Додаткова копія: Про стан розвитку фізичної культури та спорту в області

ТЕРНОПІЛЬСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 26.03.2019 р. N 142-од

Про стан розвитку фізичної культури та спорту в області

Фізичною культурою і спортом в області займається понад 59,7 тис. осіб.

Усіма видами фізкультурно-оздоровчої роботи охоплено 43,1 тис. осіб, зокрема, в навчальних закладах - 18,9 тис. осіб, що становить 9,7 % від загальної кількості.

У дитячо-юнацьких спортивних школах області займається 9,4 тис. учнів. Проблемою залишається відсутність у більшості дитячо-юнацьких шкіл власних спортивних споруд, які для проведення навчально-тренувальних занять використовують спортивні бази загальноосвітніх шкіл та інших закладів.

Щороку проводяться спортивні ігри школярів серед учнів загальноосвітніх закладів області. Для учнів шкіл проведено фестивалі "Нащадки козацької слави", "Козацький гарт", "Ігри чемпіонів", для дітей - "Повір у себе", "Ти зможеш, якщо я зміг". З ініціативи Національного олімпійського комітету України у навчальних закладах проведено Олімпійський урок та тиждень за участю провідних спортсменів-учасників Олімпійських ігор. Традиційно проводяться спортивно-театралізовані свята з нагоди Дня фізичної культури і спорту, фестиваль "Тато, мама, я - спортивна сім'я" та обласні спортивні ігри учнівської молоді серед профтехучилищ області, у яких бере участь близько 460 учнів.

Центрами фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх" протягом 2018 року проведено 437 заходів, у яких взяло участь 63,8 тис. учасників. Тернопільським регіональним центром з фізичної культури та спорту інвалідів "Інваспорт" організовуються змагання серед осіб з інвалідністю, в яких бере участь близько 400 осіб.

На проведення спортивних заходів у 2018 році виділено кошти в сумі 23923,1 тис. гривень, із них з обласного бюджету 6654,2 тис. гривень, районних та міст обласного значення бюджетів - 11439,7 тис. гривень, бюджетів об'єднаних територіальних громад - 53601,1 тис. гривень, залучено позабюджетних коштів - 469,1 тис. гривень. Зокрема, недостатньо коштів на вищезгадані цілі виділялось в 2018 році в Колиндянській - 3,6 тис. гривень, Микулинецькій 20 тис. гривень, Вишнівецькій 15 тис. гривень, Коропецькій - 2 тис. гривень об'єднаних територіальних громадах.

Одним із напрямів роботи в сфері фізичної культури та спорту є збереження та покращення матеріально-технічної бази закладів.

Для здійснення фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи функціонують 26 стадіонів, 1991 площинна споруда, у тому числі: 1508 спортивних майданчиків, з них 72 зі штучним покриттям, 17 тенісних кортів, 466 футбольних полів, 15 плавальних басейнів, 441 спортивний зал. В рамках державної програми "Будівництво футбольних полів зі штучним покриттям в регіонах України", яка фінансується за рахунок бюджетних коштів, збудовано 11 спортивних майданчиків, на які було спрямовано 8,1 млн гривень.

У 2018 році збільшилась кількість нових відкритих спортивних майданчиків; з них 13 - з тренажерним обладнанням, 2 - з нестандартним тренажерним обладнанням та 28 - зі штучним уніфікованим покриттям.

Протягом минулого року придбано спортивного інвентаря та обладнання на 1778,4 тис. гривень, а також довгострокового користування - на 2861,3 тис. гривень, у тому числі за рахунок коштів обласного бюджету в сумі 1153 тис. гривень. На капітальний ремонт та реконструкцію спортивних споруд було виділено 3563,1 тис. гривень бюджетних коштів, із них з районних та міст обласного значення бюджетів - 1614,5 тис. гривень, бюджетів об'єднаних територіальних громад - 1948,6 тис. гривень.

У 2018 році завершено капітальний ремонт спортивного залу Козівської дитячо-юнацької спортивної школи. Триває реконструкція з добудовою другого поверху та будівництво спортивного залу з універсальним ігровим полем та трибунами в Збаразькій дитячо-юнацькій спортивній школі, а також будівництво нового спортивного залу в Чортківській дитячо-юнацькій спортивній школі.

Незважаючи на певні позитивні зрушення, стан спортивних споруд вимагає покращення. На більшості споруд недостатньо створено необхідні умови для залучення населення до занять фізичною культурою і спортом. Потребує активізації пропаганда рухової активності та здорового способу життя. Невисокою залишається ефективність роботи більшості спортивних шкіл. Недостатньо уваги приділяється фізкультурно-оздоровчій роботі у виробничій сфері та з населенням в об'єднаних територіальних громадах.

Відповідно до статей 6, 22, 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Указу Президента України від 9 лютого 2016 року N 42/2016 "Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року "Рухова активність здоровий спосіб життя - здорова нація" (Указ N 42/2016), Постанови Верховної Ради України від 19 жовтня 2016 року N 1695-VIII "Про забезпечення сталого розвитку сфери фізичної культури і спорту в Україні в умовах децентралізації влади" (Постанова N 1695-VIII) та з метою формування здорового способу життя населення, насамперед дітей та молоді, підтримки дитячо-юнацького та масового спорту, зміцнення матеріально-технічної бази спортивних споруд:

1. Управлінню фізичної культури та спорту обласної державної адміністрації:

1) забезпечити проведення на належному рівні комплексних та інших передбачених календарним планом обласних спортивних, фізкультурно-оздоровчих, урочистих і масових заходів, підготовку та участь збірних команд і окремих спортсменів у всеукраїнських змаганнях;

2) визначити пріоритетним напрямком діяльності дитячо-юнацьких спортивних шкіл розвиток олімпійських видів спорту;

3) при формуванні показників обласного бюджету на 2020 і наступні роки передбачати кошти на фінансування у необхідному обсязі галузі розвитку фізичної культури та спорту, зокрема не менше 20 % від загального обсягу асигнувань на проведення спортивних заходів та кошти для підтримки провідних спортсменів області та їх тренерів, передбачивши для них додаткове моральне і матеріальне стимулювання.

2. Управлінню освіти і науки облдержадміністрації:

1) здійснити заходи щодо розширення мережі спортивних гуртків, секцій і факультативів, постійно удосконалювати форми та методи фізкультурно-спортивної роботи з метою додаткового залучення учнівської молоді до систематичних занять фізичною культурою і спортом в позаурочиий час;

2) передбачати при формуванні проекту обласного бюджету кошти на фінансування спортивних заходів за участю учнівської молоді, відновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, забезпечення їх необхідним спортивним інвентарем та обладнанням;

3) започаткувати створення спеціалізованих спортивних класів.

3. Управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації: здійснити заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази Тернопільського обласного комунального лікарсько-фізкультурного диспансеру з метою забезпечення належної його роботи, сприяти виділенню коштів на оновлення медичної апаратури, автотранспорту, ремонт будівлі, придбання лікарських засобів.

4. Районним державним адміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення та рад об'єднаних територіальних громад:

1) забезпечити розвиток дитячо-юнацьких спортивних шкіл та мережі фізкультурно-оздоровчих закладів за місцем проживання, роботи та в місцях масового відпочинку населення;

2) вжити заходів щодо облаштування сучасних спортивних майданчиків за місцем проживання та у місцях масового відпочинку громадян і надання їх в користування населенню на безоплатній основі;

3) створити умови для залучення безоплатно до спортивних секцій, клубів, фізкультурно-оздоровчих груп дітей з інвалідністю, дітей-сиріт, дітей із малозабезпечених та багатодітних сімей, дітей, батьки яких загинули при виконанні службового обов'язку, інших категорій дітей, які погребують соціальної допомоги;

4) забезпечити при формуванні проектів місцевих бюджетів на 2020 і наступні роки передбачення видатків на утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, у тому числі на організацію навчально-тренувальної роботи в розмірі не менше 20 % від загального обсягу асигнувань, що передбачаються на їх утримання, а також коштів на модернізацію їх матеріально-технічної бази;

5) вжити заходів щодо збереження існуючих та створення нових центрів фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх" з урахуванням можливостей і потреб.

5. Рекомендувати сільським, селищним, міським головам рад об'єднаних територіальних громад:

1) передбачити у структурі виконавчого комітету ради об'єднаної територіальної громади фахівця, відповідального за розвиток фізичної культури та спорту на території цієї громади, виділити кошти на цей напрямок роботи;

2) розробити та затвердити програму розвитку фізичної культури та спорту в об'єднаній територіальній громаді.

6. Управлінням освіти і науки; охорони здоров'я обласної державної адміністрації, районним державним адміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення та рад об'єднаних територіальних громад про проведену роботу інформувати управління фізичної культури та спорту облдержадміністрації щороку до 20 січня.

7. Управлінню фізичної культури та спорту облдержадміністрації забезпечити узагальнення поданих матеріалів та про виконання розпорядження інформувати обласну державну адміністрацію щороку до 1 лютого.

8. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 31 травня 2017 року N 327-од "Про стан розвитку фізичної культури та спорту в області" (Розпорядження N 327-од).

9. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Юрія Юрика.

 

Голова адміністрації

С. Барна




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали