Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про виконання судових рішень щодо розгляду заяв Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

від 22 жовтня 2019 року N 1932

Київ

Про виконання судових рішень щодо розгляду заяв Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543

Рішенням Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 5 вересня 2019 року у справі N 9901/486/19, залишеним без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 9 вересня 2019 року в цій справі, Центральну виборчу комісію, зокрема, зобов'язано здійснити повноваження окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу N 198 стосовно виконання усіх нереалізованих цією окружною виборчою комісією дій щодо розгляду заяв Стаценка В. В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543 відповідно до постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі N 580/2433/19.

Згідно зі статтею 1291 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов'язковим до виконання.

Статтею 14 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Вирішуючи на виконання судових рішень питання щодо розгляду заяв Стаценка Віталія Віталійовича, довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543, Центральна виборча комісія виходить з такого.

До окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу N 198 (далі - окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу N 198) 27 липня 2019 року надійшли заяви довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., Стаценка В. В., зареєстровані в окружній виборчій комісії за N 510 - 530, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543.

У вказаних заявах Стаценко В. В. просив провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 710230, 710231, 710232, 710233, 710234, 710236, 710237, 710239, 710240, 710241, 710242, 710243 (заяви N 501 - 510), 710244 (заява N 513), 710245 (заява N 515), 710247, 710248, 710249, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257 (заяви N 517 - 525), 710510, 710511, 710512, 710259, 710260, 710261, 710262 (заяви N 527 - 531), 710513, 710514, 710515, 710516, 710517, 710518, 710519, 710520, 710531, 710527 та на 72 виборчих дільницях: N 710692 - 710936 (заяви N 533 - 543), а також установити підсумки голосування в межах одномандатного виборчого округу N 198 із урахуванням протоколів про повторний підрахунок голосів виборців на означених виборчих дільницях.

Свої вимоги Стаценко В. В. обґрунтовував тим, що під час прийняття документів від дільничних виборчих комісій указаних виборчих дільниць виявлено ознаки розпечатування пакетів із запакованими документами перелічених дільничних виборчих комісій, а відтак окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу N 198 зобов'язана прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на таких виборчих дільницях.

До зазначених заяв було додано оригінали актів про виявлення порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI) (далі - Закон), датовані 22 липня 2019 року, складені Стаценком В. В., та засвідчені двома виборцями - Колісник Іриною Василівною та Шкарупою Олександром Олександровичем. У вказаних актах йдеться про те, що під час приймання виборчої документації від дільничних виборчих комісій були наявні пошкодження цілісності пакетів, у яких була доставлена виборча документація, а також про те, що транспортування виборчої документації від дільничних виборчих комісій та її передача до окружної виборчої комісії, а саме транспортування виборчої документації групою у складі двох осіб, в окремих випадках трьох осіб, що як зазначено в актах, є порушенням частин першої (Закон N 4061-VI), другої статті 93 Закону (Закон N 4061-VI).

29 липня 2019 року окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу N 198 було складено та підписано протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі N 198 без урахування заяв Стаценка В. В.

Вважаючи бездіяльність окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 щодо нерозгляду вищенаведених заяв протиправною, Стаценко В. В. звернувся до суду.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі N 580/2433/19 визнано протиправною бездіяльність окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 щодо нездійснення розгляду заяв від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543 про порушення виборчого законодавства, поданих довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., Стаценком В. В., зобов'язано вказану окружну виборчу комісію зазначені заяви розглянути.

Згідно з протоколом засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 від 19 - 20 серпня 2019 року N 28 на виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі N 580/2433/19 вказана комісія здійснювала розгляд заяв Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543.

За змістом зазначеного протоколу окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу N 198 ставилось на голосування питання про проведення повторного підрахунку голосів виборців на вказаних у заявах Стаценка В. В. виборчих дільницях одномандатного виборчого округу N 198, однак у зв'язку з недостатньою для прийняття відповідного рішення кількістю голосів членів окружної виборчої комісії рішення щодо необхідності проведення повторного підрахунку голосів виборців на жодній із зазначених виборчих дільниць прийнято не було. Також ставилась на голосування та через такі самі обставини не була підтримана і пропозиція про відмову у проведенні повторного підрахунку голосів на вказаних виборчих дільницях. Разом з тим, як вбачається з протоколу, окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу N 198 вирішила відмовити в задоволенні заяв довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Д'яченко Н. О. Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року, зареєстрованих за N 507, 510, 518, 520 та 529, про проведення повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях N 710239, 710243, 710249, 710261, 710511 на тих підставах, що на згаданих виборчих дільницях одномандатного виборчого округу N 198 окружна виборча комісія вже проводила повторний підрахунок голосів виборців та пошкодження упаковки виборчої документації дільничних виборчих комісій вказаних виборчих дільниць виявлено не було.

У свою чергу, розглянувши на виконання рішення Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду від 5 вересня 2019 року в справі N 9901/486/19 заяви Стаценка В. В., Центральна виборча комісія зазначає, що згідно з частиною п'ятою статті 94 Закону (Закон N 4061-VI) при прийнятті документів дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та одномандатному виборчому окрузі та оголошуються відомості, зазначені у них. За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог Закону (Закон N 4061-VI) під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному багатомандатному окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі приймає одне з рішень: 1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу; 2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному багатомандатному виборчому округу в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому округу від дільничної виборчої комісії та зобов'язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому Законом по виборах у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) в одномандатному виборчому окрузі.

Обставини, які обумовлюють проведення окружною виборчою комісією повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлено частинами десятою (Закон N 4061-VI), одинадцятою статті 94 Закону (Закон N 4061-VI).

Так, за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами в народні депутати України, їх довіреними особами, уповноваженими особами політичних партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог Закону (Закон N 4061-VI) під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті 93 Закону (Закон N 4061-VI), про порушення вимог Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі.

У разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та (або) одномандатному виборчому окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному багатомандатному виборчому округу та (або) одномандатному виборчому округу окружна виборча комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі.

За змістом статті 94 Закону (Закон N 4061-VI) прийняття окружною виборчою комісією одного з передбачених частиною п'ятою вказаної статті Закону (Закон N 4061-VI) рішень, у тому числі про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці з визначених частинами десятою (Закон N 4061-VI), одинадцятою статті 94 Закону (Закон N 4061-VI) підстав, здійснюється під час прийняття документів дільничних виборчих комісій за результатами розгляду таких документів та скарг про порушення вимог Закону в ході проведення голосування та підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії.

Таке розуміння частини п'ятої статті 94 Закону (Закон N 4061-VI) узгоджується з положеннями частини одинадцятої статті 94 Закону (Закон N 4061-VI), за змістом яких повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці проводиться, зокрема, в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії. Тобто ознаки розпечатування мають бути явними - такими, що дають змогу одразу в момент прийняття виборчих документів безпосередньо виявити їх членам окружної виборчої комісії.

Так само частина п'ята статті 94 Закону (Закон N 4061-VI) узгоджується з положеннями частини десятої статті 94 Закону (Закон N 4061-VI), за змістом яких, зокрема, рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці може бути прийняте в разі надходження від осіб, які транспортували чи супроводжували виборчі документи, актів або письмових заяв чи скарг про порушення вимог Закону (Закон N 4061-VI) під час такого транспортування до окружної виборчої комісії, поданих саме на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії.

Отже, Закон (Закон N 4061-VI) визначає, що прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці за заявами або скаргами, підтвердженими належно оформленими актами про порушення вимог Закону, здійснюється у процесі прийняття документів дільничної виборчої комісії в разі надходження відповідних заяв і скарг, не пізніше. Саме під час прийняття пакетів з виборчими документами дільничної виборчої комісії окружною виборчою комісією досліджується цілісність їх упаковки.

За наявною в Комісії інформацією, 22 липня 2019 року окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу N 198 завершила прийняття виборчих документів від дільничних виборчих комісій цього округу та врахувала відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчих дільницях у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та одномандатному виборчому окрузі під час встановлення підсумків голосування в межах указаного виборчого округу.

Натомість заяви Стаценка В. В., обов'язок розгляду яких на окружну виборчу комісію одномандатного виборчого округу N 198 покладено постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі N 580/2433/19, подано до цієї виборчої комісії (згідно з журналом реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії та комісії з референдуму окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198) 27 липня 2019 року, тобто після завершення прийняття окружною виборчою комісією виборчих документів від дільничних виборчих комісій зазначеного виборчого округу.

Таким чином, на момент подання Стаценком В. В. заяв установлений Законом (Закон N 4061-VI) строк для прийняття окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу N 198 на підставі цих заяв рішення про розгляд їх по суті та, зокрема, проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях одномандатного виборчого округу N 198 минув, а отже, підстави для задоволення вимог указаних заяв відсутні.

Аналогічний висновок щодо застосування положень Закону (Закон N 4061-VI) викладено в постанові Верховного Суду від 6 серпня 2019 року в справі N 855/341/19.

З огляду на вказане наслідком розгляду заяв Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543 не може бути відповідно до положень Закону (Закон N 4061-VI) прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях.

Також Центральна виборча комісія зазначає, що, виконуючи згідно з рішенням Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду від 5 вересня 2019 року у справі N 9901/486/19 повноваження окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 щодо розгляду заяв Стаценка В. В., на сьогодні Комісія не має можливості встановити факт цілісності упаковки пакетів з виборчою документацією дільничних виборчих комісій виборчих дільниць, перелічених у заявах Стаценка В. В., на час прийняття таких пакетів окружною виборчою комісією.

Зокрема, на деяких з відповідних виборчих дільниць окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу N 198 проводився повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, що потребувало розпечатування окружною виборчою комісією пакетів з виборчою документацією. Також відповідно до статті 115 Закону (Закон N 4061-VI) окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу N 198 передано виборчу та іншу документацію на зберігання до відповідної місцевої державної архівної установи, чому передувало її зберігання в окружній виборчій комісії, вчинення з цією виборчою документацією низки дій щодо підготовки її до передачі до архівної установи, а також транспортування цієї виборчої документації до архіву. Крім того, відповідна виборча документація вже досить тривалий час перебуває на зберіганні у приміщенні Архівного відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області.

Окремо Центральна виборча комісія зауважує, що в Комісії відсутня інформація про подання до окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 будь-якими іншими суб'єктами заяв та скарг аналогічного заявам Стаценка В. В. змісту.

Враховуючи зазначене, правові підстави для задоволення вимог, викладених у заявах Стаценка В. В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517- 525, 527 - 531, 533 - 543, у Комісії відсутні.

Разом з тим Комісія бере до уваги, що рішенням Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 5 вересня 2019 року в справі N 9901/486/19 Центральну виборчу комісію також зобов'язано здійснити повноваження окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях N 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262 одномандатного виборчого округу N 198 з урахуванням постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року в справі N 580/2437/19.

При цьому вимоги щодо здійснення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях N 710240, 710242, 710244, 710245, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710259, 710260, 710261, 710262 одномандатного виборчого округу N 198 містяться у заявах Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року N 508, 509, 513, 515, 517, 519 - 525, 527 - 530.

Крім того, Комісія вважає за необхідне зазначити таке.

Згідно з частиною другою статті 3 Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування (частина друга статті 5 Основного Закону України).

Частиною першою статті 38 Конституції України передбачено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдуми та інші форми безпосередньої демократії (стаття 69 Конституції України).

Згідно з частиною першою статті 71 Основного Закону України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Відповідно до частини другої статті 11 Закону (Закон N 4061-VI) виборчий процес здійснюється на засадах, зокрема, дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 2 - 10 Закону (Закон N 4061-VI); законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес.

Частиною вісімнадцятою статті 33 Закону (Закон N 4061-VI) встановлено заборону на втручання у діяльність виборчих комісій, крім як у випадках, передбачених законом.

Статтею 114 Закону (Закон N 4061-VI) визначено, що особи, винні в порушенні законодавства про вибори народних депутатів України, притягаються до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом.

Комісія звертає увагу, що усі подані довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., Стаценком В. В. до окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 заяви (N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543) та додані до них акти про виявлення порушення Закону (Закон N 4061-VI), датовані 22 липня 2019 року, є аналогічними за своїм змістом, проте стосуються лише різних виборчих дільниць. Оформлення відповідних заяв та актів здійснено шляхом вписання окремих відомостей (зокрема, номер виборчої дільниці, дата та час складання акта та час приймання виборчої документації дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією, кількість членів дільничної виборчої комісії, що транспортували документацію до окружної виборчої комісії) у бланки надрукованих відповідних документів.

Усі зазначені заяви містять підписи від імені Стаценка В. В., а додані до них акти про виявлені порушення Закону (Закон N 4061-VI) - Стаценка В. В., а також виборців Колісник І. В. та Шкарупи О. О. При цьому Комісією встановлено, що Колісник І. В. та Шкарупа О. О. згідно з постановою Центральної виборчої комісії від 4 липня 2019 року N 1480 (Постанова N 1480) є довіреними особами кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 Д'яченко Н. О.

У вказаних заявах Стаценко В. В., посилаючись на наявність ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничних виборчих комісій, порушує питання про проведення повторного підрахунку голосів виборців загалом на 114 виборчих дільницях зі 133, утворених в межах одномандатного виборчого округу N 198, тобто вимагає проведення повторного підрахунку голосів виборців на понад 85 % виборчих дільниць цього одномандатного виборчого округу, від яких, як зазначено в заявах, документи надійшли у пошкодженій упаковці.

В окремих випадках час прийняття окружною виборчою комісією виборчих документів від дільничних виборчих комісій, указаний у заявах та актах про виявлення порушення Закону (Закон N 4061-VI) від 22 липня 2019 року, не збігається з відповідним часом, зазначеним у протоколі безперервного засідання окружної виборчої комісії. Так, згідно з протоколом безперервного засідання окружної виборчої комісії прийняття документів від дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 710233 здійснювалося 22 липня 2019 року о 13 годині 17 хвилин, натомість у заяві та акті про виявлення порушення Закону від 22 липня 2019 року вказано 22 липня 2019 року 18 година 02 хвилини. Розбіжності також мають місце щодо виборчих дільниць, зокрема, N 710239, 710249, 710254, 710519, 710534, 710536, 710539, 710702, 710902, 710911, 710918, 710929, 710935, 710936.

Разом з тим з протоколу засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 від 19 - 20 серпня 2019 року N 28 вбачається, що у ході розгляду заяв Стаценка В. В. виступили члени окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198. Зокрема, "виступила Вишілова Л. М.:, яка запропонувала відмовити у задоволенні заяви за безпідставністю вимог. Вишілова Л. М. звернулася до присутніх на засідання членів ОВК, які приймали від ДВК пакети з виборчою документацією (Валявська К. В. і Павленко Т. М.) та членів ОВК, які складали пакети з виборчою документацією в бокси (Путилін Я. О., Петренко В. В., Король А. О.) із запитанням про наявність будь-яких пошкоджень цілісності упаковки виборчої документації під час її прийняття від ДВК. Жоден із членів ОВК не підтвердив факту виявлення ним особисто під час безперервного засідання прийняття ОВК виборчої документації з неналежним пакуванням чи з пошкодженою упаковкою". Водночас "виступила член комісії Осадча Т. В.:, яка заявила, що під час безперервного засідання і сама кандидат Д'яченко Н. О. і всі троє її довірених осіб, які підписали акти, перебували у залі, (сиділи у першому ряду навпроти неї) де ОВК приймало виборчу документацію від ДВК. Жоден із них під час приймання документації не заявляв про пошкодження упаковки чи порушення цілісності пакетів з документами. До того ж названі особи не покидали залу засідання, відповідно оформити акти у друкованому вигляді, перебуваючи у залі засідання, вони не могли. То ж подані акти були оформлені не у час, який у них вказаний, та містять неправдиві відомості. Осадча Т. В. запропонувала відмовити у повторному підрахунку голосів на підставі ч. 5 ст. 94 ЗУ "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI) та звернутись до правоохоронних органів про фальсифікацію відомостей, які вказані в актах".

Окрім того, Комісія звертає увагу, що зі змісту протоколу безперервного засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 від 21 липня 2019 року N 23 вбачається, що 23 липня 2019 року о 18.45 цією окружною виборчою комісією здійснювався розгляд скарг кандидата в народні депутати Д'яченко Н. О., поданих до комісії в кінці дня 22 липня 2019 року. З приводу вказаних скарг на засіданні зазначеної окружної виборчої комісії виступив Стаценко В. В., довірена особа кандидата в народні депутати України Д'яченко Н. О., який, посилаючись на порушення порядку транспортування до окружної виборчої комісії документів дільничними виборчими комісіями, зокрема, з його слів, транспортування здійснювалось двома, а не чотирма членами дільничних виборчих комісій, просив провести повторний підрахунок голосів виборців на названих у скарзі декількох десятках виборчих дільниць. При цьому скаржник стверджував, що спеціальні "скретч-конверти", у яких доставлялись протоколи дільничних виборчих комісій, були неналежним чином оформлені (не мали печаток чи у них не були вкладені аркуші з підписами членів дільничних виборчих комісій). У протоколі зазначено, що жодних доказів заявлених порушень (актів, фото чи відеозаписів) скаржником надано не було. За результатами розгляду вказаних скарг окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу N 198 вирішила залишити їх без розгляду по суті.

Також зі змісту протоколу засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу N 198 від 21 липня 2019 року N 23 не вбачається надходження до цієї виборчої комісії заяв та скарг з порушених у заявах Стаценка В. В. питань від інших суб'єктів. За таких умов акти про виявлення порушення Закону (Закон N 4061-VI) від 22 липня 2019 року, на думку Комісії, не є достатніми доказами, які б підтвердили факт розпечатування пакетів з виборчою документацією.

З огляду на викладене Центральна виборча комісія зазначає, що сукупність указаних вище обставин може свідчити про цілеспрямоване, шляхом штучного та необґрунтованого використання передбачених Законом (Закон N 4061-VI) засобів створення окремими особами перешкод у здійсненні громадянами свого виборчого права обирати та бути обраним до органу державної влади, втручання у такий спосіб у діяльність виборчої комісії, а також у вирішення питань, що за законом належать до її компетенції.

Зважаючи на зазначене, наведені вище факти можуть указувати на наявність у діях відповідних осіб ознак кримінальних правопорушень, передбачених статтею 157 Кримінального кодексу України.

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію і захист виборчих прав громадян України.

Комісія та її члени зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України (частина друга статті 3 зазначеного Закону).

Відповідно до частини четвертої статті 13 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" в разі виявлення у процесі розгляду питання на засіданні Комісії ознак вчинення злочину чи іншого правопорушення Комісія приймає рішення про звернення до відповідних правоохоронних органів та передає їм відповідні матеріали. Правоохоронний орган, якому передані вказані матеріали, повідомляє Комісію про результати розгляду звернення чи вжиті заходи у встановлений законом строк.

Частиною першою статті 23 Закону України "Про Національну поліцію" (Закон N 580-VIII) встановлено, що поліція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює превентивну та профілактичну діяльність, спрямовану на запобігання вчиненню правопорушень; виявляє причини та умови, що сприяють вчиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, вживає у межах своєї компетенції заходів для їх усунення; вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення; здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події; здійснює досудове розслідування кримінальних правопорушень у межах визначеної підслідності.

З огляду на наведене Центральна виборча комісія вважає за необхідне звернутися до Національної поліції України та передати їй копії заяв довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543 з доданими до них актами про виявлення порушення Закону (Закон N 4061-VI), датованими 22 липня 2019 року, для проведення перевірки викладених у цій постанові обставин та у разі виявлення підстав вжиття згідно із законодавством України заходів реагування.

Враховуючи викладене, відповідно до статті 1291 Конституції України, частини другої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV), керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити в задоволенні вимог, викладених у заявах Стаценка В. В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543.

2. Звернутися до Національної поліції України та передати їй копії заяв довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., Стаценка В. В. від 27 липня 2019 року N 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543 з доданими до них актами про виявлення порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" (Закон N 4061-VI), складеними 22 липня 2019 року, для проведення перевірки викладених у цій постанові обставин та у разі виявлення підстав вжиття згідно із законодавством України заходів реагування.

3. Копію цієї постанови надіслати кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі N 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутому Політичною партією "Слуга Народу", Д'яченко Н. О., її довіреній особі Стаценку В. В., а також Національній поліції України.

4. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

 

Голова
Центральної виборчої комісії

О. ДІДЕНКО




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали