ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ З БЕЗПЕКИ НА МОРСЬКОМУ ТА РІЧКОВОМУ ТРАНСПОРТІ

НАКАЗ

від 18 квітня 2012 року N 105

Про внесення змін до наказу Укрморрічінспекції від 05.04.2012 N 87

У зв'язку з виробничою необхідністю наказую:

1. Внести зміни до наказу Укрморрічінспекції від 05.04.2012 N 87 "Про проведення місячника безпеки на морському та річковому транспорті" (Програма N 87), доповнивши його додатками 5 та 6 у редакції, що додається.

2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

Голова

Г. Соболевський


 

Додаток 5
до наказу Укрморрічінспекції
18.04.2012 N 105


Склад Комісій з проведення місячника безпеки

Комісія з перевірки стану організації проведення аварійно-рятувальних робіт, пошуку і рятування на морі в зоні відповідальності України, готовності аварійно-рятувальних служб, служб загальної безпеки відомчої пожежної охорони на морському і річковому транспорті до проведення роботи із запобігання і ліквідації наслідків аварій, пожеж, актів тероризму, піратства, катастроф та інших подій (Комісія IX)

Голова Комісії:

Нікіфоров Борис Михайлович

перший заступник Голови Укрморрічінспекції

Заступник голови Комісії:

Грець Ігор Сергійович

заступник директора КП "Морська пошуково-рятувальна служба" (за згодою)

Репетей Володимир Дмитрович

заступник директора ДП "Дельта-лоцман" (за згодою)

Члени Комісії:

Колесніков Анатолій Юхимович

капітан порту ДП "Ізмаїльський морський торговельний порт" (за згодою)

Стрижак Олександр Миколайович

капітан порту ДП "Севастопольський морський торговельний порт" (за згодою)

Максимов Іван Федорович

капітан порту ДП "Ренійський морський торговельний порт" (за згодою)

Екгард Віктор Арнольдович

капітан порту ДП "Білгород-Дністровський морський торговельний порт" (за згодою)

Крюк В. М.

начальник ДМРКЦ (за згодою)

Золотов Станіслав Станіславович

начальник служби безпеки мореплавства КП "Морська пошуково-рятувальна служба" (за згодою)

Вірясов О. І.

начальник МРКПЦ "Севастополь" (за згодою)

Беляк В. П.

Старший капітан - координатор МРКПЦ "Керч" (за згодою)

Корогва М. Д.

Старший капітан - координатор МРКПЦ "Маріуполь" (за згодою)

Юрченко О. М.

Старший державний інспектор Одеського міжрегіонального управління Укрморрічінспекції

Борискін Олександр Іванович

перший заступник директора ДП "Агенство морської безпеки" (за згодою).


Комісія з перевірки функціонування служби регулювання руху суден та лоцманського проведення (Комісія X)

Голова комісії:

Шаповалов Володимир Семенович

в. о. директора департаменту державного нагляду та контролю за безпекою на морському та річковому транспорті

Заступник голови:

Репетєй Володимир Дмитрович

заступник директора ДП "Дельта-лоцман" з питань безпеки судноплавства (за згодою)

Чайковський Леонід Павлович

капітан порту ДП "Морський торговельний порт "Южний" (за згодою)

Члени комісії:

Харьков Юрій Володимирович

заступник директора ДП "Дельта-лоцман" (за згодою)

Поляков Олександр Володимирович

начальник СРРС ДП "Дельта-лоцман" (за згодою)

Коряк Сергій Володимирович

начальник ЦРРС "Севастополь" (за згодою)

Мессер Олександр Григорович

заступник начальника ЄМСЛ - начальник ПЛС "Миколаїв" (за згодою)

Сидоров Олексій Тальєвич

начальник ПРРС "Іллічівськ" (за згодою)

Калашніков Олександр Іванович

начальник ПЛС "Маріуполь" (за згодою)

Сідельников Володимир Юрійович

начальник інспекції контролю суден державою порту Держфлотінспекції України (за згодою)

Григорьєв Андрій Борисович

заступник начальника ДП "Морська аварійно-рятувальна служба" (за згодою).


Комісія з перевірки дотримання правил, спрямованих на забезпечення збереження вантажів на морському і річковому транспорті та виконання умов договорів обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів морським та річковим транспортом (Комісія XI)

Голова Комісії:

Нікіфоров Борис Михайлович

перший заступник Голови Укрморрічінспекції

Заступник голови:

Конашевський Юрій Володимирович

начальник Українського вантажного бюро УкрНДІМФ (за згодою)

Борискін Олександр Іванович

перший заступник директора ДП "Агенство морської безпеки" (за згодою)

Члени Комісії:

Щербина Дмитро Сергійович

начальник відділу страхування морських та авіаційних ризиків Управління страхування транспортних операторів АСК "ІНГО Україна" (за згодою)

Василенко Євген Григорович

начальник чорноморсько-дунайського представництва ДП "Агенство морської безпеки" (за згодою)

Івах Ігор Васильович

начальник кримсько-азовського представництва ДП "Агенство морської безпеки" (за згодою)

Шаренко Вікторія Василівна

завідувач відділу нормативного забезпечення перевезень небезпечних вантажів УкрНДІМФ (за згодою).


Комісія з перевірки функціонування систем радіонавігації та спостереження морської рухомої служби, у тому числі Глобальної морської системи зв'язку, в разі лиха, забезпечення функціонування системи дальньої ідентифікації та контролю за місцезнаходженням суден українського прапору (Комісія XII)

Голова Комісії:

Шаповалов Володимир Семенович

в. о. Директора департаменту державного нагляду та контролю за безпекою на морському та річковому транспорті

Заступник голови:

Дьяков Валерій Павлович

начальник Управління ГМЗЛБ (за згодою)

Члени Комісії:

Пономаренко Віктор Олександрович

заступник начальника Управління ГМЗЛБ - начальник БРЦ м. Одеса (за згодою)

Платзьорова Наталія Олександрівна

начальник центру даних ДІКМС м. Одеса (за згодою).


Комісія з перевірки виконання загальнодержавних програм, планів, заходів у сфері безпеки на морському та річковому транспорті та умов міжнародних договорів у сфері торговельного мореплавства (Комісія XIII)

Голова Комісії:

Севирін Микола Васильович

заступник Голови Укрморрічінспекції

Заступник голови:

Лавриненко Володимир Юліанович

начальник відділу міжнародного співробітництва та роботи з міжнародними організаціями

Члени Комісії:

Ганічев В'ячеслав Олексійович

начальник центру інформаційного забезпечення КП "Морська пошуково-рятувальна служба" м. Київ (за згодою)

Бузук Олексій Володимирович

в. о. завідуючого сектором експертиз та сертифікацій з безпеки на морському та річковому транспорті Укрморрічінспекції

Кулагін Костянтин Олександрович

головний спеціаліст відділу організації розслідування аварійних подій Укрморрічінспекції.


 

В. о. Директора департаменту
державного нагляду та контролю за
безпекою на морському та
річковому транспорті

В. С. Шаповалов


 

Додаток 6
до наказу Укрморрічінспекції
18.04.2012 N 105


Плани та Програми перевірок Комісій з проведення місячника безпеки

Комісія IX
План та Програма перевірки стану організації проведення аварійно-рятувальних робіт, пошуку і рятування на морі в зоні відповідальності України, готовності аварійно-рятувальних служб, служб загальної безпеки відомчої пожежної охорони на морському і річковому транспорті до проведення роботи із запобігання і ліквідації наслідків аварій, пожеж, актів тероризму, піратства, катастроф та інших подій

План перевірки:

N

Етапи роботи Комісії

Дата

1

Початок роботи Комісії

19.04.2012

2

Перевірка стану організації КП "МПРС" та МРКПЦ Керч, Маріуполь

19.04.2012 - 25.04.2012

3

Перевірка стану РСС морських торговельних портів Ізмаїл, Рені, Севастополь, Білгород-Дністровськ

19.04.2012 - 25.04.2012

4

Закінчення роботи Комісії

25.04.2012

5

Надання акта перевірки Комісії

27.04.2012


Програма перевірки:

I. Перевірка стану організації КП "МПРС" та МРКПЦ Керч, Маріуполь щодо проведення пошуково-рятувальних операцій на морі в морському пошуково-рятувальному районі України:

1. Перевірка технічного стану рятувального судна "Светломор-4", рятувальних катерів "ПРК-01", "ПРК-02", "ПРК-03", "ПРК-04", "ПРК-05", навігаційного обладнання, протипожежних засобів, матеріально-технічного постачання, готовності до пошуково-рятувальних операцій.

2. Перевірка наявності колективних рятувальних засобів на плавзасобах КП "МПРС" та терміну їх дії.

3. Перевірка знань особового складу плавзасобів КП "МПРС" своїх обов'язків і вміння виконувати їх щодо рятування людей, що терплять лихо в морі у складних штормових умовах.

4. Перевірка наявності стану обладнання ДМРКЦ, МРКПЦ Севастополя, Керчі та Маріуполя згідно Рекомендацій ІМО, яке дозволяє приймати сигнали лиха, оперативно організувати вихід авіа і плавзасобів. Провести координацію рятувальних засобів щодо пошуку і рятуванню людей в пошуково-рятувальному районі України. Можливість радіозв'язку з аварійним судном та суднами, які виконують пошук.

5. Визначення переліку недостатнього обладнання в ДМРКЦ, МРКПЦ Севастополя, Керчі та Маріуполя та можливості установки його з метою прискорення надання допомоги людям, що терплять лихо на морі.

6. Перевірка організації дій співробітників ДМРКЦ, МРКПЦ Севастополя, Керчі та Маріуполя при отриманні сигналу лиха, знань керівних документів та розрахунку пошуково-рятувального району згідно рекомендацій КМАМПР (IAMSAR).

7. Проведення розбору дій ДМРКЦ, МРКПЦ Севастополя, Керчі та Маріуполя у 2008 - 2011 роках у випадках з суднами: т/х "Ванеса", т/х "Васілій", т/х "Филизана", т/х "Ерен", счс "Еллада" для використання досвіду в подальшій роботі.

8. Перевірка готовності сил і засобів портів та організації взаємодії щодо виконання пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України.

9. Проведення практичного навчання рятувальних суден КП "МПРС" з пошуку і рятування людей з фактичним виходом у море і залученням плавзасобів портів та суден, виконуючих комерційні рейси.

II. Перевірка готовності об'єктових Аварійно-рятувальних служб морських торговельних портів, підпорядкованих Мінінфраструктури України до виконання аварійно-рятувальних робіт у морської зоні відповідальності України:

Перевірка виконується за напрямком наявності нормативно-правових, нормативно-технічних та організаційно-розпорядчих документів, які регламентують діяльність аварійно-рятувальних служб (далі АРС), і їх готовність до дій за призначенням згідно чинного законодавства, яка здійснюється за такими показниками:

1. Наказ керівника підприємства про створення АРС підприємства (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 "Про затвердження Типового положення про об'єктову аварійно-рятувальну службу підприємств Укрморрічфлоту" (далі - наказу Мінтрансу від 03.10.2002 N 705));

2. Структурна схема АРС підприємства (п. 1.5 наказу Мінтрансу від 03.10.2002 N 705);

3. Положення про АРС підприємства, узгоджене з Укрморрічфлотом і місцевими органами влади (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 1.8));

4. Графік аварійно-рятувальної готовності (АРГ) і ступінь готовності АРС підприємства (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 3));

5. Графік ремонту технічних засобів для проведення пошуково-рятувальних робіт, аварійно-рятувальних робіт, ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів (ЛАРН) і надзвичайних ситуацій (НС) (наказ Мінтрансу України від 03.10.2002 N 705 (п. 3));

6. План або схема взаємодії у випадку виникнення НС місцевого або регіонального рівня, а також у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.3.1 "в"));

7. Договір з береговими медичними закладами на обслуговування персоналу АРС;

8. Наказ керівника підприємства про створення Комісії з надзвичайних ситуацій підприємства (КНС) і положення про КНС (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (пп. 5.1.2, 5.3.1 "д"));

9. Перелік потенційно небезпечних об'єктів і виробництв підприємства (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.1.3 "а"));

10. Оперативні плани реагування на НС, а також у разі терактів або піратських нападів у зоні відповідальності підприємства за розділами: допомога людям і суднам, що терплять лихо на морі; гасіння пожеж на суднах, які стоять на рейді; гасіння пожеж на суднах у порту; гасіння пожеж на навалочних суднах, які стоять на рейді; гасіння пожеж на навалочних суднах у порту; гасіння пожеж на газовозах, які стоять на рейді; гасіння пожеж на газовозах при стоянці в порту; гасіння пожеж на танкерах-хімовозах, які стоять на рейді; гасіння пожеж на танкерах-хімовозах при стоянці в порту; аварійний виток газу на газовозах при стоянці в порту; гасіння пожеж на нафтових танкерах, які стоять на рейді; гасіння пожеж на нафтових танкерах при стоянці в порту; посадка суден на мілину на зовнішньому рейді, в порту, на каналі; рятування у випадку зіткнення суден на рейді у порту (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (пп. 5.1.3 "в", 5.3.1 "а"));

11. Плани ліквідації аварійних розливів нафти з розробленою технологією ЛАРН (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705, п. 5.3.1 "б");

12. Плани підготовки/тренувань/навчань керівного складу, членів КНС у випадку виникнення НС, а також у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.1.3 "г"));

13. Структурна схема і засоби/методи сповіщення і зв'язку у разі виникнення НС, а також терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (пп. 5.1.3 "г", 5.3.1 "е"));

14. Заходи щодо підтримки встановленої готовності до реагування на НС, а також у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.1.3 "г"));

15. Плани розгортання сил і засобів у випадку виникнення НС на підприємстві або на суміжних територіях і акваторіях (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.1.3 "г"));

16. Наказ керівника підприємства про створення резервів і матеріальних ресурсів для рятування людей, надання їм негайної допомоги, шляхи і засоби евакуації постраждалих у разі НС, а також терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.1.3 "г"));

17. Наявність планів навчань і тренувань для підготовки керівників по організації і керівництву проведення операцій у випадку НС у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.1.3 "г"));

18. Наказ керівника підприємства про створення штабу ліквідації НС і положення про штаб у разі НС, а також у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.1));

19. Наказ підприємства про призначення відповідального за зв'язок із ЗМІ (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.3));

20. Карта-схема зони НС підприємства (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.9));

21. Оперативний журнал ліквідації НС, а також наслідків терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.9));

22. Журнал обліку особового складу підрозділів/формувань АРС та інших осіб, залучених до ліквідації НС (Журнал реєстрації перебування в зоні НС персоналу АРС та осіб, задіяних у ліквідації НС, а також наслідків терактів або піратських нападів) (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.9));

23. Архівна база документів по ліквідації НС, а також наслідків у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.9));

24. Плани ліквідації аварійних розливів нафти з розробленою технологією ЛАРН, а також розливів нафти у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.3.1 "б"));

25. Табель постачання аварійно-рятувальним майном і засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) підрозділів/формувань АРС, що залучаються до ліквідації НС, а також наслідків у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.3.1 "і"));

26. Наявність і стан АРМ і ЗІЗ відповідно до табеля постачання;

27. Підготовка персоналу АРС до ліквідації аварій на газовозах/танкерах при стоянці в порту/на рейді (в об'ємі підготовки персоналу газовозів, танкерів згідно з главою V Кодексу ПДНВ 78/95);

28. Укомплектованість засобами індивідуального захисту персоналу служб порту, що знаходяться в зоні можливої поразки у випадку витоку газу на газовозах і танкерах-хімовозах;

29. Накази, інструкції, положення і схеми дій з ліквідації НС, а також наслідків у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.3.1 "г"));

30. Довідка про стан аварійно-рятувальних сил, засобів і устаткування з зазначенням їхніх пошуково-рятувальних можливостей (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.3.1 "ж"));

31. Наявність у штабі з ліквідації НС комплекту аварійно-рятувальної документації, засобів постійного зв'язку з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які беруть участь у ліквідації НС, а також наслідків терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.8));

32. Журнал обліку робіт, проведених аварійно-рятувальними службами і формуваннями при ліквідації НС (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.3));

33. Журнал обліку постраждалих і загиблих у наслідку НС, а також у разі терактів або піратських нападів (наказ Мінтрансу від 03.10.2002 N 705 (п. 5.2.3));

34. Наявність запасів паливно-мастильних матеріалів підприємства для бункерування суден і плавзасобів, що беруть участь у пошуково-рятувальних операціях, АРР, ЛАРН і ліквідації НС (наказ Укрморрічфлоту від 05.09.2001 N 184);

35. Наявність незнижуваного запасу палива, мастила, води, продуктів на борту технічних засобів, несучих АРГ (наказ Укрморрічфлоту від 05.09.2001 N 184);

36. Інформація морських торговельних портів на адресу МРКЦ (Одеса) щодо сил і засобів, які несуть АРГ (наказ Укрморрічфлоту від 05.09.2001 N 184 (Інструкція до наказу, п. 4, 5, 6));

37. Відомості морських торговельних портів на адресу МРКЦ про наявність на складах цих підприємств незнижуваного запасу АРМ, устаткування ЛАРН (наказ Укрморрічфлоту від 05.09.2001 N 184 (Інструкція до наказу, п. 8)).

III. Здійснення оперативного супроводження суден під прапором України через піратонебезпечні райони.

Комісія X
План та Програма перевірки функціонування служби регулювання руху суден та лоцманського проведення

План перевірки:

N

Етапи роботи Комісії

Дата

1

Початок роботи Комісії

19.04.2012

2

Перевірка функціонування служби регулювання руху суден та лоцманського проведення

19.04.2012 - 25.04.2012

3

Комплексна планова перевірка ДП "Дельта-лоцман"

25.04.2012 - 27.04.2012

4

Закінчення роботи Комісії

27.04.2012

5

Надання акта перевірки Комісії

01.05.2012


Програма перевірки:

I. Перевірка функціонування служби регулювання руху суден та лоцманського проведення:

1. Відповідність роботи лоцманської служби вимогам Кодексу торговельного мореплавства України та наказу Мінтрансу України від 11.09.2000 N 498 "Про затвердження Положення про державну морську лоцманську службу", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.10.2000 за N 717/4938.

2. Відповідність роботи підрозділів (ЦРРС/ПРРС) служби регулювання руху суден (СРРС) Тимчасовим техніко-експлуатаційним вимогам, затвердженим Міністерством транспорту України 12.03.2004, вимогам Кодексу торговельного мореплавства України та іншим нормативним документам з безпеки судноплавства.

3. Відповідність кваліфікації лоцманів вимогам Положення про державну лоцманську службу, затвердженого наказом Міністерством транспорту України від 11.09.2000 N 498 "Про затвердження Положення про державну морську лоцманську службу", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.10.2000 за N 717/4938, підвищення кваліфікації, проходження стажування в якості дублера оператора СРРС, удосконалення знання англійської мови і атестація лоцманів.

4. Наявність та знання персоналом документації з Системи управління безпекою, політики підприємства стосовно безпеки і захисту навколишнього середовища, стан коригування документації з СУБ підрозділу.

5. Наявність на видних місцях текстів про політику підприємства в галузі безпеки і захисту довкілля, інформації про призначену особу з СУБ і особу, яка його заміщає.

6. Наявність та виконання Схем оповіщень про аварійні морські події і помічені недоліки в зоні відповідальності підприємства.

7. Організація роботи з інформування служби капітана порту, ЦРРС/ПРРС, Укрморрічінспекції про АМП стосовно несправностей і недоліків берегового і плавучого навігаційного устаткування, невиконанні капітанами суден законних вимог лоцмана, помічених недоліків щодо судна і його команди.

8. Взаємовідносини лоцманів-операторів з лоцманським складом у процесі надання лоцманських послуг.

9. Випадки аварійних ситуацій з причетності лоцманів-операторів і вжиті заходи, випадки конфліктів між лоцманом-оператором і капітаном судна або лоцманом, випадки проведення суден довжиною більше ніж указані в Обов'язкових постановах по порту чи регіону проведення, заходи щодо підготовки підрозділів СРРС до роботи в осінньо-зимовий період.

10. Число АМП з суднами під проведенням лоцманів підрозділу лоцманської служби, наявність актів розслідування, протоколів технічного навчання та нарад стосовно розгляду АМП і бюлетенів про АМП, попереджувальних заходів, ступінь реагування на випадки АМП, прийняті підрозділом заходи з недопущення подібних АМП.

11. Документально зафіксовані випадки порушення суднами правил плавання у зоні дії ЦРРС/ПРРС. Наявність повідомлень про них до капітана порту, Укрморрічінспекцію, судновласника.

12. Організація технічного навчання, наявність журналу програм технічних навчань, їх облік. Наявність, знання та місце знаходження міжнародної, національної і галузевої нормативно-правової документації з функціонування лоцманських служб і служб РРС, з забезпечення безпеки судноплавства і захисту довкілля.

13. Стан роботи із забезпечення вимог техніки безпеки, пожежної безпеки і захисту довкілля. Ведення документації.

II. Комплексна планова перевірка ДП "Дельта-лоцман":

А) Система управління безпекою судноплавства відповідно до вимог Положення про систему управління безпекою судноплавства на морському і річковому транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 20.11.2003 N 904, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2003 за N 1193/8514:

1. Наявність призначеної особи, відповідальної за контроль дотримання вимог безпеки судноплавства і функціонування системи управління безпекою судноплавства (далі - Призначена особа), з визначенням її кваліфікації та встановлених прав і обов'язків (визначення кваліфікації персоналу, установлених прав і обов'язків відповідального підрозділу та його керівника).

2. Наявність посадових осіб з охорони суден (відповідність їх посадових інструкцій).

3. Проведення оцінок ефективності системи управління безпекою судноплавства і перегляд документів системи управління безпекою судноплавства і суден за минулий рік. Ступінь незалежності (залежності) персоналу, який здійснює внутрішні ревізії, від видів діяльності, що перевіряються. Доведення результатів ревізій і перевірок до відома персоналу.

4. Організація і порядок розслідування аварійних подій, їх облік і систематизація. Наявність встановленого порядку реагування на аварійні події, пов'язані із суднами ДП "Дельта-лоцман". Ознайомленість відповідальних за розслідування осіб з установленим порядком розслідування та інформування. Своєчасність інформування про аварійні події із суднами ДП "Дельта-лоцман" у встановленому порядку.

5. Наявність аналізу аварійності за минулий рік, запланованих заходів для підвищення рівня безпеки судноплавства на поточний рік, доведення їх до відома екіпажів суден ДП "Дельта-лоцман".

6. Порядок передачі сповіщень про аварії та випадки порушення встановленого порядку забезпечення безпеки судноплавства, включаючи вимоги системи управління безпекою судноплавства;

7. Наявність порядку підготовки до аварійних ситуацій і дій з їх усунення;

8. Наявність у Призначеної особи ДП "Дельта-лоцман" і повнота комплектації аварійних папок кожного судна. Наявність копій документів суден, що містять інформацію з остійності, посадки та поздовжньої міцності, з розрахунку остійності щодо кожного рейсу кожного судна.

9. Наявність порядку проведення внутрішніх перевірок і огляду управління;

10. Наявність, облік, систематизація нормативних актів (міжнародних і національних) з безпеки судноплавства. Наявність у Призначеної особи, структурних підрозділах і на суднах актуалізованих (з урахуванням останніх змін) текстів документів, які містять вимоги з безпеки судноплавства, їх доступність для плавскладу суден і персоналу ДП "Дельта-лоцман". Порядок інформування про зміни в законодавстві з безпеки судноплавства.

11. Наявність установлених процедур для визначення необхідної підготовки персоналу ДП "Дельта-лоцман" і суден, забезпечення їх здійснення.

12. Наявність планів організаційно-технічних заходів із забезпечення безаварійної роботи суден і підвищення рівня безпеки судноплавства, у тому числі навчань і навчальних тренувань екіпажів в умовах аварійної ситуації.

13. Порядок забезпечення суден навігаційними картами і посібниками, коректурним матеріалом, а також навігаційною і гідрометеорологічною інформацією. Облік. Зберігання.

14. Порядок контролю підготовки і перепідготовки екіпажів суден з питань безпеки судноплавства. Облік результатів перевірки знань, дипломів, свідоцтв при направленні екіпажів на судна. Порядок проведення інструктажу плавскладу з питань безпеки судноплавства перед направленням на судно, перелік питань, облік інструктажів.

15. Наявність оформленої політики у галузі безпеки і захисту довкілля.

16. Наявність копій суднових документів (свідоцтв) усіх суден, у тому числі копій планів охорони суден, копій суднових свідоцтв з охорони суден. Наявність у Призначеної особи копій актів органів контролю, складених під час перевірки суден в українських портах, а також копій актів періодичних і щорічних оглядів суден класифікаційними товариствами.

17. Наявність у Призначеної особи чинних суднових ролей екіпажів усіх суден, періодичність заміни членів екіпажів, розклад їх робочого часу та часу відпочинку.

18. Наявність індивідуальних трудових договорів для усіх членів екіпажів суден і відомостей про них, наявність договорів страхування на відшкодування збитків через втрату працездатності або життя членів екіпажу, при рятуванні і репатріації членів екіпажу.

19. Забезпечення оперативного зв'язку із суднами:

- наявність договору з підприємствами про забезпечення зв'язком або, при наявності своєї радіостанції- забезпечення надійного зв'язку відповідно до встановленого району знаходження суден;

- наявність ліцензії берегової радіостанції;

- несення радіовахти.

20. Порядок контролю за несенням вахтової служби на суднах ДП "Дельта-лоцман".

21. Наявність копій договорів на берегове технічне обслуговування суднового радіонавігаційного обладнання.

22. Наявність системи управління технічною експлуатацією суден:

- наявність особи або підрозділу, відповідальних за технічний стан суден;

- наявність технічної документації і суднових креслень кожного судна;

- наявність і виконання планів-графіків регламентних робіт на суднах;

- корегування термінів планових робіт за фактичним станом корпусу, механізмів, пристроїв та обладнання суден;

- наявність затвердженого керівником, бюджету судна з технічної експлуатації на поточний рік і аналіз робіт з техобслуговування та ремонту суден за минулий рік (окремо щодо кожного судна);

- наявність матеріалів з підготовки ремонтних відомостей для постановки суден на ремонт, у док (акти дефектування і рапорти капітанів, старших механіків, капітанів-механіків про стан і необхідність ремонту корпусу, механізмів, пристроїв та обладнання суден, вимоги наглядових органів), відомостей про фактично здійснені ремонтні роботи;

- перелік схвалених визнаними класифікаційними товариствами компаній-підрядчиків, що залучаються для технічного обслуговування суден.

23. Наявність інструкції капітанам суден про обов'язкове сповіщення Керівника та Призначену особу:

- про виявлення забруднення навколишнього природного середовища;

- про недостатність приймальних споруд у портах;

- про інші надзвичайні ситуації.

24. Організація навчання персоналу правилам дотримання вимог безпеки судноплавства.

25. Наявність в компанії копій відкоригованого розпису по тривогах.

26. Забезпечення оперативного зв'язку із суднами ефективність прийняття управлінських рішень.

Б) Відповідність суден технічного флоту вимогам нормативно-правових актів з безпеки судноплавства:

1. Перелік суден та їх основні характеристики. Наявність на суднах автоматичних ідентифікаційних систем. Ведення на суднах журналів безперервної реєстрації історії судна. Документи, що підтверджують покладання відповідальності за експлуатацію суден.

2. Порядок виявлення, опису можливих аварійних ситуацій на судні та їх усунення. Своєчасність вжиття відповідних заходів.

3. Наявність копій актів періодичних оглядів суден Регістром судноплавства України.

4. Наявність системи управління технічним обслуговуванням суден.

5. Рівень забезпечення безпеки руху суден радіолокаційними засобами, радіозв'язку, ехолотами.

6. Звернути увагу на ремонтні відомості по судам, які знаходились або знаходяться в ремонті з метою перевірки фактичної відповідності об'єму виконаних робіт, на відповідність матеріалів дефекації.

7. Перевірити як і в якому обсязі виконується наказ Міністерства транспорту та зв'язку України "Про затвердження Переліку обов'язкового суднового навігаційного обладнання та систем для торговельних суден (за винятком риболовних суден) валовою місткістю менше 150 одиниць, які здійснюють будь-які рейси, та інших суден, що не здійснюють міжнародні рейси" від 22.07.2008 р. N 912, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.08.2008 за N 706/15397, та наказу Мінтрансу України від 30.08.2002 N 605 "Про затвердження переліку обов'язкового радіообладнання торговельних суден, які не здійснюють міжнародні рейси та не підпадають під вимоги Міжнародної конвенції СОЛАС-74/78", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.09.2002 за N 770/7058, з урахуванням наказу Міністерства транспорту та зв'язку України "Про заходи щодо забезпечення безпеки мореплавства" від 18.08.2010 року N 601.

В). Дотримання вимог щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища:

1. Наявність природоохоронного підрозділу або призначеної відповідальної особи, її права і обов'язки, компетентність.

2. Наявність інструкцій і процедур для забезпечення безпечної експлуатації суден і захисту довкілля згідно з міжнародним і національним законодавством.

3. Наявність і коригування суднових аварійних планів надзвичайних заходів щодо боротьби із забрудненням. Наявність в офісах СК копій таких планів стосовно всіх суден СК.

4. Наявність на суднах СК засобів ліквідації аварійного розливу нафти.

5. Наявність договорів страхування на відшкодування збитків при заподіянні шкоди навколишньому середовищу.

6. Наявність природоохоронного підрозділу або призначеної відповідальної особи, положення про підрозділ, посадових інструкцій фахівців.

7. Наявність нормативних документів з охорони навколишнього середовища (міжнародних і національних) в компанії та облік їх наявності на суднах.

8. Наявність журналів реєстрації операцій зі сміттям, плакатів і планів щодо поводження зі сміттям.

Г) Галузевий тренажерний центр ДП "Дельта-лоцман" з підготовки та перепідготовки державних морських лоцманів і лоцманів операторів СРРС:

1. Наявність, стан та відповідність вимогам національного законодавства, міжнародних конвенцій і відповідних резолюцій Міжнародної морської організації Основного курсу підготовки державних морських лоцманів, програм теоретичних і тренажерних підготовок.

2. Наявність планів і графіків випуску слухачів Галузевого тренажерного центру та наявність програм іспитів (основного курсу підготовки державних морських лоцманів, основного курсу підготовки лоцманів-операторів СРРС та періодичного підтвердження кваліфікації державних морських лоцманів і лоцманів-операторів СРРС).

3. Наявність планів підготовки фахівців та наявність їх у Державній кваліфікаційній комісії.

4. Порядок проведення і періодичність позачергових перевірок знань і підтвердження кваліфікаційної категорії державних морських лоцманів.

5. Діяльність Державної кваліфікаційної комісії та її регіональних підрозділів: нормативне забезпечення, діловодство (у т. ч. затверджені головою Державної кваліфікаційної комісією протоколи, оформлення виписок з протоколів, дотримання термінів зберігання документів).

6. Наявність документів, що підтверджують компетенцію фахівців Державної кваліфікаційної комісії.

7. Порядок здійснення Державною кваліфікаційною комісією контролю за дотриманням установлених вимог щодо періодичності перевірки знань і кваліфікації державних морських лоцманів, реєстрації та обліку свідоцтв і посвідчень, що видаються Державною кваліфікаційною комісією.

8. Ведення діловодства секретарем Державної кваліфікаційної комісії.

9. Наявність пронумерованих і підшитих в окрему справу попередніх протоколів засідань комісії в Держфлотінспекції України та дотримання терміну їх зберігання.

10. Ведення Галузевим тренажерним центром журналів реєстрації видачі свідоцтв і посвідчень, реєстру державних морських лоцманів і лоцманів-операторів СРРС.

11. Наявність достатнього матеріально-технічного забезпечення Державної кваліфікаційної комісії, що здійснюється Галузевим тренажерним центром та лоцманськими організаціями.

12. Порядок обліку виданих посвідчень державного морського лоцмана України на підставах, визначених у п. 8.13 Положення.

13. Порядок обліку призупинення дії посвідчень державних морських лоцманів України та їх поновлення на підставах, визначених у п. 8.16 Положення.

14. Порядок обліку та знищення скасованих та вилучених посвідчень державних морських лоцманів України на підставах, визначених у п. 8.16 Положення.

15. Наявність/відсутність фактів виконання функцій державного морського лоцмана України за відсутності у визначених осіб відповідного посвідчення відповідно до п. 8.15 Положення.

16. Дотримання законодавства України щодо проведення інвентаризації активів підприємства у вигляді бланків посвідчень державних морських лоцманів України.

Д) Лоцманські служби і служби регулювання руху суден:

1. Лоцманська служба:

1.1. Відповідність роботи лоцманської служби вимогам Кодексу торговельного мореплавства України, наказів Мінтрансу України від 11.09.2000 N 498, від 15.04.2004 N 312 і інших нормативних документів та договорів між відповідними підрозділами лоцманської служби та морськими торговельними портами, судновими агентами та іншими зацікавленими учасниками транспортного процесу.

1.2. Склад і організація лоцманської служби, наявність посадових інструкцій у лоцманів, укомплектованість лоцманської служби персоналом, режим роботи і відпочинку, порядок доставки лоцманів на судна, медичне обстеження і обслуговування, страхування.

1.3. Відповідність кваліфікації лоцманів вимогам Положення про державну лоцманську службу, підвищення кваліфікації, проходження стажування, наявність радіолокаційного тренажера, організація навчання, удосконалення знання англійської мови, атестація лоцманів, склад атестаційної комісії, програма атестації.

1.4. Забезпечення лоцманів засобами зв'язку, спецодягом, індивідуальними рятувальними засобами, транспортом, оргтехнікою, включаючи диктофон, необхідний для роботи на суднах.

1.5. Конфліктні випадки між лоцманами і капітанами, випадки відмови капітана від продовження лоцманських послуг, випадки відмови лоцманів від проведення суден, випадки вивезення лоцманів за межі району лоцманського проведення, аварійність з вини лоцманів, звільнення лоцманів за невідповідність займаній посаді.

2. Служба регулювання руху суден:

2.1. Відповідність роботи служби регулювання руху суден (СРРС) Тимчасовим техніко-експлуатаційним вимогам, затвердженим Мінтрансом України, а також вимогам Кодексу торговельного мореплавства України, наказів Мінтрансу від 28.05.2004 р. N 340 і N 341, від 15.04.2004 р. N 312 та інших нормативних документів та договорів між відповідними підрозділами СРРС та морськими торговельними портами, судновими агентами та іншими зацікавленими учасниками транспортного процесу.

2.2. Склад СРРС і її укомплектованість оргтехнікою, оцінка радіолокаційного спостереження в зоні діяльності СРРС, режим роботи і відпочинку, побутові і кліматичні умови на робочих місцях.

2.3. Наявність необхідної робочої документації, посадових інструкцій лоцманів-операторів, інформації про фактичні глибини біля причалів.

2.4. Підвищення кваліфікації лоцманів-операторів, проходження стажування, організація навчання, удосконалення знання англійської мови, атестація лоцманів-операторів, склад атестаційної комісії, програма атестації, страхування і медичне обслуговування лоцманів-операторів.

2.5. Забезпечення лоцманів-операторів спецодягом, транспортом, засобами зв'язку.

2.6. Випадки створення аварійних ситуацій з вини лоцманів-операторів і вжиті заходи, випадки конфліктів між лоцманом-оператором і капітаном судна, випадки проведення суден довжиною більше 215 метрів, заходи щодо підготовки СРРС до роботи в осінньо-зимовий період.

2.7. Організація робіт з протипожежної профілактики, наявність засобів пожежегасіння. Навчання усіх працівників правилам пожежної безпеки, виявлення пожежі і сповіщення про неї.

2.8. Комплектність і склад устаткування СРРС, наявність актів про його прийняття і введення в експлуатацію. Спроможність системи документування зберігати інформацію протягом терміну, визначеного експлуатаційними вимогами. Наявність сертифікатів і ліцензій на програмне забезпечення. Наявність запасних частин і пристроїв (ЗІП) згідно з документацією. Наявність ліцензій та дозволів Укрчастотнагляду на використання РЛС.

2.9. Організація систем зв'язку, наявність сертифікатів на засоби зв'язку та систем документування інформації. Наявність ліцензій та дозволів Укрчастотнагляду на використання засобів зв'язку.

2.10. Організація техобслуговування техніки СРРС, його облік. Повнота і правильність заповнення формулярів.

2.11. Забезпечення електронними картами, наявність сертифікатів на них, інструкцій з коректури, журналів обліку. Наявність документації з прив'язки електронних карт.

2.12. Кількість РЛС і їх ТТД, наявність санпаспортів РЛС, забезпечення ЗІПом та контрольно-вимірювальними приладами.

2.13. Наявність контрольно-вимірювальних приладів (КВП) та формулярів на них, своєчасність проведення повірок КВП, забезпечення проведення техобслуговування наявним складом КВП відповідно до технологічних карт.

2.14. Організація електропостачання системи. Наявність технічної документації на системи електроживлення.

Комісія XI
План та Програма перевірки дотримання правил, спрямованих на забезпечення збереження вантажів на морському і річковому транспорті та виконання умов договорів обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів морським та річковим транспортом

План перевірки:

N

Етапи роботи Комісії

Дата

1

Початок роботи Комісії

19.04.2012

2

Перевірка дотримання вимог Кодексу ОСПЗ

19.04.2012 - 25.04.2012

3

Перевірка стану виконання процедури перевезення небезпечних вантажів

19.04.2012 - 25.04.2012

4

Визначення стану справ з обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів морським та річковим транспортом

19.04.2012 - 25.04.2012

5

Закінчення роботи Комісії

25.04.2012

6

Надання акта перевірки Комісії

27.04.2012


Програма перевірки:

I. Вимоги Кодексу ОСПЗ:

1. Проведення перевірок системи охорони портових засобів на відповідність вимогам глави XI-2 Конвенції СОЛАС-74 та Кодексу ОСПЗ.

2. Проведення моніторингу стану системи морської безпеки портових засобів.

3. Несення згідно з пунктами 1.3 - 1.5 правила 13 глави XI-2 Конвенції СОЛАС-74 цілодобового оперативного чергування для спостереження за станом охорони та захисту суден і портових засобів, прийом та обробка тривожних сигналів від суднових систем тривожного сповіщення, установлених на суднах під Державним прапором України.

4. Здійснення оперативного супроводження суден під прапором України через піратонебезпечні райони.

5. Проведення оцінок та розробка планів охорони ПЗ.

II. Перевірка стану виконання процедури перевезення небезпечних вантажів:

1. Аналіз виконання вимог Положення про порядок підготовки та подання інформації про вантаж для його безпечного морського перевезення, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 14 грудня 1998 року N 497, зареєстрованого в міністерстві юстиції України 30 грудня 1998 року за N 848/3288.

2. Розроблення Правил перевезення небезпечних вантажів морським транспортом.

3. Переклад та адаптація до законодавства України International Maritime Dangerous Goods Code (IMDGCode).

4. Розроблення Правил перевезення небезпечних генеральних вантажів внутрішніми водними шляхами.

5. Розроблення Правил морського перевезення навалювальних вантажів, відповідно до вимог IMSBC Code.

6. Перегляд номенклатури вантажів, які обробляються у портах, з описом їх фізико-хімічних властивостей, транспортної класифікації, аварійних заходів, впливом на людину та на навколишнє середовище.

7. Коригування існуючих РТК на перевантаження вантажів згідно з національними та міжнародними правилами.

8. Розроблення Настанови по роботі з небезпечними вантажами у портах.

9. Визначення потенційних ризиків на підставі ідентифікації відповідно до Реєстру небезпечних вантажів.

10. Перевірка стану Реєстру небезпечних вантажів.

11. Наукове забезпечення участі України у роботі Підкомітету ІМО з небезпечних вантажів, твердих вантажів та контейнерів (DSC).

12. Наукове забезпечення участі України у роботі Наради спеціальної група експертів з питань перевезень небезпечних вантажів Дунайської Комісії.

13. Наукове забезпечення участі України у роботі Комітету ООН з глобальної системи класифікації і маркування небезпечних вантажів.

14. Наукове забезпечення участі України у роботі Робочої групи з перевезень небезпечних вантажів Комітету по внутрішньому транспорту ЄЕК ООН.

III. Стан справ щодо обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів морським та річковим транспортом, відповідно до Закону України "Про страхування" з напрямку визначення порядку страхування.

Комісія XII
План та програма перевірки функціонування систем радіонавігації та спостереження морської рухомої служби, у тому числі Глобальної морської системи зв'язку, в разі лиха, забезпечення функціонування системи дальньої ідентифікації та контролю за місцезнаходженням суден українського прапору

План перевірки:

N

Етапи роботи Комісії

Дата

1

Початок роботи Комісії

19.04.2012

2

Перевірка стану берегових станцій ГМЗЛБ

19.04.2012 - 25.04.2012

3

Перевірка стану взаємодії суб'єктів, що постачають інформацію АІС, у цілях забезпечення безпеки судноплавства

19.04.2012 - 25.04.2012

4

Перевірка стану функціонування системи ДІКМС

19.04.2012 - 25.04.2012

5

Закінчення роботи Комісії

25.04.2012

6

Надання акта перевірки Комісії

27.04.2012


Програма перевірки:

1. Стан берегових станцій ГМЗЛБ.

2. Стан взаємодії суб'єктів, що постачають інформацію АІС, у цілях забезпечення безпеки судноплавства.

3. Підготовка та надання Пропозицій до плану розвитку берегового сегменту системи ГМЗЛБ в Україні.

4. Стан функціонування системи ДІКМС.

5. Стан нормативно-правового забезпечення функціонування національного центру даних ДІКМС.

Комісія XIII
План та програма перевірки виконання загальнодержавних програм, планів, заходів у сфері безпеки на морському та річковому транспорті та умов міжнародних договорів у сфері торговельного мореплавства

План перевірки:

N

Етапи роботи Комісії

Дата

1

Початок роботи Комісії

19.04.2012

2

Перевірка планування роботи з напрямку безпеки судноплавства

19.04.2012 - 25.04.2012

3

Заходи попередження стану аварійності на морському та річковому транспорті

19.04.2012 - 25.04.2012

4

Перевірка виконання умов міжнародних договорів у сфері торговельного мореплавства

19.04.2012 - 25.04.2012

5

Надання акта перевірки Комісії

27.04.2012


Програма перевірки:

1. Перевірка планування роботи з напрямку безпеки судноплавства.

1.1. Функціонування системи управління безпекою на морському та річковому транспорті та приведення її у відповідність вимогам міжнародних конвенцій.

1.2. Формалізована оцінка здійснення наглядової діяльності у сфері безпеки судноплавства.

2. Перевірка виконання умов міжнародних договорів у сфері торговельного мореплавства.

2.1. Виконанням вимог міжнародних договорів та законодавства України, правил безпеки судноплавства на суднах, у судноплавних компаніях, морських і річкових портах, територіальному морі і на внутрішніх водних шляхах України.

3. Заходи попередження стану аварійності на морському та річковому транспорті.

 

В. о. директора департаменту
державного нагляду та контролю за
безпекою на морському та
річковому транспорті

В. С. Шаповалов





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали