ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

23.05.2017 р.

Справа N 800/206/17

Суддя Вищого адміністративного суду України - Головчук С. В., вирішуючи питання про прийняття позовної заяви ОСОБА_1 до Президента України П. П. О. про скасування Указу Президента України від 15 травня 2017 року N 133/2017 (Указ N 133/2017) в частині, встановив:

ОСОБА_1 звернувся до суду з зазначеним позовом, в якому просив скасувати Указ Президента України П. П. О. від 15 травня 2017 року N 133/2017 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" (Указ N 133/2017) в частині введення в дію санкцій, передбачених підпунктом 9 пункту 274, підпунктом 9 пункту 275, підпунктом 9 пункту 276, підпунктом 11 пункту 422, підпунктом 11 пункту 423, підпунктом 11 пункту 424, підпунктом 11 пункту 425 додатка 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)".

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначав, що цим актом строком на три роки запроваджено такий вид санкцій як заборона інтернет-провайдерам надавати послуги з доступу користувачам мережі Інтернет до відповідних ресурсів за переліком, наведеним у позовній заяві. Вважає запровадження санкцій у визначений спосіб незаконним та таким, що порушує його права як користувача мережі Інтернет.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 6 КАС України встановлено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно із частиною другою статті 171 КАС України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Тобто оскаржити такий акт інші особи не можуть.

Таке ж правило має застосовуватись і до правових актів індивідуальної дії.

Право на захист - це самостійне суб'єктивне право, яке з'являється у володільця регулятивного права лише в момент порушення чи оспорення останнього.

ОСОБА_1 оспорює Указ Президента України (Указ N 133/2017), яким застосовано персональні спеціальні економічні та інших обмежувальні заходи (санкції), зокрема, до Акціонерного товариства "Лабораторія Касперського", Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія Касперського Україна", Товариства з обмеженою відповідальністю "Доктор Веб", Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр технічної підтримки "Доктор Веб", Товариства з обмеженою відповідальністю "Яндекс", Товариства з обмеженою відповідальністю "Яндекс. Україна", Товариства з обмеженою відповідальністю "Мейл.РУ ГРУП", Товариства з обмеженою відповідальністю "Мейл.РУ Україна" Товариства з обмеженою відповідальністю "Вконтакте", Товариства з обмеженою відповідальністю "В контакті".

Відносини щодо застосування санкцій регулюються Законом України "Про санкції" (Закон N 1644-VII), яким визначається низка обмежувальних заходів, які у разі їх застосування, безпосередньо впливатимуть на господарські відносини між резидентами України та окремими особами - нерезидентами, а також на можливість здійснення визначеними суб'єктами господарських операцій та підприємницької діяльності в Україні.

Отже, Указ Президента України (Указ N 133/2017), що оспорюється, носить персональний характер, а тому є актом індивідуальної дії, оскільки породжує певні правові наслідки, впливає на права і свободи тільки тих суб'єктів, яким його адресовано.

ОСОБА_1 посилається на порушення його прав як користувача мережі Інтернет.

Відносини між споживачами товарів (крім харчових продуктів, якщо інше прямо не встановлено цим Законом), робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг регулюються Законом України "Про захист прав споживачів" від 12 травня 1991 року N 1023-XII з відповідними змінами.

Законодавство про захист прав споживачів складається з вказаного Закону, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та інших нормативно-правових актів, що містять положення про захист прав споживачів (стаття 2 Закону N 1023-XII).

Адміністративний позов - звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів або на виконання повноважень у публічно-правових відносинах (пункт 6 частини першої статті 3 КАС України).

Враховуючи, що оспорюваним актом Президента України П. П. О., яким введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", до ОСОБА_1 не застосовувались персональні обмежувальні санкції, він не має безпосереднього відношення до цих публічно-правових відносин.

Вказаний акт не перешкоджає доступу ОСОБА_1 до суду в порядку цивільного судочинства в якості споживача відповідно до чинного законодавства.

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства

На підставі викладеного, керуючись статтями 109, 1711 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив:

Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Президента України П. П. О. про скасування Указу Президента України від 15 травня 2017 року N 133/2017 (Указ N 133/2017) в частині.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про її перегляд Верховним Судом України, якщо таку скаргу не було подано, та на неї може бути подана заява про перегляд судових рішень Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 235 - 2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

 

Суддя

С. В. Головчук




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали