Щодо експлуатації та проведення ремонту каналізаційної мережі та надання послуг з утримання будинку

 

 Повідомляємо, що відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" взаємовідносини між виконавцем послуг та споживачем регулюються виключно на договірних засадах.

Відповідно до вищезазначеного, взаємовідносини між споживачем і виконавцем житлово-комунальних послуг регулюються договорами, укладеними згідно з Типовим договором про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529, та Типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630.

Відповідно до п. 13 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529, витрати з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання і зливової каналізації та з ліквідації аварій у внутрішньоквартирних мережах визначаються окремо за кожною інженерною системою згідно з договорами, укладеними між виконавцем та субпідрядниками, які здійснюють утримання внутрішньобудинкових систем. Внутрішньобудинковою системою водовідведення - є система від місця скидання стоків у перший колодязь на випуску з будинку (колодязь не належить до внутрішньобудинкової системи) до трійника (врізки) внутрішньоквартирної мережі, що не належить до внутрішньоквартирної мережі, у стояк такої системи.

Згідно із п. 19 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630, виконавець послуг зобов'язаний усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством і цим договором; вести облік скарг (заяв, вимог, претензій) споживачів щодо кількості та якості надання послуг, а також облік їх виконання.

Разом з тим, згідно із п. 7 Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24.01.2006 N 45, власник та наймач (орендар) квартири зобов'язаний, зокрема, укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем відповідно до типового договору; дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг, пожежної і газової безпеки, санітарних норм і правил; проводити за власні кошти ремонт квартири (наймач (орендар) - згідно з договором найму (оренди); не допускати виконання робіт та інших дій, що викликають псування приміщень, приладів та обладнання будинку, порушують умови проживання громадян.

Відповідно до інформації, наведеної у листі комунального житлово-експлуатаційного підприємства "Південне" Дніпропетровської міської ради від 08.06.2010 N 1365, квартира N 38 по вул. Титова, 17 у м. Дніпропетровську знаходиться у приватній власності Алексеєнко О. Я. та Алексеєнко Т. А. (свідоцтво про власність N 62 п-93 від 04.04.94 розпорядження N 3535).

Між Вами та виконавцем послуг - КЖЕП "Південне" укладено договір про надання послуг по утриманню будинку та прибудинкової території від 29.10.2009 N 51215. У Вашій квартирі N 38 по вул. Титова, 17 на трубопроводі чавунного каналізаційного стояка діаметром 100 мм було виявлено пошкодження ущільнення в раструбі. Ремонтним персоналом ЖЕК-3, що обслуговує Ваш будинок, було прийнято рішення про заміну пошкодженого ущільнення, але Ви як власниця квартири у категоричній формі відмовили допустити ремонтний персонал ЖЕК-3 для виконання робіт з усунення вищезгаданого пошкодження, про що складено відповідний акт від 18.05.2010.

Як зазначено у згаданому листі КЖЕП "Південне", який направлено на Вашу адресу, у разі допуску ремонтного персоналу ЖЕК-3 в приміщення приватної квартири N 38, вказане пошкодження каналізаційного стояка буде усунено протягом 2-х годин.

Принагідно повідомляємо, що відповідно до статті 17 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач зобов'язаний забезпечити доступ до мережі, арматури, засобів обліку, розподільчих систем представників виконавця/виробника за наявності в них відповідного посвідчення: для ліквідації аварій - цілодобово; для встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних та профілактичних оглядів, зняття контрольних показників засобів обліку тощо - згідно з істотними умовами договору.

Разом з тим інформуємо, що згідно із Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації" повноваження щодо управління об'єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, а також здійснення контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства покладено на органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації, до яких Ви маєте право звернутися для вирішення порушених у зверненні питань.

Лист від 30.06.2010 р. N 12/20-7-834

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України

По матеріалах «НОРМАТИВ PRO»

 




 

 

 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали