Шановні партнери! Вимушені повідомити, що в зв'язку зі зміною собівартості, з 1 березня будуть підвищені ціни на ДСТУ та ДБН


Додаткова копія: Про відмову Костанчуку Т. Д. у реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 4 лютого 2019 року N 209

Київ

Про відмову Костанчуку Т. Д. у реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року

До Центральної виборчої комісії 30 січня 2019 року надійшли документи для реєстрації кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Костанчука Тараса Дмитровича, висунутого 11 січня 2019 року на III Позачерговому З'їзді ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПАРТІЯ ЗАХИСНИКІВ УКРАЇНИ".

Розглянувши подані документи, Центральна виборча комісія встановила.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 51 Закону України "Про вибори Президента України" (далі - Закон) однією з умов реєстрації Комісією кандидата на пост Президента України є отримання передвиборної програми кандидата, викладеної державною мовою, обсягом до дванадцяти тисяч друкованих знаків (на паперовому носієві та в електронному вигляді).

Водночас відповідно пункту 2 частини першої статті 52 Закону Комісія відмовляє у реєстрації кандидата на пост Президента України в разі встановлення нею наявності у передвиборній програмі кандидата положень, спрямованих на пропаганду насильства, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення.

Так, подана до Комісії передвиборна програма кандидата на пост Президента України Костанчука Т. Д. містить такі положення: "...я готовий взяти на себе відповідальність та віддавати прямі накази на знищення корумпованих державних службовців,...".

"Ввести смертну кару для державних службовців усіх рангів за статтями Кримінального кодексу, які можна об'єднати поняттям "корупція", "зрада", "розкрадання державного майна" та інші.

Зняти презумпцію невинуватості для державних службовців - не можеш пояснити походження статків, автоматично сідає в тюрму з конфіскацією майна, свого і найближчих родичів, які також не зможуть пояснити свої статки".

Разом з тим відповідно до статті 21 Конституції України усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Частинами першою, другою статті 24 Конституції України встановлено, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Стосовно запровадження смертної кари як кримінального покарання зазначаємо.

Конституція України визнає людину, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпеку найвищою соціальною цінністю (частина перша статті 3), а утвердження і забезпечення прав і свобод людини - головним обов'язком держави (частина друга статті 3).

Частинами першою, другою статті 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід'ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави - захищати життя людини.

Зміст положень частин першої та другої статті 27 Конституції України в контексті всіх інших положень Конституції України як єдиного цілісного документа дає підстави стверджувати, що вони не припускають смертної кари як виду покарання.

Зазначений висновок викладено в рішенні Конституційного суду України від 29 грудня 1999 року N 11-рп/99 у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України конституційності положень статей 24, 58, 59, 60, 93, 1901 Кримінального кодексу України в частині, що передбачає смертну кару як вид покарання.

Отже, поновлення застосування смертної кари посягає на конституційні права і свободи людини.

Щодо викладеного у передвиборній програмі позбавлення презумпції невинуватості державних службовців слід наголосити, що кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність. Ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах та в порядку, встановлених законом (стаття 29 Конституції України).

Відповідно до частин першої - третьої статті 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи.

Статтею 64 Конституції України визначено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Відповідно до статті 102 Конституції України Президент України є главою держави і виступає від її імені. Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.

Статтею 22 Конституції України встановлено, що права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Отже, запропоновані у передвиборній програмі Костанчуком Т. Д. заходи порушують Конституцію України, запроваджують дискримінацію за професійною ознакою, пропагандують насильство і посягають на встановлені Конституцією України права і свободи людини.

Таким чином, згідно з пунктом 2 частини першої статті 52 Закону в Центральної виборчої комісії є підстави для відмови в реєстрації Костанчука Т. Д. кандидатом на пост Президента України.

Враховуючи викладене, відповідно до статей 3, 21, 22, частин першої, другої статті 24, статей 27, 29, частин першої - третьої статті 62, статей 64, 102 Конституції України, частин першої, дев'ятої статті 51, пункту 2 частини першої, частини другої статті 52 Закону України "Про вибори Президента України", керуючись статтями 11 - 13 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити Костанчуку Тарасу Дмитровичу в реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року.

2. Перерахувати ПОЛІТИЧНІЙ ПАРТІЇ "ПАРТІЯ ЗАХИСНИКІВ УКРАЇНИ" внесену нею грошову заставу згідно з частиною третьою статті 49 Закону України "Про вибори Президента України".

3. Копію цієї постанови надіслати Костанчуку Т. Д.

4. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

 

Голова
Центральної виборчої комісії

Т. СЛІПАЧУК




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали