Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про відстрочення терміну виконання рішення

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 19 липня 2018 року N 364-р

Про відстрочення терміну виконання рішення

Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши заяву державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" (далі - ДП "МА "Бориспіль", Аеропорт) (с. Гора, Бориспільський р-н, Київська обл., ідентифікаційний код 20572069) від 23.06.2018 N 01-22/5-36 (вх. Комітету N 8-01/7274 від 25.06.2018) щодо:

1) продовження терміну виконання вимог пункту 6 рішення Антимонопольного комітету України від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14 до 30 вересня 2018 року;

2) повідомлення банківських реквізитів, на які ДП "МА "Бориспіль" має сплачувати штраф, накладений рішенням Антимонопольного комітету України;

3) відстрочення рішення Антимонопольного комітету України від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14 щодо сплати штрафу до моменту з'ясування відповідності банківських реквізитів, на які необхідно сплатити штраф, встановив:

Антимонопольний комітет України рішенням від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14 (далі - Рішення N 13-р) постановив:

"1. Визнати, що ДП "МА "Бориспіль" протягом 2013 - 2016 років займало монопольне (домінуюче) становище на ринку надання спеціалізованих послуг аеропорту на території аеропорту "Бориспіль" із часткою 100 відсотків.

2. Визнати, що ДП "МА "Бориспіль" вчинило порушення, передбачене пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку спеціалізованих послуг аеропорту "Бориспіль" шляхом вчинення дій, що могли призвести до обмеження конкуренції на ринках наземного обслуговування на території державного підприємства міжнародний аеропорт "Бориспіль", які полягали у необґрунтованій відмові у погодженні заявок на отримання сертифіката відповідності на здійснення аеропортової діяльності та зволіканні під час погодження внутрішньої документації товариству з обмеженою відповідальністю "Інтеравіа", необхідної для отримання сертифіката відповідності на здійснення аеропортової діяльності.

3. За порушення, вказане у пункті 2 цього рішення, накласти на ДП "МА "Бориспіль" штраф у розмірі 6162043 (шість мільйонів сто шістдесят дві тисячі сорок три).

4. Визнати дії ДП "МА "Бориспіль", які полягають у встановленні плати за користування інфраструктурою аеропорту на необґрунтованому рівні, порушенням, передбаченим пунктом 2 статті 50, частини першої статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку спеціалізованих послуг аеропорту "Бориспіль" шляхом вчинення дій, які призводять до ущемлення інтересів інших суб'єктів господарювання та які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

5. За порушення, вказане у пункті 4 цього рішення, накласти на ДП "МА "Бориспіль" штраф у розмірі 6618311 (шість мільйонів шістсот вісімнадцять тисяч триста одинадцять).

6. Зобов'язати ДП "МА "Бориспіль" до 1 березня 2017 року припинити порушення, вказане в пункті 4 цього рішення, шляхом приведення плати за користування інфраструктурою аеропорту та обладнанням, що не входить до інфраструктури, але при цьому використовується для надання послуг з наземного обслуговування, до економічно обґрунтованого рівня.

7. Зобов'язати ДП "МА "Бориспіль" до 1 березня 2017 року розмежувати рахунки на свою діяльність щодо управління інфраструктурою та регуляторну діяльність, з одного боку, та рахунки на надання послуг з наземного обслуговування, з іншого, не допускаючи після такого розподілу субсидіювання діяльності з наземного обслуговування за рахунок доходів, отриманих від своєї діяльності щодо управління інфраструктурою та регуляторної діяльності."

ДП "МА "Бориспіль" було подано до господарського суду міста Києва позов до Комітету про визнання Рішення N 13-р (Рішення N 13-р) недійсним. Ухвалою господарського суду міста Києва від 23.03.2017 порушено провадження у справі N 910/4489/17 за позовом ДП "МА "Бориспіль" до Комітету про визнання недійсним Рішення N 13-р.

Рішенням господарського суду міста Києва від 04.07.2017 у задоволенні позову ДП "МА "Бориспіль" було відмовлено. Постановою Київського апеляційного господарського суду від 15.01.2018 апеляційну скаргу ДП "МА "Бориспіль" залишено без задоволення, а рішення господарського суду міста Києва від 04.07.2017 - без змін.

Постановою Верховного Суду від 30.05.2018 касаційну скаргу ДП "МА "Бориспіль" задоволено частково, внесено зміни до рішення господарського суду міста Києва від 04.07.2017, а саме, визнано недійсним та скасовано рішення Комітету в частині, якою ДП "МА "Бориспіль" зобов'язано до 01.03.2017 розмежувати рахунки на свою діяльність щодо управління інфраструктурою та регуляторну діяльність, з одного боку, та рахунки на надання послуг з наземного обслуговування, з другого, не допускаючи після такого розподілу субсидіювання діяльності з наземного обслуговування за рахунок доходів, отриманих від своєї діяльності щодо управління інфраструктурою та регуляторної діяльності. В іншій частині ДП "МА "Бориспіль" відмовлено в задоволенні касаційної скарги.

Отже, Рішення N 13-р (Рішення N 13-р) є законним та обов'язковим до виконання.

При цьому виконання Рішення N 13-р (Рішення N 13-р) судом призупинено не було.

1. Стосовно клопотання щодо продовження терміну виконання вимог пункту 6 Рішення (Рішення N 13-р) до 30 вересня 2018 року

У заяві від 23.06.2018 N 01-22/5-36 ДП "МА "Бориспіль" повідомило про те, що "вживає всіх можливих заходів щодо виконання вимог Антимонопольного комітету України.

Для забезпечення виконання пункту 6 Рішення N 13-р (Рішення N 13-р) та з метою визначення складових компонентів аеропортових зборів, розмежування витрат та уникнення їх подвійного включення при формуванні цінової політики аеропорту ДП "МА "Бориспіль" приймає активну участь у обговоренні та погодженні проекту змін до наказу Міністерства інфраструктури України від 26.03.2008 N 337 "Про встановлення аеропортових зборів за обслуговування повітряних суден і пасажирів у державному підприємстві "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" (далі - Наказ N 337).

Згідно з інформацією Міністерства інфраструктури України, затвердження вказаних змін до Наказу N 337 очікуються до 1 вересня 2018 року.

Крім того, відповідно до статті 75 Господарського кодексу України основним плановим документом державного комерційного підприємства є фінансовий план, відповідно до якого підприємство отримує доходи і здійснює видатки. Фінансовий план підлягає затвердженню до 1 вересня року, що передує плановому.

Таким чином, ДП МА "Бориспіль" зобов'язане виконувати фінансовий план, що затверджується Кабінетом Міністрів України, в тому числі і в розрізі отримання доходів від всіх видів діяльності.

Плата за користування інфраструктурою аеропорту є доходами ДП "МА "Бориспіль" від неавіаційних видів діяльності, а отже, і складовою статей отримання доходів Аеропортом згідно з фінансовим планом підприємства. Таким чином, економічно обґрунтований рівень розрахунку плати за користування інфраструктурою Аеропорту повинен узгоджуватися з фінансовим планом підприємства, який повинен бути затверджений до 1 вересня.

Враховуючи, що задля визначення складових компонентів аеропортових зборів, розмежування витрат та уникнення їх подвійного включення при формуванні цінової політики аеропорту наразі погоджуються зміни до Наказу N 337, а також те, що економічно обґрунтований рівень розрахунку плати за користування інфраструктурою Аеропорту повинен узгоджуватися з фінансовим планом ДП "МА "Бориспіль", який має бути затверджений до 01.09.2018 року, Аеропорт вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України з проханням про подовження терміну виконання вимог пункту 6 рішення Антимонопольного комітету України від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14 до 30 вересня 2018 року".

Наведені ДП "МА "Бориспіль" аргументи не можуть бути взяті до уваги з наступних підстав.

Комітетом було направлено копію Рішення N 13-р (Рішення N 13-р) разом із супровідним листом від 17.02.2017 N 130-29/08-1788, який отримано ДП "МА "Бориспіль" 21.02.2017, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення N 0303509364454.

Листом від 28.02.2017 N 01-2215-11 (вх. Комітету N 8-01/1982 від 06.03.2017) ДП "МА "Бориспіль" вже зверталося до Комітету з клопотанням щодо продовження терміну виконання "вимог пунктів 6 (Рішення N 13-р) та 7 резолютивної частини рішення (Рішення N 13-р) до 01 червня 2017 року".

Враховуючи стислі строки виконання зобов'язань, встановлених рішенням Комітету від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14, клопотання ДП "МА "Бориспіль" було задоволено, рішенням Комітету від 11.04.2017 N 143-р (Рішення N 143-р) строк виконання зобов'язань, зазначених у пунктах 6 (Рішення N 13-р) та 7 резолютивної частини рішення Комітету від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14, продовжено до 01.06.2017.

Отже, ДП "МА "Бориспіль" мало достатньо часу для виконання зобов'язань, зазначених у пункті 6 резолютивної частини рішення Комітету від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14.

2. Стосовно повідомлення банківських реквізитів, на які ДП "МА "Бориспіль" має сплачувати штраф

Детальні пояснення стосовно сплати штрафів та розрахунку пені за прострочення сплати штрафів, накладених Рішенням N 13-р (Рішення N 13-р), а також банківських реквізитів, на які необхідно сплатити штрафи та пеню, надано у Претензії про сплату заборгованості та зобов'язання виконати Рішення N 13-р, надісланій ДП "МА "Бориспіль" листом Комітету від 27.06.2018 N 300-20.3/02-7903.

3. Стосовно відстрочення сплати штрафу до моменту з'ясування відповідності банківських реквізитів, на які необхідно сплатити штраф

Згідно з Рішенням N 13-р (Рішення N 13-р) ДП "МА "Бориспіль" повинно було сплатити штраф у двомісячний строк з дня одержання цього рішення. Копію Рішення надіслано до ДП "МА "Бориспіль" листом від 17.02.2017 N 130-29/08-1788, який отримано 21.02.2017.

Тобто, термін сплати штрафу закінчився 21.04.2017.

Оскільки Комітет листом від 27.06.2018 N 300-20.3/02-7903 повідомив ДП "МА "Бориспіль" усі реквізити для сплати накладеного штрафу та пені, Аеропорт має повну можливість сплатити зазначені кошти.

Отже, питання відстрочення сплати ДП "МА "Бориспіль" штрафу втратило актуальність і є недоцільним.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 7 і 13 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" та частиною шостою статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", Антимонопольний комітет України постановив:

1. Відмовити державному підприємству "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" у продовженні терміну виконання вимог пункту 6 рішення Антимонопольного комітету України від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14 до 30 вересня 2018 року.

2. Відмовити державному підприємству "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" у відстроченні сплати штрафу, накладеного рішенням Антимонопольного комітету України від 24.01.2017 N 13-р (Рішення N 13-р) у справі N 136-26.13/27-14.

 

В. о. Голови Комітету

М. Ніжнік




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали