ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 17 листопада 2017 року N 519

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект наказу Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження Інструкції щодо утримання, експлуатації та організації обліку фонду захисних споруд цивільного захисту" (далі - проект наказу), а також документи, що додаються до проекту наказу, подані листом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 10.10.2017 N 02-14294/162.

За результатами проведеного аналізу проекту наказу та відповідного аналізу регуляторного впливу (далі - АРВ) на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про регуляторну політику) встановлено:

проектом наказу передбачається затвердити Інструкцію щодо утримання, експлуатації та організації обліку фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - проект Інструкції).

Згідно преамбули проекту наказу його розроблено відповідно до пункту 16 частини другої статті 17 Кодексу цивільного захисту України ( N 5403-VI) та пунктів 11 (Постанова N 138), 18 (Постанова N 138), 19 (Постанова N 138) та 27 Порядку створення, утримання захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку (Постанова N 138), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 N 138 (далі - Порядок N 138).

Водночас пунктом 16 частини другої статті 17 Кодексу цивільного захисту України ( N 5403-VI) визначаються, зокрема, повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері щодо створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку. Поряд з цим Порядок N 138 (Постанова N 138) визначає, зокрема, механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку.

Таким чином, розробнику у преамбулі до проекту наказу необхідно чітко визначити законодавчі підстави для розроблення відповідного проекту Інструкції.

Крім того, наданий розробником АРВ до проекту наказу не відповідає вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 (Постанова N 1151) (далі - Методика).

Відповідно до пункту 13 Методики результати проведення АРВ викладаються письмово згідно з додатком 1 цієї Методики.

Так, у розділі I "Визначення проблеми" АРВ згідно з вимогами Методики розробник повинен чітко визначити проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання, зокрема обґрунтувати, чому проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів та діючих регуляторних актів, а також чому зазначене регулювання стало актуальним саме зараз.

Проте у АРВ до проекту наказу розробником зазначено, що основною проблемою, яка потребує врегулювання відповідним проектом наказу, є приведення проекту Інструкції до вимог Кодексу цивільного захисту України ( N 5403-VI) та Порядку N 138 (Постанова N 138).

Разом з тим у даному розділі АРВ відсутнє обґрунтування запропонованих змін, не проаналізований сьогоднішній стан здійснення процедури виконання щодо утримання, експлуатації та організації обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.

Більше того, розробником у розділі I АРВ не зазначено, які містяться переваги у запропонованому проекті регуляторного акта на відміну від діючого регуляторного акта у сфері утримання, експлуатації та організації обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.

Також розробником не обґрунтовано, чому норми Порядку N 138 (Постанова N 138) не можуть врегулювати дану сферу.

У зв'язку з цим вищезазначене не відповідає вимогам статті 4 Закону про регуляторну політику, зокрема принципу доцільності, а саме у частині не обґрунтованої необхідності державного регулювання господарських відносин з метою їх вирішення.

З іншої сторони, у АРВ розробник не оцінив важливість проблеми у відповідній сфері, дані яких повинні бути наведені у цифровому чи кількісному вимірі, що доводили також факт існування проблеми і характеризували її масштаб.

У розділі V АРВ "Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми" розробником не описано механізм дії запропонованого регулювання з урахуванням основних процесів, які потрібно буде забезпечити як органам влади так і суб'єктам господарювання для реалізації його вимог. При цьому розробником не враховано, що механізм реалізації регуляторного акта має бути безпосередньо пов'язаний із цілями та очікуваними результатами регуляторного акта, тобто яким чином будуть діяти норми проекту наказу та якою прогнозується ситуація після набрання регуляторним актом чинності.

У розділі VIII АРВ "Визначення показників результативності дії регуляторного акта" розробником не враховано вимоги пункту 10 Методики.

Так, розробником наведено не всі додаткові показники результативності регуляторного акта, які безпосередньо характеризують результативність регуляторного акта. Відповідно до вимог Методики ці показники мають бути не описовими, а кількісними та вимірювальними.

Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду положень проекту наказу та аналізу його регуляторного впливу встановлено, що проект розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики, а саме доцільності, ефективності, адекватності та передбачуваності, визначених статтею 4 Закону про регуляторну політику, а також вимог статті 8 Закону про регуляторну політику у частині підготовки АРВ з урахуванням вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами).

Ураховуючи викладене, керуючись частиною п'ятої статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:

відмовити в погодженні проекту наказу Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження Інструкції щодо утримання, експлуатації та організації обліку фонду захисних споруд цивільного захисту".

 

Голова Державної регуляторної
служби України

К. Ляпіна




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали