ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

УХВАЛА

18.01.2010 р.

N 2а-365/10/2670

Про забезпечення адміністративного позову

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді - Федорчука А. Б., розглянувши позовну заяву та клопотання про забезпечення позову у справі за позовом Відкритого акціонерного товариства "Укрнафта" до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та скасування постанови від 23.12.2009 р. N 1405 в частині, встановив:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправною та скасування в частині постанови Кабінету Міністрів України N 1405 від 23.12.2009 року "Про внесення змін до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля".

При подачі позову позивачем надано суду клопотання про забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України N 1405 від 23.12.2009 року (Постанова N 1405), в частині внесення змін до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 599 від 04.04.2000 року "Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" (Положення), а саме:

пункту 2 змін, затверджених Постановою N 1405, в частині викладення в новій редакції абзацу четвертого пункту 6 Положення, наступного змісту:

"абзац четвертий викласти у такій редакції:

"Додатково подається інформація про умови транспортування нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля з використанням трубопровідної системи, залізничного та інших видів транспорту відповідно до визначеного базису поставки, який повинен передбачати гарантовану можливість подальшого транспортування нафти до всіх вітчизняних нафтопереробних заводів, що функціонують на час подання пропозиції, та рівні умови доступу для всіх покупців до ресурсу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля.".

пункту 3 змін, затверджених Постановою N 1405, щодо змін до пункту 9 Положення наступного змісту:

"Доповнити пункт 9 абзацами такого змісту:

"Рівень стартової ціни без ПДВ визначається продавцем з урахуванням рівня світових цін на нафту, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля і визначених згідно з умовами контрактів термінів і умов поставки та якісних характеристик кожної партії, які виставляються продавцем на аукціон. Рівень стартових цін для нафти та газового конденсату визначається на підставі даних Держмитслужби щодо митної вартості за 10 днів, що передують даті реєстрації заявок на проведення аукціону з продажу відповідної сировини.

Комітет не розглядає пропозиції продавців, які заявили не про всі обсяги наявних у них скрапленого газу власного виробництва, видобутої ними нафти, газового конденсату, крім обсягу, що використовується для власних технологічних потреб.".

пункту 6 змін, затверджених Постановою N 1405, щодо змін до пункту 26 Положення наступного змісту:

"Проведення аукціону тимчасово припиняється, якщо ціна 1 тонни нафти, газового конденсату, скрапленого газу, вугілля або ціна 1 тис. куб. метрів природного газу з однаковими якісними характеристиками і базисними умовами поставки за результатами торгів змінюється більш як на 10 відсотків порівняно із стартовою ціною, та поновлюється за рішенням комітету. Відповідне рішення комітету оголошується в день аукціону, проведення якого було тимчасово припинено.

Рішення комітету стосовно поповнення аукціону з продажу нафти та газового конденсату приймається на підставі результатів оцінки світових публічних цінових котирувань нафти марки "за три попередні дні.".

Клопотання мотивоване тим, що у зв'язку з прийняттям змін до оскаржуваного положення порушено право позивача володіти, користуватися та розпоряджатися власністю -видобутими ним нафтою, газовим конденсатом і газом, а саме: здійснити продаж цієї сировини, що, на його думку, прямо свідчить про заподіяння шкоди правам та охоронюваним законом інтересам позивача.

Ознайомившись з клопотанням, суд приходить до висновку про те, що воно є обґрунтованим та підлягає до задоволення з таких підстав.

З пояснень позивача вбачається, що прийняття оскаржуваних норм положення створює очевидну небезпеку заподіяння шкоди правам та інтересам позивача, оскільки відсутність реалізації сировини може призвести до повного затоварення парків готової продукції газопереробних заводів позивача й потягнути припинення технологічних процесів підготовки і переробки газу, стабілізації нафти та конденсату, наслідком чого може стати зупинення цих газопереробних заводів, а як результат і припинення подачі газу в газотранспортну систему України та місцевим споживачам (в тому числі населенню), а також припинення видобутку нафти, газу і конденсату на родовищах, що розробляються позивачем.

Частиною 1 ст. 117 КАС України передбачено, що суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Згідно з ч. 3 ст. 117 КАС України суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.

В даному випадку, на думку суду, є підстави для вжиття заходів до забезпечення позову.

Керуючись положеннями ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалив:

1. Клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову задовольнити.

2. Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України N 1405 від 23.12.2009 року (Постанова N 1405), в частині внесення змін до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 599 від 04.04.2000 року "Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" (Положення), а саме:

пункту 2 змін, затверджених Постановою N 1405, в частині викладення в новій редакції абзацу четвертого пункту 6 Положення, наступного змісту:

"абзац четвертий викласти у такій редакції:

"Додатково подається інформація про умови транспортування нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля з використанням трубопровідної системи, залізничного та інших видів транспорту відповідно до визначеного базису поставки, який повинен передбачати гарантовану можливість подальшого транспортування нафти до всіх вітчизняних нафтопереробних заводів, що функціонують на час подання пропозиції, та рівні умови доступу для всіх покупців до ресурсу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля.".

пункту 3 змін, затверджених Постановою N 1405, щодо змін до пункту 9 Положення наступного змісту:

"Доповнити пункт 9 абзацами такого змісту:

"Рівень стартової ціни без ПДВ визначається продавцем з урахуванням рівня світових цін на нафту, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля і визначених згідно з умовами контрактів термінів і умов поставки та якісних характеристик кожної партії, які виставляються продавцем на аукціон. Рівень стартових цін для нафти та газового конденсату визначається на підставі даних Держмитслужби щодо митної вартості за 10 днів, що передують даті реєстрації заявок на проведення аукціону з продажу відповідної сировини.

Комітет не розглядає пропозиції продавців, які заявили не про всі обсяги наявних у них скрапленого газу власного виробництва, видобутої ними нафти, газового конденсату, крім обсягу, що використовується для власних технологічних потреб.".

пункту 6 змін, затверджених Постановою N 1405, щодо змін до пункту 26 Положення наступного змісту:

"Проведення аукціону тимчасово припиняється, якщо ціна 1 тонни нафти, газового конденсату, скрапленого газу, вугілля або ціна 1 тис. куб. метрів природного газу з однаковими якісними характеристиками і базисними умовами поставки за результатами торгів змінюється більш як на 10 відсотків порівняно із стартовою ціною, та поновлюється за рішенням комітету. Відповідне рішення комітету оголошується в день аукціону, проведення якого було тимчасово припинено.

Рішення комітету стосовно поповнення аукціону з продажу нафти та газового конденсату приймається на підставі результатів оцінки світових публічних цінових котирувань нафти марки "за три попередні дні.".

Ухвала набирає законної сили та підлягає до виконання негайно.

Ухвала може бути пред'явлена до виконання на протязі трьох років з дня набрання законної сили.

Ухвала може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.

Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

 

Суддя

А. Б. Федорчук




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали