ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 04.05.2012 р. N 17-05/1123-6477

Державна казначейська служба України та її територіальні органи в межах повноважень, встановлених Бюджетним кодексом України (далі - Кодекс), Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим Указом Президента України від 13.04.2011 N 460/2011 (Указ N 460/2011) (далі - Положення), та іншими нормативно-правовими актами, здійснюють контроль здійснення бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень бюджету, взятті бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненні платежів за цими зобов'язаннями.

Реєстрація та облік бюджетних зобов'язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів здійснюється органами Державної казначейської служби України відповідно до вимог Кодексу та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 N 309 (Порядок N 309) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 за N 419/20732.

Відповідно до частини третьої статті 48 Кодексу розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість.

Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань - порушення бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються (частина четверта статті 48 Кодексу).

Згідно із Законом України "Про здійснення державних закупівель" до державних коштів належать, зокрема, кошти Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів, кошти установ чи організацій, утворених у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями чи органами місцевого самоврядування, кошти державних та місцевих фондів.

Постановою N 943 затверджено Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, підприємств, установ та організацій, утворених у встановленому порядку органами державної влади, які використовують кошти державного бюджету (далі - Заходи).

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2012 N 194 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2008 р. N 943" (Постанова N 194), яка набрала чинності з 16 березня 2012 року, придбання товарів, передбачених пунктом 1 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, підприємств, установ та організацій, утворених у встановленому порядку органами державної влади, які використовують кошти державного бюджету, починаючи з 16 березня 2012 року суперечить чинному законодавству.

Додатково зазначаємо, що листом від 27.12.2011 N 31-07230-01-6/32127 Міністерством фінансів України надавалися роз'яснення щодо застосування норм постанови N 943.

 

Перший заступник Голови

О. Даневич





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали