо визначення порядку призначення і виплати державної допомоги у зв'язку із знищенням або пошкодженням майна під час участі в масових акціях громадського протесту, які відбулися у період з 21.11.2013 по 21.02.2014, як це передбачено Законом України від 21.02.2014 N 745-VIІ "Про встановлення державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей" (Закон N 745-VII) (статті 1 (Закон N 745-VII) і 3 (Закон N 745-VII));

- Мінфіну опрацювати питання та внести пропозиції щодо правового врегулювання процедур, пов'язаних з наданням фінансової допомоги на поворотній основі;

- Мінфіну спільно з Державною казначейською службою України, Адміністрацією Держспецзв'язку, ДСНС, Укравтодором, Держкомтелерадіо, Мінагрополітики, Міноборони, МОЗ, СБУ та облдержадміністраціями вжити дієвих заходів щодо врегулювання питань, пов'язаних із наявністю дебіторської та кредиторської заборгованості за коштами резервного фонду державного бюджету, а також заборгованості за фінансовою допомогою, наданою за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на поворотній основі відповідно до рішень Кабінету Міністрів України протягом 1997 - 2012 років;

- головним розпорядникам бюджетних коштів вжити дієвих заходів щодо забезпечення обґрунтованості та оперативності звернень про виділення коштів із резервного фонду державного бюджету, досягнення цілей, завдань і конкретних результатів під час їх використання, посилення контролю за господарськими операціями із попередньою оплатою, прийманням товарів, виконаних робіт і послуг, а також за дотриманням вимог Законів України від 25.12.2015 N 922 "Про публічні закупівлі" (Закон N 922-VIII) і від 17.02.2011 N 3038 "Про регулювання містобудівної діяльності" (Закон N 3038-VI);

- МОЗ та Мінсоцполітики у тримісячний строк у співпраці з Генеральною прокуратурою України здійснити верифікацію осіб, які отримали тілесні ушкодження різного ступеня тяжкості під час участі в Революції Гідності та були включені до відповідних переліків для виплати державної допомоги, з метою усунення технічних причин, що призвели до невиплати державної допомоги її одержувачам, а також (у межах компетенції кожного) вжити заходів для завершення цих розрахунків до кінця 2018 року.

5. Рішення Рахункової палати і Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів резервного фонду державного бюджету в 2017 році надіслати Міністерству економічного розвитку і торгівлі України та рекомендувати вжити заходів щодо:

- налагодження процесу, передбаченого Порядком використання коштів резервного фонду бюджету (пункт 29), щодо зменшення головним розпорядникам бюджетних коштів видатків на суми залишків невикористаних коштів і забезпечення своєчасної підготовки відповідних проектів рішень Кабінету Міністрів України;

- скорочення термінів підготовки проектів рішень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету;

- посилення контролю за забезпеченням дотримання вимог Бюджетного кодексу України (частини першої статті 24), Порядку фінансування робіт із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (пункту 4) та Порядку використання коштів резервного фонду бюджету (пункту 20), зокрема, у частині недопущення випадків підготовки проектів рішень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету за відсутності необхідних документальних підстав, у тому числі експертних висновків;

- притягнення до відповідальності посадових осіб, які допустили порушення бюджетного законодавства.

6. Рішення Рахункової палати надіслати Міністерству соціальної політики України та запропонувати притягнути до відповідальності посадових осіб, які не забезпечили дотримання вимог Бюджетного кодексу України та допустили нерезультативне й неефективне управління бюджетними коштами.

7. Рішення Рахункової палати надіслати Міністерству внутрішніх справ України, Міністерству енергетики та вугільної промисловості України, Міністерству закордонних справ України, Міністерству культури України, Міністерству оборони України, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Службі безпеки України, Національній академії медичних наук України, Житомирській, Луганській, Львівській, Одеській, Тернопільській та Харківській обласним державним адміністраціям і запропонувати притягнути до відповідальності посадових осіб, які допустили порушення бюджетного законодавства.

8. Поінформувати Національну поліцію України щодо фактів порушення законодавства Департаментом соціальної та сімейної політики Одеської обласної державної адміністрації, Бердичівською районною державною адміністрацією (Житомирська область) і ТОВ "Шахтобуріння" (Луганська область) у частині, що може мати наслідком кримінальну відповідальність.

9. Рішення Рахункової палати та Звіт оприлюднити на офіційному веб-сайті Рахункової палати.

10. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Рахункової палати Іванову І. М.

 

Голова

В. В. Пацкан




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали