МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 23 лютого 2012 року N 237

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуло проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері житлово-комунальних послуг" (далі - проект Закону) та документи, що надані до нього листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.12.2011 N 7/20-18/84.

За результатами розгляду проекту Закону, аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено наступне.

Проектом Закону пропонується розділ V Податкового кодексу України доповнити статтею 2091 щодо запровадження спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість діяльності у сфері житлово-комунальних послуг.

Мінекономрозвитку, в цілому підтримуючи запровадження спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері житлово-комунальних послуг, разом з тим висловлює наступні зауваження до проекту Закону.

Відповідно до пункту 3 частини першої проекту Закону пропонується розділ V Податкового кодексу України доповнити пунктом 2091.4, згідно з яким залишок сум податку на додану вартість, що акумульовані на спеціальному рахунку, житлово-комунальні підприємства використовують відповідно до річних програм, затверджених:

виконавчими органами місцевого самоврядування - щодо житлово-комунальних підприємств, які утворені на базі майна комунальної власності однієї територіальної громади;

відповідною районною, обласною державною адміністрацією - щодо житлово-комунальних підприємств, які утворені на базі майна спільної власності територіальних громад і перебувають в управлінні районної, обласної ради.

Слід зазначити, що затвердження річної програми передбачає формування кошторису та напрямів використання коштів на відповідний рік. Водночас попередньо, на відповідний рік, не можливо передбачити обсяг коштів податку на додану вартість, які будуть накопичені житлово-комунальними підприємствами на спеціальних рахунках.

Таким чином, обсяг накопичених на спеціальних рахунках коштів податку на додану вартість, який залежить від суми наданих житлово-комунальних послуг у відповідному році, не буде відповідати кошторису, визначеному у відповідній програмі їх використання, затвердженому виконавчим органом місцевого самоврядування або відповідною районною, обласною державною адміністрацією.

Крім того, затвердження пункту 2091.4 статті 2091 може мати ризики вчинення корупційних правопорушень. Зокрема, визначення посадовими особами органу місцевого самоврядування, районної або обласної державної адміністрації напрямів використання коштів шляхом прийняття відповідних річних програм за відсутності затверджених Урядом критеріїв може призвести до впровадження непрозорих схем їх розподілу та додаткових витрат суб'єктів господарювання.

Ураховуючи вищезазначене, пропонуємо виключити з проекту Закону частину четверту пункту 2091.4 статті 2091 та передбачити, що залишок сум податку на додану вартість, що акумульовані на спеціальному рахунку, житлово-комунальні підприємства використовують у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 розділу II проекту Закону передбачено, що цей Закон набирає чинності з 01.04.2012.

Водночас підпунктом 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України встановлено, що одним із принципів, на якому ґрунтується податкове законодавство України, є принцип стабільності, відповідно до якого зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Таким чином, під час підготовки проекту Закону розробником порушено вимоги статей 4 і 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", зокрема в частинах недопущення прийняття регуляторного акта, який не узгоджується з діючими регуляторними актами, та викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати його вимоги, а також такі принципи державної регуляторної політики:

збалансованості - забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави;

ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

Ураховуючи вищезазначене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", наказую:

Відмовити в погодженні проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері житлово-комунальних послуг".

 

Заступник Міністра
економічного розвитку і торгівлі
України - керівник апарату

В. П. Павленко





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали