Додаткова копія: Про визнання протиправною та скасування постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 N 103

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

02.10.2019 р.

Справа N 826/5198/18

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі головуючого, судді - Ганечко О. М., суддів: Василенка Я. М., Шурка О. І., розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Кабінету Міністрів України на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.07.2019 (Ухвала N 826/5198/18) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, третя особа - Пенсійний фонд України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, встановив:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Кабінету Міністрів України, третя особа - Пенсійний фонд України, в якому просив:

- абзаци другий, третій та четвертий пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 N 103 "Про перерахунок пенсій особам, звільненим з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (Постанова N 103) визнати такими, що не відповідають нормам Конституції та законів України від 09.04.92 N 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", від 02.07.2015 N 580-VII "Про Національну поліцію" (Закон N 580-VIII), і визнати протиправними та нечинними;

- визнати протиправними та нечинними положення підпункту 2 пункту 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 N 103 "Про перерахунок пенсій особам, звільненим з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (Постанова N 103), до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 N 45, а саме:

пункту 1: "1. Пенсії, призначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон), у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.";

абзацу першого пункту 2: "2. Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін'юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв'язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС (далі - державні органи).";

абзацу першого пункту 3: "3. На підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.";

абзацу першого пункту 5: "5. Під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням. ";

останнього речення абзацу другого пункту 5: "Подальші перерахунки здійснюються з урахуванням складових грошового забезпечення, передбачених абзацом першим цього пункту.";

додатку 2 до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 N 45.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.06.2019 (Ухвала N 826/5198/18) закрито провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправними та нечинними змін до пункту 5 та додатку 2 до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 N 45.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.07.2019 (Ухвала N 826/5198/18) закрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України в частині позовних вимог про визнання протиправними, нечинними та такими, що не відповідають нормам Конституції та законів України від 09.04.92 N 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", від 02.07.2015 N 580-VII "Про Національну поліцію" абзаців другого, третього та четвертого пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 N 103 "Про перерахунок пенсій особам, звільненим з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (Постанова N 103).

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.07.2019 (Рішення N 826/5198/18) у задоволенні позову ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Пенсійний фонд України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії відмовлено повністю.

Не погоджуючись з ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.07.2019 (Ухвала N 826/5198/18), Кабінет Міністрів України подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, та порушення норм процесуального права, просить її скасувати та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Учасники справи у судове засідання не з'явились, про дату, час і місце судового засідання повідомлені належним чином.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV), суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Відповідно до ч. 2 ст. 313 Кодексу ( N 2747-IV) адміністративного судочинства України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України ( N 2747-IV), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Закриваючи провадження у справі в частині позовних вимог, суд першої інстанції вказав наступне:

- частковим рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2019 у справі N 826/12704/18 (Рішення N 826/12704/18) за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Кабінету Міністрів України в частині визнання дій протиправними та скасування пункту 3 постанови від 21.02.2018 року N 103 (Постанова N 103), яке набрало законної сили 14.06.2019, визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року N 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб".

Апеляційна скарга Кабінету Міністрів України містить наступні об'рунтування:

- суд першої інстанції, приймаючи рішення про закриття провадження у справі в частині позовних вимог, виходив з наявності рішення у іншій справі, що набрало законної сили про скасування п. 3 постанови Кабінету Міністрів України N 103 (Постанова N 103), проте, судом першої інстанції не було враховано, що на момент прийняття оскаржуваної ухвали (Ухвала N 826/5198/18), рішення у справі N 826/12704/18 (Рішення N 826/5198/18) не набрало законної сили, оскільки повний текст рішення виготовлено 11.06.2019, що вказує на те, що на момент закриття провадження у справі в частині позовних вимог вказане рішення не набрало законної сили.

Зважаючи на зазначене, колегія суддів вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до положень п. 6 ч. 1 ст. 238 КАС України ( N 2747-IV), суд закриває провадження у справі щодо оскарження нормативно-правових актів суб'єктів владних повноважень чи окремих їх положень, якщо оскаржуваний нормативно-правовий акт або відповідні його положення визнано протиправними і нечинними рішенням суду, яке набрало законної сили.

Згідно з приписами ст. 255 КАС України ( N 2747-IV), рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду; 2) на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу ( N 2747-IV) (ст. 295 КАС України ( N 2747-IV))

В судовому засіданні 03.07.2019 судом першої інстанції поставлено на обговорення питання щодо закриття провадження у справі в частині позовних вимог з тих підстав, що частковим рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2019 у справі N 826/12704/18 (Рішення N 826/12704/18) за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Кабінету Міністрів України в частині визнання дій протиправними та скасування пункту 3 постанови від 21.02.2018 N 103, яке, як зазначив суд першої інстанції, набрало законної сили 14.06.2019, визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року N 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (Постанова N 103).

Колегія суддів звертає увагу на те, що часткове рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2019 у справі N 826/12704/18 (Рішення N 826/12704/18), на яке посилався суд першої інстанції під час закриття провадження у справі в частині позовних вимог, датоване 14.05.2019, проте його повний текст складено 11.06.2019, що свідчить про те, що у разі неподання учасниками справи апеляційної скарги, дане рішення набрало б законної сили 11.07.2019, тобто, після прийняття оскаржуваної в даній справі ухвали.

Таким чином, на момент прийняття ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.07.2019 (Ухвала N 826/5198/18), рішення (часткове) Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2019 у справі N 826/12704/18 не набрало законної сили та не давало підстав для закриття провадження у справі N 826/5198/18 (Ухвала N 826/5198/18) в частині позовних вимог. Суд апеляційної інстанції перевіряє законність судового рішення суду першої інстанції саме на момент його прийняття.

Згідно з приписами п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України ( N 2747-IV), за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

У відповідності до ст. 317 КАС України ( N 2747-IV), підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Отже, доводи апеляційної скарги спростовують висновки суду першої інстанції викладені в оскаржуваній ухвалі про закриття провадження у справі.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для розгляду справи та порушено норми процесуального права, а тому, ухвалу суду першої інстанції про закриття провадження у справі в частині позовних вимог необхідно скасувати, а справу направити до Окружного адміністративного суду м. Києва для продовження розгляду.

Керуючись ст. ст. 238 ( N 2747-IV), 243 ( N 2747-IV), 250 ( N 2747-IV), 315 ( N 2747-IV), 317 ( N 2747-IV), 321 ( N 2747-IV), 322 ( N 2747-IV), 325 ( N 2747-IV), 328 - 331 КАС України ( N 2747-IV), суд, постановив:

Апеляційну скаргу Кабінету Міністрів України - задовольнити.

Ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.07.2019 (Ухвала N 826/5198/18) - скасувати.

Справу направити до Окружного адміністративного суду м. Києва для продовження розгляду.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

 

Головуючий, суддя

О. М. Ганечко

Судді:

Я. М. Василенко

 

О. І. Шурко




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали