Додаткова копія: Про звернення депутатів Київської міської ради до Президента України та Верховної Ради України щодо забезпечення та гарантування незалежності Національного антикорупційного бюро України

КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VI сесія VIII скликання

РІШЕННЯ

від 22 березня 2018 року N 392/4456

Про звернення депутатів Київської міської ради до Президента України та Верховної Ради України щодо забезпечення та гарантування незалежності Національного антикорупційного бюро України

Відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України" (Закон N 1698-VII), з метою дотримання послідовності в проведенні антикорупційної реформи в Україні та досягнення результативності в протидії корупції Київська міська рада вирішила:

1. Направити звернення депутатів Київської міської ради до Президента України та Верховної Ради України щодо забезпечення та гарантування незалежності Національного антикорупційного бюро України згідно з додатком до цього рішення.

2. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради "Хрещатик".

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань дотримання законності, правопорядку та запобігання корупції та на постійну комісію Київської міської ради з питань місцевого самоврядування, регіональних та міжнародних зв'язків.

 

Київський міський голова

В. Кличко

 

Додаток
до рішення Київської міської ради
22.03.2018 N 392/4456

Звернення депутатів Київської міської ради до Президента України та Верховної Ради України щодо забезпечення та гарантування незалежності Національного антикорупційного бюро України

Відповідно до Стратегії сталого розвитку "Україна - 2020", схваленої Указом Президента України від 12 січня 2015 року N 5/2015 (Указ N 5/2015), оновлення влади та антикорупційна реформа належать до першочергових пріоритетів розвитку держави. Основною метою антикорупційної реформи згідно з документом є суттєве зменшення корупції в Україні, зменшення втрат державного бюджету та бізнесу через корупційну діяльність, а також підвищення позицій України у міжнародних рейтингах, що оцінюють рівень корупції. Вказаних цілей планується досягти завдяки впровадженню нових антикорупційних механізмів та створенню ефективної інституційної системи запобігання і протидії корупції.

Враховуючи визнання на загальнодержавному рівні важливості існування стабільних та ефективних інститутів запобігання і протидії корупції, ми, депутати Київської міської ради, висловлюємо глибоку стурбованість у зв'язку з ситуацією, яка розгортається навколо діяльності Національного антикорупційного бюро України (далі - НАБУ) та спрямована на дискредитацію його роботи.

Слід відзначити, що високу оцінку результатам роботи НАБУ на сьогоднішній день надало не лише українське суспільство, але й депутати Європейського парламенту, Світовий банк, Група держав проти корупції Ради Європи (GRECO).

Ефективність роботи НАБУ та внесок цього органу в наближенні цілей антикорупційної реформи підтверджують також такі статистичні дані:

- за два з половиною роки роботи органу було відкрито 461 провадження, відшкодовано в бюджет держави 136 млн. грн, вдалось запобігти збиткам на суму 879,9 млн. грн;

- уперше в історії незалежної України порушені провадження проти високопосадових осіб, зокрема, повідомлено про підозру голові Державної фіскальної служби України, голові Центральної виборчої комісії, голові Рахункової палати. Ґрунтуючись на матеріалах НАБУ Генеральний прокурор скерував до Верховної Ради подання на позбавлення депутатської недоторканності трьох народних депутатів - фігурантів "бурштинової справи";

- детективами НАБУ успішно здійснюється позовна робота у судах щодо скасування договорів, за якими держава зазнає збитків, що забезпечує зменшення втрат державного бюджету та бізнесу через корупційну діяльність. Зокрема, рішенням Вищого господарського суду було визнано недійсною угоду між "Черкасиобленерго" та ПАТ "Азот", Господарським судом міста Києва було задоволено позовну заяву НАБУ щодо визнання недійсною додаткової угоди до договору поставки дизельного палива, укладеного Філією "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" з ТОВ "Вог Аеро Джет".

Сьогодні НАБУ здійснює розслідування кримінальних правопорушень, збитки від яких складають 87,2 млрд. грн, розширюється перелік високопосадовців, які стають фігурантами розслідувань (18 народних депутатів, 17 суддів, 7 керівників органів виконавчої влади та 2 керівники правоохоронних органів).

Такі успіхи щодо оновлення влади та проведення антикорупційної реформи повинні гуртувати навколо себе всі прогресивні сили в Україні та гарантувати всебічне сприяння державними та місцевими органами влади діяльності НАБУ у сфері їх повноважень.

Однак останні події засвідчили про опір представників усталеної політичної системи новому правоохоронному органу. Зокрема, йдеться про втручання в діяльність НАБУ зі сторони Генеральної прокуратури, обмеження доступу до реєстру електронних декларацій зі сторони НАЗК.

Окремої уваги заслуговує реєстрація в Верховній Раді України проекту Закону N 7362 від 6 грудня 2017 року "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення парламентського контролю", що має на меті спрощення процедури звільнення посадових осіб з посад директора Державного бюро розслідувань, заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та директора НАБУ. Можливість Верховної Ради України ініціювати процедуру висловлення недовіри директору НАБУ без негативного висновку незалежного аудиту щодо ефективності роботи Національного бюро та неналежного виконання обов'язків його директором безперечно ставитиме під загрозу принципи безсторонності та незалежності НАБУ, що не лише закріплені Законом України "Про Національне антикорупційне бюро України" (Закон N 1698-VII), але й є необхідною умовою для створення працездатної інституційної системи запобігання та протидії корупції.

Відповідно до Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України" (Закон N 1698-VII) однією з гарантій незалежності НАБУ є заборона незаконного втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, політичних партій, громадських об'єднань, інших фізичних або юридичних осіб у діяльність Національного бюро. Очевидно, реалізація цієї норми Закону потребує перш за все сильної спільної позиції Президента України, Парламенту та громадянського суспільства щодо незворотності антикорупційної реформи та протидії корупції на всіх рівнях політичної вертикалі.

Без гарантованої незалежності та захищеності від неправомірного втручання будь-яких посадових осіб та державних органів система органів запобігання та протидії корупції не може існувати.

Враховуючи вищевикладене, з метою дотримання послідовності в проведенні антикорупційної реформи і досягнення реальних результатів у цій сфері звертаємося до Вас з проханням вжити всіх необхідних заходів для забезпечення та гарантування незалежності НАБУ та уможливлення його подальшої продуктивної роботи.

Закликаємо інші місцеві громади України прийняти аналогічні звернення до Президента України та Верховної Ради України щодо забезпечення та гарантування незалежності Національного антикорупційного бюро України.

 

Київський міський голова

В. Кличко




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали