Додаткова копія: Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 25 березня 2019 року N 119

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державна регуляторна служба України (далі - ДРС) відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянула проект наказу Міністерства соціальної політики України "Про затвердження змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" (далі - проект наказу) та документи, що надані до нього листом Міністерства соціальної політики України (далі - Мінсоцполітики) від 18.02.2019 N 3359/0/2-19/52.

За результатами розгляду проекту наказу та аналізу його регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) встановила:

проектом наказу пропонується, як зазначено в аналізі регуляторного впливу, доданому до нього (далі - АРВ), спростити процедуру проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці, привести Типове положення у відповідність до чинного законодавства України та Європейського Союзу.

Однак проект наказу не може бути погоджений з огляду на таке.

Пунктом 6 проекту наказу запропоновано внести зміни до розділу 6 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, а саме щодо запровадження необхідності проведення інструктажів з питань охорони праці, надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих фізичних осіб, що виконують роботи за цивільно-правовими договорами.

Так, пунктом 6.1 розділу 6 передбачено, що працівникам, у тому числі фізичним особам, які виконують роботи за цивільно-правовими договорами, під час прийняття на роботу та періодично роботодавцем проводяться інструктажі з питань охорони праці.

За цивільно-правовим договором відносини регламентуються не трудовим законодавством, а виключно цивільним. Тобто дві рівноправних сторони домовляються:

- про виконання робіт або надання послуг, із зазначенням їх вичерпного переліку в договорі (наприклад, договорі підряду);

- факт виконання обов'язково оформляти актом виконаних робіт / наданих послуг;

- про конкретні строки виконання робіт / надання послуг або кожного окремого їх етапу;

- про вартість виконання робіт, надання послуг.

За договором підряду сторони рівноправні і замовник не зобов'язаний забезпечувати належні та безпечні умови праці, що передбачено главами 61 та 63 Цивільного кодексу України.

Цивільним кодексом України не встановлено будь-яких вимог до замовника щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці. За цивільно-правовим договором працівник самостійно організовує процес роботи, сам виконує її та відповідає за неї.

Тому працівники за цивільно-правовими договорами не приймаються роботодавцем на роботу, а виконують певні роботи / надають послуги відповідно до укладених договорів. Проте, виходячи зі змісту зазначеного вище пункту проекту наказу, працівники, за зазначеним вище типом договору, саме приймаються на роботу, що, в свою чергу, змінює підприємницькі відносини на трудові.

Враховуючи вищевикладене, пропонуємо виключити з проекту наказу вимоги щодо проведення інструктажів з фізичними особами, які виконують роботи за цивільно-правовими договорами.

Окрім вищевикладеного, наголошуємо, що прийняття проекту наказу здійснюється не у відповідності з принципом передбачуваності державної регуляторної політики.

Зазначений принцип, зокрема, передбачає послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб'єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності.

Згідно зі статтею 7 Закону, регуляторний орган затверджує план діяльності з підготовки ним проектів регуляторних актів на наступний рік не пізніше 15 грудня поточного року.

Затверджені плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до них оприлюднюються у спосіб, передбачений Законом.

Якщо регуляторний орган готує проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого цим регуляторним органом плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, цей орган повинен внести відповідні зміни до плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.

Проте проект наказу не включений до Плану діяльності Мінсоцполітики з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 році (План N 1890).

Ураховуючи викладене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону, Державна регуляторна служба України вирішила:

відмовити в погодженні проекту наказу Міністерства соціальної політики України "Про затвердження змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці".

 

Голова Державної
регуляторної служби України

К. Ляпіна




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали