ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

19.01.2011 р.

N К-19973/10

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: головуючого - судді-доповідача Бим М. Є., суддів - Гончар Л. Я., Гордійчук М. П., Конюшка К. В., Харченка В. В., при секретарі - Гутніченко А. М., за участю представника Ради міністрів АРК - Сокол С. І., розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Ради міністрів Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 4 вересня 2009 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 7 квітня 2010 року у справі N 2-а-6197/09/1/0170 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт Авто Транс" до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Республіканського конкурсного комітету по визначенню пасажирського перевізника, треті особи - відкрите акціонерне товариство "Акціонерна компанія "Кримавтотранс", фізична особа - підприємець Ш. В. А., про визнання рішення протиправним та зобов'язання вчинити дії, встановила:

У травні 2009 року ТОВ "Еліт Авто Транс" звернулось до суду з позовом, в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просив скасувати рішення Республіканського конкурсного комітету по визначенню пасажирського перевізника, оформленого протоколом N 2/09 від 16 квітня 2009 року, в частині оголошення переможцем конкурсу ПП Ш. В. А. за маршрутом Миколаївка - Сімферополь номери оборотних рейсів 5200/5201, 5202/5203, 5204/5205, 5206/5207, 5400/5401, 5402/5403, 5404/5405, 5406/5407, та зобов'язати Раду міністрів АР Крим призначити та повторно провести Республіканським конкурсним комітетом конкурс за маршрутом Миколаївка - Сімферополь.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 4 вересня 2009 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 7 квітня 2010 року, позов задоволено.

В касаційній скарзі Рада міністрів Автономної Республіки Крим просить скасувати зазначені вище судові рішення як такі, що ухвалено з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, пунктом 2 постанови Ради міністрів АР Крим від 26 листопада 2008 року N 628 "Про оголошення конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі АР Крим" затверджені умови проведення конкурсів.

Пунктом 3 постанови Ради міністрів АР Крим від 3 лютого 2009 року N 56 "Про затвердження регламенту проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі АР Крим та внесення змін в деякі постанови Ради Міністрів АР Крим" додаток 2 постанови Ради Міністрів АР Крим від 26 листопада 2008 року N 628 "Про оголошення конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі АР Крим" викладений в новій редакції.

Зазначеною постановою РМ АРК від 03.02.2009 р. затверджено в новій редакції Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування та Регламент проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі АР Крим.

На виконання положень п. п. 22 - 25 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Ради міністрів АР Крим від 13 червня 2006 року N 299, в редакції постанови Ради міністрів АР Крим від 3 лютого 2009 року N 56, затверджено склад Республіканського конкурсного комітету по визначенню пасажирського перевізника.

На виконання пп. 4 п. 16 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування Радою міністрів АР Крим в газеті "Крымские известия" розміщено оголошення про проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі АР Крим, та про умови його проведення.

Відповідно до умов Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, Республіканським конкурсним комітетом по визначенню пасажирського перевізника було проведено конкурси та визначені переможці конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі АР Крим. Рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу було оформлено протоколом засідання Республіканського конкурсного комітету по визначенню пасажирського перевізника за N 2/09 від 16 квітня 2009 року.

На підставі вищеназваного рішення Республіканського конкурсного комітету, постановою Ради Міністрів АР Крим від 30 квітня 2009 року N 264 "Про призначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування" були призначені для роботи на автобусних маршрутах загального користування автомобільні перевізники - переможці конкурсів.

Як вбачається з матеріалів справи, об'єктом конкурсу, стосовно якого прийнято оскаржуване рішення Республіканського конкурсного комітету по визначенню пасажирського перевізника, є маршрут Миколаївка - Сімферополь, номери оборотних рейсів 5200/5201, 5202/5203, 5204/5205, 5206/5207, 5400/5401, 5402/5403, 5404/5405, 5406/5407.

Перевізниками - претендентами на вказаний об'єкт конкурсу, якими були подані відповідні документи на участь у конкурсі, були ТОВ "Еліт Авто Транс" та ФОП Ш. В. А.

Переможцем конкурсу за вищезазначеним маршрутом, згідно з рішенням конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, оформленим протоколом засідання Республіканського конкурсного комітету по визначенню пасажирського перевізника за N 2/09 від 16 квітня 2009 року, визнано ФОП Ш. В. А.

Відповідно до ст. 43 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Згідно ст. 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" організація пасажирських перевезень покладається на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), - зокрема, на Раду міністрів Автономної Республіки Крим.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначена у Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року N 1081.

Пунктом 17 Порядку встановлено, що у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також умовам проведення відповідного конкурсу.

Згідно п. 29 Порядку для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи: 1) копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта господарювання; 2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні); 3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; 4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; 5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі; 6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; 7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації); 8) письмову інформацію про наявність або відсутність транспортних засобів, що пристосовані для перевезення осіб з особливими потребами; 9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку; 10) довідку про відповідність технічного стану автобусів перевізника-претендента умовам перевезень, що, зокрема, повинна містити відмітку про відсутність переобладнання з вантажного транспортного засобу та висновок про відповідність роботи перевізника-претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху, які надаються органами Державтоінспекції за місцем реєстрації перевізників-претендентів протягом 10 днів з дня звернення до таких органів. Подані документи перевіряються в міру їх надходження організатором або робочим органом.

Крім того, згідно з додатком 2 до постанови Ради міністрів АР Крим від 26 листопада 2008 року N 628, в редакції постанови Ради міністрів АР Крим від 03.02.2009 року N 56, для участі в конкурсі автомобільний перевізник надає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву встановленого зразку та встановлені цим додатком документи, в тому числі: 1) копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта господарської діяльності; 2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування; 3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; 4) копії ліцензійних карток на кожний з автобусів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; 5) документ, підтверджуючий внесення плати за участь в конкурсі; 6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів чи тимчасових реєстраційних талонів автобусів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; 7) копію документа, який підтверджує проведення процедури санації (за умови процедури санації); 8) письмову інформацію про наявність чи відсутність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з особливими потребами; 9) анкету встановленого зразку, заповнену та підписану перевізником-претендентом; 10) довідку про відповідність технічного стану автобусів перевізника-претендента умовам перевезень, яка повинна містити відмітку про відсутність переобладнання з вантажного транспортного засобу та висновок про відповідність перевізника-претендента вимогам нормативно-правових актів в сфері безпеки дорожнього руху, які видані органами Державтоінспекції за місцем реєстрації перевізника-претендента на протязі 10 днів з дня звернення до цих органів; 11) конкурсні пропозиції, які можуть бути надані в закритому конверті.

ФОП Ш. В. А. та ТОВ "Еліт Авто Транс" було надано необхідні документи.

Також слід зазначити, що за приписами ст. 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" при визначенні переможця конкурсу у разі рівних пропозицій претендентів перевага надається перевізникам, які представили до конкурсного комітету: сертифікат відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам, а також для міжміських та міжнародних автобусних маршрутів свідоцтво відповідності автобуса параметрам комфортності.

Аналогічна норма закріплена і у п. 46 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, згідно якої у разі коли учасники конкурсу набрали однакову кількість балів, під час визначення переможця конкурсу та перевізника-претендента, який посів друге місце, перевагу має той перевізник-претендент, що подав конкурсному комітетові сертифікат відповідності послуг з перевезення пасажирів ліцензійним умовам, а також (для міжміського автобусного маршруту) свідоцтво відповідності автобуса параметрам комфортності, а у разі неподання таких документів або подання їх кількома перевізниками-претендентами, що набрали однакову кількість балів, переможець визначається шляхом голосування.

Однак, ТОВ "Еліт Авто Транс" не було надано конкурсному комітетові відомостей про наявність у товариства в достатній кількості сертифікованих автобусів відповідного класу для забезпечення перевозки пасажирів на зазначеному маршруті.

Крім того, в умовах конкурсу, затверджених постановою Ради міністрів АР Крим N 628 від 26.11.2008, відсутні норми в частині наявності водіїв у претендентів конкурсу, що суди попередніх інстанцій залишили поза увагою.

Не вимагаються такі відомості і відповідно до ст. 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та п. п. 29, 30 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1081 від 03.12.2008.

Таким чином, оскільки ФОП Ш. В. А. було, зокрема, надано сертифіковані автобуси в достатній кількості, відповідного класу та з пасажиромісткістю понад 30 місць, то колегія суддів приходить до висновку, що Республіканським комітетом правильно визначено переможцем конкурсу ФОП Ш. В. А.

Оскільки судами попередніх інстанцій обставини справи встановлені, але неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень, то зазначена обставина відповідно до ст. 229 КАС України є підставою для скасування постановлених у справі судових рішень та ухвалення нового судового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 221, 229, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів постановила:

Касаційну скаргу Ради Міністрів Автономної Республіки Крим - задовольнити.

Скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 4 вересня 2009 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 7 квітня 2010 року, та ухвалити нове судове рішення.

Відмовити товариству з обмеженою відповідальністю "Еліт Авто Транс" в задоволенні позовних вимог про скасування результатів Республіканського конкурсного комітету по визначенню пасажирського перевізника, оформленого протоколом N 2/09 від 16 квітня 2009 року, в частині оголошення переможцем конкурсу за маршрутом Миколаївка - Сімферополь фізичної особи - підприємця Ш. В. А. та покладення на Раду Міністрів Автономної Республіки Крим зобов'язання повторно провести конкурс на перевезення пасажирів за маршрутом Миколаївка - Сімферополь.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

  




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали