Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про скаргу офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі N 212 Гордіна В. М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 17 липня 2019 року за N 21-37-34774

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 19 липня 2019 року N 1765

Київ

Про скаргу офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі N 212 Гордіна В. М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 17 липня 2019 року за N 21-37-34774

До Центральної виборчої комісії 17 липня 2019 року надійшла скарга офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі N 212 Гордіна Вадима Миколайовича.

У скарзі суб'єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьової Лариси Вікторівни стосовно проведення передвиборної агітації, що супроводжується наданням виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході, такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI) (далі - Закон); визнати дії кандидата в народні депутати України Дегтярьової Л. В. щодо проведення передвиборної агітації, яка супроводжується оголошенням конкурсу з обіцянкою подарувати смартфон, такими, що не відповідають вимогам Закону; зобов'язати вказаного кандидата в народні депутати України припинити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям безоплатних послуг чи матеріальних цінностей (крім товарів, які містять візуальні відображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати), та в подальшому утриматись від таких дій до завершення виборчого процесу.

Суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 11 липня 2019 року о 19 год. 50 хв. він виявив порушення виборчого законодавства кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьовою Л. В., яке полягало в розміщенні на дошці оголошень (біля під'їзду багатоповерхового житлового будинку на вул. Олени Пчілки, 2) агітаційного плаката, замовником якого зазначено Дегтярьову Л. В., із запрошенням на прогулянки Дніпром на теплоході.

На сторінці Дегтярьової Л. В. у соціальній мережі Facebook, підписаній як "Офіційна сторінка кандидата в народні депутати України Дегтярьової Лариси", розміщено фотографії, що підтверджують факт надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході Дніпром, а також дописи про оголошений фотоконкурс, переможцю якого Дегтярьова Л. В. обіцяє подарувати смартфон.

Як доказ до скарги суб'єктом звернення додано складений ним акт про виявлення порушення виборчого законодавства 11 липня 2019 року о 19 год. 50 хв., агітаційний плакат Дегтярьової Л. В., а також CD-диск із фотографіями, відео та скріншотами (цифровими знімками екрана) сторінки кандидата в народні депутати України Дегтярьової Л. В.

Вивчивши скаргу, Центральна виборча комісія зазначає.

Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.

Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються виборів народних депутатів України, визначено розділом XIII Закону (Закон N 4061-VI) та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року N 133 (Порядок N 133) (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 7.2 Порядку (Порядок N 133) під час вивчення скарги виборча комісія встановлює, чи подано скаргу належним суб'єктом звернення зі скаргою, визначеним Законом (Закон N 4061-VI), чи віднесено Законом розгляд цієї скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб'єкт розгляду скарги), чи дотримано суб'єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Законом.

Частинами першою (Закон N 4061-VI) та другою статті 108 Закону (Закон N 4061-VI), пунктами 2.1 (Порядок N 133), 2.2 (Порядок N 133), 3.4 Порядку (Порядок N 133) встановлено, що офіційний спостерігач від громадської організації може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.

Отже, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону (Закон N 4061-VI) скаргу подано належним суб'єктом звернення зі скаргою до належного суб'єкта розгляду скарги.

Скарга офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі N 212 Гордіна В. М. надійшла до Комісії 17 липня 2019 року.

При цьому зі змісту скарги та акта про виявлення порушення виборчого законодавства від 11 липня 2019 року, доданого до неї як доказ, вбачається, що надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході мало місце 7 та 10 липня 2019 року, а розміщення агітаційного плаката з відповідним запрошенням було виявлено скаржником 11 липня 2019 року.

Таким чином, по суті суб'єкт звернення зі скаргою оскаржує зазначені дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьової Л. В., вчинені не пізніше 11 липня 2019 року.

Центральна виборча комісія зауважує, що загальний строк оскарження встановлено частиною першою статті 109 Закону (Закон N 4061-VI), відповідно до якої скарга, що стосується підготовки та проведення виборів народних депутатів України, може бути подана протягом п'яти днів після дня прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності.

Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією (частина п'ята статті 109 Закону (Закон N 4061-VI), підпункт 6 пункту 4.3 Порядку (Порядок N 133)).

Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення виборчою комісією без розгляду (частина шоста статті 109 Закону (Закон N 4061-VI), підпункт 4 пункту 4.3 Порядку (Порядок N 133)).

У зв'язку з цим Комісія звертає увагу, що розміщення на дошці оголошень агітаційного плаката з пропозицією надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході Дегтярьовою Л. В. і відповідні екскурсії мали місце не пізніше 11 липня 2019 року, натомість скаргу до Центральної виборчої комісії суб'єктом звернення зі скаргою було подано 17 липня 2019 року.

Згідно з частиною одинадцятою статті 111 Закону (Закон N 4061-VI), пунктом 10.2 Порядку (Порядок N 133) виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана, зокрема, з порушенням строків оскарження, встановлених Законом (Закон N 4061-VI).

За таких обставин скарга офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" Гордіна В. М. у частині розміщення на дошці оголошень агітаційного плаката з пропозицією надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході Дегтярьовою Л. В. та відповідних екскурсій підлягає залишенню без розгляду по суті.

Однак відповідно до частини дванадцятої статті 111 Закону (Закон N 4061-VI) Центральна виборча комісія, приймаючи рішення про залишення скарги без розгляду по суті, може з власної ініціативи взяти до розгляду факти, викладені у скарзі.

Частиною першою статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" визначено, що якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори і референдуми, виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення у встановленому цим Законом порядку.

Разом з тим скаржником також зазначено, що на сторінці кандидата в народні депутати України Дегтярьової Л. В. у соціальній мережі Facebook 7 та 12 липня 2019 року розміщено дописи про оголошений фотоконкурс, переможцю якого Дегтярьова Л. В. обіцяє подарувати смартфон.

Зважаючи на викладене, Комісія встановила, що скарга в частині оголошення Дегтярьовою Л. В. проведення фотоконкурсу з обіцянкою виграшу коштовного подарунка підлягає розгляду Комісією, оскільки їй подано в межах загального строку оскарження, встановленого частиною першою статті 109 Закону (Закон N 4061-VI).

Розглянувши скаргу в частині оголошення Дегтярьовою Л. В. проведення фотоконкурсу з обіцянкою виграшу коштовного подарунка та додані до неї матеріали і пояснення суб'єкта оскарження, а також взявши до уваги факти, викладені в скарзі, стосовно інших обставин, Центральна виборча комісія встановила.

Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб'єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону (Закон N 4061-VI)).

Однак згідно з частиною чотирнадцятою статті 74 Закону (Закон N 4061-VI) забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки мінімального розміру заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей. Така передвиборна агітація або надання виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну політичну партію чи кандидата в народні депутати України або згадуванням назви політичної партії чи імені кандидата в народні депутати України, є непрямим підкупом виборців.

Отже, за змістом зазначеного положення Закону (Закон N 4061-VI) кандидату в народні депутати України забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг та інших матеріальних цінностей, незалежно від наявності чи відсутності на товарах візуального зображення цього кандидата або вартості наданих товарів та послуг.

У своїх поясненнях Дегтярьова Л. В. визнає факт проведення нею зустрічей з виборцями, які супроводжувалися безоплатним наданням екскурсійних послуг у вигляді прогулянки на теплоході та агітаційної продукції (чашок із зображенням кандидата в народні депутати України, вартість яких за її твердженням становить 50 грн), а також оголошення фотоконкурсу. Однак вона зауважує, що фотоконкурс було запущено в приватному аккаунті соціальної мережі Facebook, а не з офіційної сторінки кандидата в народні депутати України. При цьому, за її твердженням, переможцям було обіцяно брендові футболки з написом "Озеро "Лебедине" та сувенір "Мобільний смартфон" у вигляді повітряної кулі, вартість кожного з яких не перевищує 100 грн.

Відповідно до частини четвертої статті 113 Закону (Закон N 4061-VI) при розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.

Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України.

У разі задоволення скарги виборча комісія може прийняти рішення, яким, зокрема, визнати рішення суб'єкта оскарження чи окремих його положень, дії чи бездіяльність такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб'єкта виборчого процесу, зобов'язати суб'єкта оскарження утриматися від вчинення певних дій (пункти 1 (Закон N 4061-VI), 4 частини п'ятої статті 113 Закон (Закон N 4061-VI)у).

Виборча комісія, встановивши, що рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори депутатів, задовольняє скаргу. При задоволенні скарги виборча комісія може задовольнити усі або частину вимог суб'єкта звернення зі скаргою (частина шоста статті 113 Закону (Закон N 4061-VI)).

За таких умов Комісія вбачає підстави для задоволення скарги в частині вимог про визнання дій кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьової Л. В. щодо оголошення проведення фотоконкурсу з обіцянкою виграшу коштовного подарунка такими, що не відповідають вимогам Закону (Закон N 4061-VI), а також визнання дій кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьової Л. В. стосовно проведення передвиборної агітації, що супроводжується наданням виборцям безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, інших матеріальних цінностей, такими, що не відповідають вимогам Закону.

Водночас згідно з частиною двадцять шостою статті 74 Закону (Закон N 4061-VI) в разі надходження до Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення злочину чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно звертається до відповідних правоохоронних органів щодо перевірки зазначеного повідомлення та реагування відповідно до законів України.

Враховуючи викладене, відповідно до частин чотирнадцятої (Закон N 4061-VI), двадцять шостої статті 74 (Закон N 4061-VI), частин першої (Закон N 4061-VI), другої (Закон N 4061-VI), восьмої статті 108 (Закон N 4061-VI), частин першої (Закон N 4061-VI), п'ятої (Закон N 4061-VI), шостої статті 109 (Закон N 4061-VI), частин четвертої (Закон N 4061-VI), одинадцятої (Закон N 4061-VI), дванадцятої статті 111 (Закон N 4061-VI), частин четвертої - шостої статті 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI), Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року N 133 (Порядок N 133), керуючись статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, статтею 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Скаргу офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі N 212 Гордіна В. М. у частині дій кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьової Л. В. щодо розміщення на дошці оголошень агітаційного плаката з пропозицією надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході та відповідних екскурсій залишити без розгляду по суті.

2. Скаргу офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі N 212 Гордіна В. М. у частині дій кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьової Л. В. щодо проведення фотоконкурсу з обіцянкою виграшу коштовного подарунка задовольнити частково.

3. Визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьової Л. В. стосовно проведення передвиборної агітації, що супроводжується наданням виборцям безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, інших матеріальних цінностей, такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI).

4. Зобов'язати кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьову Л. В. утриматися від проведення передвиборної агітації, що супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки мінімального розміру заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей.

5. Копії скарги офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі N 212 Гордіна В. М. і доданих до неї матеріалів надіслати до Національної поліції України для проведення перевірки викладених обставин та реагування відповідно до законодавства України.

6. Копію цієї постанови надіслати Гордіну В. М. і кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 212 Дегтярьовій Л. В.

7. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

 

Голова
Центральної виборчої комісії

Т. СЛІПАЧУК




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали