ВЕРХОВНИЙ СУД

УХВАЛА

05.03.2018 р.

N Пз/9901/22/18,

 

N 812/292/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Ханової Р. Ф., суддів: Бившевої Л. І., Гончарової І. А., Олендера І. Я., Шипуліної Т. М., розглянувши подання судді Луганського окружного адміністративного суду Секірської А. Г. про розгляд Верховним Судом як зразкової типової справи N 812/292/18 за позовом Обласної комунальної установи "Луганський центр підтримки молодіжних ініціатив та соціальних досліджень" до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправним та скасування рішення, установив:

23 лютого 2018 року до Верховного Суду надійшло подання судді Луганського окружного адміністративного суду Секірської А. Г. разом з копією матеріалів адміністративної справи N 812/292/18 про розгляд цієї типової справи Верховним Судом як зразкової справи. До подання додано матеріали інших типових справ.

Дослідивши матеріали поданих справ, суд установив, що вони мають ознаки типової справи відповідно до положень пункту 21 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV), а саме: відповідачем у них є один і той самий суб'єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, позивачами заявлено аналогічні вимоги.

Так, ознаками типової справи, в якій може бути ухвалено рішення цієї зразкової справи, є такі:

1) позивач: платник єдиного внеску, який перебуває на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводиться антитерористична операція;

2) відповідач: суб'єкт владних повноважень - територіальний орган доходів і зборів, на обліку якого стоїть платник єдиного внеску, розташований на території населених пунктів, де проводиться антитерористична операція;

3) предмет спору: рішення відповідача у справі про нарахування та обґрунтованість застосування до позивача у справі штрафу та пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з серпня 2014 року по грудень 2015 року.

У цій зразковій справі позивач - Обласна комунальна установа "Луганський центр підтримки молодіжних ініціатив та соціальних досліджень" просить суд:

1) скасувати рішення N 0040151304 від 13 грудня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне неперерахування) єдиного внеску у загальній сумі 45082,77 гривень, застосоване в. о. начальника Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області В. О. А. до обласної комунальної установи "Луганський центр підтримки молодіжних ініціатив та соціальних досліджень";

2) стягнути з відповідача на користь позивача суму сплаченого судового збору.

Відповідачем у цій справі є Головне управління Державної фіскальної служби у Луганській області, яке розташоване за адресою: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72, код ЄДРПОУ 39591445.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у Луганській області у відношенні позивача, прийнято рішення N 0040151304 від 13 грудня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску у загальній сумі 45082,77 гривень, у тому числі штраф у розмірі 5078,24 гривень (10 % до 01 січня 2015 року за період з 21 серпня 2014 року до 13 лютого 2015 року), штраф у розмірі 29222,58 гривень (20 % з 01 січня 2015 року за період з 21 січня 2015 року до 25 грудня 2015 року) та нарахована пеня у розмірі 10781,95 гривні. Позивачем дане рішення оскаржено до Державної фіскальної служби України України. За результатами розгляду скаргу залишено без задоволення. На думку позивача, дане рішення є неправомірним і не відповідає вимогам чинного законодавства та підлягає скасуванню з підстав, викладених у позові. Зокрема, на час прийняття Головним управлінням Державної фіскальної служби у Луганській області спірного рішення населенні пункти м. Луганськ та м. Сєвєродонецьк є територіями, де проводиться антитерористична операція. Поряд з цим, відповідачем залишено по за увагою той факт, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону. З огляду на дію пункту 9-4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" позивача звільнено від виконання зобов'язань платника єдиного внеску, встановлених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", у тому числі передбачених підпунктом першим частини другої цієї статті. Станом на час прийняття рішення посадовими особами Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, приписи Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо звільнення певної категорії платників єдиного соціального внеску від виконання обов'язків, визначених частиною 2 статті 6 закону є чинними. Враховуючи вищевикладене, позивач вважає оскаржуване рішення протиправним, таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства і підлягає скасуванню.

Відповідно до вимог частини п'ятої статті 290 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) Верховний Суд вирішує зразкові справи за правилами спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.

Відповідно до частини другої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Правові наслідки судового рішення, ухваленого у зразковій справі, передбачені частиною третьою статті 291 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV), якою встановлено, що при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Керуючись статтями 257 - 263 ( N 2747-IV), 290 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV), ухвалив:

Відкрити провадження у зразковій адміністративній справі за позовом Обласної комунальної установи "Луганський центр підтримки молодіжних ініціатив та соціальних досліджень" до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправним та скасування рішення.

Витребувати з Луганського окружного адміністративного суду адміністративну справу N 812/292/18.

Призначити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження колегією суддів у складі п'яти суддів на 26 березня 2018 року в приміщенні суду за адресою: вул. Московська, 8, корп. 5, м. Київ, 01029, без повідомлення учасників справи.

Роз'яснити відповідачу його право на подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів позивачу, протягом десяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Повідомити відповідача у справі, що відзив на позовну заяву повинен відповідати вимогам частин другої - четвертої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV).

Повідомити сторін, що інформацію у справі, яка розглядається, учасники справи можуть отримати за адресою на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: supreme.court.gov.ua.

Опублікувати цю ухвалу про відкриття провадження у зразковій справі на офіційному веб-порталі судової влади України, а також в одному із загальнодержавних друкованих засобів масової інформації.

Роз'яснити, що з моменту опублікування оголошення вважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про розгляд зразкової справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає, за винятком оскарження відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності. Ухвала про відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності може бути оскаржена до Великої Палати Верховного Суду протягом п'ятнадцяти днів з дня її постановлення та набирає законної сили після її перегляду в апеляційному порядку або після закінчення строку на апеляційне оскарження.

 

Суддя-доповідач

Р. Ф. Ханова

Судді:

Л. І. Бившева

 

І. А. Гончарова

 

І. Я. Олендер

 

Т. М. Шипуліна




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали