ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

20.04.2010 р.

N 17/106


Вищий господарський суд України у складі колегії суддів: Овечкін В. Е., Чернов Є. В., Цвігун В. Л. (за участю представників: ДП "Макіїввантажтранс" - Іванова Галина Олександрівна за дов. від 20.12.2007), розглянувши касаційну скаргу Державного підприємства "Макіїввантажтранс" на постанову Донецького апеляційного господарського суду від 22 лютого 2010 у справі N 17/106 господарського суду Донецької області за скаргою Державного підприємства "Макіїввантажтранс" до Відділу державної виконавчої служби Шахтарського міськрайонного управління юстиції про оскарження дій у справі N 17/106 господарського суду Донецької області, за позовом Державного підприємства "Макіїввантажтранс" до Державного підприємства "Шахтарськантрацит" про стягнення заборгованості, встановив:

Ухвалою господарського суду Донецької області від 10.11.2009 (суддя В. Татенко) в задоволенні скарги на постанову державного виконавця про зупинення виконавчого провадження відмовлено.

Висновки суду щодо правомірності дій державного виконавця по зупиненню виконавчого провадження ґрунтуються на положенні ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", згідно якого виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у випадках, зокрема, внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", та тих обставинах, що боржник з 28.11.2005 внесений до відповідного реєстру.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 22.02.2010 (судді: Н. Величко, І. Алєєва, А. М'ясищев) ухвала господарського суду Донецької області від 10.11.2009 залишена без зміни.

Державне підприємство "Макіїввантажтранс" в касаційній скарзі просить постанову апеляційної інстанції та ухвалу господарського суду першої інстанції скасувати з підстав порушення норм матеріального права.

Скаржник вважає, що судом порушено ст. 124 Конституції України, ст. 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", оскільки мораторій стосується учасників розрахунків за енергоносії та відповідної заборгованості, тоді як спірна заборгованість за своєю суттю не підпадає під дію зазначеного Закону.

Вищий господарський суд України у відкритому судовому засіданні дослідив матеріали справи, доводи касаційної скарги, заслухавши представника скаржника, вважає, що скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Предметом спору є правовідносини, що виникли з приводу виконання рішення господарського суду Донецької області від 07.07.2009 у цій справі щодо стягнення заборгованості з Державного підприємства "Шахтарськантрацит" на користь скаржника.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що на виконання наказу господарського суду ДВС Шахтарського МРУЮ відкрито виконавче провадження, про що винесено відповідну постанову від 04.09.2009.

Постановою від 08.01.2010 виконавче провадження було зупинено з підстав, передбачених п. 15 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження".

Господарським судом встановлено, що з 28.11.2005 боржника внесено до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".

Відповідно до приписів Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" (далі - Закон) цей Закон визначає комплекс організаційних та економічних заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу, з метою сприяння поліпшенню фінансового становища підприємств паливно-енергетичного комплексу, запобіганню їх банкрутству та підвищенню рівня інвестиційної привабливості шляхом урегулювання процедурних питань та впровадження механізмів погашення заборгованості; надання суб'єктам господарської діяльності права їх застосування, визначення порядку взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування, розпорядників бюджетних коштів із суб'єктами господарської діяльності щодо застосування механізмів погашення заборгованості.

Визначивши порядок участі підприємств паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості (стаття 3 Закону), законодавець імперативно обумовив, що на строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи примусового виконання рішень щодо цього підприємства, що підлягають виконанню в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження" (пункт 3.7 статті 3 Закону).

Водночас відповідно до Прикінцевих положень Закону внесено зміни і доповнення до законів України та, зокрема, частину першу статті 34 Закону України "Про виконавче провадження", яка визначає коло обставин, що зумовлюють обов'язкове зупинення виконавчого провадження, доповнено пунктом 15 такого змісту: "15) внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".

Отже, суди правомірно врахували, що внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", є самостійною безумовною підставою зупинення виконавчого провадження.

Оскільки законами України "Про Державну виконавчу службу", "Про виконавче провадження", "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" на органи державної виконавчої служби не покладається обов'язок перевіряти правомірність та обґрунтованість включення підприємств паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону, то висновки судів попередніх інстанцій про правомірне зупинення виконавчого провадження у даній справі є обгрунтованими.

Касаційна інстанція враховує постанову Верховного Суду України від 22.12.2009 у справі N 31/128-47/147 господарського суду м. Києва.

Виходячи з викладеного, керуючись ст. ст. 1115, 1117, 1118, 1119, 11111 ГПК України, ст. ст. 6, 8, 125, 129, 150 Конституції України, постановою Пленуму Верховного суду України N 9 від 01.11.96 "Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя", Рішенням Конституційного Суду України N 8-рп/2010 від 11.03.2010, Вищий господарський суд України постановив:

Постанову Донецького апеляційного господарського суду від 22.02.2010 та ухвалу господарського суду Донецької області від 10.11.2009 у справі N 17/106 господарського суду Донецької області залишити без зміни, а касаційну скаргу - без задоволення.

Постанова Вищого господарського суду України касаційному оскарженню не підлягає.

 

Головуючий

В. Овечкін

Судді:

Є. Чернов

 

В. Цвігун





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали