МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 6 березня 2012 року N 306

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуло проект наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Методики розрахунку вартості медичної допомоги" (далі - проект наказу) та документи, що надані до нього листом Міністерства охорони здоров'я України від 20.12.2011 N 10.03-66/3500.

За результатами розгляду проекту наказу, аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено наступне.

Проектом наказу пропонується затвердити Методику розрахунку вартості медичної допомоги (далі - проект Методики), яка є обов'язковою для використання під час розрахунку вартості платних медичних послуг у закладах охорони здоров'я державної і комунальної форм власності та є рекомендованою для використання в закладах охорони здоров'я інших форм власності.

Відповідно до статті 49 Конституції України кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно.

Відповідно до статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, основи охорони здоров'я.

Згідно із статтею 8 Основ законодавства України про охорону здоров'я держава визнає право кожного громадянина України на охорону здоров'я і забезпечує його захист. Кожен громадянин має право на безоплатне отримання у державних та комунальних закладах охорони здоров'я медичної допомоги.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 29.05.2002 N 10-рп/2002 у справі за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положення частини третьої статті 49 Конституції України "у державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно" положення зазначеної частини слід розуміти так, що в державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається всім громадянам без попереднього, поточного або подальшого їх розрахунку за надання такої допомоги. Порядок надання медичних послуг, які виходять за межі медичної допомоги, на платній основі у державних і комунальних закладах охорони здоров'я та перелік таких послуг повинні бути визначені законом.

Ураховуючи вищезазначене, для однозначного тлумачення правових норм у розділі I "Загальні положення" проекту Методики необхідно вказати, з якою метою застосовуватиметься така Методика.

Повідомляємо також, що відповідний проект наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Методики розрахунку вартості послуг з охорони здоров'я" вже надходив на погодження до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань державної регуляторної політики листом Міністерства охорони здоров'я України від 22.08.2011 N 10.01.2009/2297.

За результатами проведеного аналізу зазначеного проекту наказу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" було встановлено наступне.

Розробником в аналізі регуляторного впливу не було наведено економічно обґрунтованих розрахунків, які б переконливо доводили необхідність затвердження саме запропонованого порядку розрахунку вартості платних медичних послуг. Зокрема, не надано розрахунків щодо підвищення рівня прозорості та розкриття складових собівартості послуг, зменшення адміністративних витрат, не обґрунтовано наявність економічних стимулів щодо підвищення якості послуг та зменшення їх вартості.

Розробником не було наведено порівняльної бази порядку розрахунку вартості медичних послуг, яка використовується на сьогодні та запропонована в проекті Методики, що, у свою чергу, не дає змоги об'єктивно оцінити обраний спосіб регулювання.

Водночас під час підготовки та надання на погодження доопрацьованої редакції проекту наказу зауваження враховані не були.

Зокрема, в аналізі регуляторного впливу до проекту наказу відсутні економічно обґрунтовані розрахунки щодо проекту Методики.

Таким чином, під час розроблення проекту наказу та аналізу регуляторного впливу розробником порушено вимоги статей 4 і 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" в частині недотримання принципів державної регуляторної політики та недопущення прийняття регуляторного акта, який є непослідовним або не узгоджується з чинними регуляторними актами.

Ураховуючи вищезазначене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", наказую:

Відмовити в погодженні проекту наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Методики розрахунку вартості медичної допомоги".

 

Заступник Міністра економічного
розвитку і торгівлі України -
керівник апарату

В. П. Павленко





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали