ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 27 вересня 2017 року N 109-т

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект розпорядження голови Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області "Про визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу з підготовки матеріалів для проведення конкурсу з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування" (далі - проект розпорядження), та документи, що надані до нього листом Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області від 30.08.2017 N 595/01-38.

За результатами розгляду проекту розпорядження та аналізу його регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) встановлено наступне.

Проектом розпорядження передбачається затвердити умови конкурсу з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу з підготовки матеріалів для проведення конкурсу з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району (далі - проект Умов конкурсу).

Визначення робочого органу на конкурсних засадах здійснюється відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон про транспорт) та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 N 1081 (далі - Порядок).

Водночас, проект Умов конкурсу містить норми, що не відповідають чинним нормативно-правовим актам законодавства у сфері організації пасажирських перевезень, у зв'язку з чим потребує доопрацювання з урахуванням наступних зауважень.

1. Проект Умов конкурсу потребує доповнення визначенням об'єкта конкурсу, зокрема, чітким окресленням функцій, які покладаються на робочий орган.

Так, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пункту 14 Порядку, робочий орган здійснює функції з організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету, готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

2. Пунктом 17 Порядку зазначено, що у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", згідно з якою для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень.

Натомість, пункт 1 розділу II проекту Умов конкурсу містить вимоги до учасників конкурсу, що не передбачені діючим законодавством у сфері організації пасажирських перевезень та не обґрунтовані розробником в аналізі регуляторного впливу до проекту розпорядження (наприклад, наявність відповідного приміщення для організації роботи (виконання функцій) робочого органу тощо).

Отже, з пункту 1 розділу II проекту Умов конкурсу необхідно виключити вимоги до учасників відповідного конкурсу, що не передбачені пунктом 17 Порядку та статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".

3. Крім того, у проекті Умов конкурсу відсутні критерії відбору переможця конкурсу серед претендентів на виконання функцій робочого органу. Відсутність чітких критеріїв вибору переможця конкурсу може призвести до непрозорості його проведення та збільшити ризик оскарження результатів конкурсу, у зв'язку з чим пропонуємо, проект Умов конкурсу доповнити переліком таких критеріїв.

4. Пунктом 1 розділу VI проекту Умов конкурсу встановлюється, що скарги, що виникають за результатами конкурсу, можуть подаватися протягом десяти днів з дати його проведення та розглядатися організатором протягом 30 днів з дня надходження скарги від претендента.

Пропонуємо зазначену норму доопрацювати, зокрема термін подання скарг збільшити до 30 календарних днів.

5. Крім того, АРВ не підписано відповідно до вимог статті 8 Закону, а проект розпорядження та додаток до нього не завізовані розробником.

Підсумовуючи наведене вище, проект розпорядження не відповідає вимогами статті 4 Закону, зокрема принципу адекватності, оскільки розробником належним чином не обґрунтована необхідність запровадження передбаченого проектом розпорядження державного регулювання у запропонованому вигляді та статті 5 Закону, згідно з якою забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає, зокрема, недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються з діючими регуляторними актами.

Також зауважуємо, що наданий розробником аналіз регуляторного впливу до проекту розпорядження, зокрема його структура, зміст та наповнення не відповідає вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта", зі змінами, що не узгоджується з вимогами статей 5 і 8 Закону щодо встановлення єдиного підходу до підготовки аналізу регуляторного впливу.

Принагідно зазначаємо, що 15 березня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. N 308" (Постанова N 1151), у зв'язку з чим, наданий розробником аналіз регуляторного впливу до проекту розпорядження (далі - АРВ) потребує доопрацювання з урахування змін, внесених цією постановою в положення Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308, яка є обов'язковою під час підготовки аналізу регуляторного впливу.

Враховуючи викладене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державна регуляторна служба України вирішила:

відмовити у погодженні проекту розпорядження голови Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області "Про визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу з підготовки матеріалів для проведення конкурсу з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування".

 

Голова

К. М. Ляпіна




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали