ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

26.12.2011 р.

N П/9991/1577/11


Суддя Вищого адміністративного суду України Сорока М. О., перевіривши позовну заяву ОСОБА_1 до Верховної Ради України про визнання протиправною бездіяльності щодо забезпечення прямої дії статті 84 Конституції України на пленарних засіданнях Верховної Ради України та зобов'язання забезпечити дію статті 84 Конституції України на пленарних засіданнях Верховної Ради України, встановив:

ОСОБА_1 пред'явив позов до Верховної Ради України про визнання протиправною бездіяльності щодо забезпечення прямої дії статті 84 Конституції України на пленарних засіданнях Верховної Ради України та зобов'язання забезпечити дію статті 84 Конституції України на пленарних засіданнях Верховної Ради України.

Позов обґрунтовує порушенням відповідачем встановленої статтею 84 Конституції України процедури прийняття законів України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" та "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" (Закон N 3668-VI), зокрема вимоги щодо особистого голосування народним депутатом України на засіданнях Верховної Ради України.

Особливості провадження у справах щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України визначені статтею 1711 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), згідно з якою правила цієї статті поширюються на розгляд адміністративних справ щодо законності (крім конституційності) постанов Верховної Ради України, дій чи бездіяльності Верховної Ради України.

Положеннями статті 1711 КАС України не передбачено можливості оскарження законів України, прийнятих Верховною Радою України на виконання покладених на неї Конституцією України повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Пунктом 1 частини 3 статті 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи, що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України.

Згідно зі статтею 150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань про відповідність Конституції України (конституційність) законів та інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим.

Закони та інші правові акти за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними повністю чи в окремій частині, якщо вони не відповідають Конституції України або якщо була порушена встановлена Конституцією України процедура їх розгляду, ухвалення або набрання ними чинності (частина 1 статті 152 Конституції України).

Отже, вимоги, що ґрунтуються на порушенні Верховною Радою України встановленої Конституцією України процедури прийняття конкретних законів (голосування одних народних депутатів України за інших) не належать до юрисдикції Вищого адміністративного суду України як суду першої інстанції.

Пунктом 1 частини 1 статті 109 КАС України встановлено, що суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

З огляду на викладене відсутні підстави для відкриття провадження в адміністративній справі.

Керуючись пунктом 1 частини 1 статті 109, статтею 1711 КАС України, ухвалив:

Відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження в адміністративній справі за його позовом до Верховної Ради України про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії.

Роз'яснити позивачеві, що розгляд її справи віднесено до юрисдикції Конституційного Суду України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття і оскарженню не підлягає.

 

Суддя

М. О. Сорока





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали