Щодо причин підвищення тарифів ОСББ

 

 Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Діяльність ОСББ регулюється зазначеним вище Законом, Цивільним, Житловим та Земельним кодексами України, іншими нормативно-правовими актами та статутом об'єднання, який складається відповідно до Типового статуту, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 27.08.2003 р. N 141 та зареєстрованого в Мін'юсті України 12.12.2003 р. за N 1155/8476.

Розділом "Порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат" Типового статуту визначено, що правління об'єднання складає щорічний кошторис надходжень і витрат на наступний фінансовий рік і визначає розміри платежів кожного члена об'єднання.

Тариф на послуги з утримання будинку і споруд та прибудинкової території для будинків, у яких створено ОСББ, повинен розглядатися та затверджуватися загальними зборами членів об'єднання. Прийняте рішення відображається у відповідному протоколі таких зборів.

Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529.

Зазначаємо, що відповідно до п. 2 згаданого Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій тарифи (нормативні витрати, пов'язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій) розраховуються окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій згідно з додатком (далі - типовий перелік).

Згідно із статтею 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" повноваження щодо встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги покладено на органи місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 31 цього ж Закону виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Згідно із статтею 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі бюджету, фінансів і цін належить в тому числі встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.

Таким чином, згідно із законодавством України орган місцевого самоврядування після перевірки економічної обґрунтованості тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території, який розраховано об'єднанням і затверджено його загальними зборами виходячи з кошторису, підготовленого правлінням об'єднання, повинен його погодити.

Отже зниження тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для ОСББ "Мрія" можливе за ініціативою об'єднання.

Послуги надаються відповідно до погодженого (затвердженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг. Копія такого рішення є невід'ємною частиною договору про надання послуг.

2. Щодо перевірки обґрунтованості витрат (правильності нарахування) плати за послуги з холодного, гарячого водопостачання, водовідведення і теплопостачання зазначаємо, що вказане відноситься до компетенції Державної інспекції з контролю за цінами. Так, відповідно до Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 N 1819, основними завданнями Держцінінспекції є організація здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляду за дотриманням центральними і місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування цін (тарифів), а також здійснення перевірок їх економічного обґрунтування.

Крім того, Держцінінспекція має право вносити пропозиції щодо скасування прийнятих органами місцевого самоврядування рішень з питань формування, встановлення та застосування цін (тарифів), що суперечать законодавству, надсилати до правоохоронних органів матеріали перевірок щодо дій, які містять ознаки злочину.

Лист від 30.06.2010 р. N 12/20-7-834

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України

По матеріалах «НОРМАТИВ PRO»

 




 

 

 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали