ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

НАКАЗ

21.03.2012

м. Київ

N 399


Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
20 квітня 2012 р. за N 589/20902

Про внесення змін до нормативно-правового акта

Відповідно до Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки, затвердженої Законом України від 13 січня 2012 року N 4335-VI (Закон N 4335-VI), пункту 5 частини першої статті 185 Закону України "Про приватизацію державного майна"

НАКАЗУЮ:

1. У заголовку та пункті 1 наказу Фонду державного майна України від 09 серпня 2000 року N 1660 "Про затвердження Порядку проведення спеціалізованих аукціонів за грошові кошти через Державну акціонерну компанію "Національна мережа аукціонних центрів", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 серпня 2000 року за N 551/4772 (із змінами), слова "за грошові кошти через Державну акціонерну компанію "Національна мережа аукціонних центрів" замінити словами "за гроші".

2. Внести зміни до Порядку проведення спеціалізованих аукціонів за грошові кошти через Державну акціонерну компанію "Національна мережа аукціонних центрів", затвердженого зазначеним наказом (із змінами), виклавши його в новій редакції, що додається.

3. Управлінню біржової діяльності та проведення аукціонів у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду державного майна України відповідно до розподілу функціональних обов'язків.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

Голова Фонду

О. Рябченко

ПОГОДЖЕНО:

 

Заступник Міністра економічного
розвитку і торгівлі України -
керівник апарату

 
 
В. П. Павленко


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного майна України
09.08.2000 N 1660
(у редакції наказу Фонду державного майна України
від 21.03.2012 N 399)

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
20 квітня 2012 р. за N 589/20902


Порядок
проведення спеціалізованих аукціонів за гроші

I. Загальні положення

1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Законів України "Про Державну програму приватизації" (Закон N 4335-VI), "Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" (Закон N 4336-VI), "Про приватизацію державного майна", "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок".

1.2. Цей Порядок визначає механізм організації та проведення спеціалізованих аукціонів за гроші, об'єктом продажу яких є не продані на фондових біржах акції акціонерних товариств (далі - АТ), створених у процесі приватизації на базі об'єктів державної власності, віднесених до групи "B".

1.3. Спеціалізований аукціон за гроші (далі - аукціон) - це конкурентний спосіб продажу за гроші через суб'єкта господарювання, залученого до робіт з проведення зазначеного аукціону відповідно до абзацу другого пункту 1 частини шостої статті 23 Закону України "Про приватизацію державного майна" (далі - організатор торгів), не проданих на фондових біржах акцій АТ, створених у процесі приватизації на базі об'єктів державної власності, віднесених до групи "B", фізичним та юридичним особам, під час якого всі переможці отримують акції за ціною, яка розраховується на підставі співвідношення попиту і пропозиції та відповідно до процедури розрахунку аукціонної ціни акцій та ціни допродажу акцій, наведеної в розділі VII цього Порядку.

1.4. Аукціон проводиться державними органами приватизації спільно з організатором торгів у кілька етапів у такій послідовності:

підготовка до продажу на аукціоні пакетів акцій АТ, випущених у документарній та бездокументарній формах;

опублікування інформаційного повідомлення про проведення аукціону;

подання заяв фізичними та юридичними особами про участь в аукціоні;

обробка заяв та перевірка надходження коштів, заявлених для участі в аукціоні;

підбиття та затвердження підсумків аукціону;

опублікування підсумків аукціону;

проведення розрахунків з Державним бюджетом України за продані на аукціоні пакети акцій та підготовка звітності;

видача витягів з протоколу аукціонної комісії про підсумки аукціону;

передача організатором торгів Фонду державного майна України (далі - ФДМУ) переліків фізичних та юридичних осіб, які придбали акції бездокументарної форми випуску, в паперовому вигляді та у формі DBF-файлів на дискетах або засобами електронної пошти.

II. Підготовка аукціону

2.1. Рішення про продаж акцій АТ на аукціоні приймає відповідний державний орган приватизації.

2.2. До продажу на аукціоні пропонуються пакети акцій АТ згідно із затвердженим планом розміщення акцій.

На поточний аукціон може бути запропоновано до продажу тільки один пакет акцій окремого АТ.

2.3. Державний орган приватизації не пізніше ніж за два тижні до опублікування інформаційного повідомлення про проведення аукціону:

складає інформаційне повідомлення про продаж пакета акцій АТ на аукціоні, яке підписується керівником та скріплюється печаткою відповідного державного органу приватизації;

передає до ФДМУ для опублікування інформаційне повідомлення про продаж пакета акцій АТ на аукціоні, копії інформації про випуск акцій та свідоцтва про випуск акцій, план розміщення акцій, копію балансу АТ за останній звітний період, копію довідки про включення АТ до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, відомість індексації вартості основних засобів, розрахунок початкової ціни акції.

2.4. До інформаційного повідомлення про продаж пакета акцій (часток, паїв) господарського товариства включаються відомості про:

ідентифікаційний код товариства згідно з ЄДРПОУ;

найменування товариства;

місцезнаходження товариства;

розмір статутного капіталу товариства;

кількість акцій (розмір паю, частки), запропонованих до продажу (в тому числі у відсотках статутного капіталу);

номінальну вартість однієї акції (паю, частки);

площу земельної ділянки;

середньооблікову чисельність працівників;

обсяг реалізації продукції господарського товариства за підсумками останніх трьох років;

монопольне (домінуюче) становище на товарних ринках;

показники економічної діяльності, у тому числі баланс активів і пасивів, рентабельність, вартість власного капіталу, величину чистого прибутку за останні три роки;

обсяги викидів та скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, утворення і розміщення відходів, стан земельної ділянки, природоохоронного обладнання та споруд, інформація про сплату екологічних зборів та платежів (у разі їх наявності) тощо;

дату, час та місце проведення продажу;

початкову ціну об'єкта, умови продажу;

розмір пакета акцій, що підлягає закріпленню (закріплено) в державній власності;

зберігача, у якого відкрито рахунок у цінних паперах органу приватизації, та акції АТ, зараховані на цей рахунок, а саме: код згідно з ЄДРПОУ; найменування та місцезнаходження зберігача; номер рахунка у цінних паперах державного органу приватизації; дату відкриття рахунка;

групу, до якої належить підприємство;

інші відомості (за рішенням державного органу приватизації).

2.5. Інформаційне повідомлення про проведення аукціону повинне містити номер поточного рахунка організатора торгів для перерахування грошей та реквізити відповідного банку, порядок здійснення оплати за акції та порядок повернення грошей за підсумками аукціону, а також інформацію про необхідність отримання погодження органів Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ) на придбання пакета акцій згідно із законодавством про захист економічної конкуренції.

2.6. Інформація про проведення аукціону публікується в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації та розміщується на офіційному сайті ФДМУ не пізніше ніж за двадцять календарних днів до початку приймання заяв.

2.7. ФДМУ на підставі одержаних від відповідних державних органів приватизації документів про об'єкти приватизації, пакети акцій яких виставляються на аукціоні, виконує такі дії:

перевіряє інформаційні повідомлення про продаж акцій АТ на аукціоні на їх відповідність інформації, отриманої від державних органів приватизації і зазначеної в пункті 2.4 цього розділу;

надає організатору торгів перелік підприємств, акції яких виставляються для продажу на аукціоні, та інформацію, необхідну для проведення цих аукціонів, не пізніше ніж за два тижні до початку приймання заяв;

забезпечує опублікування в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації інформації про продаж акцій АТ на аукціоні та про строки прийняття заяв для участі в аукціоні.

III. Умови участі в аукціоні

3.1. Право на участь в аукціоні мають фізичні та юридичні особи.

3.2. Для участі в аукціоні фізичним та юридичним особам необхідно мати відкритий поточний рахунок у банківських установах України. Цей рахунок повинен зберігатися протягом строків проведення та підбиття підсумків аукціону і використовуватися у разі потреби для повернення грошей за підсумками проведеного аукціону.

Якщо випуск акцій здійснюється у бездокументарній формі, заявникам необхідно надати відомості про відкритий у зберігача рахунок у цінних паперах.

3.3. Для акумуляції грошей організатор торгів відкриває в банку, який обслуговує організатора торгів, рахунок "2604 Цільові кошти до запитання суб'єктів господарської діяльності" (далі - рахунок організатора торгів).

Порядок використання організатором торгів рахунка, на якому акумульовані гроші, що надійшли від заявників для участі в аукціоні, визначається договором між організатором торгів та обслуговувальним банком, який узгоджується з ФДМУ. Підставою для перерахування грошей із зазначеного рахунка організатора торгів є наказ ФДМУ про затвердження підсумків відповідного аукціону.

3.4. Для участі в аукціоні заявник подає заяву, в якій зазначає суму грошей, на яку він бажає придбати акції відповідного АТ, та перераховує заявлену суму з власного поточного рахунка, указаного в заяві, на рахунок організатора торгів не пізніше кінцевого строку прийняття заяв.

Сума заявлених грошей повинна бути цілим числом і становити не менше десяти гривень.

3.5. Указана в пункті 3.4 цього розділу сума грошей повинна бути перерахована окремим платіжним документом не пізніше кінцевого строку прийняття заяв на поточний аукціон та зарахована на рахунок організатора торгів не пізніше ніж на третій банківський день з дати завершення прийняття заяв. Підтвердженням зарахування грошей є банківська виписка з рахунка організатора торгів.

3.6. До участі в аукціоні не допускаються учасники, якщо:

заявлені гроші не було зараховано на рахунок організатора торгів у зазначений в пункті 3.5 цього розділу строк;

сума, зазначена в заяві, більша від фактично перерахованої платіжним документом.

У разі перерахування грошей в обсязі, який перевищує зазначену в заяві суму, до розрахунку приймається сума, зазначена в заяві, а залишок грошей повертається заявнику в установленому законодавством порядку після затвердження результатів аукціону.

3.7. Кількість заяв, поданих заявником на одне або декілька АТ, не обмежується. Гроші сплачуються за кожною заявою окремим платіжним документом.

Подані заяви та сплачені гроші на придбання акцій на аукціоні не можуть бути відкликані заявником після закінчення кінцевого строку прийняття заяв на участь в аукціоні.

3.8. Заявник забезпечує правильність та своєчасність перерахування зазначених грошей на рахунок організатора торгів у встановлений цим Порядком строк.

3.9. Прийняття заяв здійснюється в робочий час організатором торгів протягом десяти календарних днів з дати, зазначеної в інформаційному повідомленні, опублікованому на офіційному сайті та в офіційному друкованому виданні державного органу приватизації.

3.10. Заявники мають право отримати безкоштовно від працівників організатора торгів інформацію та консультації з таких питань:

умови проведення аукціону;

строки проведення аукціону, відомості про АТ, акції яких запропоновано для продажу;

підсумки вже проведених аукціонів;

порядок подання та складання заяви на придбання акцій;

вимоги до документів, які заявник повинен подати;

порядок перерахування грошей для участі в аукціоні;

порядок отримання інформації про результати аукціону.

3.11. Організатор торгів забезпечує рівні умови участі всіх заявників в аукціонах та дотримання конфіденційності щодо інформації про прийняті заяви і заявлені суми грошей.

3.12. При поверненні грошей заявнику вони перераховуються на власний поточний рахунок заявника.

IV. Порядок подання заяв

4.1. Для придбання акцій на аукціоні заявник - фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника - юридичної особи заповнює заяву (додатки 1, 2) у двох примірниках українською мовою.

Заява фізичної особи підписується цією особою або її представником. Заява юридичної особи підписується керівником юридичної особи та засвідчується печаткою юридичної особи. У заяві зазначається сума грошей, що заявляється на аукціон. Заявник заздалегідь дає згоду купити будь-яку кількість акцій за ціною, що склалася за підсумками аукціону.

4.2. Під час подання заяви організатору торгів їй присвоюється неповторюваний 13-значний номер, що містить інформацію про організатора торгів, до якого була подана заява, номер аукціону, на який вона подається, а також порядковий номер заяви.

Номер заяви обов'язково вказується у платіжних документах при перерахуванні заявниками заявлених грошей на рахунок організатора торгів.

4.3. У заяві заявника - фізичної особи зазначаються:

прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання заявника, реквізити документа, що посвідчує особу заявника;

код платника податків згідно з ЄДРПОУ АТ, акції якого має намір придбати заявник, його повне найменування та місцезнаходження;

сума грошей, що заявляється на аукціон;

згода заявника на виконання умов участі в аукціоні;

інформація про представника заявника, якщо заяву подає його представник;

реквізити поточного рахунка заявника;

інформація щодо безпосереднього або опосередкованого володіння, користування, управління акціями АТ, щодо якого подається заява.

4.4. Якщо зазначена в заяві сума перевищує п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, заявник - фізична особа подає копію декларації про доходи.

При поданні заяви фізична особа пред'являє паспорт або документ, що посвідчує особу.

4.5. Представником заявника - фізичної особи вважається фізична особа, яка є її законним представником (батьки, усиновителі, опікуни, піклувальники) або діє за довіреністю від заявника.

Представник заявника подає із заявою паспорт або документ, що посвідчує особу, та довіреність від заявника на подання заяви. Замість довіреності законні представники пред'являють один з таких документів:

свідоцтво про народження заявника, якщо заявник є неповнолітнім (для батьків, усиновителів);

документ, що підтверджує повноваження представника (для опікуна, піклувальника).

4.6. Заява від заявників, які мають фізичні вади, може бути заповнена на їх прохання іншою особою, у тому числі консультантами пункту приймання заяв, за умови особистого подання заявником цієї заяви та засвідчення заяви його власноручним підписом або підписом його представника.

4.7. Довіреність від заявника на подання заяви повинна бути нотаріально посвідчена.

4.8. Уповноваженою особою заявника - юридичної особи є фізична особа, яка на підставі довіреності від юридичної особи - заявника безпосередньо представляє інтереси заявника згідно з вимогами цього Порядку.

4.9. У заяві заявника - юридичної особи вказуються:

код платника податків згідно з ЄДРПОУ, повне найменування заявника, його місцезнаходження, частка державної власності в його майні (за наявності);

код платника податків згідно з ЄДРПОУ АТ, акції якого має намір придбати заявник, його повне найменування та місцезнаходження;

сума грошей, що їх заявляють на аукціон за обраним об'єктом;

інформація про уповноважену особу заявника;

згода заявника на виконання умов участі в аукціоні;

реквізити поточного рахунка заявника;

інформація щодо безпосереднього або опосередкованого володіння, користування, управління акціями об'єкта приватизації, щодо якого подається заява.

4.10. Разом із заявою уповноважена особа заявника - юридичної особи подає організатору торгів такі документи:

копію виписки юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

копію довідки юридичної особи про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

довідку про розмір державної частки в статутному капіталі заявника, підписану керівником, головним бухгалтером та засвідчену печаткою юридичної особи;

довіреність від заявника, що засвідчує повноваження уповноваженої особи щодо виконання дій, передбачених цим Порядком;

паспорт або інший документ, який посвідчує особу.

4.11. Заявники від інвестиційних фондів (далі - ІФ) та взаємних фондів інвестиційних компаній (далі - ВФ ІК) для участі в аукціоні разом із заявами на придбання акцій повинні подавати організатору торгів довідку про вартість власних активів ІФ або ВФ ІК станом на перше число поточного місяця. Ця довідка використовується для визначення суми грошей, яку має право інвестувати цей ІФ або ВФ ІК в об'єкт приватизації, зазначений у заяві.

Довідка ІФ або ВФ ІК про власні активи підписується керівником ІФ або ВФ ІК та засвідчується печаткою ІФ або ВФ ІК.

4.12. Відповідальна особа організатора торгів перевіряє:

правильність заповнення заяви;

чи не перевищує розмір державної частки в статутному капіталі заявника - фінансового посередника 25 відсотків (згідно з довідкою);

особу заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність даним, наведеним у заяві;

чи не перевищує сума заявлених на аукціон грошей 5 відсотків вартості власних активів заявника (у разі подання заяви ІФ, його філією чи ВФ ІК).

4.13. Якщо під час перевірки не виявлено помилок, то відповідальна особа організатора торгів:

отримує підписані заявником (чи його уповноваженою особою) два примірники заяви;

реєструє заяву у присутності заявника (його уповноваженої особи) та проставляє на обох примірниках заяви свій підпис і штамп організатора торгів;

приймає один примірник оформленої заяви та довідку про розмір державної частки в статутному капіталі заявника (для заявника - юридичної особи);

повертає заявнику (його уповноваженій особі) один примірник оформленої заяви та всі інші подані документи.

4.14. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у разі:

виявлення помилок;

відсутності на момент прийняття заяви документів, указаних в пунктах 4.4, 4.5 та 4.10 цього розділу;

виявлення факту перевищення 25 відсотків державної частки в статутному капіталі;

виявлення факту перевищення сумою заявлених на аукціон грошей п'яти відсотків вартості власних активів заявника, коли заявником є ІФ, його філія або ВФ ІК.

V. Первинна обробка заяв організатором торгів

5.1. Організатор торгів проводить обробку заяв, прийнятих від заявників, у порядку, який визначає організатор торгів.

5.2. Організатор торгів формує на електронних носіях інформацію про заяви на придбання акцій, подані на аукціон у відповідному регіоні.

5.3. Зведені дані за заявами організатор торгів передає до центру розрахунку аукціону організатора торгів не пізніше трьох робочих днів після закінчення строку прийняття заяв.

Організатор торгів забезпечує проведення належної перевірки інформації, що передається до центру розрахунку аукціону організатора торгів.

Організатор торгів забезпечує повноту і точність обробки та передачі отриманих даних.

VI. Підбиття підсумків аукціону

6.1. Підсумки аукціону підбиваються постійною аукціонною комісією (далі - аукціонна комісія), яка створюється ФДМУ. Склад аукціонної комісії затверджується наказом ФДМУ. Очолює комісію голова, який є представником ФДМУ.

6.2. В останній день прийняття заяв організатор торгів складає у двох примірниках протокол завершення прийняття заяв, у якому вказується загальна кількість прийнятих заяв та заявлених грошей.

Протокол завершення прийняття заяв підписується директором та головним бухгалтером організатора торгів і надсилається (засобами факсимільного зв'язку або в інший спосіб) в останній день прийняття заяв до центру розрахунку аукціону організатора торгів.

6.3. Центр розрахунку аукціону організатора торгів отримує від організатора торгів дані про заяви, подані на аукціон, здійснює вхідний контроль отриманої інформації та її об'єднання (консолідацію) у порядку, який установлює організатор торгів, і перевірку своєчасності та повноти надходження грошей, які були сплачені заявниками.

Ідентифікація заяв з платежами здійснюється програмними засобами за вказаним у платежі номером заяви.

6.4. За результатами консолідації даних аукціону організатор торгів готує та не пізніше шести робочих днів після завершення строку прийняття заяв на аукціон подає на розгляд аукціонної комісії такі документи:

протокол змін у переліку АТ, акції яких пропонуються на аукціоні;

звіт про надходження грошей за заявами;

перелік неідентифікованих платежів, що не допущені до участі в аукціоні;

попередній зведений протокол про підсумки аукціону відповідно до пункту 6.7 цього розділу.

6.5. Аукціонна комісія протягом трьох робочих днів з дня отримання від організатора торгів документів, зазначених у пункті 6.4 цього розділу, розглядає результати консолідації даних для проведення аукціону на підставі поданих документів та приймає рішення про допущення заяв до участі в аукціоні, яке оформлюється протоколом.

6.6. Центр розрахунку аукціону організатора торгів протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення аукціонної комісії про допущення заяв до участі в аукціоні проводить розрахунок аукціонної ціни (ціни допродажу) і готує зведений протокол про підсумки аукціону та передає їх на розгляд аукціонної комісії.

6.7. У зведеному протоколі про підсумки аукціону зазначаються його номер, дата аукціону, а також міститься така інформація щодо кожного АТ, акції якого було запропоновано на аукціон:

повне найменування та місцезнаходження;

код згідно з ЄДРПОУ;

розмір статутного капіталу;

форма випуску акцій;

загальна кількість акцій, запропонованих для продажу на аукціоні;

загальна кількість заяв, що надійшли від фізичних осіб;

загальна кількість заяв, що надійшли від юридичних осіб;

загальна сума грошей, заявлених на участь в аукціоні;

загальна сума грошей, які надійшли на рахунок організатора торгів;

загальна кількість заяв від фізичних осіб, що перемогли за результатами аукціону;

загальна кількість заяв від юридичних осіб, що перемогли за результатами аукціону;

загальна сума грошей, прийнятих до сплати за результатами аукціону та які необхідно перерахувати на рахунок ФДМУ;

загальна кількість заяв, які не були допущені до участі в аукціоні;

загальна сума грошей, що підлягають поверненню заявникам;

аукціонна ціна акцій;

середня ціна допродажу акцій кожного АТ.

6.8. За результатами розгляду аукціонною комісією підсумків аукціону відповідно до протоколу, наданого центром розрахунку аукціону, організатор торгів готує та подає до ФДМУ не пізніше наступного робочого дня після підведення підсумків аукціону такі документи:

перелік АТ, акції яких запропоновано до продажу на аукціоні, з урахуванням змін, внесених ФДМУ;

протокол результатів консолідації даних про прийняті заяви;

остаточний зведений протокол;

звіт про розподіл грошей, що перебувають на рахунку "2604" організатора торгів;

перелік заявників, про яких необхідно інформувати АМКУ, згідно з пунктом 9.2 розділу IX цього Порядку;

дані про розмір власних активів ІФ та ВФ ІК, що подали заяви на аукціон, та про суми заявлених ними грошей;

дані про гроші, які підлягають перерахуванню до ФДМУ кожного АТ, акції якого запропоновано до продажу на аукціоні, а також про загальну суму зазначених грошей.

6.9. Розрахунок результатів аукціону кожного окремого АТ, акції якого пропонуються до продажу на аукціоні, здійснюється з дотриманням таких вимог:

акції, запропоновані до продажу на аукціоні, придбаваються його учасниками за аукціонною ціною;

допродаж акцій проводиться у зв'язку із тим, що можуть виникнути випадки неповного використання заявлених грошей;

залишки заявлених учасниками грошей, невикористані за підсумками аукціону та допродажу акцій, підлягають поверненню на поточні рахунки заявників відповідно до цього Порядку;

сума грошей, що приймається до розрахунку за всіма заявами на придбання акцій одного АТ, поданими від ІФ та його філій або всіх ВФ однієї ІК, не перевищує 5 відсотків власних активів відповідного ІФ або ІК.

6.10. Процедуру розрахунку аукціонної ціни та ціни допродажу акцій наведено в розділі VII цього Порядку.

6.11. Під час проведення розрахунку аукціону організатор торгів на підставі аналізу поданих заяв та загальної вартості заявлених у них грошей визначає:

аукціонну ціну акцій;

середню ціну допродажу акцій кожного АТ;

заяви, що перемогли в аукціоні;

суму грошей, прийнятих до оплати за акції за кожною заявою, що перемогла в аукціоні, кількість придбаних за заявою акцій та суму, що підлягає поверненню заявникам.

6.12. Аукціонна комісія підписує зведений протокол про підсумки аукціону та не пізніше дванадцяти робочих днів після закінчення прийняття заяв на придбання акцій у цьому аукціоні передає його на затвердження до ФДМУ.

VII. Процедура розрахунку аукціонної ціни та ціни допродажу акцій на спеціалізованому аукціоні за гроші

7.1. Аукціонна ціна акції (Ц_аукц) розраховується таким чином:

Ц_аукц = С_заг/К_проп і 1 коп.,

де:

С_заг - загальна сума грошей, запропонованих до сплати за акції за всіма заявами;

К_проп - загальна кількість акцій, запропонованих державним органом приватизації до продажу на аукціоні.

7.2. Під час розрахунку аукціонної ціни акції, якщо пропозиція перевищує попит, ураховуються такі особливості:

акції АТ, статутні капітали яких визначено без урахування індексації балансової вартості основних фондів станом на 01 січня 1995 року, продаються за цінами не нижче їх номінальної вартості;

для АТ, сумарна вартість запропонованого до продажу пакета акцій яких за початковою ціною не перевищує 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, допускається зниження ціни однієї акції до рівня, який не може бути меншим мінімальної номінальної вартості акції, установленої рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 травня 1997 року N 6 "Про встановлення мінімальної номінальної вартості акції";

для АТ, сумарна вартість запропонованого до продажу пакета акцій яких за початковою ціною перевищує 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, допускається зниження ціни однієї акції до рівня, який не може бути меншим 25 відсотків їх початкової ціни.

7.3. На підставі визначеної аукціонної ціни визначається кількість акцій, яка припадає на кожну заяву номер "і",

К_акц (і) = [С_грош (і)/Ц_аукц],

де:

К_акц (і) - кількість акцій, яку отримає за аукціонною ціною покупець за і-ю заявою;

С_грош (і) - сума грошей, запропонованих на аукціон за і-ю заявою.

Якщо розрахована кількість акцій К_акц (і) на заявлену суму грошей виявилась не цілим числом, то здійснюється зменшення (округлення) кількості акцій до найближчого цілого числа, тобто відкидання її дробової частки. Таке округлення зменшує кількість акцій, що припадає на кожну заявлену суму С_грош (і), та створює залишок невикористаних заявлених грошей за відповідною заявою і залишок нереалізованих акцій.

7.4. Ураховуючи визначене чинним законодавством обмеження щодо володіння ІФ та ВФ ІК не більше ніж 10 % цінних паперів одного емітента, придбаних за гроші, розраховується максимальна кількість акцій, яку може придбати ІФ або ВФ однієї ІК:

К_макс = [0,1 х СФ/Ц_ном],

де:

СФ - розмір статутного капіталу цього емітента;

Ц_ном - номінальна вартість акцій АТ на поточному аукціоні.

Якщо сумарна кількість акцій К_акц (і), що припадає на всі заяви на придбання акцій одного АТ, подані від і-го ІФ та його філій або від всіх ВФ однієї ІК, перевищує К_макс, то для таких ІФ та їх філій або ВФ ІК значення К_акц (і) є рівним К_макс. За заявами таких ІФ та їх філій або ВФ ІК буде прийнято до сплати суму:

С_грош (і) = К_макс х Ц_аукц.

Якщо величина К_акц (і) менша або рівна К_макс, то значення К_акц (і) не змінюється.

Якщо С_грош (і) не є цілим числом, то здійснюється збільшення (округлення) суми грошей до однієї копійки.

7.5. Визначається вартість невикористаної частини заявлених грошей кожного заявника, яка завжди буде меншою, ніж аукціонна ціна однієї акції:

С_залиш (і) = С_грош (і) - ([К_акц] (і) х Ц_аукц),

де:

С_залиш (і) - сума невикористаних заявлених грошей, грн;

[К_акц] - кількість акцій, що припадає на суму заявлених грошей (з урахуванням округлення).

7.6. Складається перелік заяв, за якими є залишки заявленої суми. Заяви в переліку сортуються в порядку зменшення суми залишку, заяви з однаковою сумою залишку - за датою подання заяви, заяви з однаковою датою - у порядку зменшення розміру заявленої суми, заяви з однаковою сумою - у порядку зменшення порядкового номера заяви заявника.

7.7. Здійснюється допродаж залишку нереалізованих після виконання пункту 7.3 цього розділу акцій заявникам, заяви яких є в переліку заяв із залишками заявленої суми грошей. Кожна заява в переліку, починаючи з першої заяви, отримує по одній акції. Допродаж завершується при вичерпанні залишку акцій. У деяких випадках такий розподіл не буде можливим через відсутність залишку акцій.

Допродаж залишку нереалізованих акцій для АТ, зазначених у пункті 7.3 цього розділу, проводиться лише в разі, якщо аукціонна ціна перевищує її встановлений мінімальний рівень.

7.8. За кожною заявою, яка отримала акції при допродажу, визначається ціна допродажу акцій Ц_допр (і):

Ц_допр (і) = С_залиш (і).

7.9. Якщо на заявлену суму грошей не припадає жодної акції, тобто Ц_аукц перевищує заявлену суму грошей, то така заява не задовольняється, а заявлені гроші повертаються заявнику в повному обсязі.

VIII. Затвердження підсумків аукціону та поширення даних про них

8.1. ФДМУ затверджує наказом зведений протокол про підсумки аукціону протягом трьох робочих днів після одержання його від аукціонної комісії.

Затверджений зведений протокол залишається у ФДМУ. ФДМУ передає організатору торгів копію наказу про затвердження підсумків аукціону наступного дня після затвердження зведеного протоколу.

8.2. Організатор торгів протягом трьох робочих днів з дати затвердження підсумків аукціону забезпечує перерахування грошей на рахунок ФДМУ платіжним дорученням та протягом п'яти робочих днів з дати затвердження підсумків аукціону забезпечує перерахування заявникам грошей, які підлягають поверненню.

Гроші повертаються у таких випадках:

за заявами, в яких після придбання акцій виникли залишки коштів;

за заявами, які не задовольнили за результатами аукціону;

за заявами, які були не допущені до участі в аукціоні;

якщо об'єкт приватизації знято з аукціону;

за заявами ІФ та ВФ ІК у разі перевищення ними обмежень, установлених Указом Президента України від 19 лютого 1994 року N 55 "Про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії".

8.3. Центр розрахунку аукціону організатора торгів у тижневий строк з дня одержання наказу ФДМУ про затвердження підсумків аукціону передає організатору торгів такі документи:

протоколи результатів аукціону з переліком переможців щодо кожного об'єкта;

інформацію, необхідну для видачі витягів (повідомлень - для осіб, чиї заяви не були задоволені) з протоколу аукціонної комісії, про результати аукціону всім особам, які подали заяви про участь в аукціоні.

8.4. Якщо заявник не отримав акцій на аукціоні, організатор торгів видає йому повідомлення з обґрунтуванням підстав неотримання акцій.

8.5. Організатор торгів у тижневий строк з дати одержання документів, зазначених у пункті 8.3 цього розділу, видає кожній особі, яка подала заяву про участь в аукціоні, витяг з протоколу аукціонної комісії (або повідомлення) про результати аукціону.

8.6. Витяг з протоколу про результати аукціону інформує заявника про виникнення права власності заявника на придбані ним акції.

Право власності на акції виникає у заявника з дня затвердження підсумків аукціону наказом ФДМУ.

8.7. Зведений протокол про підсумки аукціону разом з додатком у вигляді протоколу результатів аукціону щодо окремого об'єкта з переліком переможців та наказом ФДМУ про підведення підсумків аукціону є підставою для внесення власників акцій до реєстру власників цінних паперів при документарній формі випуску цінних паперів, а при бездокументарній формі випуску цінних паперів - для переказу цінних паперів з рахунка органу приватизації на рахунок покупця у цінних паперах, відкритий у зберігача.

8.8. Організатор торгів у двотижневий строк з дати одержання наказу ФДМУ про затвердження підсумків аукціону готує перелік власників акцій при документарній формі випуску акцій або перелік осіб, які придбали акції при бездокументарній формі випуску акцій, який є невід'ємною частиною протоколу.

Передача переліків власників акцій (при документарній формі випуску) здійснюється відповідно до Порядку здійснення операцій в системі реєстру власників іменних цінних паперів на підставі документів, які надаються органом приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 11 вересня 2000 року N 1885, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2000 року за N 631/4852.

Якщо форма випуску акцій бездокументарна, організатор торгів передає перелік осіб, які придбали акції, відповідному державному органу приватизації.

Державний орган приватизації передає зазначений перелік зберігачу, який зарахував на рахунок у цінних паперах акції конкретного АТ, які належать державі. Переліки надаються в паперовому та в електронному вигляді у формі DBF-файлів на дискетах або засобами електронної пошти.

8.9. Після затвердження наказом ФДМУ підсумків аукціону організатор торгів забезпечує у тижневий строк передачу до ФДМУ інформаційного повідомлення про підсумки аукціону.

ФДМУ забезпечує опублікування в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації та розміщує на офіційному сайті ФДМУ інформаційне повідомлення про підсумки аукціону, яке містить зведений протокол про підсумки аукціону, за винятком переліку переможців.

8.10. Перехід права власності на цінні папери здійснюється відповідно до Закону України "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні".

IX. Дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції при проведенні аукціонів

9.1. Продаж пакетів акцій на аукціоні здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених статтею 186 Закону України "Про приватизацію державного майна".

9.2. Організатор торгів протягом двох тижнів з дня затвердження наказом ФДМУ підсумків аукціону надсилає до АМКУ відомості щодо осіб, що придбали акції на аукціоні, відповідно до вимог чинного законодавства.

9.3. У випадках та в строки, установлені законодавством про захист економічної конкуренції, покупець зобов'язаний отримати згоду АМКУ на придбання пакета акцій.

X. Визнання недійсними результатів аукціону

10.1. Результати аукціону в цілому або в частині продажу акцій окремому заявнику (окремим заявникам) за рішенням аукціонної комісії можуть бути визнані недійсними, якщо аукціон проведено з порушенням вимог цього Порядку та з інших підстав, передбачених законодавством. Це рішення аукціонної комісії затверджується наказом ФДМУ про підбиття підсумків аукціону.

Якщо результати аукціону визнано недійсними в цілому щодо об'єкта приватизації або в частині продажу акцій окремому заявнику (окремим заявникам), то внесені заявниками гроші повертаються їм організатором торгів протягом п'яти робочих днів з дати затвердження ФДМУ відповідного наказу.

10.2. Спори про визнання недійсними результатів аукціону в цілому або в частині продажу акцій окремому заявнику (окремим заявникам) вирішуються у суді.

 

Начальник Управління біржової
діяльності та проведення аукціонів

В. Чердаков


 

Додаток 1
до Порядку проведення спеціалізованих аукціонів за гроші


ЗАЯВА
про придбання акцій на спеціалізованому аукціоні за гроші фізичною особою

(заповнюється друкованими літерами українською мовою)

 

 

Додаток 2
до Порядку проведення спеціалізованих аукціонів за гроші


ЗАЯВА
про придбання акцій на спеціалізованому аукціоні за гроші юридичною особою

(заповнюється друкованими літерами українською мовою)

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали