Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера М. І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 липня 2019 року за N 21-36-35350

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 19 липня 2019 року N 1764

Київ

Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера М. І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 липня 2019 року за N 21-36-35350

До Центральної виборчої комісії 18 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера Миколи Івановича на дії кандидата в народні депутати України в цьому окрузі Красніцького Андрія Володимировича.

У своїй скарзі суб'єкт звернення просить "встановити факт порушення Красніцьким Андрієм Володимировичем виборчого законодавства; зобов'язати Красніцького Андрія Володимировича негайно прибрати розміщений агітаційний матеріал (банер) з приміщення будинку відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської РДА Вінницької області (24400, м. Бершадь, вул. Героїв України, 23); у разі встановлення в діях Красніцького Андрія Володимировича порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, невідкладно надіслати повідомлення до відповідних правоохоронних органів; у разі встановлення вини в порушенні законодавства про вибори народних депутатів Красніцького Андрія Володимировича, - притягнути останнього до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом".

Суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 15 липня 2019 року на фасаді приміщення, розташованого за адресою: вул. Героїв України, 23, м. Бершадь, Вінницька обл., 24400, виявлено агітаційний матеріал (банер/плакат) Красніцького А. В., на якому не міститься відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. У вказаному приміщенні розміщено Бершадський будинок дитячої творчості, який перебуває на балансі відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області.

На підтвердження зазначеного кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучер М. І. до скарги додав роздруківки фотографій розміщеного на фасаді Бершадського будинку дитячої творчості агітаційного матеріалу (банера/плаката) Красніцького А. В. та копію листа відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області від 17 липня 2019 року N 01-18/1375.

На виконання частини десятої статті 111 Закону (Закон N 4061-VI) копію скарги з доданими до неї матеріалами 18 липня 2019 року надіслано суб'єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії 19 липня 2019 року надійшло пояснення Огородника В. В., довіреної особи кандидата в народні депутати в одномандатному виборчому окрузі N 17 Красніцького А. В., у яких ідеться про те, що суб'єктом звернення зі скаргою належних та допустимих доказів, які б свідчили про порушення виборчого законодавства кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Красніцьким А. В., не надано. Зокрема, на думку суб'єкта оскарження, зі скарги та доданих до неї матеріалів неможливо встановити, що будинок, на якому розміщено матеріали передвиборної агітації, є будинком органу державної чи комунальної власності, а доданий до скарги лист, у якому не зазначено адресата, та який не підписаний керівником установи, не може вважатися достатнім доказом. Крім того, додані до скарги роздруківки фотографій не дають можливості встановити, що агітаційний матеріал не містить відомостей, передбачених частиною сьомою статті 69 Закону (Закон N 4061-VI).

Постановою Центральної виборчої комісії від 18 червня 2019 року N 1047 (Постанова N 1047) зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера Миколу Івановичу.

Постановою Центральної виборчої комісії від 24 червня 2019 року N 1217 (Постанова N 1217) зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Красніцького Андрія Володимировича.

За змістом частин першої (Закон N 4061-VI) та другої статті 108 Закону (Закон N 4061-VI), пунктів 2.1 (Порядок N 133), 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України (Порядок N 133), затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року N 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом (Закон N 4061-VI) порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону (Закон N 4061-VI) та пунктом 3.4 Порядку (Порядок N 133) передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.

Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону (Закон N 4061-VI) скаргу подано належним суб'єктом звернення зі скаргою до належного суб'єкта розгляду скарги.

Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб'єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.

Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в депутати або партію - суб'єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону (Закон N 4061-VI)).

Згідно з пунктом 5 (Закон N 4061-VI) частини третьої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації.

Частинами п'ятою - сьомою статті 69 Закону (Закон N 4061-VI) визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.

Кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, зобов'язаний подати по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України, не пізніш як через п'ять днів з дня його виготовлення до Центральної виборчої комісії.

Згідно з частиною п'ятою статті 74 Закону (Закон N 4061-VI) забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності.

Частиною двадцять третьою статті 74 Закону (Закон N 4061-VI) встановлено заборону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, що здійснила друк, її тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.

Комісія зазначає, що суб'єктом звернення зі скаргою як докази надано роздруківки фотографій розміщеного на фасаді Бершадського будинку дитячої творчості агітаційного матеріалу (банера/плаката) Красніцького А. В. та копію листа відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області від 17 липня 2019 року N 01-18/1375, що не дають можливості встановити факт розміщення таких матеріалів саме суб'єктом оскарження, як стверджує скаржник, а також те, що вказаний матеріал передвиборної агітації не містить відомостей про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку на те, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.

Отже, до скарги не додано доказів на підтвердження того, що оскаржувані дії стосовно розміщення агітаційних матеріалів, які не відповідають вимогам, передбаченим частиною сьомою статті 69 Закону (Закон N 4061-VI), вчинено саме суб'єктом оскарження, що в свою чергу не дає Центральній виборчій комісії підстав зробити висновок про порушення обмежень стосовно ведення передвиборної агітації кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Красніцьким А. В., а відповідно - для встановлення факту порушення ним виборчого законодавства України.

Зважаючи на зазначене, похідні вимоги скарги стосовно зобов'язання кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Красніцького А. В. прибрати агітаційні матеріали з приміщення Бершадського будинку дитячої творчості та звернення до правоохоронних органів для притягнення його до відповідальності також не підлягають задоволенню.

З огляду на викладене Комісія не має підстав для задоволення скарги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера М. І. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Відповідно до частини четвертої статті 113 Закону (Закон N 4061-VI) при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.

Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України.

Порушення суб'єктом оскарження законодавства про вибори народних депутатів України суб'єктом звернення зі скаргою не доведено. З доданих до скарги матеріалів неможливо встановити, чи мали місце оскаржувані дії суб'єкта оскарження (пункт 1 частини третьої статті 113 Закону (Закон N 4061-VI)).

З огляду на викладене Комісія не має підстав для задоволення скарги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера М. І. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Разом з тим відповідно до частини двадцять шостої статті 74 Закону (Закон N 4061-VI) в разі надходження до Центральної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, виборча комісія невідкладно надсилає зазначене повідомлення до відповідних правоохоронних органів.

Водночас, зважаючи на повноваження Центральної виборчої комісії, визначені пунктом 1 частини другої статті 30 Закону (Закон N 4061-VI), щодо здійснення контролю за додержанням вимог законодавства про вибори народних депутатів України кандидатами в народні депутати України, Комісія вважає за необхідне звернути увагу кандидата в народні депутати України, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі N 17, Красніцького А. В. на встановлену частиною шостою статті 69 Закону (Закон N 4061-VI) вимогу стосовно обов'язку подання по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України, не пізніш як через п'ять днів з дня його виготовлення до Центральної виборчої комісії, а також на необхідність усунення вказаного порушення Закону (Закон N 4061-VI).

Враховуючи викладене, відповідно до частин першої (Закон N 4061-VI), другої статті 61 (Закон N 4061-VI), статті 68 (Закон N 4061-VI), статей 108 - 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI), Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року N 133 (Порядок N 133), керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити в задоволенні скарги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера Миколи Івановича.

2. Копію скарги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучера М. І. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, та доданих до неї матеріалів надіслати до Національної поліції України для проведення перевірки викладених у скарзі обставин та реагування відповідно до законодавства України.

3. Звернути увагу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Красніцького А. В. на необхідність дотримання вимоги частини шостої статті 69 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI) щодо обов'язку подання кандидатом у народні депутати України по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації.

4. Копію цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 17 Кучеру М. І. та Красніцькому А. В., а також відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області.

5. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

 

Голова
Центральної виборчої комісії

Т. СЛІПАЧУК




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали