Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 20 березня 2019 року N 167-р

Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону

Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 19.03.2019 N 500-01/1673-п, повідомлення про нову державну допомогу Стрийської міської ради (вх. N 44-ПДД від 24.01.2019) (далі - Повідомлення), що було подане на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (Закон N 1555-VII) та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлень про нову державну допомогу та внесення змін до умов чинної державної допомоги (Розпорядження N 2-рп), затвердженого розпорядженням Комітету від 03.03.2016 N 2-рп, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 04.04.2016 N 501/28631, зі змінами, затвердженими розпорядженням Антимонопольного комітету України від 13.09.2018 N 18-рп (Розпорядження N 18-рп), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 27.11.2018 N 1337/32789, встановив:

1.1. Надавач підтримки

(1) Стрийська міська рада (82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Шевченка, 71, ідентифікаційний код юридичної особи 26256903).

1.2. Отримувач підтримки

(2) Стрийський міський комбінат комунальних підприємств (далі - СМККП) (82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Нижанківського, 50, ідентифікаційний код юридичної особи 05759310).

(3) Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 Статуту СМККП, затвердженого рішенням Стрийської міської ради N 583 від 11.09.2018 (далі - Статут), засновником, власником і уповноваженим органом управління СМККП є Стрийська міська рада Львівської області.

(4) Пунктом 4.1 розділу 4 Статуту зазначено, що майно та кошти СМККП перебувають у комунальній власності Стрийської міської територіальної громади і закріплені за СМККП на праві господарського відання.

1.3. Мета (ціль) підтримки

(5) Створення належних умов для утримання в належному стані об'єктів благоустрою, забезпечення та збереження їх технічного та естетичного стану.

1.4. Очікуваний результат

(6) Підвищення рівня технічного оснащення підприємства та ефективності його роботи.

1.5. Форма підтримки

(7) Підтримка надається у формі збільшення статутного капіталу, безкоштовної передачі об'єктів на баланс комунального підприємства.

(8) Придбання основних засобів буде здійснено відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" (Закон N 922-VIII). Передача на баланс об'єктів благоустрою та збільшення статутного капіталу СМККП здійснюється відповідно до рішень сесії міської ради.

1.6. Обсяг підтримки

(9) Загальний обсяг підтримки - 76303170 грн, з яких:

- збільшення статутного капіталу - 1600000 грн;

- безкоштовна передача об'єктів на баланс комунального підприємства - 74703170 грн.

1.7. Підстава для надання підтримки

(10) Закон України "Про благоустрій населених пунктів".

(11) Проект рішення Стрийської міської ради "Про Програму економічного та соціального розвитку м. Стрий на 2019 рік".

(12) Проект рішення Стрийської міської ради "Про збільшення статутного капіталу та затвердження нової редакції Статуту Стрийського міського комбінату комунальних підприємств".

(13) Проект рішення Стрийської міської ради "Про затвердження змін до Програми фінансової підтримки комунальних підприємств та здійснення внесків до їх статутних фондів на 2018 - 2020 роки".

(14) Проект рішення Стрийської міської ради "Про безкоштовну передачу об'єктів після їх будівництва, капітального ремонту та реконструкції з балансу госпрозрахункового відділу капітального будівництва при Стрийському міськвиконкомі на баланси організацій-балансоутримувачів".

1.8. Тривалість підтримки

(15) 01.03.2019 - 31.12.2019.

2. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ

(16) Відповідно до Програми фінансової підтримки міських комунальних підприємств та здійснення внесків до їх статутних фондів на 2018 - 2020 роки передбачено здійснення внесків до статутного фонду СМККП для придбання обладнання мулососа та автопідйомника з метою забезпечення стабільності роботи комунального підприємства, згідно з функціональним призначенням.

(17) Проектом рішення Стрийської міської ради "Про безкоштовну передачу об'єктів після їх будівництва, капітального ремонту та реконструкції з балансу госпрозрахункового відділу капітального будівництва при Стрийському міськвиконкомі на баланси організацій-балансоутримувачів" передбачено перелік об'єктів житлово-комунального, соціально-культурного призначення та благоустрою міста Стрия для безкоштовної передачі після завершення їх будівництва, капітального ремонту та реконструкції з балансу госпрозрахункового ВКБ відповідно на баланс СМККП. До об'єктів, що передаються на баланс СМККП, належать, зокрема, капітальний ремонт каналізаційних мереж, капітальний ремонт повітряної системи освітлення, капітальний ремонт вулиць, капітальний ремонт тротуарів, капремонт (відновлення) внутрішньодворових проїздів, об'єкти благоустрою міста Стрия.

3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ

3.1. Ознаки державної допомоги

(18) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (Закон N 1555-VII) (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.

(19) Державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:

- підтримка надається суб'єкту господарювання;

- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;

- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;

- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.

(20) Відповідно до частини другої статті 1 Закону (Закон N 1555-VII) терміни "суб'єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)" вживаються у Законі (Закон N 1555-VII) у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".

3.2. Об'єкти благоустрою як об'єкт державної допомоги

(21) Згідно зі статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до відання власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.

(22) Відповідно до частини першої статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:

- затвердження місцевих програм та заходів із благоустрою населених пунктів;

- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;

- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб).

(23) Відповідно до частини другої статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень виконавчих органів сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:

- забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів із благоустрою населених пунктів;

- організація місць відпочинку для населення.

(24) Відповідно до частини першої статті 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до об'єктів благоустрою населених пунктів, зокрема, належать: території загального користування: парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; пам'ятки культурної та історичної спадщини; майдани, площі, бульвари, проспекти; вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; пляжі; кладовища; інші території загального користування; прибудинкові території.

(25) Відповідно до частини першої статті 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" елементами (частинами) об'єктів благоустрою є, зокрема, зелені насадження в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування; комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; малі архітектурні форми.

(26) Згідно зі статтею 22 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" комплексним благоустроєм вважається проведення на визначеній території населеного пункту (мікрорайон, квартал, парк, бульвар, вулиця, провулок, узвіз тощо) комплексу робіт з улаштування (відновлення) покриття доріг і тротуарів, обладнання пристроями для безпеки руху, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами, встановлення малих архітектурних форм, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення інженерно-технічного і санітарного стану території, покращання її естетичного вигляду.

(27) Статтею 15 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що:

- органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності;

- підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації;

- орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

(28) Відповідно до частини третьої статті 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" фінансування місцевих програм з благоустрою населених пунктів проводиться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

4. ВИСНОВКИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ ПОВІДОМЛЕННЯ

(29) Відповідно до пункту 2.1 Статуту, СМККП здійснює утримання й обслуговування об'єктів благоустрою, які знаходяться на території міста Стрия та перебувають на балансі СМККП.

(30) Згідно з інформацією, наданою в Повідомленні, державна допомога обсягом 76303170 грн надається з метою створення належних умов для утримання в належному стані об'єктів благоустрою, забезпечення та збереження їх технічного та естетичного стану, а саме на:

- збільшення статутного капіталу для придбання автопідйомника та мулососа - 1600000 грн;

- безкоштовна передача об'єктів на баланс комунального підприємства - 74703170 грн.

(31) Згідно з інформацією, наданою в Повідомленні та листі Виконавчого комітету Стрийської міської ради від 14.03.2019 N 3.9 (далі - Лист), техніка, яка запланована на поповнення статутного фонду у 2019 році, а саме придбання автопідйомника та мулососа, буде використовуватися для робіт із благоустрою міста Стрия для проведення робіт з утримання мережі зовнішнього освітлення та утримання мереж дощової каналізації та не буде використовуватися для комерційної діяльності.

(32) Відповідно до Повідомлення та листа Виконавчого комітету Стрийської міської ради від 05.03.2019 N 3.9 на баланс СМККП передаються об'єкти після завершення їх будівництва, капітального ремонту та реконструкції відповідно до кошторисної вартості з метою їх належного утримання та обслуговування.

(33) Згідно з інформацією, наданою в Листі, діяльність СМККП, що здійснюється на платній основі, у відсотковому співвідношенні протягом 2015 - 2018 років у середньому становила 17,7 % до загального обсягу діяльності підприємства.

Такою платною діяльністю є:

- послуги ритуального бюро із захоронення померлих громадян;

- утримання міської лазні;

- послуги із захоронення твердих побутових відходів на міському полігоні твердих побутових відходів.

(34) Відповідно до Листа рахунки СМККП розподілені за видами діяльності:

- кошти міського бюджету зараховуються на рахунок, відкритий у Стрийському Управлінні Державної казначейської служби України Львівської області;

- дохід від здійснення комерційної діяльності зараховується на рахунки в публічному акціонерному товаристві "Державний ощадний банк України" та публічному акціонерному товаристві Акціонерно-комерційний банк "Львів".

(35) Відповідно до статті 1 Закону (Закон N 1555-VII) однією з ознак державної допомоги є спотворення або загроза спотворення економічної конкуренції допомогою, яка надається суб'єктові господарювання.

(36) Згідно зі статтею 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", економічна конкуренція (конкуренція) - це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Ринок, у свою чергу, є сферою обороту товару (взаємозамінних товарів), на який протягом певного часу і в межах певної території є попит і пропозиція.

(37) Під господарською діяльністю у статті 3 Господарського кодексу України розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

(38) Отже, для того щоб мати вплив на економічну конкуренцію (спотворювати або загрожувати спотворенням конкуренції), допомога суб'єктові господарювання повинна стосуватися діяльності такого суб'єкта щодо виробництва товару (виконання робіт, надання послуг), який має вартісний характер і цінову визначеність та бере участь у господарському обороті на ринку.

(39) Послуги СМККП, яке створене з метою реалізації самоврядних повноважень (функцій) органів місцевого самоврядування щодо здійснення заходів із благоустрою населених пунктів та об'єктів загального користування, що надаються населенню безкоштовно, не реалізуються на ринку, у розумінні Закону України "Про захист економічної конкуренції", та не беруть участі у господарському обороті.

(40) Як наслідок, підтримка у формі збільшення статутного капіталу, передачі об'єктів на баланс комунального підприємства СМККП, що надається відповідно до проекту рішення Стрийської міської ради про Програму економічного та соціального розвитку м. Стрий на 2019 рік, проекту рішення Стрийської міської ради про затвердження змін до "Програми фінансової підтримки комунальних підприємств та здійснення внесків до їх статутних фондів на 2018 - 2020 роки", проекту рішення Стрийської міської ради "Про безкоштовну передачу об'єктів після їх будівництва, капітального ремонту та реконструкції з балансу госпрозрахункового відділу капітального будівництва при Стрийському міськвиконкомі на баланси організацій-балансоутримувачів" обсягом 76303170 грн, не спотворює і не може спотворювати економічну конкуренцію, а отже, не є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (Закон N 1555-VII).

(41) Разом з тим слід зазначити, що:

- техніка та державна підтримка СМККП у формі збільшення статутного капіталу, передачі об'єктів на баланс комунального підприємства повинні спрямовуватися лише на покриття витрат та виконання робіт, які пов'язані із здійсненням заходів із благоустрою міста Стрия, та в жодному разі не повинна покривати витрати на здійснення комерційної діяльності;

- використання коштів державної підтримки та техніки СМККП на здійснення комерційної діяльності може містити ознаки державної допомоги;

- СМККП має забезпечити роздільний облік витрат та видатків для основного виду діяльності (спрямованої на здійснення заходів із благоустрою міста Стрия) та додаткової комерційної діяльності.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 7 і 16 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", статтями 8 (Закон N 1555-VII) і 10 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (Закон N 1555-VII) та пунктом 14 розділу IV Порядку подання та оформлення повідомлень про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04 березня 2016 року N 2-рп (Розпорядження N 2-рп), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 квітня 2016 року за N 501/28631, зі змінами, затвердженими розпорядженням Антимонопольного комітету України від 13.09.2018 N 18-рп (Розпорядження N 18-рп), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.11.2018 за N 1337/32789, на підставі інформації, наданої Стрийською міською радою, Антимонопольний комітет України постановив:

Визнати, що підтримка (фінансування), яку буде надавати Стрийська міська рада Стрийському міському комбінату комунальних підприємств, відповідно до проекту рішення Стрийської міської ради "Про Програму економічного та соціального розвитку м. Стрий на 2019 рік", проекту рішення Стрийської міської ради "Про затвердження змін до Програми фінансової підтримки комунальних підприємств та здійснення внесків до їх статутних фондів на 2018 - 2020 роки", проекту рішення Стрийської міської ради "Про безкоштовну передачу об'єктів після їх будівництва, капітального ремонту та реконструкції з балансу госпрозрахункового відділу капітального будівництва при Стрийському міськвиконкомі на баланси організацій-балансоутримувачів", у формі збільшення статутного капіталу, передачі об'єктів на баланс комунального підприємства на період з 01.03.2019 по 31.12.2019 обсягом 76303170 гривень, не є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (Закон N 1555-VII).

Відповідно до частини десятої статті 11 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (Закон N 1555-VII) Антимонопольний комітет України може відкликати прийняте ним рішення, якщо воно прийнято на підставі недостовірної інформації, що призвело до прийняття необґрунтованого рішення, та прийняти нове рішення у порядку, встановленому цією статтею (Закон N 1555-VII).

 

Голова Комітету

Ю. Терентьєв




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали