Додаткова копія: Роз'яснення щодо застосування вимог Постанови N 163

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 05.11.2013 р. N 29-113/21005

Генеральний департамент грошово-кредитної політики

Територіальним управлінням Національного банку України,
банкам України,
Асоціації українських банків,
Асоціації "Український кредитно-банківський союз",
Незалежній асоціації банків України

Роз'яснення щодо застосування вимог Постанови N 163

У зв'язку із запитами органів державної влади та банків України Національний банк України надає роз'яснення щодо застосування вимог постанови Правління Національного банку України від 14.05.2013 N 163 "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті"1 (далі - Постанова N 163) в частині обов'язкового продажу коштів в іноземній валюті, що надходять на користь юридичних осіб (у тому числі уповноважених банків) та фізичних осіб - підприємців відповідно до міжнародних договорів.


1 Зареєстрована в Міністерстві юстиції України 14.05.2013 за N 718/23250.

З метою реалізації проектів економічного та соціального розвитку Україна співпрацює з міжнародними фінансовими організаціями, членом яких є Україна, іншими міжнародними фінансовими організаціями відповідно до підписаних рамкових угод, а також донорськими організаціями.

Кошти в іноземній валюті, що відповідно до міжнародних договорів надходять від міжнародних фінансових організацій на рахунки Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, головних розпорядників коштів державного бюджету, розпорядників нижчого рівня, якими є, зокрема, центральні органи виконавчої влади та суб'єкти підприємницької діяльності (виконавці/бенефіціари/реципієнти), є зовнішніми запозиченнями держави. На зовнішні запозичення держави не розповсюджується дія вимог Постанови N 163.

Поряд з цим суб'єкти господарювання - резиденти України здійснюють зовнішні запозичення для впровадження інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвитку економіки України, під державні гарантії Кабінету Міністрів України, які надаються для забезпечення повного або часткового виконання їх боргових зобов'язань.

Крім того, відповідно до міжнародних договорів України на рахунки виконавців/бенефіціарів/реципієнтів надходять кошти міжнародної технічної допомоги, які надаються донорами (державами, урядами іноземних держав, а також організаціями, установами, фондами, уповноваженими урядами іноземних держав, міжнародними організаціями) на безоплатній основі для здійснення програм, проектів міжнародної технічної допомоги з метою проведення реформ та реалізації програм соціально-економічного розвитку України.

Враховуючи необхідність забезпечення Україною використання коштів міжнародних фінансових організацій виключно на цілі, передбачені в міжнародних договорах, та керуючись статтями 15 та 19 Закону України "Про міжнародні договори України", повідомляємо, що вимоги Постанови N 163 щодо обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті на користь юридичних осіб (у тому числі уповноважених банків) та фізичних осіб - підприємців не розповсюджуються на надходження кредитів (позик), що залучаються під державні гарантії, надходження кредитів (позик) від міжнародних фінансових організацій, членом яких є Україна, та міжнародних фінансових організацій, щодо яких відповідно до підписаних рамкових угод Україна зобов'язалася забезпечувати правовий режим, який надається іншим міжнародним фінансовим організаціям, а також кошти міжнародної технічної допомоги у разі, якщо міжнародний договір щодо залучення цієї допомоги передбачає інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України.

 

Директор Генерального департаменту
грошово-кредитної політики

О. А. Щербакова




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали