Додаткова копія: Щодо окремих питань реєстрації акцизних складів

ОФІС ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 22.04.2019 р. N 1736/ІПК/28-10-27-01-11

Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби розглянув лист _____ (код ЄДРПОУ ________) від _____ N _______ (вх. N _____ від _____) щодо окремих питань реєстрації акцизних складів та, керуючись ст. 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів (пп. 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад - спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, а також приміщення, розташовані на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), за винятком приміщень для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядником акцизного складу.

Відповідно до ст. 230 Кодексу акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування навантаження-розвантаження, зберігання пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами - лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник), які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі.

Відпуск пального без наявності витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників забороняється.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року N 891 (Постанова N 891) (далі - Постанова N 891).

Резервуар - це законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі , що оформлено у вигляді градуювальної таблиці (пп. 3 п. 2 Постанови N 891 (Постанова N 891)).

Враховуючи викладене вище, резервуари, призначені для зберігання пального, які розташовані за різними адресами, є окремими акцизними складами в розумінні Кодексу та Постанови N 891 (Постанова N 891). Відпуск пального з акцизного складу без наявності витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників забороняється.

Відповідно до пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви (Порядок N 218).

Форму заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального затверджено наказом Мінфіну від 25.02.2016 N 218 (Порядок N 218), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 березня 2016 р. за N 405/28535. В заяві в табличній формі заповнюються відомості про пункти реалізації пального, зокрема склади, комплекси, станції, інші об'єкти.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

Окремо слід зазначити, що з 01.07.2019 Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" (Закон N 2628-VIII) (далі - Закон N 2628) будуть внесені зміни та доповнення, зокрема, до статей 14, 212, 230, 232 Кодексу.

ДФС розроблено відповідні проекти нормативно-правових актів, зокрема, які стосуються питань реєстрації платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних, акцизних складів / акцизних складів пересувних у СЕАРП та СЕ, та розроблено нову форму заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального та/або акцизних складів тощо, які найближчим часом будуть оприлюднені на офіційному веб-порталі ДФС та офіційному веб-сайті Мінфіну для громадського обговорення у режимі інтерактивного спілкування.

Підпунктом 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що підакцизні товари (продукція) - це товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД (Тарифи N 584-VII), на які цим Кодексом встановлено ставки акцизного податку.

У ст. 215 Кодексу наведено вичерпний перелік підакцизних товарів, ставки податку на ці товари, код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД (Тарифи N 584-VII) і опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД. Зокрема, до підакцизних товарів належить пальне (п. 215.1 ст. 215 Кодексу).

Поняття "пальне" чітко визначено нормами Кодексу. Відповідно до пп. 14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 Кодексу до пального відносять нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Отже, визначальним для належності виробленої продукції до підакцизних товарів (пального) є визначення коду та опису зазначених нафтопродуктів згідно з УКТ ЗЕД (Тарифи N 584-VII).

Визначення належності виробленої продукції (товару) до окремого виду палива можливе лише на підставі інформації про її призначення, фракційний склад та фізико-хімічні показники. Зазначена інформація повинна бути підтверджена відповідними документами (сертифікатами аналізу, паспортами якості, висновками компетентної експертної установи тощо). У разі наявності обґрунтованих сумнівів необхідно провести лабораторні дослідження зразків вказаної продукції (товару) з метою її ідентифікації та підтвердження коду згідно з УКТ ЗЕД (Тарифи N 584-VII).

Таким чином, якщо вироблена продукція (товар) підпадає під визначення "пальне" і класифікується за кодом та описом продукції (товару) згідно з УКТ ЗЕД (Тарифи N 584-VII), зазначеним у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу (такий код має бути підтверджено відповідними документами), то у цьому випадку зазначена продукція належить до підакцизних і підлягає оподаткуванню у разі її реалізації відповідно до норм Кодексу.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали