ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

01.09.2011 р.

N К-26249/09


Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів: Харченка В. В., Васильченко Н. В., Сіроша М. В., Бим М. Є., Мойсюка М. І., розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр біоінформаційної медицини" на постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 20 травня 2009 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр біоінформаційної медицини" до Харцизької міської ради, Харцизького міського голови Дубового Валерія Володимировича про визнання незаконними дій, встановила:

Постановою Харцизького міського суду Донецької області від 19 лютого 2009 року позовні вимоги задоволено. Визнано незаконними дії Харцизького міського голови Дубового В. В. щодо одноособового вирішення питання по клопотанню про порядок надання земельної ділянки в оренду ТОВ "Центр біоінформаційної медицини" у розмірі 0.8633 га для обслуговування приміщення, яке належить товариству на праві власності за адресою: м. Харцизьк, вул. Вокзальна, 76а, площею 149.6 кв. м за відсутністю на це у нього відповідної компетенції.

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 20 травня 2009 року апеляційну скаргу Харцизької міської ради Донецької області задоволено. Постанову суду першої інстанції скасовано. Ухвалено нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовлено.

На рішення суду апеляційної інстанцій надійшла касаційна скарга, у якій Товариство з обмеженою відповідальністю "Центр біоінформаційної медицини" просить ухвалене судове рішення скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, що згідно договору купівлі-продажу від 16.05.2003 р., посвідчено державним нотаріусом Першої Харцизької державної нотаріальної контори 19.05.2003 р, ТОВ "Центр біоінформаційної медицини"придбало у Харцизької міської ради нежитлове приміщення загальною площею 149.6 кв. м, яке розташоване за адресою: м. Харцизьк, вул. Вокзальна, 76-а.

За зверненням позивача до Харцизької міської ради Донецької області, зареєстрованим Харцизькою міською радою 19.06.2008 року, позивач просив надати в оренду терміном на 49 років земельну ділянку несільськогосподарського призначення, орієнтованою площею 0,8633 га, що знаходиться в м. Харцизьк, вул. Вокзальна, 76-а, а також надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки і до клопотання були надані копія договору купівлі-продажу нежитлового приміщення і копія витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно.

На клопотання позивача 04.07.2008 року за підписом міського голови Дубового В. В. була надана відповідь про те, що позивачу необхідно обґрунтувати площу земельної ділянки, яку він бажає отримати в оренду, визначити конкретну площу землі, необхідну для функціонування об'єкту нерухомості.

Відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом її відведення, звертається з клопотанням про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.

До клопотання додаються матеріали, передбачені частиною п'ятою статті 151 цього Кодексу.

Вибір місця розташування земельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблення проекту її відведення здійснюються у порядку, встановленому статтею 151 цього Кодексу.

Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 151 Земельного кодексу України, особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, звертаються із заявою (клопотанням) про вибір місця розташування земельних ділянок до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. Клопотання щодо вибору місця розташування земельних ділянок за рахунок земель, вилучення (викуп) яких провадиться Кабінетом Міністрів України та Верховною Радою Автономної Республіки Крим, подаються відповідно до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

До заяви (клопотання) додаються:

а) обґрунтування необхідності вилучення (викупу) та/або відведення земельної ділянки;

б) позначене на відповідному графічному матеріалі бажане місце розташування земельної ділянки з її орієнтовними розмірами;

в) засвідчена нотаріально письмова згода землекористувача (землевласника) на вилучення (викуп) земельної ділянки (її частини) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (викупу) земельної ділянки та умов її вилучення (викупу);

г) копія установчих документів для юридичних осіб, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Типова форма заяви (клопотання) про вибір місця розташування земельної ділянки (113-2009-п) затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування згідно із своїми повноваженнями розглядає заяву (клопотання) і в тижневий строк з дня її реєстрації направляє її копії на розгляд територіальних органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, а також до відповідних територіальних органів виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення (викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду).

Зазначені органи протягом трьох тижнів з дня одержання заяви (клопотання) надають відповідній сільській, селищній, міській, районній, обласній раді чи Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевій державній адміністрації висновок про можливість відведення земельної ділянки для цілей, зазначених у заяві (клопотанні), граничні розміри земельної ділянки та її площу, склад угідь земель, вимоги щодо відведення земельної ділянки.

Після отримання висновків органів, зазначених у частині сьомій цієї статті, про можливість відведення земельної ділянки для цілей, зазначених у заяві (клопотанні), та рішення Верховної Ради України (у разі необхідності) відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування, згідно із своїми повноваженнями, у двотижневий строк розглядає матеріали вибору земельної ділянки і приймає рішення про затвердження зазначених матеріалів та надає дозвіл і вимоги на розроблення проекту відведення земельної ділянки або мотивоване рішення про відмову.

Статтею 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено повноваження міського голови, а саме забезпечення підготовки на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання.

Таким чином, доводи касаційної скарги висновків суду апеляційної інстанції не спростовують та не дають підстав вважати, що судом при розгляді справи допущені порушення норм процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 224 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень, то суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення без змін.

Оскільки рішення суду апеляційної інстанції відповідає вимогам процесуального права, то воно не може бути скасованим чи зміненим з підстав, наведених в касаційній скарзі.

Керуючись ст. ст. 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України ухвалила:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр біоінформаційної медицини" залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 1 квітня 2009 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

 

Суддя

В. В. Харченко





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали