ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

23.02.2012 р.

N К-39631/10


Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі: головуючого - Конюшка К. В., суддів - Гончар Л. Я., Гордійчук М. П., розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Київської міської ради на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2010 року у справі N 2а-10-1/09 за позовом Історико-архітектурної пам'ятки-музею "Київська фортеця" до Київської міської ради, Київської міської державної адміністрації, треті особи - Головне управління культури і мистецтв Київської міської державної адміністрації, Благодійний фонд "Платар. Пам'яті Сергія Платонова", про визнання протиправним рішення та скасування розпорядження, встановив:

У вересні 2008 року Історико-архітектурна пам'ятка-музей "Київська фортеця" звернувся до Печерського районного суд м. Києва з позовом до Київської міської ради, Київської міської державної адміністрації про визнання нечинним та скасування пункти 1, 2, 3 та 6 рішення Київської міської ради від 13.03.2008 року N 92/4564 "Про передачу в оренду майна комунальної власності територіальної громади м. Києва" та скасування розпорядження Київської міської державної адміністрації від 24.03.2008 року N 408.

Постановою Печерського районного суду м. Києва від 25.11.2009 року відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2010 року постанову Печерського районного суду м. Києва від 25.11.2009 року скасовано та прийнято нове рішення про задоволення позову.

Не погоджуючись зі вказаним рішенням суду апеляційної інстанції, Київська міська рада оскаржила його у касаційному порядку.

У касаційній скарзі скаржник просив скасувати вказаний судовий акт з мотивів порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Згідно зчастиною другою статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги.

Справу розглянуто у попередньому судовому засіданні в установленому статтею 2201 Кодексу адміністративного судочинства України порядку.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і матеріали справи, судова колегія дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає відхиленню з огляду на таке.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що Історико-архітектурна пам'ятка-музей "Київська фортеця" є культурно-освітнім та науково-дослідним закладом, призначеним для вивчення пам'яток архітектури та історії фортифікації, військових формувань, історії національно-визвольного руху в Україні, а також збереження і раціонального використання цього комплексу пам'яток, залучення громадян до вивчення української історико-культурної спадщини і формування національної свідомості українського народу.

Народним комісаріатом освіти Української РСР у 1927 році Київська фортеця була зареєстрована, як єдина на Україні фортифікаційна споруда XVIII - XIX віків та якій було наданий найвищий на той час статус охорони "догляд за недоторканістю".

Постановою Ради Міністрів Української РСР від 06.09.79 року N 442 "Про доповнення списку пам'яток містобудування і архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави" вищевказаний комплекс пам'яток Київської фортеці також визначений як цілісний і неподільний майновий комплекс, який має загальний єдиний охоронний номер 867, а його найважливішим складовим частинам присвоєні персональні охоронні номери. До таких об'єктів, зокрема, відноситься й Башта N 4, якій присвоєний персональний охоронний N 867.Г.20.

Указом Президента України від 03.05.2007 року N 371/2007 з метою збереження особливо цінних об'єктів історії, культури та архітектури Історико-архітектурній пам'ятці-музею "Київська фортеця" було надано статус національного.

На виконання вказаного указу, рішенням Київської міської ради від 20.12.2007 року N 1450/4283 було надано згоду на передачу до сфери державного управління комунального закладу - "Історико-архітектурну пам'ятку-музей "Київська фортеця".

Проте в подальшому рішенням Київської міської ради від 13.03.2008 року N 92/4564 до свого попереднього рішення були внесені зміни, а саме: пункт 1 рішення викладено в такій редакції: "Надати згоду на передачу до сфери державного управління комунального закладу - "Історико-архітектурну пам'ятку-музей "Київська фортеця", крім Башти N 4 на вул. Старонаводницькій, 2 (літ. А, Б) у Печерському районі міста Києва площею 3588,0 кв. м" для передачі цього об'єкта в оренду.

Згідно з постановами Верховної Ради України від 27.11.2003 року N 1351 та від 04.03.2004 року N 1585-IV було визначено необхідність забезпечення до 1 вересня 2004 року разом з Київською міською радою, Київською міською державною адміністрацією та іншими державними органами виконавчої влади передачу на баланс Історико-архітектурній пам'ятці-музею "Київська фортеця" всіх земляних та кам'яних пам'яток Київської фортеці згідно з постановами Ради Міністрів Української РСР від 24 серпня 1963 року N 970 "Про впорядкування справи обліку та охорони пам'ятників архітектури на території Української РСР" та від 6 вересня 1979 року N 442 "Про доповнення списку пам'яток містобудування і архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави", з метою збереження цього комплексу пам'яток національного значення, які не підлягають приватизації, без відселення діючих користувачів.

Як правильно зазначено судом апеляційної інстанції, Історико-архітектурна пам'ятка-музей "Київська фортеця", є цілісним і неподільним майновим комплексом, якому було надано статус національного. Надавши пам'ятці статусу об'єкта національного культурного надбання, держава встановила правові гарантії збереження неподільного майнового комплексу, як унікальних культурних цінностей українського народу.

Колегія суддів погоджується з обґрунтованістю висновків суду апеляційної інстанції про те, що установи та заклади, які мають національний статус, відносяться до сфери управління відповідних центральних державних органів виконавчої влади.

Отже, Історико-архітектурна пам'ятка-музей "Київська фортеця" відноситься до сфери управління Кабінету Міністрів України, повноваження якого у сфері охорони культурної спадщини визначені статтею 4 Закону України "Про охорону культурної спадщини".

Крім того, передача башти N 4, яка є невід'ємною і неподільною частиною архітектурного ансамблю ІАПМ "Київська фортеця", в оренду благодійному фонду "Платар. Пам'яті Сергія Платонова" навіть для використання її в якості приміщення для збереження об'єктів цього фонду, не відповідає цілям створення архітектурного ансамблю ІАПМ "Київська фортеця", основними завданнями якого є використання пам'яток культури, збереження, примноження та популяризація історико-культурних надбань, а також прилучення громадян до національної і світової культурно-мистецької та історичної спадщини.

За вказаних обставин суд апеляційної інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог.

Доводи касаційної скарги не відповідають фактичним обставинам та спростовуються вище переліченими нормами права, у зв'язку з чим відсутні підстави для її задоволення та скасування чи зміни оскаржуваного судового рішення.

Згідно зчастиною 3 статті 2201 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись ст. ст. 210 - 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції ухвалив:

Касаційну скаргу Київської міської ради відхилити.

Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2010 року в даній справі залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута Верховним Судом України, у строк та у порядку, визначеними статтями 237 - 2391 КАС України.




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали