Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Макара І. І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 липня 2019 року за N 21-36-35068

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 20 липня 2019 року N 1780

Київ

Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Макара І. І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 липня 2019 року за N 21-36-35068

До Центральної виборчої комісії 18 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Макара Івана Івановича, суб'єктом оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в цьому окрузі Реку Андрія Олександровича.

У скарзі суб'єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Реки А. О. такими, що не відповідають Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI) (далі - Закон), зобов'язати припинити вчиняти тиск на членів дільничних виборчих комісій та перешкоджати діяльності цих членів під час виконання ними своїх повноважень та в подальшому не вчиняти подібних дій, прийняти рішення про попередження кандидату в народні депутати України Реці А. О., направити матеріали до відповідних правоохоронних органів для притягнення Реки А. О. до відповідальності.

Суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що кандидат у народні депутати України Река А. О. розмістив на власній сторінці соціальної мережі "Фейсбук" відео, в якому повідомляється про намір проведення перевірки роботи членів дільничних виборчих комісій у Чутівському, Машівському та Карлівському районах Полтавської області, які входять до складу одномандатного виборчого округу N 149, що є спробою, на думку суб'єкта звернення, морального та психологічного тиску на членів відповідних дільничних виборчих комісій та перешкоджання їх діяльності, що, в свою чергу, має ознаки кримінального діяння, відповідальність за яке передбачено статтею 157 Кримінального кодексу України.

На підтвердження вказаного суб'єктом звернення додано електронний носій інформації із записом відео, на якому кандидат у народні депутати України Река А. О. говорить: "Я їду в Чутівський район, щоб зустрітися з членами ДВК розповісти їм, як вони повинні себе вести, не порушуючи Закон".

На виконання частини десятої статті 111 Закону (Закон N 4061-VI) копії скарги з доданими до неї матеріалами надіслано суб'єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.

До Комісії 18 липня 2019 року надійшли пояснення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Реки А. О., у яких зазначено, що в день запису цього відео він як народний депутат України мав зустрічі зі своїми виборцями, під час яких піднімалися питання реалізації виборцями свого права обирати, а також питання відповідальності за порушення Закону (Закон N 4061-VI), зокрема підкупу виборців, порушення таємниці таємного голосування тощо. Також суб'єкт оскарження зазначив, що не перебував на засіданнях відповідних дільничних виборчих комісій та жодним чином не перешкоджав діяльності членів таких виборчих комісій.

Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються процесу виборів народних депутатів України, визначено розділом XIII Закону (Закон N 4061-VI) та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року N 133 (Порядок N 133) (зі змінами) (далі - Порядок).

За змістом частин першої (Закон N 4061-VI), другої статті 108 Закону (Закон N 4061-VI), пунктів 2.1 (Порядок N 133), 2.2 Порядку кандидат у народні депутати України (Порядок N 133), зареєстрований у встановленому Законом (Закон N 4061-VI) порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.

Так, постановою Центральної виборчої комісії від 18 червня 2019 року N 1047 (Постанова N 1047) зареєстровано кандидата в народні депутати України Макара Івана Івановича, який балотується в одномандатному виборчому окрузі N 149 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 10 червня 2019 року N 966 (Постанова N 966) зареєстровано кандидата в народні депутати України Реку Андрія Олександровича, який балотується в одномандатному виборчому окрузі N 149 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Частиною восьмою статті 108 Закону (Закон N 4061-VI) та пунктом 3.4 Порядку (Порядок N 133) передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.

Таким чином, Комісія зазначає, що скаргу подано належним суб'єктом звернення зі скаргою до належного суб'єкта розгляду скарги.

Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб'єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.

Частиною першою статті 25 Закону (Закон N 4061-VI) встановлено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

Ніхто не має права втручатися у діяльність виборчих комісій, крім як у випадках, передбачених законом (частина вісімнадцята статті 33 Закону (Закон N 4061-VI)).

Згідно з частинами першою - третьою статті 112 Закону (Закон N 4061-VI), пунктами 9.1 (Порядок N 133), 9.3 Порядку (Порядок N 133) докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб'єкта звернення зі скаргою, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження, заінтересовані особи. Якщо суб'єкт звернення, суб'єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.

Частинами четвертою (Закон N 4061-VI) та сьомою статті 112 Закону (Закон N 4061-VI), пунктами 9.4 (Порядок N 133), 9.6 Порядку (Порядок N 133) передбачено, що виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги. Виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, керуючись законом.

Суб'єкт звернення зі скаргою зазначає, що дії кандидата в народні депутати України Реки А. О. є спробою вчинити тиск на членів дільничних виборчих комісій та перешкоджання діяльності цих членів при виконанні ними своїх повноважень.

Водночас доказів на підтвердження того, що суб'єктом оскарження вчинено дії, а саме тиск на членів дільничних виборчих комісій та перешкоджання діяльності цих членів під час виконання ними своїх повноважень скаржником Комісії не надано.

У своїх поясненнях кандидат в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Река А. О. зазначив, що він не перебував на засіданнях відповідних дільничних виборчих комісій та жодним чином не перешкоджав діяльності членів таких виборчих комісій, а в цей день мав зустрічі з виборцями.

Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України (частина шоста статті 113 Закону (Закон N 4061-VI), пункт 10.7 Порядку (Порядок N 133)).

Проте порушення суб'єктом оскарження законодавства про вибори народних депутатів України суб'єктом звернення зі скаргою не доведено. З відеозапису на електронному носії інформації неможливо встановити, чи мали місце оскаржувані дії суб'єкта оскарження (пункт 1 частини третьої статті 113 Закону (Закон N 4061-VI)).

Таким чином, підстав для встановлення порушення суб'єктом оскарження вимог Закону Центральна виборча комісія не має, що обумовлює й відсутність підстав для задоволення вимоги щодо визнання дій кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Реки А. О. такими, що не відповідають вимогам Закону (Закон N 4061-VI).

Враховуючи, що вимоги суб'єкта звернення зі скаргою про зобов'язання вказаного кандидата припинити протиправні дії та в подальшому утриматися від таких дій є похідними, вони також не підлягають задоволенню.

Частиною третьою статті 61 Закону (Закон N 4061-VI) встановлено, що Центральна виборча комісія може прийняти рішення про попередження партії, кандидати в депутати від якої включені до виборчого списку партії, або окремому кандидату в депутати за результатами задоволення скарги.

Відповідно до частини другої статті 61 Закон (Закон N 4061-VI)у попередження оголошується у разі:

1) встановлення судом при розгляді виборчого спору в порядку, передбаченому законом, факту підкупу виборців або членів виборчих комісій кандидатом у депутати, партією, яка висунула кандидатів у депутати, представником партії, уповноваженою особою партії чи посадовою особою партії, довіреною особою кандидата в депутати, а також іншою особою за дорученням кандидата в депутати, партії - суб'єкта виборчого процесу;

2) встановлення судом при розгляді виборчого спору в порядку, передбаченому законом, факту надання під час виборчого процесу виборцям, закладам, установам, організаціям або членам виборчих комісій грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати), робіт, послуг, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей (непрямого підкупу) організацією, засновником, власником або членом керівного органу якої є кандидат у депутати, партія, яка висунула кандидатів у депутати, або посадова особа цієї партії;

3) встановлення судом при розгляді виборчого спору в порядку, передбаченому законом, факту використання кандидатом у депутати, партією при фінансуванні передвиборної агітації, крім коштів виборчого фонду, інших коштів;

4) встановлення судом при розгляді виборчого спору, що кандидат у депутати, який займає посаду, в тому числі за сумісництвом, в органах виконавчої влади, органах влади Автономної Республіки Крим чи в органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, у військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, залучав або використовував для проведення передвиборної агітації підлеглих йому осіб, службовий транспорт, зв'язок, устаткування, приміщення, інші об'єкти та ресурси за місцем роботи (зловживання службовим становищем);

5) порушення партією, кандидатом у депутати обмежень щодо проведення передвиборної агітації, у тому числі за проведення агітації після 24 години останньої п'ятниці перед днем голосування;

6) порушення визначених частиною першою статті 48 цього Закону (Закон N 4061-VI) термінів відкриття партією, кандидати у депутати від якої зареєстровані в загальнодержавному окрузі, кандидатом у депутати в одномандатному окрузі рахунку свого виборчого фонду;

7) порушення визначених частиною шостою статті 49 цього Закону (Закон N 4061-VI) термінів подання до відповідної виборчої комісії розпорядником коштів накопичувального рахунку виборчого фонду партії, розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному окрузі фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду (у тому числі проміжного);

8) включення розпорядником коштів накопичувального рахунку виборчого фонду партії, розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному окрузі до фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду (у тому числі проміжного) недостовірних відомостей.

Однак рішень суду, які б встановлювали відповідні факти та документів, що підтверджували порушення кандидатом в народні депутати України Рекою А. О. вказаних норм Закону (Закон N 4061-VI), суб'єктом звернення зі скаргою не додано.

Отже, Центральна виборча комісія не має підстав для прийняття рішення в порядку частини другої статті 61 Закону (Закон N 4061-VI).

Таким чином, вимога щодо прийняття рішення про попередження кандидату в народні депутати України Реці А. О. не підлягає задоволенню.

Стосовно вимоги "направити матеріали скарги до відповідних правоохоронних органів для притягнення Реки А. О. до відповідальності" Комісія зазначає.

Згідно з частиною двадцять шостою статті 74 Закону (Закон N 4061-VI) в разі надходження до Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно надсилає зазначене повідомлення до відповідних правоохоронних органів.

Частиною четвертою статті 13 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" встановлено, що у разі виявлення у процесі розгляду питання на засіданні Комісії ознак вчинення злочину чи іншого правопорушення Комісія приймає рішення про звернення до відповідних правоохоронних органів та передає їм відповідні матеріали.

Водночас під час розгляду скарги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Макара І. І. на дії кандидата в цьому окрузі Реки А. О. ознак вчинення злочину чи іншого правопорушення Комісією не виявлено.

Таким чином, зазначена вимога також не підлягає задоволенню.

Відповідно до частини четвертої статті 113 Закону (Закон N 4061-VI) при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.

З огляду на вказане Комісія не має підстав для задоволення скарги Макара І. І.

Враховуючи викладене, відповідно до статей 111 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI), Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року N 133 (Порядок N 133), керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити в задоволенні скарги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Макара Івана Івановича.

2. Копію цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 149 Макару І. І. та Реці А. О.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

 

Голова
Центральної виборчої комісії

Т. СЛІПАЧУК




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали