Щодо тарифів на житлово-комунальні послуги

 

 Питання норм користування житлом та плати за нього врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.96 N 879 "Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати".

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 N 560 "Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" під час формування тарифу на послуги повинна забезпечуватися прозорість усіх його складових з визначенням вартості кожної з них з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири.

Також повідомляємо, що згідно зі ст. 360 Цивільного кодексу України визначено, що співвласник відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності зобов'язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов'язаннями, пов'язаними із спільним майном.

Відповідно до Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" та Правил користування приміщеннями житлових будинків і прибудинковими територіями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.92 N 572, власники приватизованого житла в багатоквартирних будинках є співвласниками всіх допоміжних приміщень будинку та його технічного обладнання і мають сплачувати свою частку витрат у загальних витратах на утримання будинку (житла) та прибудинкової території.

Утримання житла - це комплекс робіт, спрямованих на створення необхідних умов для проживання людей і забезпечення збереження житлових будівель та технічного обладнання.

Таким чином, мешканці платять не за користування ліфтом, а за утримання та обслуговування одного із елементів загального майна багатоквартирного будинку.

Тобто ліфт - це частина будинку, така ж сама, як сходові клітини, сміттєпровід, горище, підвал, і мешканці платять за те, що ліфт працює. Таким чином, мешканці несуть витрати у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку та прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку.

Відповідно до статей 19 та 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" взаємовідносини між виконавцем послуг та споживачем регулюються виключно на договірних засадах. Споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Договором регулюються права та обов'язки споживача і виконавця послуг.

Порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам ст. 16 зазначеного Закону.

Статтею 22 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що виробник послуг зобов'язаний проводити в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відповідні перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості.

При цьому у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються шляхом задоволення пред'явленої претензії або в суді (ст. 18 зазначеного Закону).

Таким чином, на сьогоднішній день постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" регулюється питання щодо зменшення розміру плати у разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання.

Споживач має право (пункт 29 Правил) на зменшення розміру плати за надані послуги у разі надання їх не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів споживання.

Отже, мешканці житлових приміщень (споживачі послуги з централізованого опалення) повинні сплачувати за отримані на підставі договору послуги за встановленим тарифом (або з урахуванням перерахунку плати, якщо це буде необхідним) за умови дотримання відповідних параметрів температури повітря у їх житлових приміщеннях (додаток 2 до Правил).

Відповідно до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації" акти та рішення органів і посадових осіб місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій можуть бути оскаржені або визнаними незаконними в судовому порядку.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" дітям війни надається 25-відсоткова знижка плати за користування комунальними послугами у межах середніх норм споживання.

Згідно із Законом України "Про житлово-комунальні послуги" до комунальних послуг відносяться централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, вивезення побутових відходів.

Послуги з утримання будинку та прибудинкової території (квартплата) не належать до комунальних послуг.

Таким чином, пільги з оплати послуг з утримання будинку та прибудинкової території для дітей війни Законом України "Про соціальний захист дітей війни" не передбачено.

Пільги з оплати комунальних послуг дітям війни надаються в межах норм, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1996 року N 879 "Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати".

У разі проживання на одній житловій площі двох дітей війни їм надається 25-відсоткова знижка плати в межах встановлених норм на двох осіб. Тобто, відповідно до зазначеної постанови 25-відсоткова знижка з оплати опалення житла надається на 21 кв. м на одну дитину війни, на двох дітей війни - на 52,5 кв. м, (21 + 21 + на сім'ю 10,5), але не більше загального розміру опалювальної площі.

Якщо нарахована плата за житлово-комунальні послуги з урахуванням пільг, виявляється більшою за встановлену державою частку (не більше 20 % і 15 % доходів громадян в межах встановлених нормативів користування та нормативів споживання житлово-комунальних послуг), Ви можете одержати субсидію, яка покриє цю різницю.

Враховуючи вищенаведене, пропонуємо звернутися до органів місцевого самоврядування для забезпечення надання Вам житлово-комунальних послуг належної якості.

Лист від 30.06.2009 р. N 12/20-8-993

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України

По матеріалах «НОРМАТИВ PRO»

 




 

 

 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали