ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 10.05.2011 р. N 226

Про заходи щодо посилення протидії пияцтву та наркоманії, збереженню життя і здоров'я людей

Проблема пияцтва та алкоголізму є однією із найпоширеніших проблем сучасного суспільства. Наслідки економічної кризи, що особливо гостро торкнулась самих незахищених верст населення, падіння життєвого рівня, поширення бідності, безробіття, невизначеності перспектив та невпевненість у майбутньому для молоді, призводять до росту алкоголізації населення, як найбільш легкого засобу адаптації до існуючих життєвих проблем.

Аналіз статистичних даних за 2010 рік свідчить, що в області 9 % дорожньо-транспортних пригод було скоєно в стані алкогольного сп'яніння. Отруєння сурогатами алкоголю становили 15,4 % від усіх зареєстрованих отруєнь, 8,3 % нещасних випадків на воді сталися за умов зловживання алкоголем. Алкогольне сп'яніння було причиною ураження холодною зброєю майже у 20 % випадків. Виробничі травми на тлі зловживання алкоголю склали 66,7 % від усіх травм на виробництві, 58 % побутових травм (побиття та ін.) скоєні під впливом алкоголю. Показник суїцидальних спроб на тлі зловживання алкоголем становить 53 %.

Станом на 1 січня 2009 року в області на диспансерному обліку з хронічним алкоголізмом знаходилось 23,0 тис. осіб та близько 350 хворих з алкогольними психозами. Найбільша захворюваність на алкоголізм та алкогольні психози спостерігалась у Барському, Іллінецькому, Могилів-Подільському, Оратівському районах та у м. Ладижин.

Із року в рік в області збільшується кількість хворих на наркоманію (у 2009 році на обліку знаходилась 1161 особа; у 2010 році - 1177 осіб, що на 1 % більше минулорічних показників). З метою запобігання розповсюдженню ВІЛ/СНІДу серед ін'єкційних наркоманів та в рамках реалізації загальнодержавної програми профілактики ВІЛ-інфікування та лікування СНІД-хворих в області, починаючи з кінця 2006 року на базі Вінницького обласного наркологічного диспансеру "Соціотерапія" впроваджується замісна підтримуюча терапія.

З 2008 року програма замісної підтримуючої терапії впроваджена і в районах області з найбільшою поширеністю наркоманій. Це такі райони, як Іллінецький, Козятинський, Немирівський, Томашпільський, Барський та Хмільницький. Станом на 1 квітня 2011 року так і не розпочата робота по замісній підтримуючій терапії в Могилів-Подільському районі, припинена робота по уведенню зазначеної терапії наркозалежним пацієнтам в Барській центральній районній лікарні. Також планується додатково до функціонуючих на сьогоднішній день баз замісної підтримуючої терапії, відкриття ще чотирьох центрів в Бершадському, Гайсинському районах, м. Ладижині, а також в обласному Центрі боротьбі зі СНІДом.

Аналіз сімей, де діти опинились в складних життєвих обставинах, показує, що 50 % батьків в цих сім'ях зловживають спиртними напоями, близько 70 % не працює, 30 % не мають власного житла або ж житла з правом користування.

Упродовж 2010 року за участю служб у справах дітей, органів освіти, охорони здоров'я, підрозділів кримінальної міліції у справах дітей проведено 1090 профілактичних рейдів. Із загальної кількості виявлених дітей під час рейдів протягом 2010 року, які були не доглянуті батьками, 16 % діти до 6 років, 26 % діти до 14 років, 58 % діти - від 14 до 18 років. З них 76 % неповнолітніх - це учні шкіл та профтехучилищ, 7 % - не навчаються і не працюють. Під час рейдів вилучено майже 400 дітей, із них близько 50 % - з вулиці, 32 % - з сім'ї, 29 % - з розважальних закладів.

У 2010 році обстежено майже 1300 сімей, ініційовано притягнення до відповідальності 400 батьків. Із загальної кількості неповнолітніх, які виявляються під час рейдів, близько 40 % вживали спиртні напої. Як результат - вчинення правопорушень, злочинів, власні загибелі. Аналіз ситуації щодо неповнолітніх, які скоїли злочин в І кварталі 2011 року, показує, що лише трохи більше 10 % з них виховувались у неблагополучних сім'ях, 56 % дітей мають повну сім'ю, 44 % - неповну сім'ю, 7 % - з багатодітних сімей.

Проблемними для наркологічної служби області залишаються такі питання, як створення токсикологічної лабораторії (Вінницька область єдина в Україні, у якій така лабораторія відсутня); відкриття кризового стаціонару для надання первинної долікарської допомоги особам в стані алкогольного сп'яніння; покращення матеріально-технічної бази наркологічної служби області.

У питанні збереження життя та здоров'я людей не останню роль відіграє система протипожежної безпеки. Так, станом на 18 квітня 2011 року в Вінницькій області зареєстровано 604 пожежі проти 476 пожеж за аналогічний період 2010 року, що більше на 26,9 %. Економічні втрати від пожеж склали 16 млн. 950 тис. грн. (36,0 %), з них прямі матеріальні збитки становлять 4 млн. 479 тис. грн. (69,3 %).

Щоденно в області в середньому виникає 5 пожеж, економічні втрати від яких складають в середньому 156 тис. грн. Під час пожеж загинуло 36 осіб проти 46 в 2010 році, з них 3 дитини (Козятинський та Немирівський райони), 24 особи отримало травми проти 9 за аналогічний період минулого року.

Основною причиною виникнення пожеж являється необережне поводження з вогнем - 308 пожеж (51 % від загальної кількості пожеж по області), з яких по причині необережного поводження з вогнем при палінні трапилось 42 пожежі (кожна сьома пожежа необережного поводження з вогнем - необережність при палінні та зловживанні алкоголем).

Відповідно до Закону України "Про місцеві державні адміністрації", з метою вжиття заходів щодо посилення протидії пияцтву та наркоманії, збереженню життя і здоров'я людей:

1. Визнати стан протидії проявам наркоманії, пияцтва та алкоголізму серед населення області таким, що потребує покращення.

2. Управлінню охорони здоров'я та курортів облдержадміністрації (Діденко Л. О.), головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення:

2.1. Активізувати роботу з впровадження замісної підтримуючої терапії. У Барському районі відновити роботу з проведення зазначеної терапії наркозалежним пацієнтам. У Бершадському, Гайсинському, Могилів-Подільському районах, м. Ладижині розпочати на базі центральних районних лікарень впровадження замісної підтримуючої терапії.

3. Управлінню охорони здоров'я та курортів облдержадміністрації (Діденко Л. О.) до 1 липня 2011 року:

3.1. Забезпечити впровадження уніфікованих клінічних протоколів з надання наркологічної допомоги серед мережі лікувально-профілактичних закладів області.

3.2. Вжити заходів щодо покращення матеріально-технічної бази обласного наркологічного диспансеру "Соціотерапія". Спільно з Головним фінансовим управлінням облдержадміністрації (Зубань І. В.) підготувати клопотання до Вінницької обласної ради щодо виділення додаткових коштів для створення на базі обласного наркологічного диспансеру "Соціотерапія" токсикологічної лабораторії.

3.3. Разом з управлінням МВС України у Вінницькій області (Нонік В. В.) та Вінницькою міською радою (Гройсман В. Б.) надати пропозиції облдержадміністрації щодо створення у м. Вінниця кризового центру для надання первинної долікарської допомоги особам в стані алкогольного сп'яніння.

4. Управлінню у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації (Стоялова О. В.), головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення до 1 липня 2011 року здійснити організаційні заходи щодо проведення інформаційно-профілактичних акцій "Я не продаю неповнолітнім алкогольні напої та тютюнові вироби" та "Моя відповідальність".

5. Управлінням облдержадміністрації: з питань фізичної культури та спорту (Фєнєв О. А.), управлінню освіти і науки (Івасюк І. Д.), головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення вжити заходів щодо розширення мережі фізкультурно-оздоровчих закладів за місцем проживання населення, центрів фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх", спортивних клубів, секцій, оздоровчих груп для різних вікових категорій населення, в тому числі в сільській місцевості.

6. Управлінню освіти і науки облдержадміністрації (Івасюк І. Д.), головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення:

6.1. До 1 вересня 2011 року провести роботу щодо розширення мережі шкіл сприяння здоров'ю з метою формування у дітей та учнівської молоді навичок здорового способу життя.

6.2. Забезпечити результативність роботи координаційних рад при райдержадміністраціях та виконкомах міських рад міст обласного значення з питань профілактики негативних явищ в учнівському середовищі та формування здорового способу життя.

6.3. Разом з управлінням МВС України у Вінницькій області (Нонік В. В.), службою у справах дітей облдержадміністрації (Дорош Т. С.) системно проводити у навчальних закладах області оперативно-профілактичні заходи з метою запобігання вживання спиртних напоїв дітьми, учнівською та студентською молоддю.

6.4. Активізувати роботу педагогічних колективів області, спрямовану на проведення освітньо-просвітницьких заходів щодо вживання алкоголю, тютюнопаління, наркотичних та психотропних речовин дітьми, учнівською та студентською молоддю.

7. Службі у справах дітей облдержадміністрації (Дорош Т. С.), головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення до 1 липня 2011 року:

7.1. Вивчити реальний стан перебування дітей в неблагополучних сім'ях, з метою недопущення виходу таких дітей на вулицю та забезпечення їх прав згідно законодавства.

7.2. Провести аналіз і визначити шляхи допомоги тим сім'ям, де діти опинились в складних життєвих обставинах, з винесенням цього питання на обговорення на нарадах та засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконавчих органів міських рад міст обласного значення.

7.3. Увести в практику роботи комісій з прав захисту дитини райдержадміністрацій та виконавчих органів міських рад міст обласного значення заслуховування звітів керівників відділів, управлінь, організацій дотичних до питань охорони дитинства щодо профілактичної роботи з питань протидії пияцтву та наркоманії.

8. Головному управлінню економіки облдержадміністрації (Гижко А. П.) до 1 червня 2011 року підготувати пропозиції Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України щодо внесення змін до вимог чинного законодавства щодо заборони реалізації алкогольних напоїв: особам з 21 року життя, тільки при наявності документів, що підтверджують досягнення відповідного віку; в закладах продовольчої торгівлі та ресторанного господарства після 2300 години; розміщення об'єктів торгівлі та ресторанного господарства ближче ніж за 100 м від навчальних закладів, дошкільних установ, лікувально-профілактичних закладів.

9. Управлінню МВС України у Вінницькій області (Нонік В. В.), головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення, вжити заходів щодо заборони виїзної торгівлі алкоголем в місцях масового перебування людей, відпочинку (в т. ч. пляжах), при проведенні культурно-масових та спортивно-масових заходів.

10. Обласній санітарно-епідеміологічній станції (Зайцева В. Г.), управлінню у справах захисту прав споживачів у Вінницькій області (Петрук Б. В.) забезпечити контроль за дотриманням вимог чинного законодавства при реалізації алкогольних напоїв в закладах торгівлі, ресторанного господарства, зокрема при реалізації їх на розлив та в разі виявлення порушень застосовувати відповідні запобіжні і адміністративні заходи.

11. Управлінню МНС України в Вінницькій області (Шевчук Р. Б.), головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення спільно з органами місцевого самоврядування:

11.1. Вживати заходи щодо попередження травмування та загибелі людей на пожежах в житловому секторі.

11.2. Активізувати навчання населення з питань пожежної безпеки, організувати виготовлення, розповсюдження серед населення під час масово-роз'яснювальної роботи та пожежно-профілактичних відпрацювань, розміщення в ліфтах, холах, на сходових клітинах, коридорах загального користування, в місцях з масовим перебуванням людей, торгівельних закладах, на транспорті листівок, табличок, плакатів з короткими інструкціями щодо основних заходів з питань попередження пожеж, загибелі і травмування людей на них. Висвітлювати в засобах масової інформації питання правил пожежної безпеки в побуті.

11.3. До 1 червня 2011 року розглянути питання попередження пожеж, загибелі та травмування людей на засіданнях районних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, рад з питань безпечної життєдіяльності населення.

11.4. Вжити заходів щодо залучення населення віддалених сільських населених пунктів до забезпечення самозахисту від пожеж через введення дворового обов'язку на випадок пожежі (на стінах житлових будинків повинні вивішуватися таблички із зображенням інвентарю, з яким їх мешканці зобов'язані з'являтися на гасіння пожежі).

11.5. На виконання рішення сесії обласної ради 4 скликання від 21 липня 2005 року "Про створення місцевої пожежної охорони в населених пунктах області" вжити заходів щодо створення підрозділів місцевої пожежної охорони для захисту сільської місцевості.

11.6. Розглянути можливість утворення в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць (місцевих) та на об'єктах (об'єктових) добровільних пожежних дружин (команд) та забезпечення умов їх сталої діяльності.

12. Головам райдержадміністрацій та міським головам міст обласного значення, інформувати про стан виконання цього розпорядження: до пункту 2 - управління охорони здоров'я та курортів облдержадміністрації, пункту 4 - управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, пункту 6 - управління освіти і науки облдержадміністрації, пункту 7 - службу у справах дітей облдержадміністрації, пункту 11 - управління МНС України в Вінницькій області до 1 липня та 1 вересня 2011 року.

13. Керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, обласних установ та організацій, причетних до виконання завдань, зазначеного розпорядження узагальнити надані матеріали та інформувати облдержадміністрацію до 10 липня та 10 вересня 2011 року.

14. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника, заступників голови облдержадміністрації відповідно до розподілу обов'язків.

 

Голова обласної
державної адміністрації

М. Джига

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали