ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

від 28.05.2012 р. N 1352/12/13-12

Головам апеляційних та окружних адміністративних судів


У зв'язку з надходженням звернень судів щодо надання роз'яснень стосовно застосування Закону України від 5 липня 2011 року N 3568-VI "Про особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (Закон N 3568-VI) (із змінами і доповненнями) Вищий адміністративний суд України повідомляє таке.

Цей Закон (Закон N 3568-VI) встановлює особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 44, 51, 512, 173, 1731, 174, 1751, 178, частинами першою і другою статті 181, статтями 185, 1851, 1857, 1859, 190, 191, 1953 і 1956 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вчинені в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні.

Зазначений перелік справ про адміністративні правопорушення, для яких Законом України "Про особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (Закон N 3568-VI) встановлено особливості розгляду, є вичерпним.

Також цим Законом (Закон N 3568-VI) визначено, що особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення встановлюються для справ про адміністративні правопорушення, вчинені в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні, тобто з 9 червня до 1 липня 2012 року. При цьому згідно з частиною першою статті 6 Закону (Закон N 3568-VI) він втрачає чинність через 30 днів після закінчення чемпіонату, тобто діє у часі до 31 липня 2012 року.

Звертаємо увагу, що справи про адміністративні правопорушення, передбачені зазначеними статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення, розглядають районні, районні у містах, міські чи міськрайонні суди (судді), крім справ, передбачених статтею 1751 цього Кодексу, які розглядають адміністративні комісії при виконавчих органах сільських, селищних, міських рад, виконавчі комітети сільських, селищних міських рад, органи внутрішніх справ.

Відповідно до частини п'ятої статті 3 Закону України "Про особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (Закон N 3568-VI) скаргу на постанову про адміністративне правопорушення може бути подано протягом трьох днів з дня винесення постанови.

Скарга на постанову у справі про адміністративне правопорушення розглядається уповноваженими органами (посадовими особами) протягом однієї доби з дня її надходження.

Отже, справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення, передбачене статтею 1751 Кодексу України про адміністративні правопорушення, розглядаються відповідним місцевим загальним судом як адміністративним судом.

Також Законом України "Про особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (Закон N 3568-VI) встановлено особливості примусового видворення іноземців та осіб без громадянства.

Так, відповідно до статті 5 Закону (Закон N 3568-VI) іноземці та особи без громадянства, які постійно не проживають на території України, що вчинили адміністративні правопорушення, зазначені у частині першій статті 1 цього Закону (Закон N 3568-VI), з урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи порушника після виконання адміністративного стягнення можуть бути примусово видворені за межі України за рішенням суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Таким чином, особливості примусового видворення поширюються на іноземців та осіб без громадянства, які:

постійно не проживають в Україні;

вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 44, 51, 512, 173, 1731, 174, 1751, 178, частинами першою і другою статті 181, статтями 185, 1851, 1857, 1859, 190, 191, 1953 і 1956 Кодексу України про адміністративні правопорушення, з 9 червня до 1 липня 2012 року;

виконали адміністративне стягнення.

Судам необхідно враховувати, що відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України "Про особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (Закон N 3568-VI) постанова у справі про адміністративне правопорушення підлягає негайному виконанню з моменту її винесення.

При вирішенні питання про видворення враховується характер вчиненого правопорушення та особа правопорушника.

Відповідно до пункту 2 статті 6 Закону (Закон N 3568-VI) розділ VII "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України доповнено пунктом 111 (Закон N 3568-VI), яким встановлено особливості примусового видворення.

Відповідно до цієї норми суб'єктами звернення до суду у цій категорії адміністративних справ є органи внутрішніх справ. Ці органи відповідно до Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" (Закон N 3773-VI) не уповноважені приймати рішення про примусове повернення іноземців та осіб без громадянства, однак у період дії Закону їм надано повноваження негайно звертатися до суду для вирішення питання про примусове видворення таких осіб.

Звертаємо увагу, що Законом (Закон N 3568-VI) передбачено невідкладний розгляд судом зазначених справ за участю у ньому осіб, стосовно яких вирішується питання про примусове видворення за межі України.

Постанова адміністративного суду про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України підлягає негайному виконанню. Реалізація права особи на оскарження постанови про примусове видворення шляхом подачі апеляційної скарги особисто або через представника не перешкоджає її негайному виконанню.

З метою дотримання права особи користуватися правовою допомогою та послугами перекладача під час розгляду та вирішення судами зазначених справ пропонуємо отримати необхідну інформацію щодо надання такої допомоги та послуг у місцевих адвокатських об'єднаннях та бюро перекладів.

Звертаємо увагу голів судів на необхідність організації роботи судів, у тому числі в неробочий час та вихідні (святкові, неробочі) дні, яка забезпечить повне та неухильне виконання вимог чинного законодавства України.

 

Голова суду

І. Темкіжев





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали