ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

04.10.2011 р.

N К/9991/20555/11


Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі - Калашнікової О. В. (головуюча), Цуркана М. І., Леонтович К. Г., Черпіцької Л. Т., Чалого С. Я., секретаря судового засідання - Носадчої О. Е. (за участю представників: позивача - Потійка Р. Ю., відповідача - Ткаченко Г. П.), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 грудня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2011 року у справі за позовом ТОВ "Компанія з управління активами "Ай К'ю-Технолоджі" до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України про визнання протиправними та скасування розпоряджень, встановила:

В лютому 2010 року ТОВ "Компанія з управління активами "Ай К'ю-Технолоджі" звернулась в суд з позовом до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України про визнання протиправними та скасування розпоряджень.

В позові вказує, що в жовтні 2009 року інспекційною групою Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Держфінпослуг) була здійснена інспекція Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Ай К'ю-Технолоджі" (далі - Товариство) за результатами якої складено Акт від 27.10.2009 року (далі - Акт).

На підставі зазначеного Акта директором Інспекційного департаменту Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України винесено розпорядження N 12/42/2 від 20.11.2009 р. про усунення порушень вимог законодавства про фінансові послуги (далі - Розпорядження N 12/42/2), в якому позивача зобов'язано усунути порушення, виявлені під час інспектування, а в подальшому прийняте рішення N 17/42/2 від 12.02.2010 року "Про зупинення дії ліцензії на провадження діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів Товариству "Компанія з управління активами "Ай К'ю-Технолоджі", яке схвалене розпорядженням відповідача N 166 від 18.02.2010 року.

Посилаючись на те, що зазначені розпорядження та рішення прийняті з порушенням норм чинного законодавства в сфері державного регулювання діяльності недержавних пенсійних фондів, просив визнати їх протиправними та скасувати.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 грудня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2011 року, позов задоволено.

У касаційній скарзі Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить оскаржувані рішення скасувати, а у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши доповідача, представників сторін, здійснивши перевірку доводів касаційної скарги, матеріалів справи, колегія суддів вважає, що скарга задоволенню не підлягає.

Судами встановлено, що працівниками Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України проведено позапланову інспекцію позивача від 27.10.2009 р. N 1000/42/2-п.

Також встановлено, що під час здійснення інспекції працівники Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України прийшли до висновку про допущення позивачем ряду порушень вимог законодавства, а саме: ч. 1 ст. 6, п. 2 ч. 3 ст. 7, п. 6 ч. 1 ст. 12, ч. 9 ст. 8 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", аб. 2 ч. 4 ч. 5 ст. 121, аб. 1 ч. 5 ст. 55, аб. 2 ч. 1 ст. 57, аб. 1 ч. 4 ст. 58 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення";п. 2.1, аб. 2 п. 4.2, аб. 4, 5 п. 4.4.3.1,п. 4.4.4 Положення про провадження діяльності з адміністрування недержавного пенсійного фонду, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 20.07.2004 N 1660, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.08.2004 за N 990/9589.

На підставі зазначеного вище акта інспекції 20.11.2009 р. Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України винесено Розпорядження за N 12/42/2, згідно з яким позивача зобов'язано усунути встановлені порушення законодавства терміном до 21.12.2009 р. та в подальшому дотримуватися вимог фінансового законодавства.

У зв'язку з невиконанням Товариством вимог розпорядження N 12/42/2 Держфінпослуг 13 січня 2010 року складено акт про порушення законодавства про фінансові послуги N 27/42/2, на підставі якого член комісії - директор Інспекційного департаменту Держфінпослуг виніс рішення N 17/42/2 про зупинення дії ліцензії на провадження діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів Товариством, яке було схвалене Держфінпослуг розпорядженням N 166 від 18.02.2010 року.

Перевіряючи встановлені по справі обставини та задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій дійшли висновку про те, що оспорюванні розпорядження та рішення відповідача виносилися всупереч вимогам чинного законодавства.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з такими висновками судів.

Як вбачається з матеріалів справи, предметом розгляду в судах попередніх інстанцій були протиправність розпорядження та рішення відповідача на застосування заходів впливу, які виносилися директором департаменту одноособово.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року N 2664-III таке регулювання здійснюється, зокрема, спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у відповідній сфері. У пункті 4 ч. 1 ст. 20 цього Законувстановлено, що державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється, зокрема, шляхом застосування уповноваженими державними органами заходів впливу.

Відповідно до п. 1 Положення про державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом президента України від 4 квітня 2003 року N 292/2003, Комісія є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Статтею 23 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що Комісія працює за колегіальним принципом (ч. 1), складається з Голови, його заступників і не менше ніж трьох її членів - директорів департаментів (ч. 5), а основною формою її роботи є засідання, які збираються за потребою, але не менше ніж один раз на місяць (ч. 9).

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

З огляду на наведене, комісія є колегіальним органом і застосування заходів впливу щодо виявлених порушень законодавства на ринку фінансових послуг, має видавати колегіально.

З урахуванням викладеного, судами першої і апеляційної інстанцій винесені законні і обґрунтовані рішення, постановлені з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для їх скасування не вбачається.

Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст. ст. 220, 223, 224, 231 КАС України, колегія суддів ухвалила:

Касаційну скаргу Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 грудня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2011 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України у строк та у порядку, визначеному ст. ст. 237 - 239 КАС України.

 

Суддя

О. В. Калашнікова





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали